Hirdetés
- ASUS routerek
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Béta iOS-t használók topikja
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux haladóknak
- Hálózatokról alaposan
- Windows 10
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
warcat
veterán
válasz
Heroes fan #48796 üzenetére
Ha alzára gondolsz, még nem került egy sem eladósorba, csak mobil appból ismerjük a -valószínű- placeholder árakat
De szólj ha tévedek és te láttál valamit, mert engem is érdekelne -
Heroes fan
őstag
Volt egy rövid ideig áruk az 5090-nek azokat valakinek sikerült lefényképeznie?
-
-
Csokifalo
senior tag
válasz
deathcrow42 #48757 üzenetére
le volt legalább is alza én úgy tudom, amikor én felmentem 14,50 kor onnan kezdtem 5mp-ente frissíteni, 15.03 kor kerültek fel az 5080-ak és volt mindenből kivétel gigabyte, én azonnal megjelenés után tettem bele egyet ami ki volt nézve ( phantom ) a kosárba amibe már direkt volt más berakva hogy ne kelljen még adatokat megadni stb, és azonnal vásárlás. Még kb 15p ig volt mindenből, viszont visszaigazolás úgy érkezett nekem hogy 15.18 kor érkezett be (!). Azok akik utánam vettek 15.05 kor szintén azt kapták mint én, hogy feldolgozás alatt, majd utána nekem maradt a mai kiszállítás ami meg is történt hajnal 4 kor szaladtam ki érte, míg aki 15.05 kor vett már azt kapta beszerzés alatt, tehát akkor 2 percig volt késztet...a kettő között elvitték a ... mert mint utólag valaki fejtegette ha 5 KÜLÖNBÖZŐT tettél be kedvencbe, akkor egy gombnyomással meg is tudtad venni mind az ötöt ( egy fajtából csak egyet )... ami nekem ebben visszás, hogy ezek 0 Ft-ot se tesznek bele, kapsz egy kódot amivel majd magadnak kifizeted, neki meg kifizeted előbb a jutalmat, hogy volt szíves más elől elvinni...bár ahogy nézem, nem állnak érte aprón sorba, igaz hó vége van. Viszont csináltam én is ma csomó benchmarkot, összességében hozza a papírformát, 10-12% nyers erő a plusz 4K-ban...nem véletlen hogy nem állnak sorba 4080 tulajok érte az aprón 800-ért...ami jó hogy +350-el is simán húzható, azzal kb megvan 4080 super vs 5080 majdnem 15% ( már ha húzva volt a 4080 super is ) az annyira nem rossz azért de nyilván nem ami a marketing volt
-
huskydog17
addikt
Ez nagyon bíztatóan néz ki, remélem minél több RT játékba beépítik!
Az is nagyon durva, hogy Natív 4K DLAA és PathTracing mellett így már simán, bőven befér az egész 16 GB VRAM-ba, most már nem annyira szűkös, sőt DLSS mellett már 12 GB-ba is befér, ráadásul ez Ada arch, majd kíváncsi leszek BW alatt, hogy fog-e még valamennyit csökkenni a VRAM használat, hiszen a BW RT magjai 25%-al kevesebb VRAM-ot igényelnek. -
válasz
Raymond #48791 üzenetére
Ok, világos amit írsz , akkor marketingeltek( így is lehet fogalmazni ha szépíteni akarunk) egy jót, okozva az Nvidiának egy kisebb beesést még a tőzsdén. igazából alig számít hogy 4 % lemaradást kommunkálnak a valós 47% -kal szemben...
Ha csak nincs valami csoda mögötte megint amiről senki nem tud -
válasz
Raymond #48786 üzenetére
Igen arra az AMD slidera gondoltam.
Az Nvidia ma feltette a saját oldalára és slide-jára ezeket az eredményeket rajta a 7900XTX kártyával.( nem szokták ezt igazán alkalmazni amúgy, ) válaszul az AMD féle slidera ami körberohanta a világsajtót.
Ott , az AMD nél ha jól látom 4 % volt a különbség , lemaradás volt csak ebben a mérésben miközben az Nvidánál 47%?
Állítólag az Nvidia tegnapi frissitése + hozott gyorsulást az RTX 5000 szérián, nem is keveset gondolom erre is hivatkozva adta ki Nvidia ezt a mérést, eredményt. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond #48784 üzenetére
> Az AMD ugyanugy a Q4_K_M verziot hasznalta
Köszi; ( a kiemelt Slide-on nem láttam
)
utánakeresve - az AMD blog post tényleg ezt ajánlja.
"AMD recommends running all distills in Q4 K M quantization"
Experience the DeepSeek R1 Distilled 'Reasoning' Models on AMD Ryzen™ AI and Radeon™akkor várok az AMD lépésére
-
S_x96x_S
addikt
köszi, a verseny hatása;
most minden cég lépéskényszerben van.
Driver Version: 572.16 | WHQL
Release Date: Thu Jan 30, 2025És az nVidia bölcsen
32b Q4_K_M (int4 ) modellt használt a tesztelésben,
és nem a Q8 -ast,
( amúgy az nVidia részben erre válaszolt + *valószínüleg* INT8 -at használt az AMD ) -
válasz
warcat #48756 üzenetére
Persze. De ha az NVIDIA 500 db szállítását teszi lehetővé a teljes piacra (amúgy 5080-ból volt talán 5000 is
), akkor nekem az a szerény véleményem, hogy dugják fel maguknak, majd veszek akkor, ha lesz belőle készlet. A szocializmusban sírtak az emberek, hogy sorba kell állni a kenyérért, meg felárat kell fizetni a zsírért - de ugyanezt boldogan megteszik egy szórakoztatóipari termékért. Tudom, tudom, fogyasztói társadalom, meg minden, de akkor is mulatságos.
