-
IT café
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Voltam Mammut2-ben megnézni Szalay-ék Antaráját.. Hát élőben még szebb, mint a képeken gyönyörű
-
Crow
tag
Üdv!
A 2003-as évjáratú Corsa-nkal történt egy kis baleset, elég csúnyán összetört az eleje és a hátulja is. A javíttatáshoz szeretném a lehető legolcsóbban beszerezni az alkatrészeket. Tudnátok ajánlani vmilyen boltot/ esetleg bontót ahol jó áron be tudom őket szerezni?Crow
-
dokar
addikt
betettem a rádiót egyedül, aztán néha megbolondul tőle az autó
extra - SEXRay
-
_seth_
veterán
-
Foglalt név
addikt
A táp oldal úgy néz ki, hogy van egy fekete(föld) és egy sárga valamint egy piros plussz. Az egyik egy direkt, a másik a gyújtáskapcsolóról jön. Ez azért kell, mert mikor indítasz az megrántja az egész elekromos rendszert, ezért arra az időre kikapcsolja magát a rádió. Ha ezt a rész rosszul kötöd be, az lehet baj. Pl. csak egy plusszot raktál rá és a másik lóg valahol, összekötöd a kettőt stb.
-
_seth_
veterán
Vidd el szerelőhöz
Én is szerelőnél rakattam be a rádiót igaz csak a garancia miatt
+ Vigyél neki EURO csatlakozót (vmi ilyesmi a neve) MediaMarktban pl árulnak ilyet és kell vagy 2 fajta aminek az lesz az előnye hogy a későbbiekben ha ki akarod venni/le akarod cserélni csak azt kell széthúzni (''olyan'' mint egy molex csati a pcben).Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
dokar
addikt
Szerelőnél jártam, megcserélte az előbb említett két vezetéket + műszerfal csere középkonzol világítás csere.
De az autó vmi miatt nagyon beteg. Néha kigyullad a motorhiba lámpa és pár másodpercen belül megáll (nem lefullad) a motor. Lassításnál szokott előjönni. Most megyek megpróbálok egy szervízt találni, hogy még a mai nap dugják össze a számítógéppel és mondják meg mi a hiba.extra - SEXRay
-
KrAt
veterán
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden leendő és jövőbeli Opel tulajnak
-
norbert0002
csendes tag
-
lesaux
veterán
Opel Corsa C-nél kb. mennyibe kerül a 30.000 km-es kötelező szerviz?
-
_seth_
veterán
Szervíz....
Nekem a 160 ezres szervíz aktuális amit egybevonok a műszaki vizsgával ami márciusban esedékes
Sok meló nem lesz addig.... csak darabokra szét lesz szedve az autó, a rozsdás részek mennek a MÉH telepre és helyette friss vas kerül felhegesztésre utána jön egy kis festés ami egyúttal a gsi ajtó festése is lesz + akkor lesz felrakva (100K minimum).Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
dokar
addikt
Először is Boldog Új Évet Kívánok minden kedves Opel tulajdonosnak és balesetmentes élményekben gazdag közlekedést!
Ha már élményeknél tartunk, megemlítem, hogy mostanság csúszósabbak az utak, így kisutcából kifordulással egybekötött kettesben történő lepadlózás eredménye egy jó kis ''drift'' lehet. Mostanában egyre jobban élvezem, néha picit meg is ijedek, mert az asszony rámordít az anyósülésről. Na jó, nem teljesen direkt csinálom, könnyen összejön mikor forgalmas útra kell kikanyarodni és igyekezni kell, hogy ne akadályozzak senkit.
Múltkor kipróbáltam egy gyors startot lámpáknál merő kíváncsiságból. Nem megkaparva, de viszonylag lendületesen indultam el és ~30-35-nél váltottam 2-esbe. Itt kicsit meg is kapart egy pillanatra, majd padlógázzal húztam egészen ~85-90-ig, utána jött az ötös és beálltam ~95-100-ra. Rendesen lemaradt a társaság, de ez úgyis lényegtelen tudom, hiszen amikor csak lehet, én is finoman gyorsítok, hogy spóroljak a benzinnel.extra - SEXRay
-
Foglalt név
addikt
Mint a kreszben is szerepel kigyorsítani úgy kell, hogy a megengedett fordulatszám tartomány 2/3-ig pörgeted a motort. Aki látott már teljesítmény/fogyasztás fajlagos görbét és tud integrálni, az sejti miről van szó. Röviden a nyomaték görbe emelkedik egy bizonyos fordulatig, a teljesítmény pedig a nyomaték és a fordulatszám szorzatától függ, tehát a gyorsabban nő, mint a fogyasztás. Ergo ugyanannyi üzemanyagért több erőt kapsz, mivel a gyorsítással munkát végzel, amit a teljesítményből fedezel, ezért jobb ha ennek az u alakú görbének az alján maradsz.
Olyan ez, mint egy kölcsön, lehet hosszú törlesztőrészletre is kérni, de akkor összértékben többet fizetsz. Tehát vagy tolod neki és 10sec-ig 5 literrel többet fogyasztasz vagy 1 percig 2 literrel és még tötymörögtél is -
_seth_
veterán
70???? Annyiért én veszek egy 150 lovas gsi motort váltóval generátorral hűtővel stb stb... kadettklub.hu regelj! Még beszerelni is segítenek akár... 70e.....
[Szerkesztve]Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz Foglalt név #676 üzenetére
Állapottól függően Egy jó állapotú még mindig 300e (az enyém sem az még... rozsdás kaszni + kicsit furcsa hangú moci... na de már csak pár hónap és készen lesz nagyjából )
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Vigneau
félisten
Höm... Nekem kb. 10k-ból jött ki. No de én nem márkaszervízbe viszem, hanem magánszerelőhöz. A 15e km-s szervízből maradt ki olajam, így arra nem kellett költenem.
3 éves elmúlt egyébként is, 1 éve nem garanciális már.
[Szerkesztve]Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #674 üzenetére
én nyomaték-teljesítmény görbét láttam a fordulatszám függvényében, de az inkább harang alakú, mint ''u''.
teljesítmény/fogyasztás fajlagos görbét erről pedig dobj már egy linket
kezd érdekelni a téma
teljesítmény = nyomaték * fordulatszám
de a teljesítménygörbe max pontja nem azon a fordulaton van, mint a nyomatékgörbéjé
tehát akkor csak egy bizonyos pontig hatásos az erő a nyomtékból?extra - SEXRay
-
Foglalt név
addikt
Éppen ez a dolog lényege. Egyszerűsítve a dolgot a fordulatszámmal egyenes arányban növeled az üzemanyag mennyiségét és a fordulatszámmal egyenes arányban nő a teljesítmény. Ez eddig egál. Tehát ha egyenes a nyomatékgörbe, akkor (gyorsítás szempontjából) mindegy milyen fordulaton használod a motort. De a nyomatékgörbe harang alakú.
Egy sima egyenlet rendezéssel:
Teljesítmény=konstans*fordulatszám*nyomaték
Fogyasztás=konstans*fordulatszám
Ebből fogyasztás/teljesítmény=1/nyomaték (basszus most látom, az elöbb a reciprokát írtam... bocs ) Ez persze közelítés(a konstans nem konstans), de így jön ki alakra a harangból az u.
Mindjárt nézek valami értelmes linket.
Ez traktor, de legalább van benne görbe: [link]
[Szerkesztve] -
válasz Foglalt név #674 üzenetére
Ezeknek a gondolatoknak hasznára válna a bizonyítás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Foglalt név
addikt
Mire gondolsz? Mint mondtam, durva közelítés a legtöbb, csak a görbék jellegét próbáltam érzékeltetni.
A teljesítmény a nyomatéktól és a fordulatszámtól függ.
A fogyasztást viszont nehéz lenne leírni, mert egy többdimenziós jelleggörbe alapján dolgozik az adagoló(injektornál). Ebből ki tudnád számolni az egy ütemben elhasznált üzemanyagot, azt felszorozhatod a fordulatszámmal, aztán jön a dilemma, hogy akkor most időben adod meg vagy hogy, mert ugye a l/100km matematikus szemmel nézve egy vicc. -
dokar
addikt
válasz Foglalt név #682 üzenetére
csekkold meg ezt a linket: [link]
még nem olvastam végig, de nagyon érdekesnek tűnikextra - SEXRay
-
dokar
addikt
valaki segítsen, mert a google nem igazás kedves hozzám:
az 1.4i 16V Astrám-hoz (motor típus: X14XE) keresem a ''Gear Ratios''-t és a ''Final Drive'' is érdekel.
szal vmi ilyesmire lenne szükségem, csak az én autóm motorjainak adataival:
Final Drive 3.95:1
1st Gear Ratio 3.58:1
2nd Gear Ratio 2.02:1
3rd Gear Ratio 1.35:1
4th Gear Ratio 0.97:1
5th Gear Ratio 0.79:1extra - SEXRay
-
válasz Foglalt név #684 üzenetére
Például kezdd azzal, hogy megmutatod, hol van a kreszben az, hogy 2/3 fordulatig kell gyorsítani.
Majd folytasd azzal, hogy ha az egyik hsz-edben a nyomatékot egyenletesnek tekinted, a másikban meg nem, és olyan grafikont raksz be példának, (ami elvileg egy dízel traktor, szóval kevés köze van a benzines autókhoz), ahol meredeken csökken a nyomaték a fordulatszám függvényében, akkor bemutatod, hogyan is van ez valójában. Mert szerintem a képleteid rosszak.
Pl. ha nem egyenletes a nyomaték, akkor hogy lehet olyan képletet megadni, hogy teljesítmény=konstans*nyomaték*fordulatszám. Mert ez konkrétan nem igaz. Az sem igaz, hogy kigyorsításkor a fogyasztás arányos a fordulatszámmal.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Vigneau
félisten
Nem is volt vészes akkor.
No, ma kellemetlen, 22k-s kiadás jött közbe. Egy ideje nehezen lehetett váltani, főleg a 2. fokozatot nem vette be. Mint kiderült, kikopott a váltókulissza, műanyagból volt. Az új már fém, 2004-től már eleve ezzel szerelik a Corsákat. No comment...Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #688 üzenetére
'97-es Opel Astra F, X14XE motor: 1398cm3, 125Nm, 66kW, 90LE, 6500RPM
5-sebességes váltó van benne (állítólag sportváltó), de most honnan tudjam meg, hogy ''f'' micsoda?
ja és ugyanehhez a motorhoz gyári nyomaték görbe kéne részletesen (a teljesítmény görbét úgyis ki tudom ez alapján kalkulálni).
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
finest
őstag
Sziasztok!
Szeretnék némi infót kérni a tulajdonos kartársaktól!
A 98-as Opel Corsánk utas oldali ajtaját megpróbálták feltörni, így tönkretették a zárbetétet. A szervízben azt mondják, h minden valószínűség szerint nem tudnak ugyan olyan betétet szerezni ehez a típushoz és másik kulccsal fog a zár nyílni.
Szerintetek ilyen van? Elég fura ügy.
A válaszokat előre is köszönöm!“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
dokar
addikt
válasz Foglalt név #688 üzenetére
állítólag ezt a típust 1997-ben ''AF 13-II/20/22/30''-as váltóval szerelték.
na szóval ebből hogy tudom meg az arányokat?
[Szerkesztve]extra - SEXRay
-
Foglalt név
addikt
''A tüzelõanyag-takarékos üzemeltetés érdekében hogyan kell a gépkocsit gyorsítani?
Minden sebességfokozatban intenzíven növekvõ gázadással, a legnagyobb fordulatszám 2/3-ának eléréséig kell gyorsítani.''
Ez egy értelmes kérdés volt. A többi...
A többi dolognál írtam, hogy durva közelítések. A fogyasztást, leírtam, hogy ha egzaktul nézed valóban nem így kell ''számolni''.
Azt megint nem értem, hogy mi bajod van a teljesítmény képletével. Miért baj az, ha nem állandó a nyomaték -
válasz Foglalt név #694 üzenetére
Ok, akkor pontosítok. Letöltöd az orfk webjéről a hatályos kreszt és abban mutasd meg nekem ezt a 2/3-ad dolgot.
A teljesítmény képlettel pedig az a baj, hogy az adott fordulatszámon leadott nyomatéknak kellene ott szerepelnie. A fogyasztással meg az a baj, hogy a befecskendező a lambda szonda és egyéb jelek alapján dönti el a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, ami nem csak a fordulattól függ.
Ha fordulatszám szerint integrálsz, nem lehet konstansnak venni egy fordulatszámtól függő függvényt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
KrAt
veterán
[link] Szerelem első látásra
-
Foglalt név
addikt
Valószinű elbeszélünk egymás mellett. Ha elolvasod a 684-et leírtam, hogy a fogyasztást, igen ha egzaktul nézzük, nem így számoljuk. A teljesítmény képlettel nincs baj, a nyomaték szerepel ott, te is ugyanezt mondod, komolyan nem értelek Vagy az a baj, hogy nem részleteztem ki külön, hogy a nyomaték az maga is függvény?
Az utolsó mondat pedig végképp nem értem, mire jött.
Kicsit olyan érzésem van, mint mikor általános iskolában a tanár próbálná rávezetni az osztályt mi az az összeadás és a kis eminens, aki már otthon utána olvasott, minden áron elmondja, hogy ő tud integrálni és az az igazi, az összeadás csak egy vicc.
Te tudod ezekszerint miről van szó. A többiek elhitték nekem, én meg elhittem annak a műegyetemi oktatónak, aki valószinű az elmúlt 30 évben ezzel foglalkozott. Részemről befejeztem. Ha gondolod nézz utána, mi az a modell, mi az a közelítés vagy váltsd meg a világot és magyarázd el a többieknek hogyan működik egy motorelektronika. De ennek a kötözködének amit most csinálsz, értelme nincs. Felfogni nem akarod, amit írok, csak nyomod writeonlyba ugyanazt. A többieknek nem segítesz, csak átláthatatlanná teszed a topicot. Szerintem erre nincs szükség, úgyhogy részemről kiszálltam. A témában itt a topicban többet nem írok, ha valami még benned maradt, írd meg magánba. Viszont ha tényleg annyival jobban tudod, akkor leírhatod ide is, hogy müködnek ezek a dolgok, biztos mindenki szívesen olvassa.(nem, ebben most nem volt irónia, komolyan mondom) -
dokar
addikt
válasz Foglalt név #695 üzenetére
na ez milyen?
Gear 1 2 3 4 5 Final
Ratios: 3.727 2.136 1.414 1.121 0.890 3.940
RPM Limit: 6500
RPM @Peak Power: 6000
Tyre Size: 175/70 x 13
Tyre Diameter: 575.20 mm
Tyre Circumference: 1807.04 mm
Gear Km/h per 1000 RPM Km/h @6000 RPM Km/h @6500 RPM
--------------------------------------------------------
1 7.38 44 48
2 12.88 77 84
3 19.46 117 126
4 24.55 147 160
5 30.92 186 201
Km/h RPM (in Gears)
mod: ejj, összecsúsznak az oszlopok
-------------------------------------------------
1 2 3 4 5
-------------------------------------------------
10 1354 776 514 407 323
20 2709 1552 1028 815 647
30 4063 2329 1542 1222 970
40 5417 3105 2055 1629 1294
50 3881 2569 2037 1617
60 4657 3083 2444 1941
70 5433 3597 2852 2264
80 6210 4111 3259 2587
90 4625 3666 2911
100 5138 4074 3234
110 5652 4481 3558
120 6166 4888 3881
130 5296 4204
140 5703 4528
150 6110 4851
160 5175
170 5498
180 5822
190 6145
200 6468
Gear Change RPM drop (change @6000) RPM drop (change @6500)
-------------------------------------------------------------
1 -> 2 -2561 (to 3439) -2775 (to 3725)
2 -> 3 -2028 (to 3972) -2197 (to 4303)
3 -> 4 -1243 (to 4757) -1347 (to 5153)
4 -> 5 -1236 (to 4764) -1339 (to 5161)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]extra - SEXRay
Új hozzászólás Aktív témák
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND