Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz parandroid #60949 üzenetére
szerintem ez az utántöltéses téma már nem az átlagember problémája, inkább olyan forma-1 kategória.
A forma-1-ben is egyik évben lehetett tankolni, a másik évben nem. Az egyik évben volt kerékcsere, a másik évben nem...
Ha érzed az analógiát.És ettől olyan lesz, mint egy technikai sport.
Ha a teljesítményeid határaid feszegeted, akkor miért töltesz után energiát?
nem az a cél, hogy elfogyaszd az energiát, és elfáradj?
Ha utántöltesz, mert már elérted a határodat, akkor az tulajdonképpen dopping...
Ha pedig pusztán az a cél, hogy minél többet menj, akkor az már forrest gump, hogy meg se állsz, csak körbefutod amerikát...Jó dolog a sport, de nem ezen a szinten. Szerintem addig jó, amíg fun, amíg nem kell ilyenekkel foglalkozni.
De lehet, hogy csak én vagyok túl egyszeri lélek[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Lassan ki lehet tenni a gasztroenterológia blog fejlécet.
Mikortól kezdik árulni a fenyőfákat?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz fokukac #60952 üzenetére
Azért ez nem ilyen egyszerű. Ha kiürül a CH-tartalékod, akkor is tovább tudsz menni, csak egyrészt romlik a teljesítményed, másrészt konkrétan veszélyes. Azért amikor egy hosszú edzésnél a 27. km-nél ledobja a tested az ékszíjat, és ott állsz szédelegve az út szélén, és azon gondolkozol, hogy lesz-e valaki, aki mentőt hív, ha ledőlsz a padkára, miközben fekete foltok villognak a szemed előtt, és már attól 160-as a pulzusod, ha megpróbálsz tovább sétálni, az nem annyira vicces. Különösen, hogy még 2-3 km a legrövidebb út hazáig, sétálva is. Én vagyok a marha, persze, fél liter vízzel, CH-tartalék nélkül vágtam bele, soha többet nem fogok ilyet tenni... Ha akkor be tudtam volna tolni egy zselét, amikor éreztem, hogy kezdek lemerülni, akkor simán hazaérek. Hallottam már egyébként ezt a CH-utántöltés dopping szöveget futóktól is, de azért ez kicsit olyan, mint ha azt mondod, hogy aki eszik (vagy legyünk még keményebbek: iszik) futás közben, az doppingol. Ezek a zselék, meg gumicukrok gyakorlatilag tisztán cukrok, ásványi anyagok, és kis részben vitaminok, semmi illegális nincs bennük, ugyanazt kapod tőlük, mint ha betolnál egy szenyót, meg rá egy szelet csokit, csak praktikusabb, kisebb helyet foglal, sokkal hamarabb megvan, nem kell megállni közben, és nem tömi el a gyomrodat. Nincs ebben semmi ufóság, ha maratonra edzel, akkor ott muszáj 30 km feletti távokat is menni edzéseken is, az pedig konkrétan kizárt frissítés nélkül - és a víz, illetve az izotóniás italok (az ásványi anyag, és só pótlás is dopping?) ott már nem lesz elég.
A tényleges maratonon egyébként két ilyen 32g-os aptonia gélt toltam be, egy banánt a felénél, meg nagyjából ahol csak lehetett, ott egy, vagy két deci vizet (5 km-enként volt frissítőpont, az elsőt még kihagytam, meg közben talán egyet).
Anyagösszetétel
Ultra Gel 500. Szénhidrát alapú, B1-, B6-, B12- és E-vitaminban valamint cinkben gazdag, koffeintartalmú zselé. Feketeribizke ízesítés. Összetevők: glükózszirup (52%), maltodextrin (23%), víz, fruktóz (9,5%), savanyúságszabályozó: citromsav, vízmentes természetes koffein (0,06%), nátrium-citrát, tartósítószer: kálium-szorbát, aroma, B1-, B6-, B12-, E-vitamin, cink, térfogatnövelő: gellán gumi, természetes aroma, élelmiszerszínezék (répa és ribiszke sűrítmény). Glutént*, halat*, szóját* és tejet* feldolgozó üzemben készült. *AllergénekAzért ha megnézed, ez szinte tisztán cukorszirup, ha ez doppingnak minősülne, kb a sportot, mint olyat betilthatnád.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
erdey_a
őstag
válasz concret_hp #60947 üzenetére
mert se szándékom nincs, se időm. Illetve egyszerre mindig csak az egyik van.
Vérboci
-
nagyúr
válasz parandroid #60955 üzenetére
Lehet, hogy egyre jobb az állóképességed, de a szövegértésed határozottan romlik
én nem mondtam, hogy tiltott, vagy illegális. Nem is érdekel küönösebben, hogy mi van benne.
Hanem azt mondtam, hogy a hatás ugyanaz, mint a doppingnál, hogy többet tudsz teljesíteni, mint amennyit egyébként tudnál, tehát önmagad csapod be.Az én kérdésem csupán filozófikus: de miért?
Mi értelme van maratont futni, azon kívül, hogy jó érzés, hogy tudod, hogy meg tudod csinálni?Ui. és TBS kérdezi, szintén filozófikus jelleggel, hogy vajon megérjük-e, hogy arra panaszkodsz majd, hogy a sok egészséges életmódban szétment a térded?
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz fokukac #60957 üzenetére
Úgy érted, hogy többet tudok teljesíteni, ha tápanyagot veszek magamhoz, mint ha nem? Na ja.
Az ilyen filozófikus kérdésekbe meg nagyon ne menjünk bele, ez kb ugyanaz, mint a mi értelme van a rendes boroknak, vagy miért iszik valaki kézműves sört, vagy mennyivel más az Adrián nyaralni, mint Kővágóőrs alsón?
A térdem meg nem fog szétmenni, ez ilyen urban legend, nyilván tönkre lehet tenni mindenféle eszetlenkedéssel, de alapvetően ha normálisan csinálod, szépen regenerálja magát folyamatosan. Futóknál gyakorlatilag ismeretlen jelenség a térdprobléma, inkább egyéb sportoknál jön elő, ahol teljesen más hatások is érik (pl. focistáknál, mert állandóan felrugdossák őket, meg ilyesmik). De ebbe már tényleg ne menjünk bele.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #60958 üzenetére
Úgy értem, hogy közben...
Amúgy pedig szerintem ez már káros, amit csinálsz.
Ahelyett, hogy ülnél otthon, és néznéd a sorozataidat, mint minden rendes emberPleased to meet you - hope you guess my name
-
BlacKSouL
addikt
Na most hogy mindenki elmondta a véleményét a futásról, engem érdekelne a magyarázat, hogy egyes teherautók (pl. 10 tonnás dobozos, postásautó, stb) miért irgalmatlan kicsi átmérőjű hátsó kerékkel készülnek? Tehát van egy nagy, magas, széles, és nehéz doboz, és van alatta egy személyautón is hülyén mutatna méretű kicsi kerék. Ok, esetenként dupla, vagyis egytengelyen 4 kerék, de ha úgy általában a teherszállítóknak nagy a kerékátmérő, de buszoknak is, akkor ezeknek miért ilyen kicsi?
A másik témám az, hogy egy fizetős mélygarázs parkolóban ahol van kb. 26 db hely, ott miért állnak be úgy egyesek, hogy körülöttük már senki nem fér el? De ezt majd később képekkel.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz BlacKSouL #60962 üzenetére
Szerintem pusztán praktikus okokból: ezeknek alacsonyan van a raktere a könnyű rakodás érdekében, és egy magasabb kerék belógna a raktérbe, ami mindenféle problémákat okozna. (vagy meg kellene emelni az egészet, vagy az alján lenne oldalt két púp, ami pedig erősen rontaná a pakolhatóságot)
Same rules apply!
-
kraftxld
nagyúr
Hehe, be lett fenyítve a PH?
[link]
Még szerencse, hogy a link címe nem felejt
Annó ifjú koromban engem is megpróbáltak beszervezni, de elég hamar lepattintottam őket.| MCSE+M/S, MCITP, VCP6.5-DCV - ''Life can be hard, but Scooter is harder :)'
-
-
válasz erdey_a #60965 üzenetére
Ez bizonyos típusoknál irreleváns, mert , pl a linkelt autó esetében is, maga az autó teherbírása korlátozza a pakolhatóságot. A képen látható szerintem 1-1,5 tonnát vihet önsúlytól függően.
Én arra tippelek, hogy a városi használat mellett a kis kerékkel olcsóbb az üzemeltetés.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
erdey_a
őstag
válasz bitpork #60968 üzenetére
Amikor pl. spéci hűtőszekrényt raktunk be egy ponyvásba, akkor azért mi örültünk volna még 10 centinek a ponyva alatt. Így is be lett rakva, de a kedves vevő hungarocell borítás és raklap nélkül kapta meg az árut. Néha a méret a lényeg.
De mese nincs, állásfoglalást kell kérni a kocsi gyártójától, különben ma este nem alszunk
Vérboci
-
EQMontoya
veterán
válasz erdey_a #60967 üzenetére
Ez megint sokkal összetetteb.
Ugye itt az egyik faktor az, hogy a nagyobb kerék könynebben irányítható, mert kevéssé "esik bele" a kátyúkba, illetve az úthibák kevéssé térítik ki.
Ez utóbbinak oka az, amit forgási tehetetlenségnek hívunk. (theta, omega, ha esetleg rémlik fizika órákról...)
Viszont ennek bőven vannak hátrányai is: fékezésnél/gyorsításnál ez ellenünk dolgozik.
A másik hátrány pedig maga a tömeg: nagyobb átmérőjű felni nehezebb lesz, és ezzel a rugózatlan tömeget növeljük a futóműben, ami pedig a legrosszabb, amit tehetünk kb.Same rules apply!
-
BlacKSouL
addikt
Köszönjük a magyarázatokat.
A miért parkolnak egyesek úgy ahogy című témánkat holnapra halasztom. Legalább kiegészül a téma az esettanulmánnyal, amit a vonatkozó autósok szélvédőjére kitenni szándékozott "A parkolóhelyek száma korlátozott, kérem, parkoljon úgy, hogy más is elférjen" feliratú papír eredményével talán kiegészíthetünk. Köszönjük mai fáradságos munkámat, ideje letenni ami kezünkben van, kaptunk tejet vajat, holnapra is marad. A viszontlátásra.
Ui: Az 5 percenként új email = 5 percenként új feladat témakört kimaxoltuk. Reméljük a pénteket az emberek nem az egész heti elmaradt munkájuk bepótlására szánják.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
veterán
válasz EQMontoya #60970 üzenetére
De az ilyen teherautok nem is mennek 170-el.
A ket lemezfelnis kerek egyszeruen olcsobb es nagyobb feluletu, nem?(#60971) BlacKSouL
Csodálkozom, hogy nem tesznek bogyokat a parkolóhelyek közé, az segítene. Gondolom túl drága.[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Viszlát
addikt
válasz BlacKSouL #60962 üzenetére
Nem annyira kis kerekek azok, amivel főleg akkor szembesül az ember amikor útszélen kell cserélni őket.
Azon az Iveco-n amit linkeltél példaként, meg a hasonló autókon a gyári méret 225/75R16 körül van, téli szokott esetleg keskenyebb lenni. Ez a kerékátmérő körülbelül akkora mint mondjuk egy Q7-en a 285/35R22, csak az a 6 colos különbség gumifal magasságban jelentkezik, így az akár 5 tonnás összterhelést nem a felniknek kell kibírni. Plusz a kisteher gumiknál a súlyindex jóval fontosabb a sebességindexnél, átlag autónál általában 91-92 körül szokott lenni, egy 3.5t-s furgonnál meg 109-113.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nagyúr
válasz concret_hp #60975 üzenetére
És?
a nemzeti inzultációt is több millióan ki szokták tölteni, jelent ez valamit?
százmilliárd légy nem tévedhet..!Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz fokukac #60976 üzenetére
Én ma csak egy alacsony pulzsos 15 km-es edzést csináltam. Nem vittem magammal semmit csak a kutyát, de őt nem ettem meg. Bár indulás előtt betoltam egy banánt, szóval kicsit izgulok, hogy ez így még érvényes-e.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szőröscica
addikt
válasz concret_hp #60977 üzenetére
A semmi mozgás és a hetente 100km-t futunk között azért van némi átmenet.
-
válasz szőröscica #60979 üzenetére
A heti 100km-t nem tudom, mert csak olyan 60-70 körül vagyok még, ehhez speciel két évnyi edzés kellett. Persze biztos van, akinek gyorsabban menne, meg olyan is, akinek lassabban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz szőröscica #60979 üzenetére
Jah , lehet heti akár 200km-t is nem mozogni
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
ToBeY
nagyúr
Vajon mennyire gáz az aszpartam?Mert vettem pár zero energiaitalt,de mindben aszpartam-al oldották meg az édesítést,és nem vagyok benne biztos hogy ez jobb mint a cukor.
-
veterán
Vásároltam én egy ilyen cipőt, gondoltam idén télen nem a sima vékony nyári cipőmben próbálok hóban gyalogosan közlekedni, hanem egy kissé erre alkalmasabb lábbeliben.
Ugyan árulja már el nekem valaki, hogy miért oldódik ki a cipőfűzőm a sima nyuszifüles fantasztikus egyszerű kötésből nagyjából 30 méter alatt? Egyébiránt a lábam elzsibbad benne, ha meghúzom, de nagyon mozog benne, ha nem húzom meg annyira a cipőfűzőt, szépen végigvezetve az elejétől, szóval nem csak a végét meghúzom és kész.
Én csinálom rosszul és ez a cipő erre egyszerűen nem alkalmas?Everybody lies.
-
válasz Pttypang #60988 üzenetére
A nyuszifüleket még egyszer tekerd át egymáson. Plusz egy mozdulat, és kioldani is csak minmálisan nehezebb. Én minden cipőt így kötök meg. Vannak fűzők, aminél figyelnek rá, hogy ne csússzon, de a többség nem ilyen.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
válasz parandroid #60989 üzenetére
Rövid hozzá a cipőfűző, vagy egyáltalán mennyire kéne ezeket megszorítani? Mert menet közben kényelmes, ha szorosabbra fűzöm, de amint leülök, rögtön elkezd zsibbadni a lábfejem.
Everybody lies.
-
válasz Pttypang #60991 üzenetére
Semennyire nem kell megszorítani. De nem rakétatudomány, vagy agysebészet, holnap reggel hurkold át még egyszer, aztán meglátod. Nem kell napokig bújni a netet, szépen, ügyesen kitapasztalod, mint minden szorgos kis hatéves.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
válasz parandroid #60992 üzenetére
Mindenképp megpróbálkozok vele, ha nem sikerül, akkor kezemben a cipővel az utcán keresek egy 6 évest és megkérdezem, aztán a rendőröktől is, akiket rámhívnak.
Everybody lies.
-
-
ToBeY
nagyúr
Mai vacsi egy grapefruit
-
-
tbs
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Bemutatta fizikai szintű, GDDR7-es implementációját a Rambus
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Hálózati / IP kamera
- NASCAR
- Büszke apukák és anyukák topikja
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care