#48757 deathcrow42: én sem sajnálom tőle, de... khmmm... nem fogom feltételezni róla, hogy okos
És azt látni kell, hogy azért van scalper, mert van ilyen fenti típusú... szóval nem okos ember. A limitációba fektetett komoly energiáknak akkor látom létjogosultságát, ha kedvezményes árú termékről van szó.
#48765 KRoy19: 550-ért a legolcsóbb Palit volt, GameRock 6-ossal kezdődött, nem emlékszem a pontos árra. Szóval az egy visszafogott scalper
-
fatal`
titán
válasz
Quadgame94 #48766 üzenetére
Az is jó kérdés, hogy ki az a hülye, aki 550-ért elad egy 4090-et?
-
lenox
veterán
Van Alzan H200 is 141 GB-tal 4.8 TB/sec savszellel listazva, olcson jot.
-
KRoy19
őstag
válasz
Quadgame94 #48766 üzenetére
"Ki veszi meg az 5080-at 650+ ezerért XD"
Sokan. Az Astral-t is vitték mint a cukrot 750-800K-ért. De amúgy jó, mert nem csak látni fogják a vendégek, hogy Astral van a gépben, de hallani is.
-
AsakuraDave
őstag
válasz
Yutani #48762 üzenetére
30xx széria óta ez megy, most kajak valaki ezen már meglepődik? Az lenne meglepő ha kihagynák a scalperek ezt a lehetőséget, hogy azt a pár dilettánst akit szanaszét szivat az nVidia a clown termékével arról ne húzzanak még le a saját hasznukra? (kivétel aki AI workload meg ilyenekre venné, annak cumi és sajnálom, de azért a többség inkább elvakult fanatikus nvidia géjmer...)
-
Yutani
nagyúr
válasz
deathcrow42 #48757 üzenetére
Vajon a 650k-ért kínált Palit Gamerock mennyi lehetett Alzán? Egyébként igen, tele van 0 perces, kisker garis kártyákkal a Hardverapró.
-
-
AsakuraDave
őstag
[link] RTX5080 valójában 70-es kategóriába tartozik, csak nVidia full retardáltnak nézi az embereket
-
válasz
deathcrow42 #48757 üzenetére
Account nem megoldás mivel csinál 1000-et, a svédeknál PersonNummerhez(személyiszám) van kötve a vásárlás, ez valamivel jobb de hát van apu,anyu,tesó,40haver
-
#1 Aki 4000 eurót kifizet egy 2400 eurós cuccért (5080 esetén 2000/1500) egészségére, nem sajnálom tőle.
#2 Ugyanez a scalper árakra is, 1 darabra kellett volna limitálni per account a vásárlást, és akkor jobban eloszlana a vásárlók szemszögéből… de sajnos nem történt meg, így meg van rengeteg 5080 a hardveraprón
Aki ezt kifizeti, lásd #1
-
válasz
warcat #48749 üzenetére
A botokról nem tudtam, amúgy kis némettel megtaláltad volna, hogy német hardwareluxx fórumon terjedt a hír, de ezek után semmit nem posztolok, mert csak a reddit meg a videocardz a hivatalos...
#48750 Jacek
14:27-ról volt szó, képen is látszik#48751 KRoy19
Nyugalomság, Nvidia belsősök vagy botok nem mindegy? Nem én árulom tucat számra, főleg nem 4500 Euróért Asus webshopban -
Raymond
titán
válasz
Quadgame94 #48744 üzenetére
Meg szerencse hogy nem esel tulzasokba
-
Quadgame94
őstag
válasz
Raymond #48742 üzenetére
Ha az NV szolgáltat nekik contentet akkor lesz is ilyen videó. Rettenetesen demagóg ahogy túlzásokba esel
sírás
Ha ez tudatos nálad akkor azért gáz, ha pedig tudatalatti akkor érdemes magadba nézni. Sírásnak nevezni egy kontrsuktív és számokon alapuló érvelést az torzító, félrevezető és demagóg.
-
Quadgame94
őstag
Érdekes videó. Én azt gondolom, hogy az NV azzal szivatja most az AMD-t, hogy alig hoz előrelépést és nem azzal hogy hoztak +30-40 százalékot, vagy olcsón adják őket.
Alternatív univerzum I.:
RTX 5080 - 699 USD
- GDDR6X - 20 GB - 320-bit
= RTX 4080 Super +5%
RTX 5070 Ti - 549 USD
- GDDR6X - 16 GB - 256-bit
= RTX 4070 Ti Super +5%
RTX 5070 - 479 USD
- GB203 - 7160 mag
GDDR6 - 16 GB - 256-bit
= 4070 TiAlternatív univerzum II.:
RTX 5080 - 1199 USD
- GB202 - 15 360 mag
- GDDR7 - 24 GB - 384-bit
= RTX 4090
RTX 5070 Ti - 749 USD
- GB203 - 10752 mag (5080 lényegében)
- GDDR7 - 16 GB - 256-bit
= RTX 4080 Super +10%
RTX 5070 - 599 USD
- GB203 - 8192 mag
GDDR6 - 16 GB - 256-bit
= 4070 Ti Super -
RI/OS
addikt
Azért bíztam benne, hogy ma feldobnak pár 5090-et, de úgylátszik semmi.
-
Raymond
titán
válasz
-=RelakS=- #48735 üzenetére
Ja hogy megint van miert sirni a HUB-nal hogy legyen content? Akkor semmi uj
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Raymond #48733 üzenetére
Mondd hogy nem nézted meg a Devid_81 által linkelt videót úgy, hogy nem mondod, hogy nem nézted meg a Devid_81 által linkelt videót
A lényeg: HW Unboxed elemezgette az 5080 tulajdonságait, összehasonlította a korábbi kártyacsaládokkal, és ez max egy 5070.
Gondolom az Nvidia tanult a 40-es széria bakijából, és most nem hozott ki az 5080-as kártyával egy 5080 16GB-ot
-
S_x96x_S
addikt
válasz
S_x96x_S #48704 üzenetére
> A Deepseek-hatás hosszú távon érvényesülhet - ha egyáltalán érvényesül.
> Például valószínű, hogy több startup kap majd
> finanszírozást alternatív AI-hardware fejlesztésekre.https://www.ycombinator.com/rfs - Requests for Startups
"AI Coding Agents for Hardware-Optimized Code"
"AI hardware is still constrained by software. Nvidia dominates largely because CUDA’s hand-optimized code is used in AI models. Competing hardware—AMD, custom silicon—often underperforms not just because of inferior chips but because writing system-level code (kernels, drivers) is very difficult, and not enough software engineers are working on it.
However, now with reasoning models like Deepseek R1 or OpenAI o1 and o3, these could generate hardware-optimized code that rivals—or surpasses—human CUDA code.
We’d love to see more founders work on AI-generated kernels that make more hardware alternatives work for AI.
This isn’t just about performance. It’s about breaking dependencies. Founders working on this could reshape the hardware ecosystem.
""Inference AI Infrastructure in the World of Test-Time Compute"
"... That’s where new startups come in. There’s room to rebuild the stack here: better software at inference-layer tooling, cheaper ways to handle GPU workloads, and optimizations that let AI apps scale without bleeding money. ... "> Rövid távon viszont az nVidia akár még profitálhat is a helyzetből,
DeepSeek-R1 Now Live With NVIDIA NIM
https://blogs.nvidia.com/blog/deepseek-r1-nim-microservice/"Delivering real-time answers for R1 requires many GPUs with high compute performance, connected with high-bandwidth and low-latency communication to route prompt tokens to all the experts for inference. Combined with the software optimizations available in the NVIDIA NIM microservice, a single server with eight H200 GPUs connected using NVLink and NVLink Switch can run the full, 671-billion-parameter DeepSeek-R1 model at up to 3,872 tokens per second. This throughput is made possible by using the NVIDIA Hopper architecture’s FP8 Transformer Engine at every layer — and the 900 GB/s of NVLink bandwidth for MoE expert communication.
Getting every floating point operation per second (FLOPS) of performance out of a GPU is critical for real-time inference. The next-generation NVIDIA Blackwell architecture will give test-time scaling on reasoning models like DeepSeek-R1 a giant boost with fifth-generation Tensor Cores that can deliver up to 20 petaflops of peak FP4 compute performance and a 72-GPU NVLink domain specifically optimized for inference." -
Devid_81
félisten
Mar par db az apron is fent volt
Szoval valakinek sikerultRTX 5070-bol volt meg a budos koszos sartenger Angliaban is nehany.
A Scan.co.uk-nal pl checkout-nal hozzaadott random szamot az osszeghez a "rendszer", OCUK csak siman felszorozta az arakat 1.25x -el de igy is elvittek mindent.USA-ban is volt keszlet dogivel, Gamers Nexus szerint
GN videoja az siman viszi a palmatEzek utan mar csak az AMD-t kell megvarni, hogy azok hogy neznek hulyenek mindenkit
-
gejala
őstag
NV megerősítette DSOGamingnek, hogy 40-es kártyákon is menni fog a Smooth Motion a jövőben.
-
huskydog17
addikt
válasz
adr0001 #48721 üzenetére
A Dmitrirender továbbra is teljesen irreleváns a témában, mert mivel az egy DirectShow Filter így játékokban semmi hasznát nem veszed, továbbá ahogy írtam évekkel ezelőtt leállt a fejlesztése, az utolsó verzió az 5.0.0.1 is béta volt, ami az Ampere generációt támogatta, tehát az Ada és most már a Blackwell kártyákkal semmit nem tudsz vele csinálni, AMD-ról nem is beszélve, ott a Polaris volt az utolsó támogatott arch. Játékok alatti Frame gen témában felhozni egy halott Directshow filtert nem túl bölcs dolog, de ahogy gondolod, egyébként a DmitriRender is csak egy post process filter, az is csak tippel, pont úgy, mint a Lossless Scaling. Ennek azonban továbbra sincs semmi köze a témához.
Az, hogy hazudnak az kizárólag a te személyes elméleted, semmi bizonyítékod nincs rá. Ezt csak te akarod belelátni mindenáron.
Az NV egyértelműen leírta, hogy milyen hardveres változtatásokat eszközölt a FG-él és a MFG-nél, több hardveres különbség is van. Ezekre nem viccből és szórakozásból öltek sok pénzt és mérnöki munkaórát, szükségesek voltak a hardveres változtatások ahhoz, hogy a minőség továbbra is ugyanolyan jó legyen, mint a DLSS3-nál.#48722 Yutani: Nem is az FSR FG-ről írtam, de egyébként az egy nagyon jó alternatíva valóban, amennyiben a játék fejlesztője úgy implementálta, hogy függetlenül tudjon működni a felskálázótól, sajnos rendkívül kevés ilyen játék van, és ez az FSR FG legnagyobb problémája. Az FSR FG valóban elég jó eredményt ad, viszont a DLSS FG képminőségét nem éri el, az is tény, hogy egy Lossless Scaling-hez képest fényévekkel jobb eredményt ad, hiszen nem post process filter, van mozgásvektor információja.
-
4264adam
veterán
És itt is
:
Megy az minden játékon : [link]
1 hete használom az Assassin Mirage TM-el
1: A játék mappájában felül írod az Nvidia dlss fájlokat amiből 3db van.
2: Az Nvidia profiler-t és XML azonos mappába csomagolod ki példáúl az asztalodon
3: Megnyitod az Nvidia Profiler-t és ha jól töltötted le és XML is van a mappába el tud indulni
4: A DLSS-nél kikeresed "DLSS 3.1.1+ FORCE DLSS PRESET" lenyitod a fület és a J-t választod ki
5: Jobb felső sarokban apply -
gV
őstag
erre a NV Appos dlss overridera adok egy 8/10-et. 9/10 az lenne ha amelyik játéknál nem megy a TM, de van újabb CNN, azt is rálehetne kényszeríteni. pl D2R. (10/10 persze az lenne ha minden játéknál menne a TM.)
TLoUpI: CNN q 56 fps -> TM q 53 fps, a látvány szintekkel jobb lett. -
Yutani
nagyúr
válasz
huskydog17 #48718 üzenetére
Biztos gyenge az Ampere a jó minőségű FG-hez, de én köszönöm, jól elvagyok Stalker 2 alatt az AMD-féle FG-vel 3060Ti kártyán. Lehet, hogy pixel szinten nem 100% perfekt, de én nem látok megjelenítési hibákat.
Ugyanakkor nem vitatom, hogy az újabb termékekben lehetnek olyan új fícsörök, amik kihasználásához való szoftver nem kompatibilis, vagy rosszul fut a régebbi hardvereken.
-
adr0001
aktív tag
válasz
huskydog17 #48718 üzenetére
Lehet hogy nem voltam egyértelmű és csak a negatívság maradt meg. Ütős a szoftveres extra, tényleg le a kalappal, a vonazkozó topikban is feldícsértem.
+b.
Az említett Dmitri render hiába video filter, nem bitstream-et dolgoz fel, hanem optikai analízis alapján csinálja azt amit.Nehéz elfogadni hogy hazudtak, hazudnak, és még fognak is? Nekem ezzel van bajom, nem kifejezetten A termékkel.
Ezentúl offba teszem az ilyesfajta vergődése(i)m. Mert az.
-
adr0001
aktív tag
Bocs hogy nyafogok. Csakis azért, mert deja vu-m van, idézet 2022-ből:
That said, Catanzaro left a door open to NVIDIA DLSS 3 potentially becoming compatible with GeForce RTX 2000 and 3000 series in the future, although he stressed it wouldn't yield the same benefits seen with the new graphics cards. As a reminder, DLSS 3 games will still provide DLSS 2 + Reflex support for GeForce RTX 2000 and 3000 owners.
It's theoretically possible that with additional research and engineering that we could get this technology working on other cards, although it wouldn't provide as much benefit. The current version only works on 4000-series cardsHa mégis leomlana a hardvetkulccsal támogatott paywall, akkor mindenkit megkövetek. Igérem.
-
S_x96x_S
addikt
Linux gaming ( Steam Play ) + compute
"NVIDIA GeForce RTX 5080 / RTX 5090 Linux Gaming Benchmarks"
https://www.phoronix.com/review/nvidia-rtx5080-rtx5090-linux
( NVIDIA 570.86.16 beta Linux driver )
"With these tests not utilizing DLSS 4 and a limited subset of benchmark-friendly games running well on Linux by way of Steam Play, with this initial set of tests
the RTX 5090 comes in at 1.33x the performance of the RTX 4090 while
the RTX 5080 was at 1.14x the performance of the RTX 4080 SUPER.
The NVIDIA GeForce RTX 5090 Founders Edition graphics card delivered 1.78x the performance of the AMD Radeon RX 7900 XTX on Linux."
NVIDIA GeForce RTX 5080 Linux GPU Compute Performance
https://www.phoronix.com/review/nvidia-geforce-rtx5080-linux
"When taking the geometric mean across the various Linux GPU compute benchmarks for this article,
the RTX 5080 came out to being about 15% faster than the GeForce RTX 4080...
Much less than the 43% improvement with the GeForce RTX 5090 over the RTX 4090." -
huskydog17
addikt
válasz
adr0001 #48716 üzenetére
Olvasd el még egyszer, mert nem sikerült jól értelmezned amit írtam. Én nem kizárólag az MFG-ről beszéltem, pont hogy az összes többiről, márpedig rengeteg hasznos szoftveres újítás érkezett amiket minden RTX kártya megkap. A Flip metering nem kamu, a mérnökök nem viccből rakták be, az arra való, hogy a frame pacinget a GPU (konkrétan a Display Engine) végzi a CPU helyett, emiatt lényegesen jobb ott az eredmény, mintha a régi CPU-s módszert alkalmaznák.
A DmitriRender-t nagyon jól ismerem, használtam évekkel ezelőtt nagyon sokat, de annak a fejlesztése már évek óta leállt, a domain is már megszűnt, ráadásul az egy DirectShow Filter, tehát kizárólag offline video playback-nél működik, így nem értem, hogy egyáltalán hogyan kapcsolódik a témához, mert szerintem sehogy.
"AZ Ampere-ben is megtalálható minden hardverelem a FG-höz."
Az Ampere túl gyenge volt még ahhoz, hogy jó minőséget érjenek el vele. Nyilván rengeteg idővel és optimalizálással el lehet érni gyengébb hardvereken is elfogadható/jó minőséget, de arra még nem volt elég idő, illetve nyilván egy új technológiát a premierkor a lehető legjobb formában/minőségben kell prezentálni, hogy meggyőzze az embereket, így értelemszerűen a legerősebb hardverre korlátozzák, hogy a minőség ne zuhanjon be túlságosan. Ezért mondta Bryan az interjúban, hogy még nem tudják, hogy a régebbi RTX-eken meg tudják-e oldani. Ez ugyanaz, mint hogy az AMD sem tudja még, hogy az FSR 4-et meg tudják e oldani korábbi RDNA3-on, mert nem arra tervezték és nem tudják, hogy gyengébb hardveren el tudnak-e érni megfelelő minőséget.
Szóval igen, lehetne Amper-rel is FG-t csinálni, csak nem olyan minőségben, mint az újabb generációkon. Lásd, ott a Lossless Scaling, az minden arch-on megy, cserébe elég csapnivaló a minősége és túl sok GPU időt visz el, még a 2× mód is (saját tapasztalat).Engem amúgy a FG jelen pillanatban nem nagyon érdekel, ettől függetlenül egy hasznos fejlesztés azoknak, akik nagy sebességű monitort használnak.
Azt nem tudom, hogy neked mit jelent a tipikus NV viselkedés, de az tény, hogy most olyan sok szoftveres fejleszt és újítás jött, hogy mindenki jól járt, tehát a játékosok (pl.: Transformer model SR, RR és FG-hez, VideoSR és Broadcast fejlesztések, stb.), tartalomgyártók (új multimédiamotorok mondjuk pont hardveres fejlesztés) és a fejlesztők is (RTX MegaGeometry, RadianceCache stb.).
Ezen fejlesztésekből ráadásul minden RTX kártya profitál. Ha ezt jelenti a tipikus NV viselkedés, akkor Jensen tartsa meg jó szokását!
-
válasz
adr0001 #48716 üzenetére
[link]
Catanzaro a bemutató után már kifejtette hogy dolgoznak azon hogy a régebbi generációkra elérhető legyen a szolgáltatás meglátják mit tudnak kihozni belőle.
Nála illetékesebb ember nem igen mondhatná ezt ki.
Azon kívül minden DLSS 4.0 szolgáltatás elérhető a régebbi generációkon.Mire jó az állandó keserű fröcsögés tőled?
-
adr0001
aktív tag
válasz
huskydog17 #48705 üzenetére
A BW launch tehát szerintem nem hardveres, hanem szoftveres területen rendkívül erős.
Sajnálatos módon az MFG az egy paywall mögé tett szoftveres fejlesztés.
Mint ahogyan az ADA FG-je is az volt.
AZ Ampere-ben is megtalálható minden hardverelem a FG-höz.
Dmitrirender, bármilyen framerate-ről bármilyen framerate-re elvégzi az interpolációt. Hardveresen, ezt Turinggal is tudja. Meg a Pascallal is.
Most az a kamu duma hogy a frame pacing-hez kell a Blackwell flip metering hardvere... Ez a hardver nem kell a MFG móka megvalósításához. Az csak egy hardverkulcs.Szóval jah, a szoftveres tuning tényleg pöpec, Transformer model rulez!, de azért az nV ismét nem hagyta ki azt a ziccert hogy tipikusan nVidiaként viselkedhessen.
-
S_x96x_S
addikt
- RTX5090 Ti
- RTX5090 SUPER
- RTX5080 Ti
- RTX5080 SUPER
- RTX5080 Ti
- RTX5080 SUPER
- RTX5080 Ti SUPER
- ...
- RTX5050
https://x.com/harukaze5719/status/1884829847199076476
-
S_x96x_S
addikt
> de hogy egyertelmu legyen a reszvenyek szerintem tularazottak,
> a geforce-ok nem, 'quadro'-k enyhen,
> datacenter gpuk nagyon. Na akkor egyetertunk?
Ha még hozzáteszed azt is,
hogy a verseny összességében jót tesz az nVidiának,
mert ...
- ösztönzi az innovációt,
- növeli a piac méretét,
- segít elkerülni a szabályozási kockázatokat,
- és hosszú távon fenntarthatóbb növekedést biztosíthat,
akkor úgy tűnik, hogy sokkal közelebb áll a véleményünk.És ha a verseny végső soron jót tesz az nVidiának,
akkor az már nem "szopás".
Vagyis amikor ezt írtad korábban:> de te azt mondod, hogy egyreszt azert fog szopni az nv,
> mert a konkurencia is felno a feladathoz
> es kicsavarjak a kezebol a businesst, masreszt
> meg nagysagrenddel kevesebb koltsegen is lehet ezt csinalni,
> azert is szopni fog.
> ez a ketto egyszerre nem lehet igaz. Vagy van business az ai-ban, vagy nincs.
Akkor egyrészt: én biztos nem használtam a "szopás" szót.
Másrészt: a verseny nem szopás, hanem a piac természetes működése,
különösen egy olyan dinamikusan fejlődő területen, mint az AI.
Az, hogy valaki a versenyt támogatja,
nem jelenti azt, hogy az nVidia ellen lenne - épp ellenkezőleg, a verseny hosszú távon még az nVidiának is előnyös lehet.
---------------------
kapcsolódva ...
... egy economist cikk.
"Nvidia is in danger of losing its monopoly-like margins"
draft gépi fordítással:
"""
A Szilícium-völgyben közismert nézet, hogy egyetlen vállalatnak sincs nagyobb védelmi árka, mint az Nvidiának, amely a világ vezető mesterséges intelligencia (AI) chipbeszállítója. Ez igaz volt egészen január 27-ig, amikor egy DeepSeek nevű kínai vállalat – egy AI-modellt bemutatva, amelynek állítása szerint kevesebb mint 6 millió dollárba került a betanítása – közel 600 milliárd dolláros rést ütött a félvezetőóriás értékében, ami az amerikai tőzsde történetének legnagyobb egynapos vesztesége volt. Ezt tekinthetjük a 21. századi megfelelőjének egy trebuchet lövedékének, amely a középkorban képes volt kőfalakat romba dönteni. Vajon az Nvidia védelmi vonalát véglegesen áttörték?
A vállalat számára nem idegenek a tőzsdei kilengések, akár felfelé, akár lefelé. Az AI-kapcsolatú őrület több mint két éve alatt piaci értéke nemcsak meghaladta a 3 billió dollárt, hanem elszenvedte a tőzsde történetének tíz legnagyobb egynapos árfolyamzuhanásából nyolcat is. Ez egyfajta kötélhúzást tükröz két befektetői tábor között: az egyik hisz Jensen Huangban, az Nvidia bőrdzsekis rockstar vezérigazgatójában, és abban, hogy képes fenntartani a vállalat monopolprofitját a végtelenségig; míg a másik szerint a cég termékeinek és részvényeinek magas árai az AI körüli túlzott felhajtás jelei, és hamarosan csökkenni fognak.
Jelenleg a szkeptikusok állnak nyerésre. A DeepSeek képessége arra, hogy szinte ugyanolyan fejlett AI-modelleket hozzon létre, mint az amerikai élvonalbeli modellek, látszólag kevesebb és kevésbé fejlett grafikus processzorral (GPU-kkal), megkérdőjelezi azt a hiedelmet, hogy az AI-verseny megnyeréséhez dollármilliárdokat kell önteni a chipekbe. Az utóbbi hetekben olyan óriások, mint a Microsoft, a Meta, Elon Musk xAI nevű cége, valamint az OpenAI-t (a ChatGPT készítőjét) is magában foglaló Stargate nevű vegyesvállalat, mind hatalmas adatközpontok építését jelentették be, amelyek tele lesznek GPU-kkal. Azonban egy nagy Nvidia-ügyfél belső embere szerint a DeepSeek tanulsága az, hogy a modellek betanításához és futtatásához valószínűleg sokkal kevesebb számítási kapacitás is elegendő lehet. Ez rossz hír az Nvidia számára, amelynek legfejlettebb chipjei több mint 90%-os bruttó árrést biztosítanak – állítja Jeffrey Emanuel befektető, aki két nappal a piaci zuhanás előtt közzétett egy Nvidia ellen szóló előrejelzést.
A helyzetet tovább rontja a verseny erősödése a rivális chipgyártók részéről. Az Nvidia GPU-i szinte nélkülözhetetlenek a nagy nyelvi modellek (LLM-ek) betanításához. Az úgynevezett inferenciában – vagyis a modellek lekérdezésében – még mindig előnyt élvez, de egyre több vetélytársa akad. A Groq nevű startup például kifejezetten villámgyors inferenciára optimalizált chipeket tervez. Az Nvidia legnagyobb ügyfelei – a felhőóriások, mint az Amazon, a Google és a Microsoft – szintén saját chipeket fejlesztenek, hogy csökkentsék a GPU-któl való függőségüket. „A piacok gyűlölik az egyetlen forrásból származó beszállítói kényszert” – mondja egy felhőszolgáltató vezetője. Ráadásul a DeepSeek és az OpenAI legújabb „okoskodó” modelljei nem a betanítás során nyújtanak kiemelkedő teljesítményt, hanem az inferenciára fordított nagyobb számítási kapacitás révén (ezt nevezzük „tesztidőbeli számításnak”), ami a rivális chipgyártók malmára hajthatja a vizet.
És ott van a hype kérdése is. Mióta a ChatGPT 2022 végén elindította az AI-aranylázat, az Nvidia vált a végső „csákány és lapát” szereplővé ezen a piacon. Azonban, akárcsak az internet hőskorában, az AI-boom eddig inkább azon a hiten alapult, hogy mindent megváltoztat majd, mintsem konkrét bizonyítékokon, hogy valóban megtérülést hoz.
Sok befektető továbbra is optimista az AI chipóriásával kapcsolatban. Egyesek azt gyanítják, hogy a DeepSeek eltúlozta takarékosságát, hogy hazájának presztízst szerezzen Amerika felett, bár mások szerint állításai valósak lehetnek. Még ha a DeepSeek kevesebb erőteljes GPU-t is használt, egyes spekulációk szerint egyszerűen az amerikai modellek eredményeiből tanult, amelyeket a legmodernebb chipekkel építettek.
A DeepSeek sikere ugyanakkor arra késztetheti az amerikai riválisokat, hogy fokozzák AI-beruházásaikat – legalábbis egy időre. Az OpenAI, amely hatalmas GPU-kapacitást fogyaszt az AI-fejlesztés határainak feszegetésére, gyors válaszként „sokkal jobb modellek” kifejlesztését ígérte vezérigazgatója, Sam Altman.
A verseny tekintetében az Nvidia hívei elismerik, hogy a rivális chipgyártók fenyegetése valós, különösen az inferencia területén. Azonban az Nvidia vezető pozícióját tovább erősíti CUDA szoftvere, amely széles körben használt az AI fejlesztésében, valamint a hálózati berendezések, amelyek lehetővé teszik chipei összekapcsolását az adatközpontok maximális hatékonysága érdekében. „Az árka nagyon széles. Ez egy rendszerépítő vállalat, nem pusztán egy chipgyártó” – mondja Umesh Padval, a Thomvest befektetési cég képviselője.
Összességében az Nvidia piaci részesedése és árrése csökkenésre van ítélve, talán gyorsabban is, mint ahogy a befektetők a DeepSeek megjelenése előtt gondolták. Ennek ellenére továbbra is bőven van esély arra, hogy meghatározó szereplő maradjon, ami magyarázatot adhat arra, miért pattant vissza a részvényárfolyama több mint 8%-kal január 28-án. És még mindig ott van az ismeretlen tényező: vajon Jensen Huang valóban az a látnok, akinek csodálói tartják?
Daniel Newman, a Futurum kutatócég szakértője szerint az Nvidia vezérigazgatója mindig arra törekszik, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt járjon. Már most az LLM-ek utáni korszakra tekint, amelyeket a kommodifikáció veszélye fenyeget, és nemrégiben vázolta fel terveit az úgynevezett „fizikai AI” fejlesztésére. Ez alatt azt érti, hogy az alapmodellek számára infrastruktúrát biztosít, amely érti a valós világot, hogy emberi jellegű robotokat, önvezető autókat és hasonló technológiákat hozzon létre. Az Nvidia ostrom alatt áll, de még túl korai lenne leírni.
""" -
Ez bizony Paper launch volt, hogy miért nem volt 15:00-kor FE kártya és miért volt Best Selling?
Belsős munkatársak megvettek mindent és kifosztották a webshopokat, grat Jensen és Nvidia... -
huskydog17
addikt
válasz
Raymond #48707 üzenetére
Igen, arra gondoltam, hiszen az az AMD-nek a driveres alapú frame gen technikája. Szerintem a SmoothMotion inkább az AFMF2 ellenfele lesz.
b. #48708: Igen, nem minden szoftveres fejlesztést soroltam fel, sokáig lehetne sorolni, ahogy például a Broadcast újításait/fejlesztéseit is. Rengeteg szoftveres fejlesztés/újítás jött és a legtöbbjük minden RTX kártyán működik.
-
válasz
huskydog17 #48705 üzenetére
[RTX Video Super Resolution Game Ready Driver Out Now; Testing Shows Significantly Sharper Results]
A Super resolution is kapott egy új verziót.By the way, there are improvements to RTX Video Super Resolution as well, thanks to a more efficient AI model that NVIDIA says uses up to 30% fewer GPU resources at its highest quality setting. RTX Video Super Resolution now also upscales HDR videos, so when viewing HDR videos below your display's resolution in the browser, they will be automatically upscaled to your native display resolution.
-
Raymond
titán
válasz
huskydog17 #48705 üzenetére
A SmoothMotion szerintem inkabb az ami az AMD-nel a FMF.
-
lenox
veterán
válasz
S_x96x_S #48704 üzenetére
Úgy tűnik, hogy már abban sem értünk egyet,
hogy
- az nVidia részvényei túlárazottak-e vagy sem,
- vagy hogy az nVidia GPU-i túlárazottak-e vagy sem.Ebben meg nem nyilvanitottam velemenyt, ugyhogy megint talalgatsz valamit, de hogy egyertelmu legyen a reszvenyek szerintem tularazottak, a geforce-ok nem, 'quadro'-k enyhen, datacenter gpuk nagyon. Na akkor egyetertunk?
és ha valaki ismeri a tőzsdei ciklusokat, akkor ez nem meglepő.
Ez mar megint a szokasos folenyeskedo hokuszpokusz tereles, sokat locsogsz, beegsz, terelsz, restart. Hagyjuk szerintem. -
huskydog17
addikt
NVIDIA Blackwell arch whitepaper
A piaci rajtra több nagy játéknál elkészült a DLSS 4 patch, de vannak, ahol kicsit még várni kell.
Pl:
Alan Wake 2-nél elkészült és ez az első játék a piacon, amely támogatja az RTX MegaGeometry-t. RTX MegaGeometry minden RTX kártyán működik! (Nem csak ebben a játékban, hanem minden játékban, ezt a Whitepaper megerősíti.)Hogwarts Legacy-hoz is elkészült.
Cyberpunk-hoz már korábban jött a DLSS 4 patch, így ott egy ideje már tesztelhető mindenkinek.
Star Wars Outlaws, Black Myth: Wukong, Marvel Rivals, Indiana Jones and the Great Circle, NARAKA: BLADEPOINT esetében kicsit még várni kell, de hamarosan jön a DLSS 4 patch.
Indiana Jones esetében februárban érkezik.
Doom The Dark Ages megjelenés napján (május 15.) támogatni fogja.
A mai napon megjelent Marvel's Spider-Man 2-höz is egy post-launch patch-el fog érkezni a DLSS 4.
Érkezett egy új Blackwell-exkluzív feature SmoothMotion néven, amiről eddig nem nagyon lehetett tudni, egyfajta meglepi: driver alapú frame generation:
"GeForce RTX 50 Series gamers can now also enable NVIDIA Smooth Motion, a new driver-based AI model that delivers smoother gameplay by inferring an additional frame between two rendered frames. For games without DLSS Frame Generation, NVIDIA Smooth Motion is a new option for enhancing your experience on GeForce RTX 50 Series GPUs."
Ahogy az NV írja, ezt olyan játékhoz ajánlják ami nem támogatja a DLL Frame Gen-t. Egy képkockát számol, azaz kb. olyasmi lehet, mint a DLSS 3 FG.
Elég gyorsan válaszoltak az AMD driver alapú frame gen-jére.
Úgy gondolom nagyon izgalmas lesz ez az év technológia szempontból. Sokan csalódottak a Bw-ben, viszont a szoftveres újításokra nem lehet panasz, döbbenetes mennyi fejlesztést és újítást hozott szoftver fronton az NV.
Nem elég, hogy a DLSS 4-el a TM modell minden RTX kártyán masszív képminőség javulást hozott, az RTX MegaGeometry pedig szintén minden RTX kártyán ingyen sebességet hoz RT alatt. Ezért is mondom, hogy szoftveres fronton senkinek nem lehet egy rossz szava, úgy érzem az NV itt kimaxolta a lehetőségeket. Ezen felül ezért is mondtam korábban, hogy ugyan a hardver nyers tempója annyira nem is látványos, de a szoftveres újítások és fejlesztések bizony azok és ezen a fronton sokkal többet kaptunk, mint amire arra bárki számított volna. A BW launch tehát szerintem nem hardveres, hanem szoftveres területen rendkívül erős.
-
S_x96x_S
addikt
> de te azt mondod, hogy egyreszt azert fog szopni az nv,
> mert a konkurencia is felno a feladathoz
> es kicsavarjak a kezebol a businesst, masreszt
> meg nagysagrenddel kevesebb koltsegen is lehet ezt csinalni,
> azert is szopni fog.
> ez a ketto egyszerre nem lehet igaz. Vagy van business az ai-ban, vagy nincs.Úgy tűnik, hogy már abban sem értünk egyet,
hogy
- az nVidia részvényei túlárazottak-e vagy sem,
- vagy hogy az nVidia GPU-i túlárazottak-e vagy sem.
Ha a piac korrekciójának lehetőségéből
az jött le, hogy "az nV szopni fog",
akkor félreérthetően fogalmaztam.
Nem ez volt a célom.-------------------
A részvényárak korrekciója teljesen természetes folyamat egy versenypiacon.
Ez nem "szopás", hanem a kapitalizmus működési mechanizmusa - és ha valaki ismeri a tőzsdei ciklusokat, akkor ez nem meglepő.
A nagyobb verseny és az innováció összességében minden szereplő számára előnyös - beleértve az ügyfeleket ( consumer GPU ) , a fejlesztőket és az iparági ökoszisztémát.
Igaz, hogy az nVidia jelenlegi AI-piaci monopóliuma gyengülhet,
de ettől még a cég vezető szerepe nem feltétlenül vész el,
csak az eddiginél több erőfeszítést kell tennie annak megőrzésére.
A nagyobb verseny nem egyenlő azzal, hogy "az nVidia szopni fog", hacsak:
az nVidia nem akar versenyezni, vagy egyes szereplők nem érdekeltek a versenyben.
A Deepseek-hatás hosszú távon érvényesülhet - ha egyáltalán érvényesül.
Például valószínű, hogy több startup kap majd finanszírozást alternatív AI-hardware fejlesztésekre.
Rövid távon viszont az nVidia akár még profitálhat is a helyzetből,
mert egy élénkülő AI-piac több hardvert igényel,
és egyelőre ők rendelkeznek az iparági szabványként működő CUDA-ökoszisztémával.
> ez a ketto egyszerre nem lehet igaz. Vagy van business az ai-ban, vagy nincs.Nem teljesen értem ezt az állítást.
Az AI-piac mérete és szerkezete változhat, attól még maga a piac létezik.
Például a szerverpiacon:
- Az IBM egykor domináns szereplő volt, de a verseny és a szabályozás miatt az x86-architektúra vette át a vezetést.
- Az Intel sokáig dominált, majd megjelent az AMD és az ARM, és most már a RISC-V is kezd belépni.
- A piac egészében nőtt, de az egykori domináns szereplők veszítettek az árrésükből és piaci részesedésükből.
Vagyis én a monopólium vs. verseny perspektívából közelítem meg a témát.
És ha így nézed, akkor a nagyobb verseny nem "szopás",
hanem egy teljesen normális piaci dinamika.
Aki monopóliumot akar fenntartani, annak ez persze kihívás,
de a technológiai fejlődés és az iparági szereplők számára összességében
ez egy jobb és egészségesebb ökoszisztémát eredményez.
A Deepseek-hatás kibillentette az AI-jövőről alkotott jelenlegi elképzeléseket az eddigi egyensúlyi helyzetükből - és egyelőre nem lehet pontosan megjósolni, milyen közvetett következményei lesznek.
És az ebből fakadó új bizonytalanságot pedig már most is sokan érzékelik.
És elnézést, ha eddig nem teljesen így jött át a mondandóm - nem mindig sikerül elsőre kristálytisztán megfogalmazni a véleményemet. -
Hellwhatever
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #48700 üzenetére
Androidos app-ból nézegettem, lehet ebből a szempontból is másképp működik mint a fő browseres oldal. A többi része az összehasonlító listámnak frissült rendesen, direkt frissítgettem közben hogy nagyjából kb. meddig tart a készlet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen monitort vegyek?
- ASUS routerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Linux kezdőknek
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Milyen TV-t vegyek?
- Már Magyarországon is használható az iPhone kártyás terminálként
- Elektromos autók - motorok
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7900 XT 20GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
- Samsung Galaxy S21 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest