-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KRoy19
őstag
"Viszont aki a folyamatosság miatt szeretne sok FPS-t, ÉS érzékeli is a különbséget 100 és 200 között - na az egy igencsak szűk réteg, szerintem.
Egyelőre inkább arra hajlok, amit omfgk mond, hogy a farokméregetésen kívül ennek igen limitált hozzáadott értéke lesz...."
Igen, mondjuk ebben is van valami. -
KRoy19
őstag
Szerintem a legtöbb casual gamer az csak a folyamatosság miatt akar több FPS-t, és nem az exploitok miatt, vagy az alacsonyabb input lag miatt(a legtöbben valószínűleg azt sem tudják, hogy mik ezek).
Szóval szerintem pont az a niche, aki alacsony input lagot és exploitok kihasználásának lehetőségét várja a magasabb FPS-től.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Na igen. Ezt nagyon sokan nem értik, hogy ez nem a végfelhasználónak szóló előadás. Mármint úgy van eladva, mintha nekik szólna, de valójában ez a befektetőknek szól, akik szeretik a hangzatos szavakat meg az egekbe mutató grafikonokat.
Corporate bullshit az egész.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz callmeakos #47486 üzenetére
Ha ilyen közelről egy ekkora kijelzőn nem veszed észre a különbséget, akkor nem lehet valami jó a szemed. Én is egy 48-as 4K oledet használok kb. kb. 1m-ről és nem volt még olyan játék, ahol ne lett volna egyértelműen rosszabb minőségű a DLSS Quality, mint egy natív DLAA.
-
KRoy19
őstag
válasz Komplikato #47299 üzenetére
A lényeg az, hogy ezt a képminőség javulást minden korábbi RTX generáció megkapja. Egyedül a multi frame generation marad exkluzív 50-es széria feature.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz GeryFlash #46965 üzenetére
Oké, de akkor is a mondandóm lényege ugyan az. Ha performance módban megvan a fix 60 FPS, Qualityben meg csak 40-50, az akkor is GPU limit, mert ha CPU limit lenne, akkor performance módban sem tuna kisajtolni a CPU 40-50-nél többet. Az esetek legnagyobb részében GPU limit miatt nincs meg a 60 FPS, szóval sokkal több értelme volt a GPU powert megtolni és a CPU-t szinte érintetlenül hagyni. Persze jobb lett volna az összkép, ha van szignifikánsabb CPU upgrade is, de akkor meg még drágább lett volna a PRO konzol, szóval ha csak az egyiket lehet meglépni, akkor annak egyértelműen a GPU-nak kellett lennie.
-
-
KRoy19
őstag
Az a vicc, hogy az emberek saját maguk gerjesztik a hisztériát azzal, hogy reagálnak minden utolsó "leak"-re.
Ha csak annyi lenne ezekre a reakció, hogy "jóvan üljél le, majd megvárjuk a hivatalos bejelentést", akkor nem lenne semmi hiszti és az Nvidia is hiába próbálná ilyen sunyi módszerekkel felmérni a piacot.De hát tudjuk, hogy milyenek az emberek. Szeretnek drámázni.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Csokifalo #46881 üzenetére
Az AVG. az gondolom egyértelmű, hogy miért alacsonyabb, az 1% low az meg nagyon sok minden fügvénye. ( programok futása a háttérben. stb). Futtass le jópár tesztet lock-olva és lock nélkül és nézd meg, hogy valóban minden esetben alacsonyabb e az 1% low a 120 Fps lock-al.
-
KRoy19
őstag
válasz Devid_81 #46849 üzenetére
Senki nem tapsol az 500+ W-os fogyasztásnak, csak elfogadtuk, hogy ekkora teljesítmény, csak ilyen fogyasztás árán érhető el.
A választás lehetősége sosem rossz dolog. Ha valakit nagyon zavar a fogyasztás, az még mindig választhat kevesebbet fogyasztó kártyát, vagy csökkentheti a power limitet. Ha viszont nem érdekel a fogyasztás, csak a teljesítmény, akkor arra is van opció.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz pRoject22 #46843 üzenetére
Jó az Aorus hűtése, ezt nem vitatta senki.
