-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
-
X2N
őstag
Nem fog elterjedni továbbra se. Átlag Pistike nem tudja mi a jó. Másrészt meg nehéz ekkora méretben HiDPI kijelzőket gyártani. Meg lehet nézni hány 24-27"-es monitor van 4K vagy fölötti felbontással. Pedig igény lenne rá. 24" 5K, és 27" 8K kijelzők kellenének és nem kellene többé élsimítást sem használni játékokban.
27" 4K az nem igazán hozza azt amiről itt van szó, pedig azt már elkezdték gyártani nagy mennyiségben.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz hahakocka #47468 üzenetére
Amíg nem tapasztalod meg nem fogod tudni. De olyan 4k monitort vegyél ami kicsi. 24-27" Nekem 24"-es dell van, 5K 24" még jobb lenne...
1440p még egy fél megoldás se a 4K-hoz képest, "csak" 1,78X-os felbontás az 1080p-hez képest.
Ha már megtapasztaltad nincs visszaút. A filmek csalósak mert ott van chroma subsampling emiatt a színes 4K felbontású kép jó ha csak fele felbontásnak számít...[ Szerkesztve ]
-
-
X2N
őstag
válasz callmeakos #47420 üzenetére
Elgurult már a gyógyszer is a gyártóknál. Ekkora kártyát biztos nem vennék.
-
X2N
őstag
válasz deathcrow42 #47328 üzenetére
A lényeg hogy 550usd-ért én szívesen átveszem a 4090-eseket már most. Keressetek nyugodtan privátban. Ne várjátok meg a teszteket, felesleges
-
X2N
őstag
válasz huskydog17 #47320 üzenetére
RIP normális memória/CPU hőmérséklet
-
X2N
őstag
válasz AsakuraDave #47282 üzenetére
Nem jön a forced fake frames, ez mind kikapcsolható, felesleges pánikolnod. Amíg erőltetik a gyártók a monolitikus dizájnokat addig ennyi lesz a max teljesítmény amit kilehet hozni ezekből a kártyákból minden egyes új generációnál úgy, hogy vele együtt a fogyasztás is emelkedik, és csak egy helyben toporgás lesz, majd valamelyik gyártó idővel meglépi a chipletes GPU dizájnt és akkor borulni fog minden.
Stalker 2-nél sokat segített nálam hogy jól beállítottam az UE5 konfig file-t, gyárilag elég rossz konfig-al a LOD fázisok is botrányosak voltak, 5m-en túl még a virágokat se rajzolta ki, de a legnagyobb baja a játéknak hogy túl gyorsan telik az idő, 1 óra alatt eltelik 24h játékidő a játékban(régiekben 24h ingame az 3-4 óra alatt telt el) meg az AI life nem működött megjelenéskor, ezen dolgoznak jelenleg a fejlesztők, majd ha megcsinálták vállalhatóra akkor előveszem.
-
X2N
őstag
válasz AsakuraDave #47279 üzenetére
Igen, ennyire. Le fogják tolni mindenki torkán(ahogy a TAA-t meg a 0 optimalizációt, a félkész játékokat mikrotranzakcióval(ami azóta már nem is mikro) ahol mindig online kell lenni, LAN, offline coop mód nuku, ez a jelen) lesz helyette AI képgenerálás Aztán majd ha ezt az input lagot is megszokják a birkák jöhet a felhős havidíjas gaming amit bármikor elvehetnek, ahogy a játékaidat sem birtoklod már fizikai adathordozón.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz AsakuraDave #47274 üzenetére
Pedig ez még a jobbik eset mint konzolon ahol se a felbontást se a frame-ra-t nem tudod stabilra beállítani.
b.-meg se néztem, nem érdekelt a szerencsétlenkedésük Nem fogok új kártyát venni se idén se jövőre. Nem érdekel már a dolog, 2 játékba tettem tavaly értékelhető játékidőt a Rimworld-be meg a Project Zomboid-ba meg 1x elővettem a CP2077-et amikor megvettem 2 éve a kártyát. Közben meg a AAA játékok sorra buknak, nincs mire kihasználni a kártyát.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz AsakuraDave #47266 üzenetére
Innen már csak 1 lépés a havidíjas DLSS még a kártya tulajdonosoknak is Szép jövő.
Input lag egy hulladék a modern játékoknál, még a CP2077, és UE játékoknál is,(és ez kikapcsolt DLSS-el meg mindenféle hókuszpókusz nélkül is ilyen) hiába van betonstabil 60fps-ed érzésre jó ha felének érződik. Assetto corsa-t hasonlítgattam az új AC Competizioné-hez, ég és föld a különbség a reszponzivitás meg a force feedback reakcióideje között játék közben kormánnyal a régi javára, gondolom ezért fog az új Asssetto Corsa inkább saját engine-el jönni.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz KillerKollar #47259 üzenetére
Továbbra is alkalmazás/játék függő hogy proci bottlenecked lesz-e. Minél több feladatot tolsz a procira annál több szál, meg magasabb órajel kell.
-
X2N
őstag
Újabb gyöngyszem nvidia marketinganyagból szintén az 5090-es oldaláról:
RTX OFF:
RTX ON:
Mintha nem is ugyanaz a játék lenne, ja várjál a modelleket meg a textúrákat is lecserélték...így tényleg fair az összehasonlítás -
X2N
őstag
válasz Busterftw #47239 üzenetére
Nvidia szerint az 5090 a 4090 duplája.
4K, Max Settings. DLSS SR (Perf) and DLSS RR on 40 Series and 50 Series; FG on 40 Series, MFG (4X Mode) on 50 Series. A Plague Tale: Requiem only supports DLSS 3. Flux.dev FP8 on 40 Series, FP4 on 50 Series. CPU is 9800X3D for games, 14900K for apps.
-
X2N
őstag
válasz Quadgame94 #47224 üzenetére
Bele se akartam menni, a gyártás elméletileg "olcsóbb" mert kisebb a chip, aztán ki tudja mennyit növekedtek azóta az új node-ok árai, rekord profit így is megvan, úgyhogy nagy gondok nincsenek.
DLSS 4 | New Multi Frame Gen
Csodálatos tényleg, kirenderelsz 1 frame-t aztán interpolálod a végtelenségig machine learning-el. 1 valós képkockára jut 3 fake AI generált.
Ami eszembe jutott róla hogy láttam régen '99-ben egy pc újságban(gamestar) egy cd író reklámot, ahol volt egy eredeti Lara Croft, meg mellette egy alkoholista kinézető fazon Lara Croft-nak beöltöztetve mellette, a szlogen meg az volt hogy olcsó másolat nem tesz boldoggá vagy valami hasonló
Erre nagyon kíváncsi leszek hogy sikerül. Másolat másolatának a másolata. Ezt még az iskolában is megirigyelnék ha házi feladatról lenne szó.
Arról nem beszélve hogy ez akár filmek renderelését is elképesztően meggyorsíthatná.
Nekem a bajom csak az ezekkel hogy én natív 4K-n tolom HiDPI modnitoron mindenféle FG, meg AA nélkül és látom ha bármi képbutító dolog be van kapcsolva.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Jaj bocs, akkor tapsoljuk meg Jensen bácsit hogy 32GB 5090-esnél sikerült újra árat emelni(nevetséges tényleg hogy számítástechnikában előrelépést akar az ember alacsonyabb árakon manapság tudom), és lehet örülni hogy most nem volt pofájuk árat emelni az 5080-nál mert csak egy kiherélt 16GB-os kártya, nevetség tárgya lenne az a kártya ha 4090 árba adnák azt a teljesítményt kevesebb vram-al. Aki meg 4K-felbontáson akar játszani az vehet 90-est még drágábban ha előrelépést akar. Mért nem csináltak akkor egy 24GB-os kártyát kedvezőbb áron 4K felbontásra 1200-1300USD körüli áron? Az még mindig olcsóbb lett volna mint a 4090-es 1600USD-s ára. Úgy sem kell 32GB játékokhoz, bőven elég a 24GB jelenleg, csak feleslegesen megdrágítja a kártyát az 512bites busz. Maradhatott volna a fiókban ez az 512bit-es kártya tartaléknak, ha az AMD kiad valamit, de úgyse fognak. Az 5080-as ára meg visszamehetett volna egészen az emészthető 700-800USD-s ársávba, de nem helyette ki kellett adni ezt a kártyát, újra emelve a flagship árát...arról nem beszélve hogy lehetett volna akár 48GB-ot is tenni arra a kártyára 384 bit-es busszal ami jelentősebb előrelépés lenne, hiszem már 2018-óta vannak 24GB-os kártyák. Machine Learning, Deep Learning, render-re vinnék mint a cukrot, de gondolom ezt nem akarták, mert akkor a professzionális sorozat nem fogyna
2018 Titan RTX 24GB 2500USD
2020 RTX 3090 24GB 1499USD
2022 RTX 4090 24GB 1599USD
2022 Radeon7900XTX 999USD
2025 RTX 5090 32GB 2000USD2018 GeForce RTX 2080 700USD
2020 GeForce RTX 3080 700USD
2022 GeForce RTX 4080 1200USD
2025 GeForce RTX 5080 1000USDPersze én vagyok az nvidia hater aki megmondja hogy azért mert nem drágább az 5080 mint a 4080-attól még annak az ára eleve nem jó...ennyit nem romlott az USD se az évek alatt.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
RTX 50 series: 20% max valós teljesítménynövekedés, +200% DLSS bullshit +25%-al drágább mint az előző szériák
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz M@trixfan #46926 üzenetére
Szívemből szóltál(elrontott az egész álló "ház" koncepció, a fektetett ház volt mindig is a jó), nincs olyan PC ház amire lecserélném a mostani rackes házamat:
Nevetséges hogy méregdrága kártyák azért mennek tönkre mert elreped a pcb a hűtés súlyától, meg nem lehet felrakni egy oldallapot mert derékszögben kiáll a kártya oldalából az 1db tápkábel...[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
"Trump administration tariffs that could inflate prices by up to 60%."
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #45623 üzenetére
Cuda magok:
Alapvető aritmetikai műveletek
A CUDA magok képesek végrehajtani a legegyszerűbb aritmetikai műveleteket, mint az összeadás, kivonás, szorzás, osztás, maradékképzés stb., mind integer, mind lebegőpontos (float) formátumban.
Lebegőpontos számítások
A CUDA magok támogatják az IEEE 754 szabvány szerinti lebegőpontos számításokat (32-bit single-precision, 64-bit double-precision), így kiválóan alkalmasak például fizikai szimulációk és tudományos számítások elvégzésére, ahol nagy pontosságú lebegőpontos számításokra van szükség.Vektor- és mátrixműveletek
Bár a mátrixműveletek gyorsítására a tensor magok jobban optimalizáltak, a CUDA magok szintén képesek vektor- és mátrixműveletekre, amelyek hasznosak grafikai feldolgozásban, képfeldolgozásban és gépi tanulásban.Logikai és bitekkel végzett műveletek
A CUDA magok támogatják a logikai műveleteket (AND, OR, NOT, XOR stb.), valamint a bitekkel végzett műveleteket (pl. shiftelés), amelyek gyakoriak kriptográfiai számításokban és adatmanipulációs feladatokban.Komplex számítások és trigonometrikus műveletek
Speciális funkciók, például trigonometrikus, exponenciális, logaritmikus és gyök-számítások is végrehajthatók CUDA magokkal, ami különösen hasznos a számítógépes grafikában és a jelfeldolgozásban.Memóriakezelés és adatmozgatás
A CUDA magok optimalizáltak a memóriaműveletekhez, például adatmásolásra a GPU memóriáján belül, illetve a GPU és CPU közötti adatforgalom kezelésére is. Emellett különleges struktúrák segítik őket az adatcserében, például a shared memory és register-ek.Párhuzamosítás és szálkezelés
A CUDA magok képesek nagyszámú párhuzamos szál (thread) kezelésére, így egyszerre több ezer szál futtatható, és hatékonyan tudják kezelni a párhuzamosítást. Ez különösen fontos például kép- és videofeldolgozás, valamint deep learning feladatok esetében.RT Magok:
Sugár-háromszög metszéspont-számítás: Ez a művelet magában foglalja a fénysugarak és háromszögek közötti metszéspont-számítást, ami vektoros műveletekre, pont-vektor szorzatokra és geometriai összefüggésekre épül, nem pedig tipikus mátrixszorzásokra. A cél itt az, hogy gyorsan meghatározzák, hol találkozik a fénysugár a 3D-s objektumokkal.Bounding Volume Hierarchy (BVH): A BVH egy adatstruktúra, amely hierarchikus „dobozokat” használ (általában axis-aligned bounding boxes – AABB), hogy gyorsan kizárja azokat a tárgyakat, amelyek nincsenek a sugár útjában. Ez inkább keresési és összehasonlítási műveletekre épít, és nem igényel klasszikus mátrixszorzásokat.
Optimalizált párhuzamosítás: Az RT magok rendkívül párhuzamosított feldolgozást végeznek, hiszen minden egyes sugár és metszéspont-számítás önállóan is feldolgozható. Bár a gyors párhuzamos feldolgozás a mátrixműveletekhez is hasonló architektúrát igényel, az RT magok feladatai nem redukálhatóak a hagyományos mátrixszorzásokra.
Kössz Chatgpt. -
X2N
őstag
válasz Teasüti #45619 üzenetére
Cuda magon megy a nagy része de az RT magok is segítenek, főleg a komplexebb jeleneteknél. Ez az amit én is tudni szeretnék csak nem fog kiderülni soha mert nem lehet lemérni. Linkeltem régebbről tesztet, Blender-ben az kb 1.9X gyorsabb minden újabb generáció az előzőhöz képest(persze nem azonos Cuda szám mellett), ezt a 20-30-40-es generáció váltásnál is hozták. Ha engem kérdezel ez kevés. 10X-ezni kellene minden évben az előző generáció teljesítményét, akkor lehetne 10-20 éven belül minden játékot raytracelni ahogy jelenleg csináljuk. Kicsit korán van még ehhez, nem tartanak itt a hardverek. Persze most már van értelme hogy csak pl. a tükröződéseket számoltassuk RT-vel amit raszterben amúgy sem lehet normálisan megcsinálni és baromi teljesítményigényes.
Persze ettől jobban nem fog kinézni mert ahogy írod is eddig raszterben a művészek készítették el a bevilágítást, RT-nél meg a valóságot fogjuk szimulálni ami sokszor nem lesz olyan eyecandy...hacsak nem lesz ugyanúgy plusz munkával művészivé alakítva ahogy egy portréfotós bevilágít egy személyt.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Miért is fontos hogy fény hullámhosszal számolnak és nem RGB értékekkel? Mert különböző hullámhosszú fények máshogy nyelődnek el, és verődnek vissza különböző anyagokban, anyagokon. A valóságot akarjuk szimulálni, ahhoz meg nem sok köze van ahhoz amit a monitor meg tud jeleníteni RGB színtérben.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Azért pár fontos dolog kimaradt a videóból, pl mi a különbség az unbiased és biased render között, hogy a subsurface scatteringet is számolják anyagon belül, ebből is van több féle metódus, hogy szimulálják a "volume"-okat mint a füst, tűz, stb effekteket raytracingnél, a videóban a blender cycles-t mutogatták, egy egy általános render engine, de egy jobb render engine-ben már fény hullámhosszal számolnak(spectral renderer)nem rgb értékekkel, ahogy a videóban is mondták, komolyabb engine-k tudnak fénytörést(caustic+dispersion) is szimulálni pl vizen, vagy üvegen belül így tudsz víz alatti fénytörést szimulálni(szivárványt pl( ahoyg a Pink Floyd lemez borítón a prizmával), vagy optikai lencserendszereket is lehetséges szimulálni, ha pl lemodellezed egy alap objektívet a komplett lecserendszerrel és beteszed a virtuális kamera elé szimulálhatod a chromatic aberration-t, homorú/domború torzítást, és más optikai hibákat amitől megint csak élethűbb lesz a 3D rendered...és oké hogy most a valóságot próbáljuk meg leszimulálni de ezt meg is kell jeleníteni a monitoron ami megint csak problémás dolog mert a leszimulált 32bites dinamika tartományt össze kell nyomorítani kisebbre a legtöbb mai monitorok miatt amik csak 8 bit-es színinformációt tudnak megjeleníteni és legelterjedtebb SRGB szín tartományra kell alakítani a rendert, erre is van több metódus(Filmic, ACES, AgX, Log).
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Busterftw #45399 üzenetére
2 dolgot nem fogsz látni a grafikonon az állandó akadozást mert töltögetni kell a vramba a textúrákat meg azt hogy a játékban lassabban tölti be vagy be se tölti a nagyfelbontású textúrákat.
Busterftw-pont hogy az nvidia sara hogy milyen textúratömörítési eljárást használ driverből és hogyan.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Ezek pontszámok, sajnos. Találtam tesztet ahol másodpercek vannak, erről beszélek(már ez is közel 1 éves teszt, aztóa gyorsabb is lett a blender állítólag):
4090 nem 2x gyorsabb mint a 3090, és a 3090 sem 2x gyorsabb mint a Titan RTX(2080Ti). Raszterben ennyi teljesítményugrás bőven jó lenne, generációnként... Ne röhögtess, bár így lenne, volt is rá példa nem is egyszer mint anno a 1080Ti-nél, de ez RT-ben édes kevés mert sokkal rosszabb a hatásfoka. Ebből a grafikonból csak az jön le hogy patika mérlegen van kimérve a teljesítmény és nincsenek olyan ugrások mint amik lehetnének egy új technológia bevezetésekor, mint pl most a chatgpt-nél....[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Akkor cáfold meg, mutasd a grafikonokat hány másodpercel gyorsabb egy 4090 mint egy 3090, 2080Ti-hez képest Blenderben, mennyit gyorsult az RT rész az újabb kártyákon. Teszteli ezt egyáltalán valaki? Nvidia szerint is ez a fő feature-je a kártyának és nincs letesztelve csak játékokban...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Raymond #45344 üzenetére
De éppenséggel beszélhetnénk arról is ugyanis ha nem lenne a felesleges raytracing amit a játékosok többsége úgy se értékel eléggé, akkor mostanra már minden játékot natív 4K felbontáson játszanánk minimum 4K textúrákkal stabil 60 fps mellett még a konzolon is...pc-n meg ehhez képest is 2x több fps-el, túl nagy kérés hogy pc-n legyen elérhető áron ennél kicsit több vram-al rendelkező kártya, RT nélkül? Így viszont marad a béka segge alá butított felbontásból felskálázás RT-vel(ami pontatlanul van kiszámolva mert nincs elég iteráció) meg a frame generélás ami nem oldja meg az input lagot, és a kép is okádék lesz ahhoz képest ahogy 7-8 éve kinézett egy AAA-játék a denoiser, plusz élesítés és TAA, és az interpoláció miatt. Úgy érzem visszafele fejlődünk. Hány éve is jött ki az első RT-s kártya és ahhoz képest mennyit is fejlődtek ezek az RT-s kártyák? Mert szerintem nem sokat. RT teljesítményt meg nem méri senki objektíven...az hogy generációnként van 30-50% plusz gyorsulás RT-vel, kb semmire se elég az RT-hez, mert ott nagyságrendekkel kellene nagyobb teljesítmény minden generációnál ahhoz hogy értékelhetően tudd növelni a képminőséget. Ahhoz képest hogy új technológia nem sokat gyorsultak nvidiánál az újabbb szériás RTX kártyák, ennél még az intel is nagyobb gyorsulásokat tudott felmutatni egyes Intel Arch meghajtó driver optimalizálás után.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Raymond #45340 üzenetére
Ha procin renderelek a 32GB memória már legtöbbször ki van fullozva, lassan érik a 64GB...én még nem is csinálok olyan őrültségeket mint egy komolyabb vízszimuláció houdiniban... pedig megtehetném, ezt esélyem sincs itthon GPU-val renderelni, kellene hozzá több darab 8000-es RTX kártya nvlinkel...én döntöm el mennyit érdemes rászánni, de jó lenne ha lenne általánosságban 20GB vram már a kártyákon a konzol miatt is. A 12GB már most vicc, csodálkoznak hogy stutterel a legtöbb játék, bezzeg ha lenne elég vram be lehetne tölteni mindent egyszerre, a procinak meg nem kellene ezzel állandóan foglalkoznia. A 4K miatt kell már ennyi vram, persze amíg megragadtok ilyen alacsony felbontáson lényegtelen, mit is magyarázok.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Raymond #45337 üzenetére
Annak sincs sok értelme hogy véded ezt a céget aki szarik a fejedre. AMD kártya olcsóbb és több vram van rajta, ha az nvidia nem tudja ugyanezt adni ennyiért akkor ott nincs hozzáadott érték. Vehetek a 4080-nál gyengébb 4070ti kártyát 330eFt-ért? Nahát. Ha még hobbiból renderel valaki otthon, ott se mindegy hogy akkor egész este megy a gép vagy csak 1 órát fut gpu...baj ha szeretném használni játék mellett erre is a gépet ha már vettem egy erős kártyát? Nekem már a 16GB is kevés renderelgetni. Ennyire jó minőségű dolgokat tudok csinálni, és még mindig hobbiból használok blendert...
Alexios-Semmi értelme. Komolytalan cég.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Ilyen minőségben készülnek az assetek, pár éve. Elég csak megnézni a fegyvereket és animációikat az új COD-ban, van olyan ami csak magában több mint 20GB-ot foglal olyan minőség...pár éve még ment a fikázás hogy nem elég jó a grafikája a BF mellett...fotoreális grafikát akartok? Akkor azokat a modelleket,textúrákat ilyen minőségben kell megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz szmörlock007 #45327 üzenetére
Fejezd már be, azért mert nem értesz hozzá még nem kell osztani az észt, nézd már meg mennyivel több textúrát használunk a PBR miatt és ezek mindegyike legalább 4x nagyobb felbontású mint régen. Csak a videokártya memóriája ezt nem követte le...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz szmörlock007 #45323 üzenetére
Persze mert a 48GB-os NVIDIA Quadro RTX 8000-ak a fán nőnek, de ha kettőt szeretnék a sebesség miatt akkor azt majd ennek az árát zsebből simán előhúzom. Mellesleg nincs szükségem az ECC vram-ra amit ezek a kártyák tudnak, se a szoftveres körítésre... 12GB-os kártyát már 10 éve lehetett venni. Még most is ott tartunk hogy ezt se sikerült megduplázni egy átlag kártyán...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Raymond #45313 üzenetére
Nem csak játékra lehet használni azt a retkes kártyát. Jogos a károgás mert nincs előrelépés évek óta. Megrekedtetek az 1080p-1440p felbontáson, így fogalmatok sincs mennyivel jobb a 4K... Rendereljek a 10X lassabb procin mert nem fér bele 16GB vramba a blender render???
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Hellwhatever #45244 üzenetére
8070-es kártyára nem kell több int 16GB vram. Minek?[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Raymond #45190 üzenetére
Ezek csak kifogások, régen ilyen nem volt mint manapság, a 60Hz-es monitorral is vertem a mezőnyt TDM-be CS:S-ban még egy deagle/scout-al is úgy hogy össze vissza tört a kép, maga a játék 350fps-el ment, jobb lett volna a szememnek egy 300Hz-es monitorral? Persze, de maga a netkód 64, nagyon max 128 tickrates szerveren fut, úgyhogy hiába látok több frame-t nem lesz pontosan ott ahol látod az ellenfél az interpoláció miatt.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz TESCO-Zsömle #45185 üzenetére
Azt lehetett hallani hírekben hogy annyira nem jó a kihozatal az új TSMC nodon, így sanszos hogy az 5080-as is kicsit magasabb áron fog indítani mint a 4080-as, a 4080-as is drágább volt megjelenéskor mint 1000USD, 1200USD+ volt az inkább(Azért vettem inkább XTX-et 2 éve), de azt be lehetett tudni annak hogy vissza kellett táncolnia az nvidiának a TSMC-hez. Majd dobnak rá még egy kicsit és beárazzák 1300USD MRSP-re. Szerintem az 512bit-es busz nem lesz meg a 4090-nél, az a kártya 1600-1700USD körül fog nyitni, most nem fognak árat emelni ennél jelentősebben. Amúgy is túl nagy lenne a kettő közti ugrás ha megnézzük a múltat, ~25-30%-al lehet drágább lehet a 90-es kártya a 80-hoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Cagm^c #45183 üzenetére
Az viszont látszik hogy a 60-as 70-es széria hanyagolva van elég rendesen évek óta, és mivel nem lesz jelentősebb ugrás a node-on, így nem fognak jelentősen több CUDA magot kapni az 5000-es széria ezen tagjai, 700-900-as sorozatnál se volt csíkszélesség váltás, csak a flagship tartalmazott több magot. Ha megint lejjebb csúsztatják a termékpalettát, akkor árat is emelnek, ahogy 2 éve is, mert megveszik az emberek a 4070 Ti/4070Ti Supereket ilyen áron is. Lehet készülni a 800+USD-s 70-es kártyára. Persze volt olyan amikor olcsóbb és gyorsabb is volt egy széria 10XX.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz S_x96x_S #45175 üzenetére
Jó benézték amúgy, nem 4nm az Ada. Csak én gondolom hogy az a brutális ugrás véletlen lenne közvetlen a bányászláz után? Mért is nincs mindig átlagban 140%-al növelve a cuda magok száma ahogy bányászláz után is megtették, előtte átlagban csak ilyen 20-25%-okkal növeltek mindig ez is véletlen lenne? Moore Laws dead.. tudom Jensen is megmondta...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Igen, úgy célszerű hogy beállítod a neked tetsző maximális 3D órajelet, ebből lesz neked egy adott fps-ed játékokban, majd megnézed utána hogy ezen az órajelen mennyit lehet undervoltoltni. Ha megnézed a workstation Radeon kártyák 2100MHz-re vannak belőve, itt a legjobb teljesítménye/fogyasztása a kártyának, a gaming kártyák ennél jóval túl vannak húzva...így sok fogyasztást le lehet szedni minimális teljesítményvesztéssel.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz gejala #45106 üzenetére
Direkt tettem be natív felbontásról készült tesztet. Engem nem érdekel mit lehet felskálázással meg frame gen-el összekamuzni. Arra ott a konzol. RT-t az is tud. Ha neked ez jó lehet inkább konzolt kellene venned. Anyagilag is jobban jönnél ki ha csak ennyi az igény. Én lassan 10 éve már 4K felbontáson vagyok. Visszaváltani alacsonyabb felbontásra nem fogok.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Busterftw #45102 üzenetére
A vicc az hogy ott lehetne az a 4070 Super a 4080 nyakán, de így még a 4060Ti is elveri
Persze tudjuk az nvidia úgy gondolta aki ilyen teljesítményt akar az vegye meg a 4080-ast 4090-est, aki meg 12GB-os kártyát vesz az majd 1-2 év múlva úgyis vehet újat, mert elavultatják a kártyáját.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Csak az a lényeg hogy a neked tetsző grafikonokat válaszd, itt már mindjárt nem szerepel valami fényesen a 4070 Super, van 12% eltérés teljesítménybe...RT-vel a 7800XT-hez képest, ~40eFt-al al drágább a 4070Super úgy hogy kevesebb vram van rajra :
Amikor elfogy a VRAM van baj a 4070 Super-el :
Mégis ki akar ma 250eFt-ért 12GB-os kártyát venni amikor ennyire tolják az RT-t és lassan az új UE5 játékok is megjelennek?[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
-
X2N
őstag
válasz Busterftw #45064 üzenetére
Nézz rá a pcb túloldalára a gpu-nál, ha tantál az jóval olcsóbb...amikor kijött a RTX 30-as széria bányászláz idején hirtelen mindenki szakértő lett és ezt kezdte el nézegetni Volt valami hiba a kondikkal, már nem emlékszem pontosan.
A másik meg hogy az AMD kártyákon sokkal többet keresnek az AIB-ok így ott drágább alkatrészeket is használtak, nincs annyira kicentizve mint az nvidia kártyáknál ahol a feleslegesen túlméretezett hűtés elviszi a keret nagy részét és az nvidia-nak is többet kell fizetni.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz TESCO-Zsömle #45030 üzenetére
Ha bejön az 512bit-es leak a 5090-ről én 2000USD alatt nem is várnám az új kártyát. De akkor az olyan is lesz....
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz gainwardgs #45029 üzenetére
A PS5 Pro is is ennyit tud, sőt még drágább ha kell a meghajtó állvény,előfizetés...
700USD1200USD egy középkategóriás kártyáért(nvidia prémium) AMD meg majd beárazza 500-600USD árra az új RX 8700 XT-t ha már elfogyott a maradék 7800XT. Ezzel se fogják megváltani a világot mert nagyon max 400-at ha ér...de ha nem kell a piaci részesedés akkor ez van. Intel meg 300 alatt rúg csak labdába, már ha lesz valaki aki bemeri ennyiért vállalni hogy béta tesztelő lesz nekik[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz deathcrow42 #45002 üzenetére
Én se tartom valószínűnek.
-
X2N
őstag
válasz Hellwhatever #44991 üzenetére
Milyen felbontáson?
-
X2N
őstag
válasz -=RelakS=- #44984 üzenetére
Eddig is ez volt, most az 5080-asból csinálnak majd "60" Ti/Super kaliberű kártyát. 4080-asnak is igazából 70-esnek kellett volna lennie, most tovább butítják. Akkora szakadék lesz a 5080 és az 5090 között hogy nem éri meg majd megvenni az 5080-ast addig amíg el nem fogy a 40-es széria, aztán majd jön a rendbe rakott refresh GDDR7-el...
-
X2N
őstag
válasz -=RelakS=- #44918 üzenetére
Szerencsére van backlight strobing és 540Hz-es tn panel gamereknek crt alternatívájaként. Backlight strobing-ot tudom ajánlani egyébként még alacsonyabb Hz-el is sokkal többet ér mint 2x annyi Hz strobing nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Techpowerupon amúgy is rendszeresen szokott lenni a legújabb játékokkal teljesítményelemzés így nem sajnálom hogy kicsit régebbi címek vannak a tesztükben mert így összehasonlítható a régi tesztekkel. Amennyire "optimalizáltak" az utóbbi 1-2 évben megjelent játékok mindegy milyen kártyát veszel úgyse fog jól futni. Majd úgyis bekapcsoljuk a DLSS-t, FSR-t!.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Nem mindenki akar a legújabb agyonoptimalizált címekkel játszani amik úgy se néznek ki mint egy 10 éves játék 70euróért Ha nem tetszik reklamáld meg hogy miért ilyen címekkel játszanak. Szerintem elég jól összeválogatták, sok féle engine van, felesleges mindig csak legújabb címekkel tesztelni, főleg hogy a legtöbb az nvidia féle raytracinget erőlteti...
4K 60 meg teljesen jó, felesleges itt vergődni a nagy framerate miatt, ez csak multinál számít ott is csak maximum 144Hz-ig a netkód miatt...[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44908 üzenetére
Napi szinten raytracelt 3D renderelt képeket generálok úgyhogy van róla némi fogalmam . Ezért vettem 16 magos procit, meg 24GB vramos vga-t, mert csomó ideig nem lehetett több vram-al nvidia kártyát venni...Amit ma játékokba látsz az meg se közelíti azt a minőséget amit raytracingelni lehetne, ha lenne elég erős hardver rá. Mert ez a cél nem? CGI film minőségű render...4k felbontáson(pedig filmre is csak 1080p-be renderelnek a pénz/idő miatt... Én pont a tükröződéseket szeretem jobban mint az árnyékokat. Legtöbben szerintem le se sz.rják milyenek az árnyékok, mert alapvetően senki nem szokta nézegetni hétköznap hogy vet árnyákot a nap egyes tárgyakra, ezért nem is tudja a legtöbb ember hogy kellene kinéznie játékban. Míg a tükröződést mindenki tudja hogy kellene kinéznie, messze nem úgy ahogy raszterbe alacsony felbontással trükközve megoldva és nem csak tükrök vannak a játékokban hanem rengeteg vizes felület a karakterek bőrén/szemén is kell tükröződést számolni, ...a GI persze alap, azt össze se lehet hasonlítani a raszterizációval.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Reklámblokkolók topikja
- Nintendo Switch 2
- Óra topik
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Gaming notebook topik
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...