-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
K Norbi
addikt
(#153) Mágus2 Köszi majd kitakaríttatjuk.
Rendben
Olajbeöntőnél neked milyen? Megnézem nekem a golfnak milyen [link] csak le kell szedni a levegőszűrőházat.
Bár én keveset megyek.
évi 5-7 ezer. És inkább kívül/pályán.
Lehet venni ilyen kamerás szondát amit lelehet küldeni és szétnézni.
Bár nem tudom milyen lehet.
E bay-en van.Videóban lévő takarításnak 0 értelmét látom. Mert 1 minek? Meg rámegy a levegőszűrőház az mindent takar.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
veterán
Kompatibilisnek kompatibilis, de alacsony hamutartalmú a Dexos2. Inkább olyant tennék bele, ami a GM-LL-A-025-t tudja, de a Dexos2-t nem.
Nem vagyok tribológus.
@Norbi: az a New Life rohadt drága, a Saabomba viszont csak az passzolt az itthon kapható összes olaj közül. Szvsz túlzás a szívóbenzines Astrába.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Kiváló ez a topic, csend és nyugalom.
-
csiga8
senior tag
[ Szerkesztve ]
-
-
Kornel
veterán
2007-es Suzuki Swift Sport 1.6 M16A. (Azóta nincs már meg, ellopták)
Fórumtárssal élményautóztunk egyet, hiszen arra való, természetesen bemelegítés után, bőven üzemmeleg olajjal, egy kb. 50 km-es etapon ahol lehetett, végig padlógáz, tiltás előtt elváltva, stb.A kör vége felé gyanúsan büdös, égett szagot éreztem, szerencsére vizhőfokkal a mutató szerint nem volt gond, innentől nyilván elkezdtem hűteni, nehogy baj legyen. Megállva alapjáraton még járattam, a szag megvolt ugyanúgy.
Ezután a mutatvány után kb. 1 liter evett meg 1000 km-en ebből a benne lévő, egyébként újszerű (maximum 5000 km-t futott) eneos sustina 5w30-bol.
Ezután a lehető legmagasabb HTHS viszkozitasu belevaló (5w30) olajat kerestem, ami tudtommal a Liqui moly top tec 4300 például a maga 3,7 MPa értékével.
Azzal az olajjal nullára csökkent az olajfogyasztás csere után, illetve hasonlóan erőltetett menet után sem történt semmi kirívó, pedig nem javultam meg hirtelen
-
csiga8
senior tag
Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.
Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)
Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).
Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:
Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)
Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.
Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.
Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.
A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.
Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.
Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Motorkárosodás valószínűleg nem volt, utána LM olajjal olajfogyasztas nélkül üzemelt tovább.
Amit én tudok, hogy büdös, égett szag volt, felnyitva a motort, jól érezhetően a motorból, és utána az óriási olajfogyasztas, normális napi használat során is.Ha jó értékeket néztem, akkor eneos sustina 5w30 esetén 3,2 MPa a HTHS viszkozitas, szemben a Liqui moly top tec 4300 3,7MPa-javal.
Egy biztos, ezután én nem fogok eneost használni, annak ellenére, hogy normál használat mellett a Splash-nel nem volt gondom vele, bár az szerintem kevésbé kényes az olajra.
Amit linkeltél csak részben igaz, a Swift sport módosított M16A motorjába 2007-ben még nem lehetett a 0w20 olajat belerakni, de utána is maradt az 5w30 az előírt ajánlott, és egyben legvékonyabb olaj is.
Ugye most K14C-m van, itt is a legmagasabb HTHS viszkozitast fogom preferálni, a turbó általi extra hőterhelés miatt.
Ami vicces, hogy a gyári ECSTAR olajnál ez egy kideríthetetlen paraméter...[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:
Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.
A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.
A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.
( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol
Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Melegítsük az autót télen, vagy ne?
Nem jó a link javítottam
Ez egyébként jó videó hasznos.A fórumba majd jöhetnek olajcserés meg mindenféle olajjal kapcsolatos képek.
+ Össze kéne írni valami jó kis összefoglalót is.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:
A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).
Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.
K. Norbi: Jaja jók igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Igen, éppen ezért volt kritérium, hogy maradjak az 5w30-as viszkozitasi osztályon belül. Persze itt is vannak különbségek, de így egy határon belül mozognak a különbségek.
A turbó miatti extra hőterhelés és a folyamatos olajfilm szerintem fontosabb, mint pár deci üzemanyag megtakarítás 100 kilométerenként...
-
SPeti1984
senior tag
2010 es Meriva B 1.4 turbo 120le A14nel gepkocsihoz 89 ezer km melyik motorolajat ajánlanátok?
Mobil 3000 xe 5w30
vagy
Mobil 1 esp 5w30?Utóbbinak is van dexos2 minősítése igaz?
-
K Norbi
addikt
válasz AMD Power #183 üzenetére
Ha van időd meg érdekel a téma itt van 3 oldalnyi infó [link]
(#184) SPeti1984 Rendelkezik Dexos 2 jóváhagyással.
Nekünk a Benzines Opel H ba Mobil 1 ESP 5W-30 lett beleöntve. [link]
De nem szereti, úgy csörög tőle, csattog. Alig várom le legyen engedve.
Ettől függetlenül más motor szeretheti.
Az öreg is megjegyezte hangosabban jár a motor a Mobil óta.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Igaz az előző 5W-40 es olaj volt.
Egyébként én a mobil óta senkinek nem adok a szavára.
Legtisztább ha végig próbálja az ember a palettát:.
Motul, Mobil, Liqui Moly, Castrol, Total.
És ami szerinte hallásra a legmegfelelőbb a motorjának az maradjon.Mivel minden motor más. És mindenki mást hall.
Nincs mire adni.[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Mannol olajokrol mi a velemeny, tapasztalat? 5W40 foleg.
-
csiga8
senior tag
válasz AMD Power #189 üzenetére
Idősebb autókba próbálva, semminek semmi baja.
Saját részről ( 1.6TD II Golf) próbálva a 10W40-ből a Diesel extra és a molibden Diesel is. Baj nem volt velük, de télen a mínuszokba nehezen tekerte az önindító a motort.
Utána próbáltam az 5W40 Enenergy Formula PD-t, Energy PD 5W40 érezhetően könnyebben tekert télen, most meg az Elite 5W40 Elite 5W40 van benne, és szerintem ennél meg is maradok.
Féltesó ezeréves Expert HDI motorjában is tán a PD olaj van, gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi0703
őstag
Ez a 10W-40 amúgy miért van belerögzülve kb. minden emberbe?
Unokatesómnak a Polojába rendelnék ugye gyári 5w-40 olajat. De le vagyok baszva (fater, ő cseréli le neki), hogy nehogy azt rendeljek, mert hogy az új autókba kell stb. Meghogy a szerelő haverja is megmondta, hogy régi autóba az kell... Istenem mondom. És magyarázhatja az ember nekik, mert ugye mit érték én az autókhoz.Egyáltalán mibe kell amúgy 10W-40-et önteni?
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Jól gondolom, hogy a MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30 jó lenne a Meriva B 1.4 A14NEL turbo benzines kivitelhez? Úgy láttam, hogy tudja a dexos2 szabványt. Csak az bizonytalanított el, hogy a motulnak van egy kimondottan dexos olaja, de ha ez is jó hozzá, akkor elég jó áron tudnék most venni Alzáról. Vagy onnét inkább ne?4 liter elég vagy inkább 5 literes kell? Mindenhol 4 litert írtak de nem tudom hogy + szűrő vagy mindenestül 4 liter. Eddig csak gyári olaj volt töltve a kocsiba és semennyire nem ette azt tehát emiatt nem kellene többet rendelnem. Vagy maradjak a gyári mellett? A gyári 7 ezer körül lenne ez a Motul pedig 8400Ft
-
Kornel
veterán
Nézem én is a Motul olajokat, ez jónak tűnik:
PERFORMANCES
STANDARDS ACEA C3
PERFORMANCES API SM / CF
APPROVALS BMW Long Life-04
MB-Approval 229.51
RECOMMENDATIONS FIAT, HYUNDAI / KIA, NISSAN, RENAULT, SSANGYONG, SUZUKI …PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 70.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 166
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 230°C / 446°F
Sulfated ash ASTM D874 0.79% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/gHTHS viszkozitás 3,5 MPa, lobbanáspont 230 fok, jónak tűnik, és az API SM minősítése miatt a gépkönyvnek is megfelel.
-
Kornel
veterán
Igen, full szintetikus.
Amiért tetszene: az API minősítése miatt megfelel a gepkonyv szerint is.
Emellett ACEA C3, ami szerintem a legjobb ennek a dízelnél is jobban kormoló motornak.
3,5-ös HTHS viszkozitas már elég magas érték, szerintem a nagy hő és a sokat forgó turbó meghálálja ezt.
Emelett kellően nagy a lobbanaspontja is a 230 fokkal.Kérdés hol van belőle eredeti
-
tboldi
nagyúr
A győri Olajcentrumnál szoktam volt vásárolni a Motul 7100-at a motoromba, egyszer sem merült fel bennem, hogy nem eredetit kaptam. Webshopjuk is van.
Egyébként én is Motult tervezek tenni a Jazz-be. Pontosan nem emlékszem, melyiket néztem ki, lehet, hogy pont ezt. Leírtam egy cetlire, de nem tudom, hova raktam.
[ Szerkesztve ]