"De én nem hasonlítottam semmihez....."
Ember azért szóltam hozzád, mert összehasonlítottad a kettőt alaptalanul. Idézlek:
"volt itt az aprón sok ember aki pl a TUF 4080-ra panaszkodott, pár hetes VGA és UV-al is 90-100 fokos hotspot volt és 80-85 fokos hőmérséklet, na ehhez képest az Aorus UV nélkül 4K 120 fps 55 fok, így értettem."
[ Szerkesztve ]
-
-
KRoy19
őstag
válasz pRoject22 #46836 üzenetére
De ők 100%-os terhelés mellett panaszkodtak ilyen hőfokokra, szóval a te ki tudja milyen játékkal, 120 fps-re lock-olt eredményed ezzel nem összehasonlítható.
Nyomj be egy rendes stressz tesztet, ami a lehető legjobban terheli a kártyát, és úgy nézd a max. hőmérsékleteket.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz KillerKollar #46701 üzenetére
Használt kártya volt. 343-ért egy Gainward Phantom és 311-ért egy Inno iChill volt manóéknál. Az Inno már fent is van aprón.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Busterftw #46375 üzenetére
Sajna akinek kell a többi slot, az tök mindegy milyen házat vesz, mert attól az alaplapon nem lesznek távolabb egymástól a slotok.
Szerk: Ja mondjuk az olyan ház, amibe be lehet tenni vertikálisan, riserrel a VGA-t, az valóban meg tudja oldani a problémát.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Quadgame94 #46291 üzenetére
Nincs ezzel baj, és azzal sem, hogy csak 16GB, mert így legalább jobb áron fog elmenni a 4090...
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Busterftw #45741 üzenetére
De nem ez a lényeg. Persze, hogy kell a vásárlók pénze a sikerhez, de nem a vásárló érdeme!!! a siker. Mit nem lehet ezen felfogni ?
Ha olyan virslis kiflit állítanak elő, amit én újra és újra meg akarok venni, tehát meggyőznek, hogy én hozzájuk hordjam a pénzemet, akkor az az ő érdemük, nem az enyém.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Yutani #45735 üzenetére
Igen, az ott dolgozó emberek érdeme, hogy olyan termékeket fejlesztettek, amiket nagy megelégedéssel, sok ember megvásárolt. Ebből van a profit és semennyire nem a vásárló érdeme a siker.
Vagy szerinted a Lidl sikere az én érdemem is, mert reggelente náluk veszem a virslis kiflit ?
-
KRoy19
őstag
válasz Yutani #45731 üzenetére
Ezt már láttam többször leírva. Tényleg azt gondolja a gamer társadalom, hogy ő tette naggyá az Nvidiát?
Azért mert olyat kínálnak, amit sokan megvesznek és ezen sok pénzt keresnek, attól még nem a vásárlók tették naggyá a céget.
Ennyi erővel akkor minden céget, aki sikeres és termékeket ad el, azt a vásárlói tették naggyá és nem az ott dolgozó emberek?
Számomra ez elég nevetséges hozzáállás.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz gainwardgs #45701 üzenetére
Igen, be kell kapcsolni a Windows-os HDR-t hozzá. Szerintem HDR 600-as monitorral nem biztos, hogy megéri, de ott úgy a HDR általában nem valami fényes (pun intended ) . Nekem az Oled TV-n nagyon adja az RTX HDR. Sokkal jobb minőségű, mint a Windows-os Auto HDR.
-
KRoy19
őstag
válasz gainwardgs #45694 üzenetére
Ha érdekel a jó minőségű HDR lehetősége olyan játékoknál, amik alapból nem támogatják a HDR-t, akkor egyértelműen megéri.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
De van. Erre írtam, hogy eddig lehetett állítani az app-ban játékon kívül, de mostmár csak játékon belül tudod.
Először az appban bekapcsolod az Nvidia overlay-t: Settings --> Features--> Nvidia overlay On, majd bekapcsolod RTX HDR-t a Graphics menüben annál a játéknál, amelyikben szeretnéd használni. Aztán játék közben Alt+Z-Vel felhozod az overlay-t és ott tudod ezeket állítgatni.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
-
-
KRoy19
őstag
válasz Quadgame94 #45613 üzenetére
Ja tényleg, bocsesz. Az RT-re mint technológiára gondoltam, hogy egyértelműen jobb grafikát eredményez mint a raszter. Persze, ha szarul implenentálják, akkor nem.
-
KRoy19
őstag
válasz Quadgame94 #45607 üzenetére
Egyértelműen jobb grafikát eredményez az RT, csak annyira erőforrás igényes, hogy a legtöbb játékban rendkívül butított formában található meg, így ezek alapján valóban azt gondolhatja az ember, hogy az RT értelmetlen, mert semmivel nem néz ki jobban, mint a raszter.
Pont most csinált erről videót a HUB, amit érdemes megnézni. [link]
-
KRoy19
őstag
válasz Quadgame94 #45602 üzenetére
Szerintem egy teremtett lélek nem állítja, hogy az RT miatt sikeres az NV (már aki kicsit is követi a piacot évek óta). Az RT előtt is sikeres volt és utána is az maradt.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz FLATRONW #45469 üzenetére
Éredekes, én azt gondoltam, hogy ahol van DLSS, ott van DLAA is mindenesetre találtam egy ilyet. [link]
Macerásabbnak tűnik, mint a fel-le skálázás, amit leírtál, de ha gondolod ránézhetsz, hogy van e szignifikáns minőségbeli különbség a két módszer közt.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz TESCO-Zsömle #44981 üzenetére
Ja tényleg, azt nem is figyeltem. Biztos odaadta neki, mert fázott.
-
KRoy19
őstag
válasz Teasüti #44793 üzenetére
Ma is létezik játszható formában, lásd CP2077. Nem kell hogy 100%-osan realisztikusan legyen szimulálva a fény, mert egy ponton alig látni különbséget. Volt egy Vidi erről egy CP mód segítségével, hogy kb. 4ray és 2 bounce a sweetspot, mert hiába adsz hozzá több rayt-t vagy bounce-ot, a képminőség szinte alig változik, a teljesítmény viszont drasztikusan csökken.
-
KRoy19
őstag
válasz gainwardgs #44790 üzenetére
Nincs baj azzal sem, mert egy full path tracing azért kurva sokat tud dobni a látványon. Az igaz, hogy még nem igazán vannak erre felkészülve a hardverek, de pár generáció múlva szerintem standard lesz és teljesen kihal a raszter.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Teasüti #44788 üzenetére
"Ahol a vízzel kellett egyensúlyozni egy libikókát, egyedül ott volt szükség némi fizikára. Mindenhol máshol ha simán eltünteted a játékból, egyáltalán nem változna a játék."
Na ezzel én nagyon nem értek egyet. Igenis marha sokat változna a játék, mert számomra sokkal érdekesebb, ha ennyire interakcióba lehet lépni a környezettel, még akkor is, ha nincs kimondott funkciója. Rohadt gagyi érzés a mai játékokban, hogy szinte minden statikus és a nullához közeli a környezettel való interakció lehetősége.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Teasüti #44733 üzenetére
Igen, ez az általános fizika elhanyagolás a játékokban nekem is nagy szívfájdalmam. Emlészem kb. 15 éve amikor láttam az Ageia Physx demókat azt gondoltam ,hogy alig várom, hogy ilyen menő fizika legyen a játékokban.
Erre itt vagyunk 2024-ben és a legtöbb játékban gagyibb a fizika, mint némelyik 10-15 éves játékban.
Kicsit elmehetne a fejlődés ebbe az irányba is, mert jó cucc a Ray Tracing, de azért nem ártana a fizika szempontjából is fejlődni.[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Quadgame94 #44627 üzenetére
Komolyan nem értem amúgy én sem. Ömlik rájuk a pénz az AI piacról és ilyennel csóróskodnak.Biztos összeültek, hogy majd jól megszedik magukat a low end vga piacon, ha 3050-ként adnak ki egy kártyát, aminek 3040-nek kellett volna lennie. Tényleg szánalmas
-
KRoy19
őstag
válasz Teasüti #44577 üzenetére
Mindig minden fejlődéssel szemben lesz valamennyi ellenállás. Ilyenek az emberek. Ilyenkor mindig az a elektromos áram elterjedésének hajnalából származó propaganda rajzok jutnak eszembe, ahol lerajzolták, hogy az emberek majd jól feltekerednek vezetékekre és ott pusztulnak.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz gainwardgs #44555 üzenetére
Marha egyszerű a képlet. Rtx off és máris lesz trillió fps-ed. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy kapcsold be, akit viszont érdekel, az be tudja kapcsolni, így mindenki nyer.
-
KRoy19
őstag
válasz huskydog17 #44495 üzenetére
Nincs a filmes efektekkel baj, ha kikapcsolhatóvá teszik őket. De amikor nem lehet kikapcsolni azt a sok filmes fost, az bizony nekem is fel tudja nyomni a pumpát. Dof, chromatic aberration, botion blur és a többi szar.......
-
KRoy19
őstag
válasz TESCO-Zsömle #44307 üzenetére
Ja és az sem lényeg, hogy instabil szemetet okádnak ezzel a piacra, lásd 13900k/14900k történet. Az a lényeg, hogy minél magasabb legyen az oszlop a teljesítmény chartokon.
-
KRoy19
őstag
válasz deathcrow42 #44161 üzenetére
Ez erre a gen-re is igaz. A 4080-nak 4070-nek kellett volna lennie ( még csak nem is Ti-nak)
A 4080 super lehetett volna 4070 Ti. Szóval ebben a genben nincs is valódi 80-as tier szvsz. és lehet, hogy a következőben sem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz deathcrow42 #44158 üzenetére
Nekem az a tippem, hogy most árban vissza fognak venni jócskán (az 5090-et kivéve) és cserébe alig lesz teljesítménybeli ugrás (szintén 5090 alatti SKU-k ra gondolok).
Megkockáztatom, hogy behozzák az 5080-at 800 dodós MSRP-ra és bár a 4090-et nem fogja elérni a teljesítménye, de erősebb lesz a 4080 Super-nél.
-
KRoy19
őstag
válasz KAMELOT #44121 üzenetére
Ne haragudj, de most csak ezért nem telepítem fel. Mivel mindent 90 FPS-re fixálok, így nem tudom, hogy mennyi lett volna az FPS, de az biztos, hogy DLSS quality +frame gen-el megvolt a a beton stabil 90 FPS. (Minden maxon.)
CPU : 13600K undervolt-olva alap órajeleken dolgozik. A GPU : 4090 szintén undervolt-ot kapott ( 0.99 v @2805 MHz és +1000 MHz a memóriára)
-
KRoy19
őstag
Megcsináltam a tesztet. Itt valóban nagyobb az eltérés +4,1% Avg. És +13,7% Min. (bár port royal-nál nem néztem Min. FPS-t). Nem tudom, hogy ez alapján kategorikusan kijelenthető e, hogy nem volt igazam, de ha igen, akkor azzal is együtt tudok élni.
Beállítások:
Első teszt:
Második teszt:[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Lefuttattam egy Custom Port Royalt maxra húzva 4K-ban.
Az első teszt alap memória sebességgel 38,96 FPS-t dobott, utána toltam rá +1000Mhz-et és lett 39,62 FPS, ami kemény 1,7% növekedés. Nyilván nem teljesen lineáris a dolog, de ez alapján 30000Mhz-et kéne rátolni, hogy meglegyen a plusz 50%.
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Szerintem ez az egész úgy, ahogy van egy nagy marketing bullshit.
Hogy kell ezt értelmezni egyáltalán? Ha mondjuk egy 4090-en (vagy bármilyen másik kártyán) GDDR7 memória lenne, akkor 4 K-ban, Ray tracing on-al 3 szor gyorsabb lenne, mint ha sima GDDR6 lenne rajta? Kurvára kétlem.....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.