-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
KRoy19 #49036 üzenetére
Miért ne játszana? 138 millió felhasználóból biztosan vannak jópáran. A Steamcharts itt semmit nem segít, mert a Steam az Ubi játékok esetén csak a felhasználók egy kis részét fedi le, a többség nagy valószínűséggel nem Steam-en játszik.
Ez mondjuk a technológia szempontjából nem annyira releváns kérdés.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz
KRoy19 #48978 üzenetére
Ugyan ezek a viták folynak amúgy redditen is, [link] meg YT, Twitter stb.
2 verzió van fent: egyik hogy hülyeség az egész vagy csak össezszerelésre gondolt.Vannak racinálisabbnak tűnő magyarázatok de nem állítom, hogy igaz:
Az hogy ez egy nyers gyártási költség. Ez minden szállítási és adózási költséget nélkülöz.
Sokan azt állítják a Foxconnak összeségében fizet monjuk 1.5-2 milliárd dollárt a 150 millió telefonra.
Foxcon beszerzi nem csak az Applenek hanem minden általa gyárott telefonnak és eszköznek a gyártáshoz szükséges alkatrészeit, memória stb a TSMC től meg minden honnan több száz milliós rendelési tételben.Ami számomra furcsa hogy az Apple beperelte már a félvilágot, ezt meg szó nélkül hagyja.
Yutani : a józan eszed mit diktál mikor európai rajktárból 100 ezer forintért ingyenes szálítással 12 GB RAM, 512 GB-os háttértár, MTK Dimensity 8300-Ultra SoC a kijelző egy 120 Hz-en AMOLED kijelző, van 67 W-os gyorstöltés, 5G és WiFi 6 támogatás is, kamera optikailag stabilizátorral IP 67 védelemmel, pulzusmérő, 4 darab kamera 64 Mpixel és ezen keres a haza forgalmazó is meg a gyártó meg mindenki is. 200 dollárért Ez hardver simán apple szintű, és 200 dollár az végső ára. Biztos 180 dollárból rakják össze
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
KRoy19 #48975 üzenetére
No problem, szintén ugyan így én is.
Nem, sajnos nem tudom továbbra sem az igazat inkább csak remélem ,hogy nem 10 dollár a nyers gyártási költsége,de tény, hogy valószerűtlen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
KRoy19 #48973 üzenetére
Már az elején, leírtam hogy nem tudom mennyire igaz és hogy állítólag.
Te mégis engem sértegetsz mint hogy beszélnénk róla.
Igen ember mérnök vagyok elhiszem ha leírod miért nem annyi csak valójában te sem tudod az igazat. Azt hiszed...
De elhiszem hogy nem 10 dollár inkább, mert nem tudom igaz e a fenti videó, mielött tovább fajulna a személyekedéssel megspékelt üzleti adatokkal telerakott magyarázatod.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
KRoy19 #48966 üzenetére
én láttam egy videót egy szavahihetőnek tűnő embertől, szívesen veszem ha mutatsz számokat kimutatásokat stb mennyi egy Iphone 14 előállítása a gyárban.Nem is minősítelek téged, mint ahogy te teszed pedig pontosan annyi fogalmad van az egészről valójában mint nekem, pedig én kereskedelemben dolgozok 20 éve és láttam kínában saját szememmel ott aludni a gyárban családapákat heti 7 dolláros fizetésért,de
nem azt mondom hogy ez a valóság hanem azt hogy nem tudom.szerk:
Igen erről van szó ráéreztél eltereltem a szót az imádott Nvidiámról. Ennyire együgyű troll nem lehetsz ( ha már ez az ultimate érv a velem folytatott dikurzusra nálad is hogy Nvidia fanboy vagyok) hogy sértegetéssel akarsz igazat szerezni az érveidnek mikor értelmezni nem tudsz két mondtatot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
KRoy19 #48962 üzenetére
Nem én állítom, Ne engem győzz meg. Nagy port kavart ez a videó, nézz meg sok levezetést twitteren , redditen.
Utána hozzácsapódott már az hogy a szoftver része mennyibe kerül a K+F költsége a szállítás,a vámok, a marketing a mérnöki munka amiből ez ki lett fejlesztve, tehát nem tudok belegondolni, mert nincs róla fogalmam meg neked sincs róla valójában, egyszerűen annyi hogy te nem tudod ezt elhinni.Amúgy egy Apple hardveres nem a legmodernebb soha, egy 40 ezres kínai noname telefonban sokszor nagyobb hardver van mint egy Iphone 14 ben. ( 6 Giga ram, meg egy 6 magos CPU). Példaként a Temuról 60 ezer forintért egy telefon [link] amit te házhoz kapsz ingyen még tok is van benne meg fólia meg értem én hogy nem apple de ez nem egy szar hardver, ezen már keres a Temu meg keres az eldó és keres a gyártó is...
d, kint nagyipari szinten ez hogy működik, mire mennyi tax jön és szállítási költség stb. nem azt állítja hogy az Apple ennyit keres rajt hanem hogy kint ennyiből rakják össze a telefont.Ezeket mind ugyan úgy költi az Nvidia meg az AMD is...
Tök jó lenne ha egy 100 dolláros kártyára kiszámolnánk a hardverek árát és ebből kiszülnénk hogy akkor az Nvidia nyer rajt 60 dollárt De valójában a legfejlettebb GPU-t megtervezik egy mérnöki gárádával, ez mögé szoftver környezetet rak marketinget stb stb ami a kártyánál legalább annyiba kerül mint magag ahardveres része csak ebbe senki nem gondol bele.
Az mellé nem két forint hogy együtt dolgoznak a szotfver és játék készítőkkel a professzionális programok készítőivel, szervereket és közpointokat tartanak fent a top 50 ben nem tudom hány saját adatközpontja van az Nvidiának és ugyan ez az Intelnél , AMD-nél amit ők hazsnálnak..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
KRoy19 #48416 üzenetére
Nekem az a gyanúm, hogy lesz egy csomó vásárló, aki megeszi ezt az 5070 = 4090 dumát, és tökéletesen boldog is lesz vele. Én elég szűknek gondolom azt a réteget, aki arra nem veszi a fáradságot, hogy a marketing mögé nézzen, ugyanakkor meg állatira fogja zavarni, hogy a framegen nem pontos rekonstrukció.
És ha így van, akkor visszautalnék 2018-ra, amikor sokan teleokádták az internetet azzal, hogy "mi ez a szar raytracing, amitől fele lesz az FPS-em"? No, itt van erre a méltó válasz - most már nem lesz fele az FPS-ed, sőt, az MFG4x-szel még több is leszElnézést a mértéktelen cinizmusért, de sztem a PC-s játékostársadalom magának alapozta meg azt a hasbakasztós hülyeséget, amit most Jensentől kapott.
[ Szerkesztve ]
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Busterftw
nagyúr
válasz
KRoy19 #48416 üzenetére
Nem mentegettem egyaltalan, csupan pontosan ideztem Jensent, mert kontextus nelkul nyilvan mindenki azt hisz amit akar.
A tobbseg azon van kiakadva, hogy "5070=4090 teljesítmény": persze csak nem raszter, csupan felhivtam a figyelmet, hogy nem raszterrol beszelt Jensen. -
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19 #48394 üzenetére
> ott hogy a teljesítmény nem nő a frame gen hatására,
nekem olyan, mint mikor a pék dupla mennyiségű élesztőt rak a tésztába
- felpuffad, de attól még nem lesz benne több liszt.vagy mintha egy prezentációban duplán vetítenék ki ugyanazt a diát,
hogy hosszabbnak hasson az előadás.
És a Microsoft PowerPoint -ban is lesz egy ilyen funkció ,
amikor minden slide-ot meg lehet háromszorozni. És akkor 3 slide -ból 9 - lesz.
- slide1
- slide1
- slide1
- slide2
- slide2
- slide2
- slide3
- slide3
- slide3[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
deathcrow42
senior tag
válasz
KRoy19 #48388 üzenetére
Nem védeni akarom az Nvidiát, de ilyen a marketing. A sima raszter 4090/5090 oszlopok (az első kettő oszlop a sok multi framegen előtt) viszont meglepően pontos volt eddig.
AMD is feldícsérte a 7900XTX/XT-t meg az FSRt, és bedőlt az utóbbi években a részesedésük, mert egy terméket se tudtak letenni, amit jó szívvel lehetne ajánlani, még az 1200 dolláros 4080 is jobb vétel volt az 1000 dolláros xtx ellen, sajnos. Pedig aztán az a 4080 nem volt jó deal, de az Asus Noctua 4080 meg pláne nem(magamon röhögök most, nekem az van)
Ex frostshock.eu szerkesztő :)
-
GEIL
addikt
válasz
KRoy19 #47780 üzenetére
1. Azért nem pakol rájuk több Vramot, mert amilyen felbontásra szánják a kártyákat, oda vígan elegendő a rajtuk lévő memória.
2. Így is megveszik a kártyáikat.
------------------------- i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 ---------- i5 9600k - 32Gb DDR4 - RTX3060 ------------------------- ------------------------- PS5 --------------- ------------- Samsung A53 5G ------------ ------------ Xbox Series X ----------------------------
-
válasz
KRoy19 #47772 üzenetére
Nem tudom, annyira nem követtem végig. Ez mai cikk ,ezt vettem ki belőle:
"what we got to know is that NVIDIA is upgrading the frame generation technique for RTX 40 series GPUs just as it did for the RTX 50 series. NVIDIA's Jacob Freeman announced that the RTX 40 and RTX 50 series GPUs will now utilize the upgraded Frame Generation technique.
As per his post, the Frame Gen will not utilize the newer AI model that will enhance performance, deliver lower latency, and consume less VRAM than before. This means the RTX 40 GPUs will also receive some good advantages, which will allow the GPU to power other aspects of games such as game assets, mods, and textures where higher VRAM is essential."[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
deathcrow42
senior tag
válasz
KRoy19 #47655 üzenetére
30 és 60 FPS közt szinte mindenki látja a különbséget, az hatalmas különbség
60 és 120 FPS közt még van érezhető különbség, ha van stutter az sokkal észrevehetőbb és zavaróbb. Illetve ha van motion blur, az már majdhogynem eltünteti a különbséget a 60 vs. 120 közt.
120 és 240 közt meg afelett viszont már kisebbségben vannak azok, akiknek ez fontos, illetve észre is veszik értékelhetően. Ide már olyan monitor is kell.CS2 prok (a tényleges prok) közt a legnagyobb ugrás aim pontosságban és reakcióban a 30-60-120 ugrás volt, a 240 már alig, és felette már majdhogynem hibahatár. Én kazuár vagyok: volt olyan, hogy egy játékban a vsynces fix 60 fps is jó volt pár óráig, és nem zavart
Ex frostshock.eu szerkesztő :)
-
válasz
KRoy19 #47652 üzenetére
Hát, azért a kompetitív játékosok elég jelentős méretű niche-t képeznek, de ettől még értem, mire gondolsz. Viszont aki a folyamatosság miatt szeretne sok FPS-t, ÉS érzékeli is a különbséget 100 és 200 között - na az egy igencsak szűk réteg, szerintem.
Egyelőre inkább arra hajlok, amit omfgk mond, hogy a farokméregetésen kívül ennek igen limitált hozzáadott értéke lesz, de amíg nincsenek róla konkrét tesztek a függetlenség illúzióját még fenntartó oldalakon, addig várok az "ítélettel"."Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
omfgk
veterán
válasz
KRoy19 #47652 üzenetére
Az igazán casual gamer nem a folyamatosság, csak a számláló miatt akar több FPS-t.
Több, jobb. Ennyi a képlet.Be fog jönni ez az Nvidiának. Jackpot.
Különböző fórumokon meg majd mehetnek folyamatosan a visszakérdezések, amikor kijön egy új játék és Pistike beírja ,hogy 200 fps-e van.
Na de abból mennyi a valódi?
A következő az lesz ,hogy az Nvidia app felmegy windows update-el és profil alapján default lesz az mfg.
[ Szerkesztve ]
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
válasz
KRoy19 #47504 üzenetére
Akkor úgy fogalmazok, hogy windowson belül nem veszem észre a különbözőbséget. Persze, ha nagyon közel megyek a képernyőhöz, akkor látni fogom a fától az erdőt, ezen kár is rugózni.
Játékokon belül más a leányzó fekvése, én pl. azt vettem észre pont a minap, hogy Forza Horizon 5 alatt inkább kikapcsolom a DLSSt meg a többi AI dolgot, és inkább natív 4Kban tolom a játékot, RT nélkül egy med/high minőségben. Ott nagyon kijön a különbség. Ezért is írtam hogy nem mindegy hogy van ez az upscale implementálva.
All→M8
-
Yodamest
veterán
válasz
KRoy19 #47504 üzenetére
De ez lehet egyfajta kevésbé háklisság is. Mármint, nekem jó a szemem és engem sem érdekel, meg nem érzem azt, hogy csorbulna az élményem, ha nem natív 4K-ban futtatok valamit, hanem akár DLSS balanced-ben vagy akár performance-ban. Nemrég pl. a Final Fantasy 16 Demo volt letölthető steamen, végig is vittem és ott simán jól elvoltam a 4K DLSS performance skálázással. Láttam, hogy nem olyan tűéles, mint a DLSS quality mondjuk, de egyáltalán nem zavart, így is szép éles volt a kép. És ez 55" kb 1 méter ráadásul.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz
KRoy19 #47304 üzenetére
Arra gondoltam hogy nem kell kulon beepiteni a jatekokba mert most gyakorlatilag ott van a dlss-swapper beepitve "gyarilag" a meghajtokba/appba es igy barmilyen DLSS-t tamogato jatekban kicsereled az eredetit az ujra es ott az uj feskalazas es az uj RR is.
@fatal`
Igen, ez lett most az ami ravisz az app telepitesere engem is[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nubreed
veterán
válasz
KRoy19 #46904 üzenetére
Szóval néztem én is ezeket a "leak" -eket az 5080 áráról meg ilyesmi, viccnek is rossz ha ez igaz, de persze majd meglátjuk. Én is megtudnám engedni magamnak egy havi fizumból ezt simán, nem ez a kérdés, hanem az, hogy nem akarom.
De még az 1200 dolláros msrp-t sem. Nekem nem ér ennyit a gaming, persze ugye kinek mi.[ Szerkesztve ]
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
GeryFlash
veterán
válasz
KRoy19 #46964 üzenetére
Nem ilyen kulonbsegekrol van szo egyreszt, hanem mondjuk 40-50 vs 60. Ha valami 48 FPS-sel tud menni azt 30-ra fogjak lockolni, de ha ehhez kap egy jobb CPU reszt akkor meglehet a 60 kepkocka. A PS5-nel a CPU es a GPU elegge balanceban volt (ez alatt azt eetem hogy megkapta azt a minimum CPU perfomancet ami mar nem befolyasolta negativan a GPU teljesitmenyet), a PS5 Pro eseteben a GPU resz kapott +30-60% powert (nehez pontosan meghatarozni, a +60% TFLOPS csak bizonyos kiveteles esetekben eredmenyez +60% perf gaint, jellemzoen kevesebbet foleg hogy ugye bizonyos jatekoknal VRAM bottleneck is fellephet) mig a CPU resz kb 10%-ot, azt is frekvencia novelesbol (ergo jobban melegedhet).
Legalabb egy 30-40% CPU gain kellett volna hogy egyensulyban maradjon a CPU a GPU-val.Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
válasz
KRoy19 #46907 üzenetére
Nem is az a gond, hogy reagálnak, hanem hogy tényként kezelik mindegyiket, amin lehet egy jót hőbörögni. És persze hőbörögnek. Aztán meg majd jönnek az ellenirányú baromságok, hogy az 5080 mekkora bestbuy 1200-ért. Vagy ha az nem, akkor az 5070 Ti.
#46910 Jacek: miután működik, én első sorban a fogadó oldalon keresném a hibát
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Csokifalo
senior tag
válasz
KRoy19 #46839 üzenetére
Abban esetleg tudsz segíteni hogy miért van az hogy ha pl BO6-ban 120 ra lockolom a 4070 tis-t akkor kisebb fps számokat kapok mint ha hagyom kifutni? Pl kifutva avg fps 4K ultrán 125, 1% 90, viszont lockolva 125-re avg 115, 1% pedig 80 körül. Nem az lenne a lényeg hogy ha nem fullon "számol" akkor nagyob az 1% is pl? vagy legalább fixen megvan avg-ben a lockolt szám?
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
válasz
KRoy19 #46870 üzenetére
A baj az is, hogy az xx80 es az xx90 kozott megjobban szetnyilt az a bizonyos "gap"
Ha ennyire nincs konkurencia akkor az xx90 siman lehetne Titan ujra, arazzak ahova akarjak, majd legyen egy xx80Ti kicsit kevesebb vram kisebb teljesitmeny olcsobban es senki nem rinyalna annyira.
De ennek vege mar egy ideje....
-
válasz
KRoy19 #46844 üzenetére
"Jó csak akkor ne hasonlítsd az edményeidet stressz tesztel mért eredményekhez, mert ez így az alma és a körte esete."
Ember, én nem hasonlítottam stressz teszthez, hol volt itt bármiféle stressz teszt linkelve? Amennyiben elolvasod a topikot akkor látni fogod, hogy mit és mire írtam, a többi tőled csak sima kötekedés, amúgy téma off mert már nekem unalmas szia
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
válasz
KRoy19 #46841 üzenetére
De én nem hasonlítottam semmihez, leírtam ,hogy az Aorus hűtése jó, 4K 120 fps 55 fok, most leírtam még 1x mit írtam, ne írjam már le megint pls
De itt egy kép a 100%-os terhelésről, Time spy konkrétan
Szerintem ez is elég jó érték, pedig némi OC is van rajta[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
válasz
KRoy19 #46839 üzenetére
"De ők 100%-os terhelés mellett panaszkodtak ilyen hőfokokra"
Játékok alatt volt nekik probléma a hőfokokkal, pár hónapja volt ez ott van a 4080 / 4090 topikban.
Én nem stressz tesztre vettem a VGA-t hanem játékra, mint ahogyan írtam 4K 120 fps ultra grafika 55 fok, egyébként UE5 Delta Force jelenleg, leírtam azt is ,hogy biztos van tesztprogram amivel több lenne de engem az most nem érdekel, remélem nem gond
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯
-
Yutani
nagyúr
válasz
KRoy19 #45732 üzenetére
Lehet nevetségesnek tartani az állítást, de szerinted állami támogatásokon nőtt fel az Nvidia, vagy a gamerek által megvásárolt termékek utáni bevételeken? Hm?
Persze ez csak egy pontig igaz, mert talán a GF2-től kezdve a professzionális piacra is céloztak a Quadro családdal, ahol aztán még nagyobb profitot termeltek, és így tovább. Ma meg már a kezdeti 100% gaming csak tizenegy néhány százalékot jelent.
És igen, egy cég akkor sikeres, ha el tudja adni a termékeit. Dolgozhat ott akármennyi okos ember, ha nincs árbevétel és azzal együtt profit. Fejlődni is akkor tud egy vállalkozás, ha van miből. Szóval igen, alapvetően a vásárlók tesznek naggyá egy céget, mert nélkülük lóph@$7 sincs, csikánó.
#tarcsad
-
válasz
KRoy19 #45236 üzenetére
Ha így nézed, ez igaz bármire. Én továbbra is azt nézem, hogyan változik a teljesítmény (architektúra), és az teljesítmény / ár (fogyasztói szempont).
Nálam az előbbiben +30-40% az azonos kategóriájú chipben már rendben van, és +60%-nál több az a b***ó kategória.
Az utóbbiban kb. +40%-ot várok el, akkor korrekt egy új generáció (itt az in-generation upgrade-eket, á lá 4080S, nem veszem figyelembe). Azon a téren a b***ó kategória nem játszik, mert ha valami 60%-kal gyorsabb, akkor az úgysem fog ugyanazon az áron menni"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
S_x96x_S
addikt
válasz
KRoy19 #44995 üzenetére
> Azért ennél egy kicsit több összetevős a dolog.
persze,
de én nem látom mitől lenne gyorsabb az 5080 a 4090 -től .
hevenyészett táblázat:------------------------------------------------
4080 | 4090 | 5080
SMs : 76 | 128 | 84
Shading unit: 9728 | 16384 | 10752
MBandwith(Gb/s): 717 | 1010 | 896Persze lehet, hogy az RT teljesítmény tényleg gyorsabb
meg fejlettebb AI egysége van ;Mindenesetre én nem látom, hogy mitől lenne gyorsabb az 5080 a 4090 -től.
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #44792 üzenetére
Pár generáció alatt azt érted hogy az elkövetkező 30 évben?
Azért érdemes lenne elgondolkozni hogy ha ma is tudunk ilyen grafikát full raszterbe(egy ócska konzolon(és hogy ez miért nem elég??),(sőt még ennél is jobbat egy Lumen+Nanite-al a későbbiekben) akkor mi értelme van Path Tracelni? Avatar szintű grafika valós időbe? Ilyen hatékonysággal? Akkor valamit sürgősen fejleszteni kell hogy hatékonyabb legyen a Ray tracing/Path tracing is. Tudjuk Cameron-nak milyen gép kellett arra hogy egy ilyen kaliberű filmet lerendereljenek és hogy ez mennyi ideig tartott... Az ilyen 4ray és 2 bounce a sweetspot megoldásokon csak nevetni tudok(meg azon is hogy X méterig van RT számolva), főleg úgy hogy 1080p vagy alatti felbontásról beszélünk(nem 4K DCI) ahova még a 4090 éppen elég...az a baj hogy bármi komolyabb jelenetet szeretnél nagy felbontással, részletes modellekkel, olyan minőségű textúrákkal, hajjal megjeleníteni rögtön kifutnál a jelenlegi 24GB vram-ból is... A másik baj hogy ha nem is számolod ki a képkockákat véglegesre akkor itt marad a zaj, ezt mindenképpen denoise-olni kell az meg borzalmas minőségvesztéssel jár, utána lehet élesítgetni utólag hiába még akár renderelsz 4K natív 4K felbontáson stb. (Persze ha natív 4K-n renderelnél(minimum 2048 sample RT-t másodpercenként minden frame-re, és ez lenne visszaskálázva FHD-ra akkor már lenne egy minősége a képnek és denoise-olni se kellene)
Ha meg nem kell 100%-osan realisztikusan szimulálni a fényt(amit úgy sem tudsz, mert kevés a sample, több ezer sample kellene nem 2-4) akkor el kell felejteni a Path Tracinget jelenlegi formájában, és megmaradni a Rayt Tracing-nél ami legalább gyorsabb és több mintavételezést csinálni, így nem fog ez sem olyan rosszul kinézni mint ahogy a CP2077-ben be van állítva és összehasonlítod a Path Tracingel.
Kár hogy eddig hangra a RT nem igazán volt használva, kíváncsi lennék, amúgy is mindig fejhallgatóval játszom, a hang része is kritikán aluli a legtöbb játéknak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44794 üzenetére
Arra reagáltam, hogy "kihal a raszter". Nem fog kihalni a raszter amíg nem tudunk global RT-vel renderelni. Az meg szuperszámítógép kategória. Pl. aki itt gaytracing-el, annak halvány lila gőze sincs arról mi az a ray tracing számítástechnikai oldalról.
Már az egy kisebb csoda, hogy egy Portal RTX nem fossa össze magát egy jobb gépen, pedig egy 15 éves játék van alatta vagy mennyi. Valamint a komplexitás ott is még csak a butított algoritmusokat tükrözi. Ez akár csak 10 évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna. 20 éve még csak tanulmány szintjén pedzegették ezt. 30 éve még arról beszéltek, hogy kérdéses még az ő életükben megvalósítható lesz-e.#44796PuMbA
Eeegen, az a játék is rajta volt a radaromon. Sony tudja jól, hogy mit nem szabad kiadni Playstation PC-re. Pedig első napos vétel lenne nálam Steam-en az eredeti LBP és az Astrobot is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44792 üzenetére
Pár évtized talán. De global ray tracing az egyelőre még szuperszámítógép kategória. Persze ha nem olyan képkocka sebességgel szeretnéd futtatni, mint a Cinebench-et.
Amit mi itt most ma ray tracing-nek hívunk, az egy nagyon-nagyon lebutított és ronggyá optimalizált algoritmus.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44787 üzenetére
Látványos mennyiség, nekem tetszik. De itt is csak egy-egy konkrét esetben része a játékmechanikának.
Ahol a vízzel kellett egyensúlyozni egy libikókát, egyedül ott volt szükség némi fizikára. Mindenhol máshol ha simán eltünteted a játékból, egyáltalán nem változna a játék.
Én ott vártam az innovációt, ahol a fizikai szimuláció maga a játék. Nem csak eyecandy.
Persze ez hagyományos értelemben általában kimerül a jármű szimulációban vagy vmilyen rombolós játékban. Egyszer olvastam egy fejlesztővel készült interjút a fizika használatáról. Nem emlékszem milyen alkotás kapcsán, de arra az elvre emlékszem, hogy nem annyira hangzott jól tisztán fizikára alapozni a játékmenetet, mert nem lenne kiszámítható eredménye és a továbbjutásra nincs garantálható recept. Túl nagy a szerencse faktor, hogy ledől-e az összes elem, aminek le kell dőlnie, stb.[ Szerkesztve ]
-
válasz
KRoy19 #44734 üzenetére
+1. bizony ez nagy probléma. Még a Ps2 re is jelent meg akkoriban olyan játék amiben rombolni lehetett a környezetet elég jól, de ha visszaemlékszel a F.E.A.R. részeire [link] ott is az irodákban a golyóktól repkedő papírok, az elszabaduló poroltó ami sérüléseket okozoitt a falon és kitörte az ablakot amin utána befújt a szél és repkedett a sok por,meg sorolhatnám.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #44734 üzenetére
Emlékszem 2000-es évek elejére, PC Guru cd melléklet HL2 trailer amiben demózták a fizikát. Már akkor voltak olyan játékok mint a Red Faction 1-2 ahol rombolható volt a környezet, és ezt ki is kellett használni továbbjutáshoz. Mafia 1-ben az autókról le lehetett lőni a lökhárítót, tükröket, benzintankot is kilőhetted, deformálódott a kocsi ütközéskor, hol volt ahhoz képest a GTA3....Ma? Szinte semmi, minden statikus...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44713 üzenetére
Igen, fotós/videós szemmel is látszik, hogy van némi élesítésnek tűnő hatás rajta. Bár a játékban ez le van véve nullára. Nekem speciel bejön. Igazi részletben sincs elveszve semmi. Ami van, az csak ki van emelve kicsit és sokkal meggyőzőbben, mint egy közönséges Sharpening. Kolléga fentebb arról írt, hogy a padlón szereti látni az apró repedéseket. Nem gondolom, hogy 1080p render mellett ne látszana a textúra teljes egésze és elvenne bármit is az élményből. Főleg kényelembe helyezve magamat és hátradőlve játék közben.
Ezt most a "4K játék" kapcsán írom. Szerintem felesleges ráerőltetni ezt a videókártyára. Szvsz nincs igazi hozzáadott értéke. Ha bármi érdemi összehasonlításhoz 400%-os nagyításra van szükség, akkor ott már nincs értelme hasonlítgatni semmit.
Aki meg olyan sasszemű, hogy neki b.ssza a szemét egészséges nézési távolságból, hát akkor ő balszerencsés videofil. Audiofilek és videofilek meg úgyis örömmel fogják kinyitni a pénztárcát, illetve nekik úgyse lesz elég jó soha semmi se.[ Szerkesztve ]
-
D55
aktív tag
válasz
KRoy19 #44628 üzenetére
Nem baj, rá kell állni ezekre a megnevezésekre:
NVIDIA GA 23H-6G-96
NVIDIA GA 48H-8GX-256
NVIDIA AD 16K-24GX-384Tök mindegy mit írnak a dobozra, ha csak így fog a vásárló teszteket találni (a szerződéses tesztekre is így kell átlinkelni + URL rövidítő használata és akkor semlegesítve vannak azokban is a nemkívánatos marketing nevek a Google működése miatt), kénytelenek lesznek ezt követni.
-
válasz
KRoy19 #44628 üzenetére
szerintem a kínai piac van ez mögött. Oda jó ez a 3050 is, csak az a gond, hogy ez hozzánk is bejön és kapható. Teljesen jogos amúgy a videó, örülök, hogy viszatért egy kicsit a régi Linus ebben.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44496 üzenetére
Nem lenne motion blur, akkor ahogy mindenki OLED-re vált úgy lesz hirtelen nem folyamatos a 240 Hz se...
Régen a 60 fps PC Master Race korszakban az LCD-k utánhúzása is átlag 14 ms g2g idővel bírt, ami eleve összemosta a képet. Mai monitorok 1 ms g2g idővel bírnak és hirtelen a 60 fps is röcögős lett. OLED-nél már igencsak zavaró a VRR flicker, ami LCD-nél még nem okoz látható problémát. Szóval vagy megbarátkozol a motion blur egyik formájával, vagy vehetsz atomerőművet a leendő OLED panel mellé pár év múlva a stabil 480 Hz-re.#44498X2N
Mennyi embernek van otthon 16:9-nél szélesebb tévéje?[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
KRoy19 #44496 üzenetére
Így van, és pont ez volt az egyik súlyos probléma a Hellblade 2-vel. Na persze Engine.ini-ben valószínűleg le lehet tiltani, de az átlagfelhasználók többsége arról nem tud, így a többség előtt nem tették opcionálissá, ráerőltetik ezt a sok fost a játékosokra, és ha ez nem lett volna elég még a 21:9-es képarányt is forceolták.
Ezért is mondtam, hogy a készítők ott pályát tévesztettek. Az ilyen fejlesztőknek semmi keresnivalójuk a játékiparban.
Ha ezek a filmes vírusos sz*rok a játék menüjében teljesen kikapcsolhatóak, akkor semmi gond, de ha nem, akkor a fejlesztők szarjanak süncsaládot minden nap és húzzanak át a filmiparba (Hellblade 2 készítői például).Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44308 üzenetére
Épp most néztem Linus Tech Tips-en a 13900-ről egy videót. Direct die blokkal végre nem throttling-olt az első 5 másodperctől.
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
KAMELOT
titán
-
-
deathcrow42
senior tag
válasz
KRoy19 #44160 üzenetére
Nálam a GB203 a maximum 10752 shaderjével az inkább 5070Ti (Super) kéne legyen, mint 5080 bármilyen
GB 202 meg lehetne kihozataltól függően 2024/2025 folyamán 20GB-s 5080, 24GB-s 5080 Ti, 28GB-s 5090 és majd végül a fullos, 32GB-s 5090 Ti, ilyen 2500 dolláros áron
azaz idén így a 20GB és 28GB kártyák jönnének ki
[ Szerkesztve ]
Ex frostshock.eu szerkesztő :)
-
Raymond
félisten
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- A gyári kábelek fontosságára hívják fel a figyelmet az új GeForce-ok gyártói
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Sony Xperia 10 VI - vajon miben bízhat?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest