- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Mozilla Thunderbird
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
- Linux kezdőknek
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AttyVin
aktív tag
válasz p_adam #16634 üzenetére
Több mint 30 éve fotózgatok - csak a kedvtelés szintjén, nem különösebben komolyan, bár eleinte a FF előhívást is magam csináltam -, de problémám (objektív, váz, villanó) eddig jóformán csak az elektronikával volt.
Ami mechanikusan működöt, az általában megbízhatóan tette a dolgát (Zenit, Nikon, Praktica, részben Chinon), igaz, eleinte nem is nagyon volt elektronika (max. fénymérés).Mondjuk a 80-as évek közepén egy akkori "chip-csere" (pl. Chinon) nemcsak olcsó nem volt, de hozzájutni sem lehetett egyszerűen....
Azóta, ami tönkrement, az mind "műanyag" elektronika volt (AF objektívek, villanó).
A megbízhatóság/minőség és az ár - szinte minden terméknél - valamennyire korrelációban van (jobb anyagválasztás, gondosabb gyártás, ellenőrzés, stb), de mellette ott az innováció/avulás kérdése, meg a marketingé. Ez utóbbi szerepe gyakran olyan erős, hogy számos terméknél messze nem a tényleges "értékét" fizeti az ember.
Amúgy néhány termék esetében vannak hozzávetőleges megbízhatósági adatok (pl. notebook), amik a szervizek visszajelzéseiből állnak össze. Ezt a gyártók - értelemszerűen - annyira nem kedvelik...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
#92251648
törölt tag
válasz p_adam #28876 üzenetére
Nyilván nem mindegy, hogy a téma kitölti-e a képet, vagy egy apró folt lesz rajta. A 7DII viszonylag jól használható masina ilyen célra, a profik vállán is gyakran ott lóg második gépként az 5D, vagy 1DX mellett. Egy jókora telével (pl. Canon 100-400 L) már lehet madarazni vele, már ha van elég fény a témán (mert a zajszintje elég magas). A nyár elején jártam a Duna deltában madárfotós workshopon, hát ott szépen elvérzett a gépek többsége 5D4 alatt. Még én is szenvedtem a 6D2-vel, a régi 6D meg egyenesen használhatatlan volt. Ezért írtam, hogy a madárfotózás nem olcsó műfaj. (Persze nem az ágon ücsörgő veréb elkapására gondolok.)
-
#92251648
törölt tag
válasz p_adam #28878 üzenetére
OK, egy rendkívül szerencsés mobiltelefonos fotó akár többet érhet, mint egy sokmilliós felszereléssel elkövetett több napos vadászat eredménye, de szerintem ne menjünk el ebbe a végletbe!
A linkelt videó hasznos. Kíváncsi lennék, hány felhasználó állítja át magától ezeket a paramétereket.
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz p_adam #28880 üzenetére
Ebben teljesen igazad van. Nagyon el van túlozva a technika jelentősége, de a számokról könnyebb beszélgetni, mint a művészi aspektusról. Szerintem nem árt, ha az embernek kicsit jobb felszerelése van, mint amit kihasznál, mert a jó masina, ahogy egy jó hangszer is képes felfelé húzni az embert. Ettől függetlenül persze nagyon kínos fotós táborokban látni a zsír új 5D4 vázakat és a legdrágább L-es optikákat, amiken még a gyári fólia is rajta van, hősünk meg hosszú másodpercekig keresi a gép bekapcsoló gombját. És igen, a használt piacon néhány ezer expozícióval árult komoly vázak és ujjlenyomattoktól is mentes objektívek is felvetik ezt a kérdést, hogy ugyan miért is vette meg őket az előző tulajdonos, ha nem használta.
-
Hi!King
őstag
válasz p_adam #30033 üzenetére
De egyébként a széles látószögű objektíveknek eleve lencsetagok is korrigálnak, és így máshogy vetítenek, vagy pusztán szoftveres korrekció történik a kamerában? Azért kérdezem, mert igazából a szoftveres korrekciót magát nem látom lényegi különbségnek, mert akár ugyanazt megcsinálhatom magam is egy szerkesztőben. És ha csak szoftveres, akkor már lehet eleve a raw is korrigált (sok szerkesztőben általában default az auto correction, de most arról beszélek, ha az ki van kapcsolva)?
-
Neck
veterán
válasz p_adam #30365 üzenetére
Erről volt szó a teszt készítőjénél, hogy sajnos a tesztábra kezdett el fakulni. Ahol tárgyak vannak rajta, ott nem fakul, és ugyanolyan, míg ahol ábrák, ott igen.
A szenzorban lévő tartalék egy másik történet, mivel függ a szenzor típusától is. A Canon esetében ahogy növeled az ISO-t, csökken a kinyerhető infó a RAW-ból, míg a Sony duál gain szenzor ISO invariant, azaz kb ugyanaz kihúzható egy tök sötét ISO 100 és egy helyesen exponált ISO 1600-as képből - azaz a Full Frame előnye minden beállításon megmarad, a tartalék ott lesz a nyers fájlban.
De ez már tényleg nagyon off itt, meg nem is ide való. Engem nem kell meggyőzni a Full Frame előnyeiről, mert én is arra váltottam. Csak ezt a mondatot akartam tisztába tenni, mert szerintem félrevezető az APSC + f2.8 vs FF + f4 zoom viszonylatában: "azaz ahol már az apsc 2.8 fel van tekerve isoban ott alacsonyabb ison dolgozhat az FF"
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
Új hozzászólás Aktív témák
- Le Mans Ultimate
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Sorozatok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen routert?
- Elektromos autók - motorok
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Fotós videós kamera válltáska, vadonatúj
- Szép állapotú Nikon D3300 + Nikon AF-P DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR objektív + Kalahari táska
- GoPro Hero 11 akciókamera
- ÚJ Infra távkioldó k canon nikon olympus sony pentax gépekhez ML-L3 RM-1 RM-2 RC-6
- 9000 expo - Sony A6000 + 16-50mm kit táska, 3 akksi, töltő, táska, SD kártya OLVASS LEÍRÁST