-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
GEIL
addikt
A lényeg az, hogy bizonyos esetekben és feltételekkel lesz így, hogy az "5070 = 4090".
Elég sok youtuber meg ismert tech cuccokat tesztelő emberke reagált már a tegnap hajnali bemutatóra és a többségük pozitívan áll hozzá , ahogyan én is.
Örüljünk hogy jönnek új kártyák és procik, fejlesztenek és az előrelépéshez ez kell.
Az, hogy most szoftveres (dlss, ai...stb) oldalon adnak több újdonságot és nem nyers hardverben, azon maximum csak dünnyöghetünk.....fogadjuk el és lépjünk tovább.
A játékok nagy része tuti támogatni fogja az új technológiákat és valóban látni lehet majd az előrelépést az előző generációkhoz képest.Aki pedig az árakon pattog, az spóroljon vagy dolgozzon többet vagy keressen több pénzt vagy vegyen fel hitelt vagy kérjen kölcsön vagy maradjon csendben és használja azt amit jelenleg is hajt.
Senki nem kényszerít rá még a váltásra és "The VR Pisti" szavait idézve: Még nem kéne egyből dobni a 4000-es szériát, mert azoknál is lesz gyorsulás...stb stb.Le kell nyelnünk hogy romokban a Forintunk, magas az adó és a kereskedők is akarnak egy kis hasznot...ezért lesz nálunk még drágább minden.
(A hardvereim nagy része felvidéki / külföldi szerzemény és árban így már elégedett voltam.)[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Azért pár fontos dolog kimaradt a videóból, pl mi a különbség az unbiased és biased render között, hogy a subsurface scatteringet is számolják anyagon belül, ebből is van több féle metódus, hogy szimulálják a "volume"-okat mint a füst, tűz, stb effekteket raytracingnél, a videóban a blender cycles-t mutogatták, egy egy általános render engine, de egy jobb render engine-ben már fény hullámhosszal számolnak(spectral renderer)nem rgb értékekkel, ahogy a videóban is mondták, komolyabb engine-k tudnak fénytörést(caustic+dispersion) is szimulálni pl vizen, vagy üvegen belül így tudsz víz alatti fénytörést szimulálni(szivárványt pl( ahoyg a Pink Floyd lemez borítón a prizmával), vagy optikai lencserendszereket is lehetséges szimulálni, ha pl lemodellezed egy alap objektívet a komplett lecserendszerrel és beteszed a virtuális kamera elé szimulálhatod a chromatic aberration-t, homorú/domború torzítást, és más optikai hibákat amitől megint csak élethűbb lesz a 3D rendered...és oké hogy most a valóságot próbáljuk meg leszimulálni de ezt meg is kell jeleníteni a monitoron ami megint csak problémás dolog mert a leszimulált 32bites dinamika tartományt össze kell nyomorítani kisebbre a legtöbb mai monitorok miatt amik csak 8 bit-es színinformációt tudnak megjeleníteni és legelterjedtebb SRGB szín tartományra kell alakítani a rendert, erre is van több metódus(Filmic, ACES, AgX, Log).
[ Szerkesztve ]
-
Bár kétlem, hogy nagyon foglalkoznának az AMD-vel.
Én biztos vagyok benne, hogy a színfalak mögött komoly fókusz van a kérdésen. Ha valamit el tudok adni olyasvalakinek, aki a konkurenciától is vehetne, akkor az többlet-árbevétel. Jensenről elképzelni sem tudom, hogy ne fogna meg minden lehetséges sales-t, és aki nem vár 4 hónapot egy upgrade-del, az nem egy kicsi csoport. Pont ezért (is) vannak 88%-on.
A másik dolog is simán lehet faktor, persze. Ahogy írod, NVIDIA nem szeret árat csökkenteni, bár mondjuk az eddigi pletykák alapján az 5060-as széria sem ígérkezik masszív crowdpleasernek
#45541 S_x96x_S: a felsorolt kategóriák többsége tudatos átgondolást és döntést igényel. A nemtudatosok viszont bőven elég nagy tömeget képviselnek ahhoz, hogy fontos legyen őket
manipulálnimeggyőzni. -
Devid_81
félisten
Nem baj, ezek kesz tenyek mert CopperImi mondta
Lemernem fogadni, amugy hogy ez egy belsos NV altal hasznalt account szandekosan ingyen reklamra hasznalva.
Azert az nem rossz amikor egy erkezo termekrol mar honapokkal elotte lehet morzsakat elhinteni es mindenki mar nyitja is a penztarcat elore -
Abu85
HÁZIGAZDA
Tipikusan már nem fognak akadozni, mert a mai textúra streaming rendszerek "intelligensek". A legújabbakat már eleve úgy tervezik, hogy ha elfogy a VRAM, akkor elkezdi kidobálni a textúrákat és automatikusan csökkentik a minőséget, hogy több VRAM maradjon. Tehát a VRAM egy jobb motorban ma már nem ott lesz korlát, hogy akadozik, hanem ott, hogy minőségvesztést okoz a grafikát tekintve.
Arról nem is beszélve, hogy manapság léteznek iszonyatosan jó memóriamenedzsment libek. VMA és D3D12MA. Ezekkel nagyon jól lehet játszani a VRAM terhelésével. Az a fura, hogy miért nem használja ezeket mindenki, mert van olyan módjuk, ami spórol a VRAM-mal, és úgy tényleg gigabájtokat lehet megspórolni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valószínűleg nem kellett ezt újratervezni az elejétől, mivel alapvetően a parancsmotor számít, tehát azt eleve tervezhették már korábban, és úgy döntöttek, hogy akkor előre hozzák az RDNA 4-be. De nyilván nem tudták már mindegyik GPU-ba beépíteni, így töröltek hármat, és terveztek két újat.
Valószínűleg nem volt olcsó. De azt mi nem láthatjuk, hogy mennyi UE5-ös cím érkezik, ami majd Work Graphs képességet használ.
-
yarsley
aktív tag
Ha a csúcs Radeon $999 lesz vagy ahhoz közel az mekkora beégés lesz már a leakereknek
KB ugyan akkora beégés lesz AMD-nek is, ha az a csúcs kártya csak annyit tud mint a RTX 4080, mert a népek akkor inkább azt választják, vagy nem vesznek semmit.
Nekem nagyon gyanús, hogy ez a "leak" AMD-től csak azért "szivárgott" ki, hogy jobban fogyjon az RDNA 3 készlet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem egy Navi 4x lett törölve, hanem három. Amúgy már kint lenne a teljes sorozat. A gondot sem hardveres probléma okozta, hanem egy jóval korábban meghozott döntés a Microsoft részéről. Régóta levegőben lógott az, hogy az ExecuteIndirect nem elég jó, a Microsoft fülét rágta folyamatosan az Epic, hogy nekik így lassan működik például a Nanite, stb. Erre volt két megoldási javaslat, amit az NV és az AMD adott le. Aztán a Microsoft végül az AMD megoldását választotta, és azt szabványosították mára Work Graphs néven. Na most ezt a mostani legújabb GPU-k ugyan támogatják, de nem olyan jó hatékonysággal, mint elméletben kivitelezhető lehetne. Az AMD erre készült is egy erre formált hardverrel, aminél nem csak 30-40% között gyorsít a Work Graphs, és azért lett újratervezve az egész RDNA 4 generáció, hogy ezt a hardvert be tudják építeni. És elsődlegesen ez az Unreal Engine 5 miatt fontos, mert az Epicnek kritikus képesség a Work Graphs, ezzel tud igazán gyorsan futni a motor. Persze megmarad a fallback mód, ami most van, de az még ExecuteIndirect módszerrel dolgozik egy rakás trükköt bevetve, nem túl előnyös sebességű global atomics is van benne, ráadásul a procit is terheli. A Work Graphs módszer ezektől mentesül.
[ Szerkesztve ]
-
gainwardgs
veterán
5070 nem igen lesz releváns szvsz. 12gb miatt, kb jövő játékaiban max 1080p-re való.
Ugyanazt eljátszák sztem mint superekkel, először beetetik a népet, új rtx 5000 széria dlss4.0 akármi 4000 széria nem támogatott stb., aztán jöhetnek később superek jobb vram/cuda count-al az eredetihez képest majdnem azonos áron. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs sok realitása az 500 dollárnak. Jelenleg a csúcs-Radeon kapcsán az AMD is inkább 999 dollárban gondolkodik. Ezek változhatnak, de jelenleg ezek a tervek. Valószínű azért nem 999 dollár az 5070 ára, hogy százzal az AMD megoldás alatt legyen, mert azt az NV is látja most, hogy -20 GB hátrányban lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
titán
A "milyen sebessegu lesz a 50-es sorozat" kerdesnel szerintem nem lehet figyelmen kivul hagyni azt sem hogy nem a compute/shader teljesitmenyre gyurtak hanem az RT/PT-re, az lesz jelentosen gyorsabb (2x vagy tobb) igy az osszehasonlitasok is olyanok lesznek. Az NV azt fogja a diakra rakni hogy CP2077 vagy AW2 PT-el sokkal gyorsabban fut az 50-es sorozaton mint a 40-esen.
-
hokuszpk
nagyúr
"Az NV és az AMD is mindig a gyártástechnek köszönheti a fejlődés nagy részét."
oke, de lassuk be, hogy az Intel is. A 13xxx/14xxx -ben bennevan a power, de ez TSMC technologian azert a perf/watt megiscsak ~fele lenne.
*** de mindjart jon az Arrow aztan meglassuk.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
titán
"Btw a 4090-ről is 600W-os pletykák voltak megjelenés előtt és végül 450W lett."
Raadasul ugy hogy lehetett volna 400W is teljesitmenyvesztes nelkul vagy 360W ugy hogy kb. 5%-al lassabb. Meg igy is boven az osszes tobbi kartya felett lett volna a sebessege. A skalazodasa igy nez ki:
PL Perf
---------
100 100%
95 100%
90 99%
85 97%
80 95%
75 93%
70 91%
65 88%
60 82% -
hahakocka
őstag
De akkor a valös jàtèkos arâny ahol a felhasznâló vàlaszt S dönt nem egy droidszerű lèny akkor úgy vajon kiasebb a rèszsedès arâny Amd-Intel-Nvidia közt? Így màr èrtem a Steam alacsonyabb erejű 8-10 èves kàrtyàk az èlen cikkeket. Annó èn is dolgoztam hâny cèggel aki leszarta a Pc beszerzèsek előtti gondolkodás lehetősègèt.
-
devast
addikt
A terv az volt amit most látsz. Max kicsit drágábban akarták adni, de így sikerült. Ami nem volt tervbe az a 16gb-os 4060ti. A lényeg, mint az előbb a kollega a táblázatban mutatta, hogy genről genre egyre kevesebbet kapsz, de azt egyre többért. Ha nincs verseny, ez az eredmény.
-
M@trixfan
addikt
-
-
S_x96x_S
addikt
> Igényekből meg lejjebbadás alatt a ...
Akinek viszont magasak az igényei és mély a zsebe ..
már lehet kapni a legújabb [ csúcs CPU-t a csúcs GPU-val ]
notebook kivitelben is.
- AMD Ryzen 9 7945HX (16c/32t zen4 x 2,50GHz / 5.40GHz Turbo, 64MB Cache)
- nVidia Geforce RTX 4090 16GB GDDR6
- 64GB DDR5 4800MHz
- 16" (2560x1600) MiniLED matt 240Hz 1100nits , Free-Sync, Pantone Validated, 3ms, 1:100000Eladási ár: br 2239900 Ft
ASUS ROG Zephyrus Duo 16 GX650PY NumberPad - Ryzen 9 7945HX, 16 240Hz, 2000 GB, 64GB, Geforce RTX 4090 16GB, Win11, Palm rest-csuklótámas -
evitiguF
senior tag
Azért lehet ezt cifrázni, azon a tényen mit sem változtat, hogy az aprós 4070Ti árából bőven kijön egy konzol.
Ergo azon az áron (amiért egy konzolt veszel) nemhogy videókártyád nincs, de semmilyen más alkatrészed se.
Azért korábban nem volt ekkora szakadék pc és konzol között.
És ahogy írtuk többen is, a 6-7-800k-s gép még csak nem is a top tier. -
Kobe
veterán
Ez belemagyarazas
attol, hogy lejjebb csavarod a grafikat, attol meg a target szegmens ugyanugy dobott egy laza 200% aremelkedest ket ev alatt ugy hogy olyan indokokra hivatkoznak 2023ban is ami mar evek ota nem valid
itt meg az utobbirol volt szo, nem a workaroundokrola takaromba boven, nagyon nagyon boven belefer, de attol meg nem vagyok hulye hogy ennyit ellocsoljak ra
szerintem alap hogy az ember megnezi, mire kolti, meg ha van boven is. Poen, hogy a gyartok szerint manapsag dragabbnak kell lennie otthon maradni es ulni a gepnel mint kivulrol valos elmenyeket szerezni
nem is csoda hogy olyanok az NV eladasok amilyenek
-
Kobe
veterán
a magyar használtpiacot és kéz alatti sufni hardveraprós "storeokat" nagyon jól jellemzi, hogy németországból háztól házig, 0 kmes vadonatúj cuccot 20-25%al olcsóbban megkapom bármikor, mint a hardverapróról ugyanazt
Biztos megéri akkor valakinek a belvárosi épület sarkánál csencselni a használt bányászkarival, nekem annyira nem. (Nomeg probléma esetén sem jocóhoz a trükkös nepperhez kell szaladgálni vele)Jocónál:
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 4070 Ti OC - 460.000,-Ft
Caseking, azonnal, raktárról 390e....A lejjebbadás meg relatív. Egy 2080S-ről hova érdemes a 4070ti-tól lejjebb váltani ? 3080, 3070, 3060? Hogy 100ezrekért kb 0 előrelépés legyen ? Annyi erővel már seggén is ülhet az ember, az legalább olcsó, de 3000 széria kb pénzkidobás
2020: komplett akkori csúcsgép > 600K tokkal vonóval (egyik, a piacon levő drágább házzal, drága AIO-val, nagy SSD-vel, HDD-vel, csúcs procival, csúcs lappal)
2023: 2-3, széria azonos alkatrész 800K, komplett szériaazonos gép 1.5M....illetve bocs, nem szériaazonos mert a 800K-ba strix lap már nem fér, csak olcsóbb verzió, max TUF vagy hasonló
hát OK, biztos van aki levezeti ezt gazdasági oldalról....[ Szerkesztve ]
-
Departed
őstag
A másik idei AAA játék a Forspoken is hasonló:
Nyilván az nem túl jó játék, a Hogwarts Legacy-t viszont sokan imádjuk, nekem nagy kedvencem lett.
A trend viszont kezd látszani, hogy nemhogy nem jövőálló (azért nem két hónapra vesz ilyesmit az ember) a 8-10-12GB de jelenálló sem sajnos. -
PuMbA
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Navi 33 pont azért nem készül 5 nm-en, hogy ne legyen szopás az árazással az extrém magas waferárak miatt. Tehát az, hogy az AMD olcsóbban tudja adni, leginkább annak lesz köszönhető, hogy relatíve olcsó 6 nm-en tartják a lapkát.
#40013 nothingface : Éppenséggel 12 GB építhető 96 bitre, ha akarják. Szóval kiadhatnak ilyen variánst is.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Azt akartam írni, hogy tehát azt mondod, hogy egy $500-os kártyát ~1000-ért adtak és a kártya $435-os anyagköltsége ~$700-ra emelkedett.
De ez így nem pontos, nem igaz. Átlagosan, a cég összes értékesített termékére nézve persze igen, de nem biztos, hogy ugyanarról a kártyáról beszélünk.
Az ASP közel 100%-os emelkedése nem feltétlenül azt jelenti, hogy ugyanazokat a kártyákat adták el ennyivel drágábban és hogy azok anyagköltsége nőtt ilyen mértékben. Lehet, hogy az eladott termék összetétele is eltolódott a "drágább" kártyák irányába, amelyeknek az anyagköltsége eleve magasabb.Tudom, hogy nem is mondtad ezt, csak levontam ezt a konklúziót.
-
#82860288
törölt tag
"Material cost as a percentage of sales decreased by 16.7% from 87.1% in 2020 to 70.4% in 2021. It was mainly due to price increase in most of the product lines especially the VGA Cards which has recorded a substantial increase in ASP during the year."
Igen, de csak azért, mert emelkedtek a VGA árak.
Tehát nem tényleges anyagköltség csökkent, hanem mivel drágábban adták a kártyákat, az egy kártyára eső gyártási költség csökkent, vagyis a profit nőtt.
Mi az az ASP?[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
Hülye vagyok?
Már írtam, hogy az anyagköltség 87.1%-ról 70.4%-ra csökkent a bevételhez képest.
Tehát leegyszerűsítve pl. egy $1000-os kártyának $871-ről $704-re csökkent az anyagköltsége? Ez így kb. megegyezne a 2020-as 10%-os (vs ~13%-os rés), és 2021-es 27%-os (vs ~30%-os rés) bruttó profittal.
De ehhez hülye vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Yutani
nagyúr
Első olvasatra menjenek a fenébe, de ha belegondolsz, hogy 2020-ban az a 2.6% nettó profit mennyire alacsony, akkor 2021-re azt csak "normális" szintre hozták.
Viszont érdekes, hogy a sales volume csak 11.5%-kal ment feljebb, de a kiadás 61%-kal. Ezt úgy tudom megérteni, ha feltételezem, a volume zömét magas bekerülési értékű termékek tették ki. Ez korrelál a magasabb árbevétellel és a drágább termékeken érvényesíthető magasabb haszonnal, amit látunk is.
-
Raymond
titán
"Nekem csak egy olyan "belsős" infóm van, hogy a ref 3080 nyákja $175-225 között van (volt ~1 évvel ezelőtt). 12 réteggel és több ezer SMT komponenssel nem elképzelhetetlen."
Az a koltseg a kiemelt resz miatt lehet talan a hianyzo es ezert durvan tularazott komponensek miatt, egyebkent messze nem lehet annyi meg ha 12 reteg is. A belepo szintu 4 retegu olcso kartyak NYAK-jak $20 korul vagy alatta gyartottak bizsuval egyutt normalis korulmenyek kozott, ebbol nem lesz 10x akkora koltseg meg a 3x retegel es plusz komponensekel se. Persze ha szivas volt es valami ami normalis esetben $1-be kerul de a hiany miatt $20-ert adta csak a gyartoknak az egyetlen forras akkor lehettek hajmereszto koltsegek egy eve -
#82860288
törölt tag
Most csak pár kártyát néztem, mert vettem volna 2080-at / 3070-et.
Előbbi már van 100-tól, többsége 120-130 között, utóbbi is 150-től, garanciás 175-ért itt aprón, ebayen is vannak hasonló árban, elvétve van néhány +20-30e-ért. De ezek használt kártyák, az amcsiknál meg még olcsóbbak, az újabbak reális értéke talán az lehet, amit fentebb a hosszú hsz-ben fejtegettek.[ Szerkesztve ]
-
#82860288
törölt tag
Ok, de Nvidia kártyákról beszéltünk, nem az AMD vonalat vesézzük ki.
Ebayen is van RTX 2060 300-ért is, de feleannyiért is láttam jó pár darabot, itthon meg még olcsóbb.
Nem bánom ha befagytak az árak, amennyiben azok közel vannak a reális árakhoz és aprón azért van pár ilyen, legalábbis RTX 2070 / 2080 / 3070 kártyák között.
Bár ezek valóban nem fedik le a teljes kínálatot.[ Szerkesztve ]
-
így van, én a vásárló szemszögéből néztem a dolgot.
Az első számolás azt mutatta be, hogy ha a 40%-os perf / price javulást vesszük fixnek, akkor hová lehetett volna árazni a cuccokat. Pl. a 2080 és a 3080 esetében:
- A 2080 700 USD volt
- Egy 40%-kal gyorsabb 3080-nak kellett volna 700 USD-nek lenni
- A 3080 további 19.5%-kal (összesen 67%-kal) volt gyorsabb, ezért ezt lehetett volna érvényesíteni az árban - így jön ki a 836 USDAzért csináltam ezt a kalkulációt, mert a vásárlók sírnak az áremelésen, meg sírnak azon is, hogy nincs elég előrelépés teljesítményben - a másik oldalon meg vannak azok a hangok, akik szerint királyság van, mert a 3090 teljesítményének ára feleződött (sőt, féláron a 3090 táj teljesítményének a háromszorosa kapható meg
). Próbáltam valami fair elvárást megfogalmazni, ami többé-kevésbé objkektíven mérhető.
A 3000-es széria minden tagja igencsak limitált ideig (pár óra) volt kapható MSRP áron. Viszont ezek az árak a 2. kalkulációban nem játszanak szerepet - a 4080-tól a 2080 teljesítményének 1.96-szorosát vártam, ehhez képest 2.5-szörösét kaptam, így 27%-os áremelést jogosnak látok a 2080-hoz képest - ez a 890 USD, amire az inflációnak is tekinthető 20%-ot rátéve kijön az 1068.
Az xx70Ti vonalon mindkét lépésben majdnem pont 40% volt az előrelépés, ezért a 4070 Ti-nek gyakorlatilag csak az inflációval lenne szabad drágábbnak lennie a 2070S-nél. -
Valóban, de amúgy csak a szemszögetek más.
Én úgy egyben néztem az írásaidat az utóbbi időben, bár egyet linkeltem be.épp ma vagy tegnap adtál magyarázatot arra [link] amiért eltér a következtetésetek és gbors miért tartja drágának a 4070TI-t .
Ő vásárlói szemszögből közelítette meg( Hierarchia, nevezéktan, előrelépés, ár) te technológiai szemszögből( felhasznált GPU/ Fogyasztás/ előállítási /költség/ marzs) és mindkettőtöknek igaza lehet egyszerre.
Máshova soroltátok be az adott kártyát.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Amikor lefoglalják a még nem létező node-on a kapacitást, akkor mindenki fizet előre valamennyit, de azt később a TSMC levonja az árból, tehát az nem klasszikus pre-payment, hanem egy foglaló. Utána a szerződés szerint megy a dolog. Az NV-nek azért nem célszerű amúgy a take-or-pay, mert sokkal kevesebb wafert használnak el, mint az AMD. Tehát, ha egy sorozatuk befuccsol, akkor nincs mire átállni, és utána gyakorlatilag azt is fizetik, amit nem vittek el, mert életbe lép a take-or-pay-nek a pay része. Emiatt az NV-nek a take-and-pay a legjobb, mert ott ha visszamondják a rendelést, akkor az nem jár büntetéssel. Az AMD-nek azért jobb a take-or-pay, mert ugyanarra a node-ra nem csak egy-két termékskálája van, hanem rengeteg. Ha esetleg nem viszik majd el az egyik GPU-t, akkor gyártanak rajta majd CPU-t, valamit a Xilinxtől, semi-custom lapkát, IO lapkát, akármit, rengeteg alternatívájuk van, amire azonnal ugorhatnak. Az NV-nek a teljes termékskálája nem ennyire átfogó. Lényegében nekik csak GPU-juk van, és ha az valamiért pont nem kell, akkor nincs mire cseréniük, tehát vissza kell mondani a rendelést, és az pénzbe kerülne a take-or-pay modellnél. Ez nekik nagy kockázat lenne.
A Samsunghoz elsődlegesen azért mentek, mert a TSMC-nél nagyon nehéz volt versenyezni az Apple-lel, a Qualcommal, az AMD-vel. Egyszerűen mindhárom cégnek sokkal jobbak voltak a piaci lehetőségei, hogy a 7/6 nm-re licitálni tudjanak. 5 nm-en azért volt kedvezőbb a helyzet, mert annyira nagy igény erre azért iparági szinten nem mutatkozott, és ma is van lekötetlen kapacitás rajta, tehát nagy licit azért nincs. A mostani piaci helyzet más, mint pár éve. Ma inkább visszafelé mondják a gyártók a rendelést. A Qualcomm is, az Apple is, a MediaTek is, stb. A főbb partnerek közül ma egyedül az AMD növeli a rendeléseket, de ok állnak vagy tíz lábon, és a Xilinx miatt nem nagy kockázat szembemenni a piaccal, mert ha mégsem kellene annyi lapka, akkor átállnak valamelyik Xilinx holmira a felszabaduló kapacitáson. Némelyik Xilinx cuccot eleve 25 éves élettartamra tervezik, tehát addig gyártani is fogják, és így mindegy, hogy most gyártanak sokat, vagy 2030-tól. Ilyet más nem tud megcsinálni, mert nincs negyed évszázados élettartamra tervezett termékük.
Az is beszédes egyébként, hogy az NV-nek a gyártópartnerei most folyamatosan a 4070 Ti-t nyomják, pedig van raktárok 4080 is. De mindenki a 4070 Ti-t ajánlja, hogy mennyivel jobb. És ez abból a szempontból érdekes, hogy mi az oka, ami a CES-en kideríthető volt. Konkrétan nyers pénzmennyiségben több nyereségük van egy eladott 4070 Ti-n, mint egy eladott 4080-on. Úgy is, hogy ugye a 4070 Ti MSRP ára 799 dollárra csökkent.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fő probléma a next gen GPU-knál az 5 nm. Az észvesztően drága. A 6 nm sokkal-sokkal olcsóbb. Sajnos a gyártók a szerződéseiket titkolják, de a TSMC-nek van egy sok gyártó között megosztott mm^2-es számítása, ami alapján az általános take-and-pay modellben 10 mm^2-nyi N5 lapkaterületből 2022-es átlagárakon 42 mm^2-nyi N6/N7 nm-es lapkaterület volt gyártható. Ez most ilyen furán noramlizált adat, így konkrétumok nincsenek benne, de a különbség az orbitális. Aztán, hogy mennyire az általános árakat fizeti az AMD és az NV... azt igazából csak ők tudják, de szerintem valamekkora rálátása azért van egy partnernek. És annyi még van, hogy 2023-ban az olló nem szűkülni fog, mert egyre több a szabad N6/N7 kapacitás, tehát ezeket a waferárakat majd a TSMC viszi lejjebb, hogy optimálisan működjenek a gyáraik. Ez amúgy a vezető indok, hogy az AMD egy rakás 6/7 nm-es lapkát megtart, mert olyan esésnek indult itt a waferköltség, hogy kár lenne nem elárasztani a piacot olcsó prev-gen belépő holmikkal. Nézd meg a mobil felhozatalt. Sosem csináltak még olyat, hogy az éves SoC/CPU termékskála 5 különböző lapkadizájnból álljon, és ennek most a TSMC az oka. Marha olcsó lett a visszamondott rendelésekkel a 6/7 nm. Egy jó darabig marad még a Socket AM4 is. Erőteljesebben akarták kivezetni, de hát a TSMC. És itt egyébként hallani, hogy a Ryzen 5000 CPU-k eladásán lassan több haszna lett az AMD-nek, mint a Ryzen 7000-eseken. Az 5 nm átka...
Az AD103-hoz viszonyítva egyébként a Navi 31-es VGA-kat nem jelentős különbség gyártani. A lapka gyártása az AMD-nek olcsóbb, viszont drágább a NYÁK. A VRAM az valójában nem jelentős eltérés. Per memóriában az AMD-nek olcsóbb, de többet kell venniük a nagyobb kapacitás miatt.
Itt megjegyzem, hogy a 3 nm még nagyobb szívás lesz. Ott konkrétan több gyártó visszamondta az egészet, mert az adott piacon nem kigazdálkodható a waferköltség. Elég sokan most azon vannak, hogy egy darabig letáboroznak az N4-en, ami lényegében elkészült.
A HPRT az nem szabványos. Ugyan nagyrészt nyílt a rendszer, de nem szabványos, és pont olyan részei zártak, ami azért nem a legjobb. Viszont a DXR-rel ellentétben támogatja a BVH geometria sztreamelését, amit a konzolok RT API-jai is támogatnak, tehát az ilyenfajta konzolos kód erre portolható, míg a szabványos PC-s DXR-re egyáltalán nem az.
Itt valószínűleg az lesz, hogy ha túl nagy limitet jelent a DXR-hez a geometria, akkor kétfelé szakad majd a PC-s kód. Ugye konzolra ott a saját API, ami a Sony és a Microsoft gépén is sokkal többet tud a PC-s API-nál. PC-n AMD-re ott lesz a HPRT opció, ami futtatható lesz RDNA 2 és RDNA3 dizájnokon, míg az NV-re ott a Micro-Mesh opció, azt direkt a szóban forgó probléma miatt hozták, és az arra írt kód futtatható lesz Ada GPU-kon. A HPRT és a Micro-Mesh opció megközelítése más, de amúgy végeredményben el lehet velük jutni ugyanoda. A többi RT-s GPU-nak nincs megoldása a LOD problémájára, tehát ha ez limitál, akkor ennyi, arra nincs megoldás. Így járt a Rockstar a GTA 5-tel. Megcsinálták az RT-t konzolra, elképesztően jól működik, de a PC-s API-vól hiányzik az a tulajdonképpen alapfeature, amitől működik konzolon a kódjuk.
Annyit még az Intelhez, hogy nekik létezik egy olyan projektjük, ami OneAPI-ra van írva, és tulajdonképpen ezt a LOD problémát kezeli, ráadásul DXR interoperabilitás is van hozzá. Na most ez nincs kész, de amúgy technikailag működőképes, vagyis bármikor befejezhetik és kiadhatják. Ennek az alapötlete amúgy kb. ugyanaz, ami az AMD-féle HPRT-é, vagyis nagyjából úgy működik, ahogy a konzolok RT API-ja. Ezzel az Arc sorozaton is lenne megoldás, de ugye ott tartunk így, hogy van a két konzolos RT API, van az AMD-nek a HPRT-je, tételezzük fel, hogy az Intel megcsinálja a OneAPI-ra írt megoldását (aminek tényleg van esélye), és még van az NV-nek a Micro-Mesh opciója az Adára. Ez azért elég sok egymással nem kompatibilis, maximum elvi szinten hasonló rendszer. Igazából ez most elég nagy szopóág itt.[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
,,Ha a BOM kit olcsóbb az AMD-nél, akkor max azt tudom elképzelni, hogy a GDDR6 sokkal-sokkal olcsóbb, mint a GDDR6X és/vagy az AMD jóval alacsonyabb árrést használ."
Szerintem megfejtetted, egyrészt a GDDR6 gombokért van amíg a GDDR6X még mindig durva áron van, csak itt fognak 50-100 dollárt (100nál azért valszeg kevesebb) szerintem, másrészt kisebb árréssel is dolgoznak, b. tudja megmondani de vmi 50% rémlik az Nvidiánál.
-
PuMbA
titán
"HPRT vs DXR: ha a HPRT ennyivel gyorsabb és ilyen kicsi a különbség a DXR-hez képest (működésben), és ez még köztudott is, akkor miért nem ezt használja mindenki?"
Mert nincs kész és-vagy nincs szabványosítva és-vagy egy meglévő motorba beleírni több idő.... a DXR "elérhetőbb".
[ Szerkesztve ]
-
DudeHUN
senior tag
Miért? Steve mindig kimondja az igazat. Annak drukkolhatunk, ha ez a 4070Ti is beleáll a földbe, mert akkor talán(!) észbekapnak. Mind Nvidia, mind AMD. Mert ezek a 30%+ ugrások árban simán a lehúzás kategóriák. 900+ € egy 4070Ti. Ami kapható is lesz. Hurrá!!!
Amennyire barmi jó lett az Ada (mert brutál valljuk be) annyira túltolja az Nvidia a kapzsiságot. AMD meg követi ezt az elbaszott árazást.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vannak jó ötletei az AMD marketingjének, csak ki kellene hozni a nagyközönség elé. A CES-en az új Ubisoft Snowdropot a gyártópartnereknek egy hátsó szobában mutogatják. Olyan jelentős a különbség a DXR és a HPRT között, hogy ezt én simán kihoznám publikba. Különösen a VRAM adatokat. És nem csak 10 másodperces videóban, ahogy tették az RDNA 3 bemutatón. Nehéz megérteni, hogy miért nem teszik, hacsak az Ubisoft nem engedi még.
#39804 fLeSs : A Navi 31 olcsóbb, mint az AD103. Ezt a Gigától tudom. Azt nem tudják, hogy miért, de valószínűleg azért, mert az AMD-nek nem klasszikus take and pay szerződése van most a TSMC-vel, hanem ilyen pre-payments jellegű dolog, így kapacitást rendelnek, és azt kötelezően bővítik. De ha lemondják, akkor büntetést fizetnek. Az NV az 5 nm-re szimplább szerződést kötött. Ha esetleg nem menne el elég hardver, akkor le tudják mondani a kapacitást büntetés nélkül. Ez alapvetően eltérő waferárakat eredményez, mert az AMD fixálta ezt a pre-payments szerződésben, míg az NV ugye úszik az árral. Igazából mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai. Nyilván a pre-payments per wafer áron jobb, de ugye ott a büntetési kockázat, ha mégse kellene a megrendelt kapacitás. Valószínűleg az AMD-nek azért jobb most a pre-payments, mert több nagyságrenddel nagyobb a teljes termékportfólió a Xilinx miatt is. Ugye az NV úgy gondolkodhat, hogy ha nem veszik majd annyira az Adát, ahogy tervezték, akkor mit fognak gyártani? Nincs tucatnyi más termék, amihez hozzá tudnak nyúlni, mint az AMD-nél, nekik így nagy kockázat lenne a büntetés a lemondásnál. De szerintem az AMD-nek sem jó a piac alakulását látva, hogy kötelező bővítési tételeik vannak, mert ugye hiába van több tucat alternatíva, jelenleg az van, hogy majdnem mindenki kapacitást csökkent a TSMC-nél.
[ Szerkesztve ]
-
Igen ezt írtam a VS ben is .[link]
Pontosan azt csinálta Nvidia hogy az AIB ok sírtak hogy nagy a raktárkészlet, ne hozza ki az Ada-t még. Kifutatta a 3080 Ti-t ,a 3090 kártyákat és a 3080 12 GB gyártását leállította.
A 3080 10 GB ( 699$ MSRP ) fölé kb 20 % kal gyorsabb 4070Ti-t 799$ áron és ezek fölé a másik kettőt betette végső soron leváltva a 3080 Ti-t és a 3090 kártyákat.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
"Btw mostmár végérvényesen rádöbbentem, hogy a RTG lehúzhatja a rolót. Brutál lemaradásban vannak de itt nem a sebességre gondolok (arra is).
Sebesség, fogyasztás, RT, DLSS3, DLSS2, Nvenc, CUDA, Optix, RTX Remix, RTX Super resolution.
Ha az ember Radeont vesz akkor tényleg az van, hogy elég sok mindenről lemond és ezt már nem lehet egy csak picikével alacsonyabb árral kompenzálni."Hatalmas +1, ugyanígy látom én is! A listához csatlakozott a Video Super Resolution. Az AMD sajnos egyre nagyobb és nagyobb lemaradásban van. Ez nekünk pedig nagyon rossz.
-
Az Nv marketingjét csak enthusiast szemszögből lehet sárral dobálni, de igazából felesleges mert működik (és úgysem fognak rajta változtatni)
Minden szemszögből lehet sárral dobálni őket, mert félrevezetik a fogyasztókat, és ez akkor sem elfogadható magatartás, ha kvázi már "szabványosnak" minősül az iparban. Persze, ha a fogyasztó becsukja az
agyátszemét, és lelkesen elkezdi ő is szajkózni, hogy 3x 3090 táj geccccccc, akkor azon nehéz segíteni. És ha az NVIDIA erre rá tudja venni a fogyasztók jelentős hányadát, akkor ők nyertek. Eddgi működött nekik, most már egyre kíváncsibban várom, hogy hol lesz az a pont, amikor a piac beint nekik. Arra bizton lehet számítani, hogy ha ez nem történik meg most, akkor az 5000-es szériában még arcpirítóbb kísérletekkel fognak jönni. -
Sajnos az van, hogy rá leszenek kényszerítve sokan.( már ha ezt lehet kényszernek nevezni, nem szerencsés szóhasználat).
3080- 3080 Ti már szinte alig vagy nem is kapható , ha van akkor nem értelmes áron.
A Turing már kihalóban van sok embernél ,3-4 éves, gari nincs rá. Ha kihal ,valami kell majd helyette, használt meg nem mindenkinek opció.AMD sem olcsóbb igazán .[ Szerkesztve ]
-
Peace
nagyúr
Szomorú, de sajnos nagy valószínűséggel ezt "kell" majd megvennem. A 4070 ha 3080 Ti szinten lesz, akkor az felejtős. 3080 Ti lett volna másik opció használtan, de láttam, hogy van, ahol már most bezuhan 60 alá az FPS 1440p+RT+DLSS kombóval. Szóval ilyen kártyát nem szívesen veszek a masinába.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...