-
IT café
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dtomi
őstag
válasz ThufirHawat #1158 üzenetére
Ha nem is összahasonlításból de ezért csak elmegyünk ide 47°23'42.88"N 18°34'33.84" E
30D 400D ugyan olyan szar mindkettőnek... az AF-e
Nem érted mi köze a szűrőméretnek a képminőséghez????"Átmérő: A nagy átmérő miatt szabad téren messzire fókuszálva a nagy felületű frontlencsének köszönhetően nagyobb átmérőjű csövön kapjuk a légszennyezést, így igen nagymértékben megnő a levegő lebegő részecskéinek lágyító hatása. Az átmérővel hatványozódik a lágyulás mértéke. Ameddig egy 400mm-es 5/6-os kezdő fényerejű teleobjektívvel - aminek csupán 70mm körüli a frontlencséje - kontrasztos képet kapunk, addig egy 400mm-es, 2.8-as álom objektívvel - amely bő 15 cm-es frontlencsével szemléli a tájat -, megeshet, hogy a felvétel ködösnek tűnik. A természeti témákat tekintve tehát nem is olyan vidám a nagy telés helyzete. A felületi becsillanások hatványozódó problémáját, a frontlencsén lerakódó port most nem tárgyalnám, ez magától értetődő. "
Az egyik cikk amiben osztatlanul egyetértek Korbély Attilával
70-200ban egyetértünk
300/4IS ben is.
100-400 Al azért mehettél volna pillangózni plussz 299X lefedettebb lettél volna.
Azt kizártnak tartom viszont hogy a 80-400 ami nem is digitális vázra let optimalizálva 400mm-en jobb legyen a bigmánál.
120-300 300f2.8 miért nem ilyet vettél ??? annyira nem nagy a 120-300!!! fele az 500F4L-nek!
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
Új hozzászólás Aktív témák
- Nikon Z objektívek, egyben vagy külön!
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Canon EOS R // filmes + fotós szett
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú