-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Kajoszbobber #49298 üzenetére
Pont ezért írom.
Ha audiofil bagázs tud lapos kábelezést csinálni, akkor talán ide is átültethető lenne, és csak egy vastag, de hajlékony érpáron menne az áram.
Nem mindegy, hogy megint szalagkábelünk lesz, vagy 12db vezeték van szépen akkurátusan egymás mellé rendezve? -
BerserkGuts
addikt
válasz
-=RelakS=- #49290 üzenetére
elméletben szépen elkéne osztania max 8A-ig ha 2x8pinről érkezik
vagyis így írják: 9.5 A × 12 V × 6 = 684 W= 12VHPWR (áganként max 9.5A a 20 az érdekes)
8 A × 12 V × 3 = 288 W= 8pin
2. (8 A × 12 V × 3 = 288 W)
Szerintem ami probléma hogy szarul vannak megcsinálva az ilyen átalakítók és kísértetiesen hasonló ahhoz az esethez amikor nem két külön ágról kötötték be a videokártyátott is volt a jó kis kábel kéznél ami megcsinálta a bajt hogy egy ágról simán átalakította azt az áram mennyiséget amitől szétégett a táp bár ott a gyengébbik oldal vagyis rövidebbet a táp húzta de most a vga felőli oldal a gyenge láncszem
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
-=RelakS=- #49297 üzenetére
Ha vannak millios hangcucc kabelek akkor ez nem elrugaszkodott dolog, viccen kivul.
Eleg ha egyszer ment rendszert, mar megerte.
-
-=RelakS=-
veterán
Olyasmi.
Az arcnak is igaza van. Ha ennyi vezetéken tuszkolsz át sok ampert, akkor nem ártana figyelni, hogy az tényleg át is menjen rajtuk. Még a végén tényleg jobb lenne egy vaskos érpár, az ha eltörik, akkor el van törveJöhetnek az aktív kábelek: aktívan figyeli, hogy a psu felől és a gpu felé melyik pinen hány amper rohangál, és ha sok kicsi vezetéket használ a két vége között, akkor azokon is kiegyenlíti az áramot. 100ezer egy kábelért 1,5 milliós kártyánál potom pénz, nem?
-
Ribi
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #49295 üzenetére
Szóval nem is a kábel a szar (annyira), csak NV ment át elcsípóba?
-
-=RelakS=-
veterán
How Nvidia made the 12VHPWR connector even worse.
Érdekes lehet.
-
Ribi
nagyúr
-
X2N
őstag
Szerintem is minden kártya össze van kötve minden érpáron a nyák oldalon, a probléma továbbra is a csatlakozó ahol annyira pici az érintkezési felület hogy ha bedugsz egy ilyen kábelt nem minden vezetéknél érintkezik megfelelően az érintkező, a kártyán meg nincs minden érnél áram monitorozás
-
Ribi
nagyúr
Asus Astralon van, de elég sok helyet foglal.
És ha igen tapasztalt embereknél előjön ez, akik utána direkt meg is nézik többször, hogy minden rendben van-e, akkor egység user mit csináljon?#49292Kajoszbobber:A többi kártya is egybe van kötve. Elvileg csak az Astral mér áganként.
-
-=RelakS=-
veterán
Korábban is ezekkel a nyüves csatlakozó részekkel volt a baj, nem tudom, hogy miért kell erőltetni a használatát.
Illetve ahogy az 5080 topikban is írtam, pl egy targonca töltő szerintem nem véletlenül használ egy vastag vezetékpárt. Itt is lehetne egy vastag érpár, legfeljebb a könnyebb elvezetés érdekében lapos erekkel. Audiofil népség megoldotta a "rejtett" kábelezéshez, csak jó lenne itt is valahogy.Kajoszbobber
A csatlakozó oldalán sem ártana őket összekötni. A csatlakozónál, amit Tech Jesus nézegetett, szerintem össze volt kötve, csak ócskán volt forrasztva. Ha nincs összekötve, akkor egy-egy jobb, és ezért kisebb ellenállású érintkezőn fog menni az áram nagyobb része. Kíváncsi lennék, hogy ekkora különbségekhez mekkora ellenállás tud vezetni, mikor maximum 50A-t kell a 6 vezetéken áttolni. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
-=RelakS=- #49286 üzenetére
Hat, ezek szerint nem nyero a pinek ossze kotese, mert tisztan latszik a felveteleken hogy 2 pinen zudul az aram, a tobbi mint ha ott se lenne
-
X2N
őstag
válasz
-=RelakS=- #49286 üzenetére
Én csak arra tudok gondolni hogy 1db vagy a többi csatlakozó nem érintkezik megfelelően és ezen a 2db kábelen keresztül van átvezetve 22+Amper.
Lemérte vezetékenként az áramot
1. 20A+
2. 2A
3. 5A
4. 10A
5. 8A
6. 3AHa ezek az ágak 8A-ig terhelhetőek, akkor miért nincs egyenlően elosztva a teljesítmény? Minden egyes ágnál árammérő sönttel monitorozni kellene az áramfelvételt és rögtön tiltani ha túllép 8A-t...
-
Ribi
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #49279 üzenetére
De, most néztem meg én is a vidit, azt mondja.
Néztem most képet FE-ről és a nyákba már 1 bazi vastag lemez megy bele.
Nincs 5letem hogy sikerül ez így.
Gondolom pont azért csinálták, hogy ez ne fordulhasson elő. Anomália van a mátrixban. -
-=RelakS=-
veterán
Én a videón csak két csatlakozót látok, amikor lehúzza megnézni, hogy elolvadtak-e.
Kajoszbobber
A fOunders edition nem két pinen "kéri" a kraftot, mert mind a 6 pin össze van kötve a kártyán, még a csatlakozóban. Valamiért mégis csak két vezetéken jön át a delej nagy része. -
X2N
őstag
-=RelakS=--4db 8 pin minimum vagy még több...A lakástűz nem vicces.
-
warcat
veterán
Amúgy nálam is Corsair AX1600i van, ami "bírja" a gyűrődést, a Suprim Liquiden meg van egy thermal pad a csatlakozónál is ami rávezet a hátlapra...lehet MSInál is hőkameráztak egyet a mérnökök?
de hát izé, izgalmas
Lángra kaphat pár ezer euró (ha nem ég rád minden) és még te leszel a hülye -
Kajoszbobber
lelkes újonc
A 8 pines csatlakozoval se lenne senki se kisegitve... Azert remeg mindenki a 8 pinert mert az de biztonsagos volt... Ja, ugy volt biztonsagos hogy vga oldalon le volt korlatozva 150w ra per 8pin.... Jelen esetbe ha az 5090re 3x8 pin kerulne, korlatozas nelkul mehetne rajta a 324w amire tartosan terveztek ugyan ugy 1.2 lenne a biztonsagi egyutthatoja mint a 12vhpwr csatinak, megpedig azert mert akkor mar a 8 pin se turne el hogy a user 1-2mm-el sporolt a bedugasnal, ugyan ugy kontaktolna, ugyan ugy melegedne, es ugyan ugy elolvadna.
-
Ribi
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #49276 üzenetére
Ez részben igaz, de a kártyán is ugyan úgy el kellene legyen osztva, nem csak a kábel végén. Az durva, hogy a kártya egyáltalán rá tud terhelni 1 pinre ennyit. Miért nincs az a 6 pin full egybe vezetve? Gondolom ágankénti mérés miatt, de akkor viszont mégis a kártya hibája ha ennyire le tud 1 szálat terhelni.
-
X2N
őstag
válasz
Kajoszbobber #49275 üzenetére
Pedig mennyivel egyszerűbb lenne felforrasztani a nyákra azt a megfelelő mennyiségű és átmérőjű kábelt és ellátni ezeket 8 pines VGA csatlakozókkal.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Devid_81 #49273 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy a csatlakozóban ezeknek össze kellene lenniük kötve. Legalábbis a 4090 olvadáskori csatlakozóknál úgy volt. Márpedig ha össze van kötve, akkor nem szándékos, hogy nem oszlok el a terhelés.
Ha meg egy vezeték csak egy pinre van oldalanként rákrimpelve, akkor egy gyengébb érintkezés már szétbarmolja az egyensúlyt, akár össze van a 6 csatorna kötve PSU/GPU oldalon, akár nincs.
Mondjuk der8uernél meg a srácnál egy-két nagyon jó, és 4-5 meh csatlakozásnak kellett összejönnie -
Devid_81
félisten
válasz
DudeHUN #49270 üzenetére
Ezt igy villanyszerelokent azonnal megmondom, hogy 20A-hez 2.5mm kabel kell, nahmarmost 12x2.5mm vezetek igen vadul nezne ki a csatlakozon
Arrol nem beszelve, hogy a sodrott vezetekbol 12db nem egy egyszeru hadmuvelet hajtogatni ide oda.
Es az egy dolog hogy a vezetek 2.5mm de ahhoz a erintekzonek is tudnia kell a 20A+ kulonben kiolvad a helyerol.
Ha mar ennyi vezeteken at van etetve az a VGA akkor egyenletesen kellene elosztani a terhelest.
Ezek annyira alap dolgok hogy szvsz altalanos iskolabol kiesve is sokan tudjak.
Ehhez kepest valaki ezt nem tudja de VGA PCB-t tervez.
Es mar nem is az elso eset, a 4090 ott volt rossz peldanak de meg mindig itt vagyunk -
warcat
veterán
Videó alatti hozzászólás tetszik
Nvidia RTX50 with MFG - Multi Flame Generation
-
-
Devid_81
félisten
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #49267 üzenetére
"De azért volt vagy 6-7 évnyi fejlesztés a 2. rész megjelenése előtt
Gondolom optimalizáltak."
Ha a Crysis 2-re gondolsz, akkor az max 3,5 év volt, amiben a Cryengine 3 fejlesztése is benne volt.
"Emellett a Remastered attól még ahogy írták fent összekapkodott optimalizálatlan szutyok lett."
Nem. Az első rész Remaster verziója lett kaki a megjelenéskor, mert a konzol verzióra építették, ami nagy hiba volt. Később ezt patch-elték, megkapta a multithreaded renderinget és azóta a sebesség jó. Most már sokkal jobb, mint a régi.
A 2. rész Remaster verziója már megjelenéskor kiváló, példaértékű lett, a Crytek nyilatkozta is egy interjúban, hogy a Remaster csomagból a 2. rész kapta a fókuszt és ez meg is látszott. Még RT mellett is a sebesség döbbenetes magas volt, példaértékű optimalizálást kapott."Mások is csinálták persze."
Ke?Miről beszélsz? a Remastered verziókat ugyanúgy a Crytek csinálta, mint az eredeti trilógiát.
#49266 gainwardgs: Lásd fentebb.
-
Devid_81
félisten
RTX 4090 liquid cooled with 12,000 BTU air conditioner, RTX 5090 up next — GPU runs at 20C
Hatha lesz kulon cable mod a csatlakozo hutesere, hogy ne olvadjon
-
X2N
őstag
válasz
BerserkGuts #49259 üzenetére
Igen a skálázás miatt. HWU Steve is megjegyezte hogy textúrák terén annyira nincs eleresztve a játék így a régebbi GPU-kon is jól fut a játék.
-
X2N
őstag
válasz
BerserkGuts #49257 üzenetére
Mármint 960p-be nem kell a vram? Hát persze, alacsonyabb felbontás mint az 1080p. Ekkora felbontásra még az Ultra beállítás indokoltsága is kérdéses ilyen kaliberű kártyákkal.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Kajoszbobber #49248 üzenetére
memória nem sokat számít még dlss, fsr-nél sem egyedül az MFG ahol előrelépés a több és gyorsabb memória: #49140 4x-re kíváncsi leszek ha lesznek tesztek 5060ti-vel
A gpu ereje a döntő itt van a bizonyíték hiába a 16GB-os 4060ti még dlss-el sem lett több mint a 8GB-os mégpedig 1440p-ben ahol már elvileg kellene a vram
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Heroes fan #49255 üzenetére
Hát nem, ebben egyetértünk.
-
Heroes fan
őstag
válasz
Kajoszbobber #49248 üzenetére
Hát majd kiderül de 200-at akkor se ér.
-
Gondolom Raymond nem itt él és/ vagy dolgozik vagy nem magyarokkal együtt. Sokan nem Magyarországon élnek vagy dolgoznak vagy nem hazai piacra.
A nap 24 órájából 20 ban angolul vagy németül kommunikálnak.
Az én cégemnél ( A Váci úton van a központja pedig) nincs is sok embernek magyar klaviatúrája mert alig használják a magyart, angolul kommunikálnak folyamatosan. -
X2N
őstag
válasz
Raymond #49246 üzenetére
Értem most már a dolgokat, elbeszéltünk egymás mellett. Én ezt más szemszögből látom. Amilyen programokat(DAZ,Blender) én használok ott nem elterjedtek a DDS formátumú textúrák és a BC compression, azért nem értettem a dolgokat(és hogy miről írsz), mert nem is textúrázok modelleket Substance Painterrel Game Engine felhasználásra(nem is ez a munkám, még ha használtam jópárszor UE-t is akkor sem mentem bele jobban a textúra tömörítési eljárásokba game engine-nél, eddig
). Értem már h game engine-nél más a workflow, más textúra kiterjesztés, tömörítéseket használ, hogy még gyorsabb legyen gpu-n, ChatGPT kiokosított
Viszont pont emiatt hogy nem használok ilyen tömörítéseket, 4K monitoron már látom pl azt hogy van-e Gauss/Mitchell/Lanczos pixel filter a képen és még ezt is kiszoktam lőni bizonyos mértékig, más az én esetem ahol 1-2 képkockát akár 8 -12 óráig renderelek. Persze a texture compression-t is ki lehet lőni teljes mértékig, ha van elég memória miért is ne.
Ahogy hokuszpk is írta ez egy veszteséges tömörítési eljárás, lesz különbség, de a képeket elnézve ez elhanyagolható, főleg ha rátesszük erre a raytracing miatti denoisert is akkor aztán végképp mindegy lesz, ahogy írtam előbb pár hsz-el szerintem is game changer lesz ez a dolog.
b.-Túl nagy kérés hogy ékezeteket használjunk szakmai topikban?
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Kajoszbobber #49248 üzenetére
Ma hogy ha 28Gbps-es modulokkal szamolunk, ez majd kiderul ha lesz specifikacio
-
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Heroes fan #49247 üzenetére
A 9060 gddr6-al nehezen fogja ''lekorozni'' 192 bittel, ugy 336GB/secre jon ki. Varhatoan 448Gb/sec az eleg jo szam 128 biten az 5060-tol.
-
Heroes fan
őstag
válasz
Kajoszbobber #49242 üzenetére
Mert már a most megjelenő 9060 is lefogja körözni a 192 bittel. 2060 is 192 biten volt annó.
-
Raymond
titán
"Ezt leírhatnád rendesen mondjuk ékezeteket használva ha már én is veszem a fáradtságot és így írok neked."
Na mi a helyzet, vegkepp elfogytak az ervek?
"Milyen 7 formátum? Miről beszélsz? Mit tömörít? Nincs sehol ugyanolyan minőség, miről beszélsz? Mit hasonlítasz mihez?"
Ember, mirol diskuralsz vagy miert is diskuralok errol veled ha a tema a NCT es a BCn osszehasonlitasa es fogalmad sincs arrol hogy az "n" a BCn-ben az 1-7 szamot takarja, a DX BC (Block Compression) textura formatum egyes valtozatai, mert mas-mas kell attol fuggoen milyen a textura (van vagy nincsa alpha stb.)??
"Tud a GPU jgp textúrákkal is dolgozni, persze ennek is megvan a hátránya, nincs átlátszóság és veszteséges tömörítés, emiatt kell külön még egy jpg az átlátszóság miatt."
De nem tud, ez a problema...
"Viszont ha számít a méret mégis jó lehet, alternatívaként pedig ott van:
PNG – Ha veszteségmentes minőség kell, és szükséges az átlátszóság.
DDS – Ha optimalizált formátum kell a GPU számára (DirectX és OpenGL is támogatja).
TGA – Régi, veszteségmentes formátum, de nagyobb méretű."A PNG es a TGA max a diszken tarolasra jo ugyanugy mint a JPG, mert a GPU nem tud ezekkel dolgozni. Miutan be lettek olvasva a VRAM-ba ott mar 24/32bit full meretben vannak ott.
DDS = container es BC = compression, ugy mint mondjuk MKV = container es HEVC = compression.
De most mar tenyleg eleg volt mert a topic nem a "Computer GFX 101", ezeknek utannanezhetsz a magad is mert ahogy nezem van minek.
-
Raymond
titán
OK, nekem ebbol egyelore elegem volt. Menj es nezz utanna hogyan mukodik a jatekonal a texturak minisegenek eldontese mert ahelyett hogy itt badarsagokat irsz inkabb azzal kezdhetted volna mar az elejen. Tenyleg azt hiszed hogy viccbol irom hogy rossz dolgokra koncentralsz? Es ha belegondolok hogy az egesz abbol indult hogy nem akarod elhinni az NTC tomoritesi minoseget...
#49244 hokuszpk
-
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49225 üzenetére
"Ez mindegy a VRAM szempontjabol, mert a GPU nem tud jpeg-el dolgozni. Erre van a BCn (1-7) ahol azt hasznalod ami eppen megfelel mert olyan a textura. Azert van ennyi formatum mert mas-masra jo mindegyik. Az elonye hogy a GPU ezekkel tud egyenese dolgozni, nem kell felkonvertalni 24-32bit-re. Az NTC-bek pedig ez az egyik lenyege hogy nincs 7 kulonbozo formatum hanem egy van ami mindgyik esetben jo es sokkal jobban tomorit ugyanolyan minoseg mellett (7x amit irnak es amit a tool-ban is latsz). A masik "pedig az hogy a kartya szinten direkt dolgozik vele es nem kell felkonvertalni a VRAM-ba.
Most mar erted?"Ezt leírhatnád rendesen mondjuk ékezeteket használva ha már én is veszem a fáradtságot és így írok neked.
Milyen 7 formátum? Miről beszélsz? Mit tömörít? Nincs sehol ugyanolyan minőség, miről beszélsz? Mit hasonlítasz mihez?
Tud a GPU jgp textúrákkal is dolgozni, persze ennek is megvan a hátránya, nincs átlátszóság és veszteséges tömörítés, emiatt kell külön még egy jpg az átlátszóság miatt.
Viszont ha számít a méret mégis jó lehet, alternatívaként pedig ott van:
PNG – Ha veszteségmentes minőség kell, és szükséges az átlátszóság.
DDS – Ha optimalizált formátum kell a GPU számára (DirectX és OpenGL is támogatja).
TGA – Régi, veszteségmentes formátum, de nagyobb méretű. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Heroes fan #49239 üzenetére
Ha 128 biten van akkora savszelessege a vga-nak mint 192, vagy 256 biten akkor miert is gaz ?
-
válasz
Heroes fan #49239 üzenetére
Miért lenne gáz?
-
Heroes fan
őstag
128 bit miatt akkoris gáz lesz a 16 gigás 5060. Bevannak szarva gondolom hogy nem fognak elindulni a játékok 8 gigán. XDXD
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Busterftw #49234 üzenetére
Semmilyen, egy vamzer a faszi akit amerikabol kihajitottak, a ruszkiknal meg megturt szemely ameddig Putyin ugy nem dont onnan is lehet menni... De irigylem az embert hogy ez most a nyomora hogy huh draga az nvidia vga... Nekem mikor regeltem a haverom lelkemre kototte ne irkaljal hulyesegeket topikokban, es ugy irjal amirol a topik szol, latom ez masnal nehezen valosul meg, olvasok olyanokat vga topikokba hogy az feler egy komedia eloadassal
-
hahakocka
őstag
[link]
Edward Snowden is felszólalt az NVIDIA GeForce RTX 50-es árképzése miatt
Na már ő is? -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Kajoszbobber #49175 üzenetére
úgy, hogy ez texturatömörítő, az AMD meg a geometria es az RTX metszesvizsgalatokhoz hasznalatos "dobozban a dobozban a doboz" azaz a BVH struktura ( mérnem hívják matrjoskanak ? ) infót tömöríti.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49225 üzenetére
Teljesen értelmetlen 1m2-es plane-re feltenni a 4K textúrát? Aha persze. 50mm gyújtótávolságú kamerával 178cm távolról észrevenni az ordító különbséget 1k és 4K felbontású textúra között, mi lenne ha fél méterről vagy még közelebbről nézném a kamerával?
Itt a textúra, le lehet tölteni mindenkinek, blenderben meg lehet lesni.
4K textúra 133MB
1K 12.7MB
-
Raymond
titán
"Dehogynem csinálják."
Nem azt es nem ugy ahogy irod.
"Azért csinálják hogy elférjen a játék a kis 4-6-8-12GB-os videokártyákon ami az átlag usernek van, nem beszélve a konzolokról."
Amit irtal annak semmi koze ehhez. Csinalnak dolgokat hogy beleferjen, csak epp nem azt es ahogy irod.
Meg egyszer, lehet lassan megerted - senki nem keszit 4K texturat 1mx1x terulethet mert teljesen ertelmetlen. Ugyanugy ahogy senki nem fog 20m falra egy 4K texturat se fesziteni. Az elso esetben sok a masodikban pedig keves. Es igen, tiling van, csak a meretek masok mint ahogy irod es az ismetlesre is van mar egy rakat megoldas sok-sok eve.
"1024x1024 jpg textúra 24KB
ugyanez felkonvertálva 4K felbontásra:
4096x4096 jpg 755KB"Ez mindegy a VRAM szempontjabol, mert a GPU nem tud jpeg-el dolgozni. Erre van a BCn (1-7) ahol azt hasznalod ami eppen megfelel mert olyan a textura. Azert van ennyi formatum mert mas-masra jo mindegyik. Az elonye hogy a GPU ezekkel tud egyenese dolgozni, nem kell felkonvertalni 24-32bit-re. Az NTC-bek pedig ez az egyik lenyege hogy nincs 7 kulonbozo formatum hanem egy van ami mindgyik esetben jo es sokkal jobban tomorit ugyanolyan minoseg mellett (7x amit irnak es amit a tool-ban is latsz). A masik pedig az hogy a kartya szinten direkt dolgozik vele es nem kell felkonvertalni a VRAM-ba.
Most mar erted?
-
X2N
őstag
válasz
bitblueduck #49223 üzenetére
Nem véletlenül írtam hogy "game changer a dolog", ahogy a lumen és a nanite is.
-
bitblueduck
senior tag
Nem játékra gondolok elsősorban hanem 3D renderre
nem láttam hogy bárhol azt írták volna kötelező lesz ezt használni játékban vagy renderelésnél. de bekapcsolható opcióként meg igencsak érdekes lesz ez ha tényleg minimális minőség és teljesítmény eltéréssel működni fog élesben is. -
X2N
őstag
válasz
Raymond #49221 üzenetére
Dehogynem csinálják. Azért csinálják hogy elférjen a játék a kis 4-6-8-12GB-os videokártyákon ami az átlag usernek van, nem beszélve a konzolokról.
1024x1024 jpg textúra 24KB
ugyanez felkonvertálva 4K felbontásra:
4096x4096 jpg 755KBPont a Bethesda játszotta el ezt hogy csak felskálázták 4k felbontásra az eredeti textúrákat. Nem emlékszel?
-
Raymond
titán
En nem azt mondom hogy nem lehet azokat a dolgokat csinalni amir irsz (miert ne lehetne?) hanem azt hogy senki nem csinalja mert nem igy mukodik a dolog. Mindket pelda amit irtal teljesen ertelmetlen. Erted? Nem arrol van szo hogy technikailag mi lehetseges hanem az hogy minek van ertelme es hogy mit csinalnak a jatekfejlesztok a gyakorlatban. Komolyan azt hiszed hogy neme rtem hogy ha egy 1K tex obj-et attexturazod 4K felbontasuval akkor tobb lesz a VRAm hasznalat? Mondom en, egyszeruen azt sem erted mirol beszelunk mert nem errol van szo.
-
X2N
őstag
Itt mondjuk nem ismétlődnek a textúrák hanem utána lett igazítva az uv mapnak hogy ne legyen ennyire széthúzva mint a gyári textúra, ezt is meglehet csinálni, azzal együtt hogy beteszed egymás mellé többször az alacsony felbontású textúrákat hogy részletesebbnek tűnjön a textúrája a modellnek, a kérdés csak az hogy melyik gyorsabb, Bethesda-nál nem voltak a toppon, ahogy olvastam későbbi Skyrim kiadásnál már az eredeti textúrákat se sikerült jó minőségben betömöríteni.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49217 üzenetére
Szerintem te nem vagy képben a dolgokkal. Vagy lehet én fogalmazok furcsán, de ki lehet egy mondjuk 2048x2048es textúrát feszíteni 1x1m-es modellre 2x ismételve, vagy ugyanerre a modellre kitehetsz 1db 4096x4096-os textúrát. Ha az alacsonyabb felbontású textúra úgy van elkészítve hogy egymás mellé illeszthető akkor észre se fogod venni. Hasonló modok voltak régen Skyrim-hoz is amik az eredeti textúrákat használták, csak jobban megcsinálták a uv mapokat a modellekre, így a vram használat változatlan maradt viszont mégis szebbek lettek a modellek a megváltoztatott uv miatt(szerinted ez értelmetlen??). Vagy van a másik megoldás hogy szépen újratextúrázod a modellt 4K textúrákkal, akkor viszont több vramot fog használni a játék mert nagyobb méretűek lettek a textúrák. De ha nagyon erősködsz itt be is mutatom neked miről beszélek.
-
Raymond
titán
"Az UV mapolásnál nem mindegy hogy 4K textúra van kifeszítve egy 1x1m-es falon vagy egy 20x20m-es falon."
Ilyen sehol nincs csinalva hogy 4K textura/material van 1x1m vagy 20x20m feszitve. Ez badarsag mert semmi ertelme.
"Értelemszerűen kiteheted a 4K textúrát úgy is hogy 20x fog ismétlődni egymás mellett a 20 méteres falon, csak az zavaró lesz."
Egy 20m falon nem fog egy 4K textura/material 20x ismetlodni mert senki nem csinalaja ezt, ugyanis teljesen ertelmetlen.
Ezert mondom hogy nincs rola fogalmad mert amiket allitasz az kontinensekre van a realitastol. Oszinten szolva ha legalabb az alapokkal tisztaban lennel akkor le se irtad volna ezt mert tudnad hogy mekkora marhasag.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49213 üzenetére
Ahogy mondtam a 4K csak egy felbontás. Az UV mapolásnál nem mindegy hogy 4K textúra van kifeszítve egy 1x1m-es falon vagy egy 20x20m-es falon. Értelemszerűen kiteheted a 4K textúrát úgy is hogy 20x fog ismétlődni egymás mellett a 20 méteres falon, csak az zavaró lesz. TPS-játékoknál jó dolga van a fejlesztőnek,ott sokkal messzebb van a kamera a karaktertől, nem tudsz közel menni kamerával semmihez hogy megnézd mennyire részletes a világ. FPS nézetből már a Skyrim/Fallout4-nél 4K textúrákat töltöttem le anno mindenhova mert látszott hogy mennyivel szebb, pedig az is mikori játék már, ha azt élőben látod el se hitted volna hogy egy 2011-es játék úgy meg lett moddolva anno, elmentünk a végletekig amit az engine bírt.
-
Raymond
titán
Ha igy modellre van huzva es renderelve akkor meg annyit se latsz belole mint ahogy en nezem "kiteregetve" vagy ugy bezoomolva ahogy beraktam a macskakoveket. Annak az elobbinek [link] a diff-je igy nez ki:
Szerk: az hogy milyen max minoseget tudsz a Quixel-rol letolteni es hogy mit szallitanak jatekokban nem ugyanaz. A Quixel-t nem csak jatekohoz hasznaljak igy vannak nagyobb felbontasok is, jatekban viszont nem lesz 4K-nal nagyobb mert nincs ertelme, sot a zome 4K amit egy jateknal talasz is inkabb valami atlas.
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49211 üzenetére
Mondjuk ez előbb lehet kicsit túloztam a 8-16K textúrákkal, 8K normal map textúráim vannak jó minőségűek de pl ezek csak 4K textúrák(le kell tölteni mert nagy) sok múlik azon hogy van az UV megcsinálva a modellen, ha csak az arc/fej-ra van 4K textúra az elég nagy felbontás, ha viszont mondjuk az egész karakterre az nagyon kevés. Komplett asseteknél(Quixel Megascans) viszont előfordulhat ekkora méret, (ezt letöltöttem múltkor, elképsztően néz ki, ~75GB és ez csak 1db mini pálya fotoscannelt assetekkel) emlékezzünk vissza Carmack-ék se véletlenül találták ki azt a megatexture dolgot a Rage-nél, sokkal egyszerűbb így kezelni egy nagyobb assetet mint a sok kis textúrát managelni..
-
X2N
őstag
válasz
Raymond #49207 üzenetére
Szoktam látni a sávosodást jpg-nél ha renderelek, de lehet csak nálam probléma úgyhogy nem használom a formátumot. Rendereltem most gyorsan 1 képet, ez még csak 4K textúra.
-
Raymond
titán
Az elso ket feltoltott 94% 4:4:4 jpg. Nem latni semmit ha a BMP/PNG valtozatot hasolnitom ahhoz amit feltoltottem. A macskakoves a PH tomorites mert ugyanazt a minoseget nem ette mar meg igy a PNG-t raktam fel es atkonvertalta. A gyakorlatban mindegy, olyasmit keresel ami nincs en meg dolgozok neked amit lassan unok.
-
X2N
őstag
válasz
KRoy19 #49204 üzenetére
Amúgy ha ez így működik ahogy itt mutogatjátok és sikerül megcsinálni 3D render enginekben meg játékokban az nem kicsit game changer...itthon gpu-n mozifilm minőségű rendereket lehetne készíteni átlagos videokártyával. Vram nem lenne többé limitáló tényező...
KRoy19-Értelemszerűen ha mozgás van meg akció ez mind nem számít, csak ha megállsz egy pillanatra akkor látod ilyen részletesen.
Ennyire még nem jók a kijelző panelek manapság hogy mozgás közben a pixel válaszidő 0ms legyen.
-
KRoy19
őstag
válasz
Busterftw #49202 üzenetére
Nem tudom, hogy te hogy játszol, de én meg-meg szoktam állni megcsodálni a részleteket közelebbről, ha erre érdemes a játék. Szóval ez a "mozgás közben úgysem látod" argument max. egy multi lövöldében állja meg a helyét, ahol megállás nélkül rohangászol és rángatod az egeret.
-
X2N
őstag
válasz
Kajoszbobber #49200 üzenetére
Nem játékra gondolok elsősorban hanem 3D renderre. Karakterek arcára simán kell 8K normal map. Játékokban ilyen felbontású textúráknak csa FPS nézetnél van értelme ahol odatudsz teljesen közel menni a falhoz/ajtóhoz. Már Skyrimhez voltak hasonló textúra modok, egészen elképesztő fotoreal textúrákkal, barlangnál nagyon szépen nézett ki.
Raymond-Azt vágod hogy nem feltétlen a jpg tömörített képet kellene hasonlítgatni? PNG vagy TIFF formátum...
-
Busterftw
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Formula-1
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Linux kezdőknek
- Videó stream letöltése
- Intel Arc Alchemist A310/A350/A380/A580/A750/A770... és mobil verzióik
- Politika
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 3600X 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB FSP CMT240 Zalman 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8500 16GB DDR4 960GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- Kimaxolt verzió! - 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070, 1TB SSD, 64GB
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest