Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz bobsys #63051 üzenetére
de most úgy őszintén: Floridában azaz egy trópusi, meleg tengerbe ékelődő félszigeten mégis mit vársz, hogy ne legyen párás..?
The climate of Florida is tempered somewhat by the fact that no part of the state is distant from the ocean. North of Lake Okeechobee, the prevalent climate is humid subtropical (Köppen: Cfa), while areas south of the lake (including the Florida Keys) have a true tropical climate (Köppen: Aw)
@@Bitpork: nagyon nagy a CO2 lábnyomod...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
-
-
szőröscica
addikt
-
ToBeY
nagyúr
válasz szőröscica #63059 üzenetére
A dobozos coca cola,attól aztán jó nagyot lehet (persze,ezt csak hallomásból tudom,nem iszom ilyesmit) welness-fitness van...
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz erdey_a #63062 üzenetére
Egy jo oras esonek en is orultem volna, de igy alig tudtam dolgozni kont. Fuvet kellett nyirnom az udvaron, elultetni a rozsakat, megvagni a bodzat, fuvet nyirni az utcan, es felszorni homokkal a terkovet. Ebbol sikerult az udvaron fuvet nyirni es a rozsaultetes. A bodzat ugyan levagtam, de feldarabolni es bezsakolni a felet se tudtam, a vegen teljesen ellehetetlenitett az eso.
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #63058 üzenetére
Dejavu.
Most már 90% körüli a páratartalom
Viszont valami csoda folytán sikerült pont kikerülnöm mindenhol az esőt. Sötét fekete viharfelhők közt lavíroztam autóval, és néhány szem hullott rám. A városban meg mindenhol sárfolyások nyoma és tócsák. Lehet hogy változik a szerencsém? Fel is adom a lottót.
Gombaidő van. Ha a 90-es években nem vásárolták volna fel ezer tonnaszámra, amivel sikerült a környékünkön szinte kiirtani, akkor most gombában lehetne gázolni. De sajnos kipusztították, így most lehet jó drágán venni a mesterséges szart csiperke név alatt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Van viszont egy előnye a párás levegőnek a benzinmotorokra nézve: jobban mennek tőle
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #63067 üzenetére
Tegnap este lőttem egy képet a mérőműszereimről, hogy döntsd el kérlek, hogy jó-e nekem a páratartalom alapján. Alapvetően nekem kellemesnek tűnt az időjárás. A mérőműszerek meg összevissza mutatnak mindent, de annyira nem izgat.
Csak aztán azért nem posztoltam, mert elment az áram...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #63070 üzenetére
Az alkoholos hőmérőt nem látom pontosan, de mintha a digitálishoz lenne közelebb értékben, mint az analóghoz. Ebből kiindulva a hőmérséklet digitálisan kijelzett értékét vehetjük közelebbinek a valósághoz. A hőmérsékletileg is pontosabb digitális eszköz páratartalom mérése, már csak amiatt is elképzelhető, hogy feltételezésem szerint az analóg műszer az élete utóbbi néhány évében nem volt kalibrálva. Abból kiindulva, hogy a mi analóg páratartalom mérőnk 18 év után mintegy +12 - +15%-os eltérést mutatott a digitális, valamint a hitelesített mérőműszerekhez képest, valamint ezt más, analóg műszerek esetében is tapasztaltam, ezért a képen láthatóról is legalább ennyi eltérést lehet feltételezni. A digitális eszköz pusztán a kora miatt is feltételezhetően még közelebb áll a pontossághoz, kalibrálás nélkül is, mint a régebbi.
Ha a fenti feltételezéseket veszem alapul, akkor a 35-40 %-os rel.páratartalom emellett a hőmérséklet mellett kellemesnek mondható. (Nagyjából ezeket az értékeket láttam én is április folyamán.)
Nálunk ezt jelenleg klímával lehet elérni, 24°C körüli, és 40-42% körüli értékekkel. Klíma nélkül a hőmérséklet 25,5 és 26,8 °C között változna, és 57-72% közötti páratartalommal. Az már sok.EQM: pedig de. Majdnem az összes általam száraz és párás időben is vezetett kisteljesítményű (150 Le alatti) motor esetében érezhető volt. De szakirodalmat is biztos lehet találni a levegő nedvességtartalmának benzinmotorra gyakorolt hatásáról. Ha más nem a vízbefecskendezős tervezések elemzések között.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
lenox
veterán
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #63072 üzenetére
örülök neki, kedves kuzán.
Más téma.
Szóval tegnap este 11-kor elment az áram az egész utcában. Megkerestem a hibabejelentő számát a honlapjukon, nem volt egyszerű. Bejött a cookie-kezelés, meg a gdpr nyilatkozat felugró ablakokban, és nem tudtam eltüntetni. Nagy nehezen eljutottam az ügyfélszolgálat számához, felhívtam, ott a géphang 5 percig beszélt hozzám, hogy tudomásul veszem hogy ha nem az ő készülékükben van a hiba, az mennyi pénzbe kerül, meg hogy adjam meg az ügyfélszámomat, bííííp, nem sikerült az azonosítás (bazzeg, sötét van és nincs áram, biztos, hogy ezekre szükség van?).
Mindegy, nagy nehezen sikerült hölggyel beszélnem, közölte, hogy már tudnak a hibáról, valaki ellopta a trafóból az olajat, és ezért nincs áram a környéken.
Utána olvastam, ez egy elég gyakori jelenség mostanában. Jó arcok ellopják a 20 e ft értékű olajat, és ezért leég a trafó, ami 5-10 millió Ft-os kár.Ez Mátyásföldön volt, de Árpádföldön lakó barátom szerint náluk kétszer nem volt áram a hétvégén, illetve pénteken mentem egy zuglói baráthoz, ahol akkor volt áramszünet. Na, ez Magyarország 2018-ban, ahol végre megvalósült a teljes rezsicsökkentés... és valaki megtalálta ezt a nagyszerű piaci rést, hogy minden utcában van egy trafó.
Az elmű becsületére legyen mondva, hogy gyorsak voltak, éjjel fél 2-kor az utca összes riasztója bekapcsolt (gondolom, visszajött egy fázis), majd 10 percre rá lett áram nálunk is. Halleluja. De így legalább minden már alvó is észrevette 🙂
Reggel 10-kor a b. nejem hívott, hogy már megint nincs áram, és nem tud fürdeni, és utána skype-terápiát sem tartani...
Kiderült, hogy az éjjel csak mobil áramfejlesztőre tették az utcát, és nem véglegesen csinálták meg, azt ma kezdték el.
Remélem, mire hazaérek este, lesz áram.Amúgy megdöbbentő, mennyire nem lehet semmit sem csinálni áram nélkül...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BlacKSouL
addikt
A motort nem is kell áttervezni, de ha a kopogásos égés határát csökkenti, késlelteti a hűtőhatással, a gőz miatt meg a terjeszkedési ütemben nagyobb nyomaték érhető el, akkor az előgyújtást is, és a keveréket is bizonyos mértékig, de mindenképp az ideálishoz közelire fogja tudni szabályozni. Száraz időben, alacsonyabb oktánszámú (szar) benzin illetve magas hőmérséklet (rossz külső/belső hűtés) esetén pedig nyilván le fog szabályozni az öngyulladás elkerülése érdekében.
Alapvetően alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték érződik, mint szárazabb időben. Nekem legalábbis ez a tapasztalatom. Egyenletes kis tempónál alacsony fordulatnál a gázpedál lenyomására határozottabb egyenletesebb, kifinomultabb gyorsítás a jellemző. Nem azt mondom, hogy kétszer olyan jól megy, de aki sokat vezet, és alsó-felső határait is próbálgatja az autónak, az érezni tudja a különbséget. Hőmérsékletben rövid idő alatt a 24-26 fok közötti tartományban, de páratartalomban 40-70 között mozgott.@: ezt én már 2003-ban átéltem, akkor épp Pilismarótra mentünk egy kis kiruccanásra Pestről, még busszal, és az eset ugyanez volt, finom trafóolaj eltulajdonítás. Annyit ittunk végül nem emlékszünk mikortól lett újra áram Kocsmában gyorsan kellett inni míg fel nem melegedett a sör.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
lenox
veterán
válasz BlacKSouL #63075 üzenetére
Hat szerintem a hutohatas pont csokkenti a nyomast, szoval nem hinnem, hogy novelne a nyomatekot, inkabb csokkenti. Ha ugy van tervezve a motor, teszem azt kompresszoros, es valamennyi vizzel hutod a levegot, akkor persze tudhat nagyobb teljesitmeny lenni, a nagyobb beszivott oxegenmennyisegen keresztul, de egy mezei utcai szivomotornal nem latom, hogy ez miert lenne igy.
Tovabbra is azt gondolom, hogy huvos, nedves idot hasonlitasz meleg szarazhoz, es az oxigenmennyiseghez van koze az egesznek. Mellesleg hideg idoben az azonos relativ paratartalom kevesebb vizet jelent.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
OFF TOPIC 44 - Nedvesen az igazi (kiemelt téma)
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
BlacKSouL
addikt
Úgy érzem még nincs meg, de most figyelj.
A hűtőhatás nem a nyomást csökkenti, hanem a sűrítési ütem kezdetén, de legfőképp a végén a zárt hengerben lévő gázkeverék energiaszintjét. A nyomás ugyanannyi lesz, pont amiatt, mert geometriailag nem változtatsz. A motor hatásfoka pedig azon múlik, hogy minél nagyobb legyen a különbség a gyújtás előtti, és az égés utáni energiaszintek között. A levegő víztartalma olyan plusz tehetetlen energiatartalom, ami a gyújtás előttig a hőenergiát vonja el a környezetétől, vagyis a motortól, és a növekvő nyomástól. Vagyis a motor hengerpersely meglévő hőenergiájának és a sűrítésnek nem csak a levegő-benzin keveréket, hanem a levegő-vízgőz és benzin keveréket kell melegítenie, megfordítva együtt vonnak el energiát.
Természetesen a beszívott levegő hőmérséklete is számít, de esetünkben azonos, azaz 24-26 fokos.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
BlacKSouL
addikt
Mivel te részt vettél, akkor vezesd le nekünk tudatlanoknak
Egy autó 25°C-os hőmérsékletű, 40%-os relatív nedvességtartalmú levegőben közlekedik
Egy másik autó 25°C-os, 70%-os relatív nedvességtartalmú levegőben közlekedik.
Mindkettő azonos benzint használ fel, a két motor azonos állapotú. A két autó motorjának működése között lesz-e különbség, és mi? (A relatív nedvességtartalmat a könnyebbség kedvéért még jobban széthúzhatjuk, legyen mondjuk 30% az egyik, és 80% a másik, a hőmérséklet pedig legyen továbbra is azonosan 25°C) Tetszés szerint választhatsz hagyományos karburátoros, és elektronikusan vezérelt injektoros autók között.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
lenox
veterán
válasz BlacKSouL #63086 üzenetére
A nyomás ugyanannyi lesz, pont amiatt, mert geometriailag nem változtatsz.
Vesd ossze ezt Gay Lussac masodik torvenyevel. Ha tobb a nedvessegtartalom, akkor tobb energia forditodik a kis cseppek gaz halmazallapotuva alakitasaval, tehat kevesebb energia hasznalodik a homerseklet novelesere, tehat hidegebb lesz (erre mondjuk, hogy huti), kisebb homerseklet, azonos terfogat az meg kisebb nyomast jelent.
[ Szerkesztve ]
-
válasz FehérHolló #63089 üzenetére
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engine)
azért nem példa nélkülihttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz FehérHolló #63091 üzenetére
Természetesen nem terjedt el, de ettől még próbálkoztak vele igen sokan. Én is szívesebben tankolnék tengervizet ha menne vele a kocsi
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
nagyúr
hát, azzal nem jutna messzire....
------------------------
Más téma.
Egy hete, mióta meleg van, egy képzeletbeli légkondi-kikapcsolóval küzdök itt az irodában.
Erre ma kiderült, hogy a kontroller rakja át magát 'fan' üzemmódba úgy 15 percenként...
Hihetetlen. Múlt péntek óta ezen stresszelek, hogy melyik kollégámat küldjem el a búsba, vajon ki lehet az..?
apró örömök az életben.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
e=mc²
őstag
válasz fokukac #63096 üzenetére
Ne is mondd! Van franko Daikin keszulekunk minden irodaban. Ahol en vagyok, ott szepen beallitottam mindent faszan. Homerseklet, lamellak allasa, idozito, miegymas. Nem vagyunk bent sokan (2), de minden egyes alkalommal bazki amikor rajon a hohullama, elkezdi nyomogatni a taviranyitojat, mint kisgyerek a pattogos csomagolast.
Ambulimax Provider
Új hozzászólás Aktív témák
- Asztalos klub
- Büszke apukák és anyukák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Milyen monitort vegyek?
- BestBuy topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Synology NAS
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Acer Aspire 7 A715-72G
- Anker Soundcore Life Q20i Hybrid ANC Bluetooth fejhallgató (Új / bontatlan / 1.5 év garancia)
- Surface 4
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!