Új hozzászólás Aktív témák

  • twine

    addikt

    válasz icemad #38126 üzenetére

    Szia!

    Én nagyon kezdő vagyok ebben a témakörben, nemrég üzemeltem be a házban az emeleten 2db ilyen TRV-t, igy a saját "megoldásomat" tudom elmondani arra a kérdésedre,

    "Valaki használ ilyet? Én úgy gondolnám, hogy ez csak akkor működik jól, ha van egy központi egység is a kazánnál, ami a kazánt is ki/be kapcsolja. Anélkül csak a radiátor szelepet nyitja/csukja, de az meg mit ér, ha nem kering a rendszerben a melegvíz?"

    Nálunk az emeleten 1 gyerekszoba,1 háló, és egy fürdő van....
    (Egyelőre) A fürdőt mérem a leghűvösebbnek.
    A család pedig hétköznap dolgozik, valamint suliban van, ezért úgy gondoltam felesleges az emeletet 22fokon tartani(mi ebben érezzük jól magunkat).
    Annyi "csavar" van a dologban, hogy az asszony "random" napokon dolgozik, szinte lehetetlen ezt leprogramozni a termosztáton...

    A három helyiség "technikáját" úgy állítottam be, hogy a fürdőben van az emeleti termosztát, 22 fokra állítva (itt van a legkisebb radiátor). és itt a legvalószínűbb hogy nap közben megfordul az asszony :)
    Háló, és gyerekszoba nincs használva nap közben...ezért ott a két TRV a radiátorokon 20-21(kisérletezés alatt van a hőfok) fokra van állítva.

    Elektromos kazánom van, ami modulálja a fűtőbetéteket így a kis radiátort a fürdőben, a legkisebb fokozaton tartja szinten...(és még ezt is sokszor lekapcsolja hál'isten)

    Szóval a "fürdő" kapcsolgatja a kazánomat, a szobák meg nagyon lassan hűlnek, mert a trv zárva van a kívánt minimum hőmérsékletig, ergo nem kell fűtenie a kazánomnak, csak akkor amikor elérik a helyiségek a minimum hőfokot, és nyitnak a TRV-k...
    Kérdésedre itt jön a válasz..
    Lehet, hogy ekkor, ebben a pillanatban még nem megy a kazán, mert a fürdő nem kéri, de előbb utóbb kérni fogja(hiszen ez a leghűvösebb helyiség) és akkor felfűti a két másik szobát is a kívánt minimumra, amik megint jó sokáig tartják majd a hőt...