Hirdetés
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
válasz
AsakuraDave #47279 üzenetére
Megnézve a Digital Foundry féle DLSS4/CP2077 analízist annyira nem is nevetséges. Driverből állítható mennyi extra framet generáljon, de a lényeg a képminőség. Legalább akkora ugrás 3.5-ről 4.0-ra, mint teszem azt 1.9-ről (jó öreg Control játékban még ez volt), a 3.5-re.
-
fatal`
titán
A 6 éves ACC (amihez már DLC se jön több, meg valószínűleg patch se) az neked új?
Az AC evo a moddolhatóság és a VR teljesítmény miatt jön saját enginenel.
Az FFB-je az ACC-nek reszponzívabb, magasabb a mintavételezése (333hz, vagy mostanra már mintha 400 lenne, bár már elég rég volt elindítva). Csak másképp működik, elég lagymatag az FFB-je, mert ilyenre csinálták. Viszont ennek a világon semmi köze nincs az input laghoz.
-
válasz
AsakuraDave #47274 üzenetére
Én is tapasztaltam már ilyet de a Stalker 2 sarkos példa, de frame gen-el játszottam a Wukongal is, ott nem érződött még fele annyira sem, pl CoD alatt nálam ment a frame gen 4080-al a fix 143 fps-hez kellett, és semmi input lagot nem éreztem, szóval ha az adott game megvan optimalizálva rendesen akkor nem olyan zavaró, persze egy multi fps más mint egy story game de ettől föggetlenül szerintem addig ne nagyon kiabáljunk amíg nincsenek privát tesztek.
-
Busterftw
nagyúr
Ja hogy most már mikrotranzakcio meg az online játék is az Nvidia miatt van.
Mindezt egy DLSS 4 slide-ból."Amíg erőltetik a gyártók a monolitikus dizájnokat "
Igen bezzeg az AMD a chipletes RDNA3-al hogy megmutatta!
Még offline mod is volt minden játékhoz a 7900XTX mellett és a mikrotranzakciot is letiltotta automatikusan. -
hahakocka
őstag
válasz
AsakuraDave #47277 üzenetére
Jó kis vidi
5.5 év után nekem nem egy helyben topogás akár 5070ti akár 9070XT egy 5700 ról
-
mlinus
őstag
válasz
AsakuraDave #47279 üzenetére
Kicsit túltolod.
Digitalfoundrynak van egy új videóra ahol kicsit tesztelgették a MFG-t
Nagyon minimálisan dobja meg az input lagot a 4x FG a standard 2x-hez képest
full videó: [link]
Nem az nvidia hibája hogy sok fejlesztő mankóként támaszkodik a mindenféle képkocka generátorra meg felskálázásra. Ez ugyanúgy elfőrdul konzolon is ahol 720p-re belövik az alapfelbontást aztán FSR2-vel megpróbálják felhúzni 1440p-re, azt meg kitolni 4k-ra. Vagy ott a Wukong ami 30 fps-t FSR framegenel 60fps-re a performance módba, nagyobb az input lag mint a 30fps quality módban...
Az nvidia csak teszi a dolgát. Elég impresszív cucc ez, és lehetővé teszi a sima játékélményt path-tracelt játékokban ami egyébként meg kb egy évtized múlva lenne lehetséges natív felbontással/képkockákkal.
Ha nem tetszik ki lehet kapcsolni. És akkor visszaesik 30 ms-re az input delay.
-
[DLSS 4 first look on RTX 5080 ]
DF elemzés.
-
válasz
AsakuraDave #47279 üzenetére
Várd már meg a hivatalos 3rd party teszteket.Mi értelme előre agybajt kapni.A marketinget kulon kell kezelni meg majd a valóságot pár hét múlva meglátjuk.
-
X2N
őstag
válasz
AsakuraDave #47282 üzenetére
Nem jön a forced fake frames, ez mind kikapcsolható, felesleges pánikolnod. Amíg erőltetik a gyártók a monolitikus dizájnokat addig ennyi lesz a max teljesítmény amit kilehet hozni ezekből a kártyákból minden egyes új generációnál úgy, hogy vele együtt a fogyasztás is emelkedik, és csak egy helyben toporgás lesz, majd valamelyik gyártó idővel meglépi a chipletes GPU dizájnt és akkor borulni fog minden.
Stalker 2-nél sokat segített nálam hogy jól beállítottam az UE5 konfig file-t, gyárilag elég rossz konfig-al a LOD fázisok is botrányosak voltak, 5m-en túl még a virágokat se rajzolta ki, de a legnagyobb baja a játéknak hogy túl gyorsan telik az idő, 1 óra alatt eltelik 24h játékidő a játékban(régiekben 24h ingame az 3-4 óra alatt telt el) meg az AI life nem működött megjelenéskor, ezen dolgoznak jelenleg a fejlesztők, majd ha megcsinálták vállalhatóra akkor előveszem.
-
AsakuraDave
őstag
Úgy érzem jó döntés volt nem váltanom 3080Ti -ról, szerencsére még ezt is a crypto örület alatt sikerült mondhatni értelmes áron 3080-ról "felváltani" mert azért kb többet adtak mint egy nem kriptozhatós 3080Ti-ért
Bőven lehetne optimlizálással javítani a játékok teljesítményén, lásd stalker2 modok közt is van már ami amelett, hogy kicsit javít a képen még kicsit több FPS-t is ad.
Én most azért pánikoltam be, mert most az nV vagy felült arra, hogy AI-val átver mindenkit vagy tényleg ennyi a hardveres tudás, ez a vég ahova eljutottunk teljesítménybe. Erre adhatna választ egy új top end AMD kártya, hogy ők merre mozdultak, raszterba ők tudtak e érdemi fejlődést, mert ha Ők sem akkor valszeg tényleg ennyi volt és jön a fake FPS korszak. Lehet majd 16k 120fps footage csak valahogy rakd össze hozzá a gameplayt a valós 1fps-es render fps-eddel... -
X2N
őstag
válasz
AsakuraDave #47279 üzenetére
Igen, ennyire. Le fogják tolni mindenki torkán(ahogy a TAA-t meg a 0 optimalizációt, a félkész játékokat mikrotranzakcióval(ami azóta már nem is mikro) ahol mindig online kell lenni, LAN, offline coop mód nuku, ez a jelen) lesz helyette AI képgenerálás
Aztán majd ha ezt az input lagot is megszokják a birkák jöhet a felhős havidíjas gaming amit bármikor elvehetnek, ahogy a játékaidat sem birtoklod már fizikai adathordozón.
-
válasz
AsakuraDave #47279 üzenetére
Higgadj le
Azt kell agyalni, hogy ténylegesen mit hoznak a feature-ök, mert az idézett kép valóban marhaság. Aki megeszi ezt, az így járt, aki meg ezen háborog, az szintén. Én egy jót röhögtem rajta és el is felejtettem. Lássuk a teszteket.
-
válasz
huskydog17 #47250 üzenetére
Gondban is vagyok amúgy azzal, hogy hogyan értékeljem ezt a szériát. Eddig alapvetően a raszteres teljesítményt néztem az árhoz, és ott vártam 30-40% javulást, de most már én is ott kezdek tartani, hogy a sok feture mellett nem lehet legyintve elmenni. Mondjuk nekem ez a 3x framegen nagyon fura, az 1x verzió tetszik, mert mondjuk 40 helyett 70 az értelmes, de a 40 helyett 140 kevésbé tűnik reális use case-nek, a 70 helyett 240 meg pláne, miközben a késleltetés marad.
Remélem, lesznek olyan tesztek, ahol natív, DLSS és FG mérések lesznek külön külön. -
AsakuraDave
őstag
válasz
AsakuraDave #47274 üzenetére
[link] legalább volt merszük natív fps-t mutatni így azért akinek van agya az tudja hogy mennyire távolról el kell kerülni ezeket a förtelmeket
4090-el elértük a moore's law-t, ennyi lehet tovább állni, mert ezentúl csak fake, generált képkockákkal lesz több fps-e az embernek
[link] Dune Awakening, 5090-en natív felbontáson simán beesik 60fps alá
Ekkora gyászt
Én pedig kész lettem volna a 700e-1M-ás über kártyára is ha az tényleg g.ci erős, de nem, ez egy kamu hatalmas átbaxás
-
X2N
őstag
válasz
AsakuraDave #47274 üzenetére
Pedig ez még a jobbik eset mint konzolon ahol se a felbontást se a frame-ra-t nem tudod stabilra beállítani.
b.-meg se néztem, nem érdekelt a szerencsétlenkedésük
Nem fogok új kártyát venni se idén se jövőre. Nem érdekel már a dolog, 2 játékba tettem tavaly értékelhető játékidőt a Rimworld-be meg a Project Zomboid-ba meg 1x elővettem a CP2077-et amikor megvettem 2 éve a kártyát. Közben meg a AAA játékok sorra buknak, nincs mire kihasználni a kártyát.
-
AsakuraDave
őstag
válasz
warcat #47270 üzenetére
Érdekes nálam full fluid a kép, tényleg mintha 100-120fps-em lenne, pedig a valós render fps számom olyan 38-42, amit meg nagyon érzek az irányítás alatt, hogy elhúzom az egeret és sokkal delayesebb, nehezebb mint kellene 100-120fps mellett.
Ezt kvára nem kéne védeni meg fényezni, mert ezzel most tényleg teljesen megölték az optimalizálást amit eddig se csinált egy fejlesztő csapat sem... -
warcat
veterán
válasz
AsakuraDave #47267 üzenetére
Mondjuk a Stalker botrányosan rossz példa azért a korrektség kedvéért, még streamelt videón is látszódott, hogy akadósnak érződik a játék frame gennel.
Készítők hibája mint a rengeteg bug is, nem épp egy csúcs szoftver. -
X2N
őstag
válasz
AsakuraDave #47266 üzenetére
Innen már csak 1 lépés a havidíjas DLSS még a kártya tulajdonosoknak is
Szép jövő.
Input lag egy hulladék a modern játékoknál, még a CP2077, és UE játékoknál is,(és ez kikapcsolt DLSS-el meg mindenféle hókuszpókusz nélkül is ilyen) hiába van betonstabil 60fps-ed érzésre jó ha felének érződik. Assetto corsa-t hasonlítgattam az új AC Competizioné-hez, ég és föld a különbség a reszponzivitás meg a force feedback reakcióideje között játék közben kormánnyal a régi javára, gondolom ezért fog az új Asssetto Corsa inkább saját engine-el jönni. -
AsakuraDave
őstag
válasz
AsakuraDave #47266 üzenetére
10x annyi FPS
hát hogyne, csak közben fél percet késik az egért meg bill input, de az kit izgat, a számokra kell verni
-
AsakuraDave
őstag
Nah k.va szuper
Eljutottunk oda, hogy az FPS-t a netről fogod letölteni nem pedig a hardver izomból kiizadja, az input lag meg kit érdekel mi? Pont most érzékelem a stalker2 alatt, hogy hiába van 100+fps ha a valódi FPS-t amit a hardverem tud az csak 40fps, akkor az input ugyanolyan xarfos, hiába jobb a szememnek, mert az tény, hogy full fluid a kép és pl nézőként full jó cucc ez a framegen, de mint játékos kibaxott nagy cumi...
Most majd jöhetnek a tesztek hogy hol tud 500 meg 1000fps-t a videókártya miközben 3fps-ből építi fel a full fluid képet az AI meg atyaúristen, csak majd játszani nem lehet vele mert nem lehet irányítani, célozni benne mert akkor az input lag.PC géjming is officially ded.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94 #47251 üzenetére
A 5090 FE egy mérnöki csoda , azzal a PCB-vel és hűtéssel.
Erre értette. -
gainwardgs
veterán
válasz
KillerKollar #47259 üzenetére
Szerintem az a proci még a fiókban pihen
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #47250 üzenetére
> így ezek a megmondó emberek már most elkezdték temetni az 50-e szériát,
Jensen kifejezetten a 40-es szériát temeti!
"Nvidia's new RTX 5070 will deliver 'RTX 4090 performance" at $549
ráadásul
- 12GB-al ( vs. 24GB )
- és 1/3 áron! -
X2N
őstag
válasz
KillerKollar #47259 üzenetére
Továbbra is alkalmazás/játék függő hogy proci bottlenecked lesz-e. Minél több feladatot tolsz a procira annál több szál, meg magasabb órajel kell.
-
válasz
hahakocka #47257 üzenetére
Én mindig felrakom a legújabb NV drivert de nem igazán szoktam észre venni, hogy gond lenne, vagy nem lenne olyan jó mint a korábbi driver, viszont AMD vonalon ha kijön egy új VGA akkor hónapokig reszelik a drivert mire megjön a potenciál a kártyából, szóval szerintem driverben IS jobb jelenleg az NV.
-
warcat
veterán
válasz
KillerKollar #47259 üzenetére
Ezt jelenleg nem tudja senki, mert nem volt gyorsabb kártya 4090-nél és vele a kártya ereje hamarabb fogyott el mint a modern prociké (4k felbontáson)
Majd most újratesztelik 5090-el. -
KillerKollar
őstag
Vajon 4Kban milyen proci kell majd az 5090 alá, hogy ne legyen bottleneck? GPUt minden generációban cserélek de a gép többi részét csak minden második GPU cserénél cserélem vele és a 4090 mellé vettem egy 13900KF-et DDR5 6400as memóval, elvileg 4Kban a GPU a bottleneck de mostanában erről is vegyes véleményeket hallottam mert pl az RT elvileg eszi a procit is viszont a frame gen meg csökkenti a CPU bottlenecket?
-
hahakocka
őstag
válasz
huskydog17 #47250 üzenetére
A techteszterekkel S Azorèkkal kèszült 9070 es interjút olvastad? Elèg magabiztosak voltak pedig S ez közvetlen Nvidia show előtt volt tuti ismertèk kb màr addigra őket. Belső információkat előbb szoktàd tudni egymàsról. 5090 2000 dolcsi valós majd 2400 kb. 4090 1600 dollár msrp melyik dràgàbb? 20-25% gyenge RT S gameben amivel sokan következtettek a raszterre nem is volt raszterről egy dia se. Vajon mièrt? Lehet ezèrt csökkentettek èpp. Valós erő lehet elmarad? FSR 4 driverrel lesz Rdna 2-3 ral , erről is beszèltek az interjún. Eddig is FSR T nem egy genen hasznâltäk
-
Quadgame94
őstag
válasz
huskydog17 #47250 üzenetére
Mondjuk azt te is elfelejted, hogy az AMD sehol nem jelezte, hogy itt GPU-kat mutatnának majd be
Ezek után talán most már még jobban, tökéletesen érthető Jack remegése a színpadon.
Mik után? Semmilyen egetrengető dolgot nem jelentettek be. Az 5090 egy mérnöki csoda? Nos 744 mm2 lapkára épül... A GB203 meg egy AD103 refresh. Mindenképpen egy választás az AMD részéről, hogy nem akarnak ilyen irányba menni. Hogy miért jó kérdés. Azt gondolom, hogy most is tudtak volna egy RTX 4090 +10%-os kártyát kiadni. De ez valószínűleg nem éri meg nekik, főleg nem RDNA4 alapon. UDNA már más kérdés lesz.
-
huskydog17
addikt
Sikerült megnéznem és elolvasnom minden információt az NV bejelentésekről, itt leírnám a véleményemet ezzel kapcsolatban (vigyázat, hosszú hsz jön, szóltam!).
Rögtön a keynote elején Jensen a lényegre tért és megadta a világnak, amire vágyott, az új VGA szériát. Ez az AMD-nek nem sikerült. A zöldek rögtön árat, megjelenési időpontot (január 30.) és az összes technikai specifikációt azonnal elérhetővé tették. A keynote-ban csak a leglényegesebb dolgokat emelte ki Jensen, azaz az új SKU-kat, azok árait és a DLSS 4-et, mint új exkluzív feature, több nem is kell, a nép erre volt kíváncsi. Elég volt 5-10 perc rá (mégis be lehet jelenteni egy új VGA szériát 5-10 percen belül, hát nem érdekes kedves AMD?). A részleteket pedig már lehetett is olvasni a hivatalos oldalon és különböző IT outletek oldalain. Tonna mennyiségű új információt tettek közzé, szinte mindent az új generációról, az AMD-nek sikerült 4 darab "nesze semmi fogd meg jól" diát odaadni a sajtónak, amiből csak annyit lehet leszűrni, hogy most már a nevezetéktant is másolják a zöldektől. Na de vissza a Blackwell-hez. Most már teljesen érthető, hogy Jack miért remegett az előadás közben úgy, mint egy kocsonya. Valszeg ő már akkor tudta, hogy ezt a meccset elveszítették, itt Duck663 kolléga elméletét tartom valószínűnek.
Voltak okos megmondóemberek, akik a keynote előtt megmondták, hogy xy termék nem lesz bejelentve és hogy az árazás ilyen meg olyan lesz, na most ezekre az embereke a keynote nagyon látványosan rácáfolt, az árazáshoz gbors kolléga megjegyzése tükrözi a legjobban az én véleményemet is:
"Megkapó az a természetesség, amivel az eddig az arázásra panaszkodók azonnal áttértek a teljesítményre való panaszkodásra - amiről ugye jelenleg elég kevés információ áll rendelkezésre
"
Most, hogy az árazás pletykák nem jöttek be, így ezek a megmondó emberek már most elkezdték temetni az 50-e szériát, miközben semmit nem tudunk még a valós teljesítményről, de ők nyilván már pontosan tudják. Gondolom úgy, ahogy tudták az árazást is előre (höhö).
Az árazás az 5090-et leszámítva nem csak nem emelkedett, hanem még csökkent is az Ada indulásához képest.Mivel itt node váltás nem történt (továbbra is 4nm), így nem volt várható jelentős ugrás, én sem vártam nagy csodát, inkább abban reménykedtem, hogy a DLSS 4 hoz majd valami érdekességet. Így is lett. Az szintén teljesen nyilvánvaló és magától értető volt, hogy a DLSS 4 hoz majd egy exkluzív feature-t, ami csak az új szérián fog működni, hiszen az új szériákat csak exkluzív feature-rel lehet eladni (vagy inkább jobban lehet azzal eladni?).
A multiframe framegen azok számomra nagyon jó és hasznos feature lehet, akik magas sebességen szeretnek játszani. Miután megtapasztaltam, hogy milyen 60 helyett 180 Hz-en játszani, maximálisan megértem azokat a játékososokat és bizony van létjogosultsága a technológiának. Én ezt ugyan nem fogom használni, sőt nem is tudom, de engem ez a legkisebb mértékben sem zavar, hiszen a DLSS 4 olyan további újításokat hozott, amelyek számomra rendkívül fontosak és ebben reménykedtem. Konkrétan a SR, a RR és DLAA masszív fejlődésen esnek át, egy új architektúrát kapnak, aminek hatására jelentősen javul a képminőség. Ez annak fényében ironikus, hogy eddig a DLSS/DLAA adta a legjobb képminősévet játékokban, ezt a lécet most tovább emelik, ráadásul minden RTX kártya megkapja ezen fejlesztéseket. A Reflex 2 csak hab a tortán, arra abszolút nem számítottam, de hogy még azt is minden RTX kártya megkapja, hát mondom ok jöhet, megnézzük majd! Bár nem vagyok esportoló, de ha már megkapom én is a technológiát, egyszer majd talán kipróbálom.Na most a másik oldalon emlegetik az FSR 4-et. Röviden: az FSR 4 kizárólag a be nem jelentett RDNA4-en fog működni. A minősége állítólag sokkal jobb lesz, mint a korábbi verzióké, azt mondjuk nem olyan nehéz elérni. Így talán már meg tudja majd közelíteni a DLSS 2.x szintjét, talán, ha a csillagok állása is úgy akarja. Eddig 1 darab játékhoz jelentették be a támogatást (Black Ops 6) és ahhoz is majd valamikor az év folyamán érkezik a patch (Activison: "later this year").
DLSS 4-el mi a helyzet: day 1, azaz az új generáció megjelenése napján 75 játék fogja támogatni, ez a szám nyilván gyorsan fog nőni majd. Azt hiszem ez elmond mindent a kettő közti különbségről, de van még egy dolog.
A DLSS 4 esetén az NVIDIA architektúrát váltott, 6 évig úgynevezett CNN-t használt a DLSS, ezt most nyugdíjba küldték a zöldek, mert egyszerűen elérték a határait, szükség volt egy újabb technológiára, ami tovább emeli a minőséget. Ez lett a transformer (itt az NV blog leírás róla), ami jelentősen javítja a képstabilitást, csökkenti a ghostingot és növeli a kép részletességét. Ezt az új transformer modellt az NV szintén sok évig szeretné használni. Ezt az új modellt tehát minden RTX kártya támogatni fogja. Engem már itt meggyőztek a zöldek, de aztán tovább mentek: az új NVIDIA APP-ban majd force-olni lehet a DLAA-t olyan játékokban, ahol csak SR volt, na ez egy nagyon welcomed feature.
A DLSS nyújtotta újítások számomra már abszolút meggyőzőek és már csak emiatt örülök az RTX 50-es szériának, hiszen a DLSS 4 fejlesztéséből minden RTX kártya profitál. Azt hiszem ennél felhasználóbarátabban nem nagyon lehetne. Hogy is volt az FSR 4? Oh igen, RDNA 4 only.Most hol vannak azok a hangok, amelyek mindig az FSR-t reklámozták, hogy az a régebbi szériákkal is, működik? Most akkor mi van? Mintha megfordult volna a világ. Ja igen még egy dolog itt: a PS5 Pro PSSR-je és az RDNA 4 FSR4-je most kezdik el majd használni a CNN modellt, amit az NV most nyugdíjazott.
Még egy dolog van, amire nem számítottam a Blackwell-nél, az pedig az, hogy mindkét multimédia motort (NVDEC, és NVENC) frissítették. A dekódert még megértem, mert az 2 generáció óta változatlan, hiszen az Ada az Amperre dekóderét kapta meg, viszont az számomra váratlan, hogy az enkóder motor (NVENC) is új verziót kapott, hiszen az Ada-ban már az meg lett újítva, akkor kapott AV1 enkódolást. Itt jön a képbe, amit viszont hiányolok. Az ugyan egyértelműen fel van tüntetve, hogy mindkettő új, de sajnos még nem tudni, hogy pontosan mit újítottak rajta. Jelen hsz írásának pillanatában az NVENC és NVDEC mátrix még nincs frissítve, így egyelőre semmit nem tudok arról, hogy milyen újításokat kapott ez a két egység. Egy tippem van: a dekóder szerintem VVC (H.266) támogatást kaphatott, hiszen a Lunar Lake ezt már meglépte tavaly, aztán az Intel a Battlemage-ből kiszedte. Enkóder fronton tippem sincs, viszont az 5090 már három darab NVENC motort kapott, meg se tudom tippelni milyen brutális enkóder sebességre képes.
Ha már 5090: számomra az is döbbenetes, hogy nagyon sok év után újra 512 bit széles memóriabusz kaptunk konzumer vonalon. Mikor láttunk ilyet utoljára? (GeForce GTX 285?) Ahhoz képest a NYÁK igencsak kis méretű lett. Ez ugyanakkor nem meglepő, hiszen a csúcsterméknél mindent bele kell adni és mivel ugye nem volt node váltás, így a busz szélesítésével lehetett nagy memóriasávszélt elérni.
Szintén meglepődtem, amikor megmutatták a FE-t, ugyanis sokkal nagyobb hűtésről lehetett olvasni, ehhez képest az 575 W TGP-t az NV megoldotta 2 slotos hűtéssel. Na ez szerintem egy újabb mérnöki bravúr.Szóval röviden tömören Blackwell-t nem szándékozom venni, viszont a DLSS 4 újításainak nagyon örülök és alig várom, hogy az új modellt működés közben láthassam. Az 5090-et pedig több szempontból is mérnöki bravúrnak tartom, nagyon kíváncsian várom a január 30-at, akkor majd özönlenek a tesztek.
A TPU egyik szerkesztőjével maximálisan egyet értek, azt írta:
"At least someone is pushing the limits for GPUs."Ja még 1-2 dolog mindig van, ezeket fura mód a legtóbb sajtó nem nagyon kapta fel, pedig rendkívül hasznos újítások:
- Neural Rendering in DirectX: Cooperative Vector Support (itt a korábbi Inno3D doboza pontos volt)
- RTX Mega Geometry
- RTX Neural Shaders
- RTX Neural Materials
- RTX Neural Radiance Cache
- RTX Neural Texture Compression: ezt a nyáron nagyon eltaláltam (ezért emeltem ki félkövérrel):2024-06-22 16:20:40
"Ha az RTX50-nél tovább tudnák emelni az L2 cache méretét és a NTC production-ready lesz a launch-ra, akkor újra tudnak spórolni a VRAM-mal.2024-07-29 19:15:14
"Ahogy azt írtam korábban, én arra tippelek, hogy a DLSS 4 az NTC-t fogja hozni, és ez az új shading cucc majd a következő nagy DLSS dobása lehet."Az NTC-re ráhibáztam.
A fentebb említett fejlesztői feature-ökről (pl.: Mega Geometry) is hosszasan lehetne még beszélni, de helyettem beszéljen az NV blog, ahol ezeket részletezik.
Szóval mind a a játékosoknak, mind a játékfejlesztőknek számos hasznos szoftverfejlesztést hozott magával a Blackwell bejelentés.
Ezek után talán most már még jobban, tökéletesen érthető Jack remegése a színpadon.
-
válasz
Devid_81 #47181 üzenetére
Irok Jensennek hogy korszakalkoto otletem tamadt, 6070-en mega Ai DLSS5 frame generator ultimate, 1 frame +3 kamu es ezeknkoze meg ketto lathatatlan reklam.
Igyal kolat, egyel chipset, vegyel valami nv cuccot, eladhatja a frame gen reklamotUser ugysem latja es igy megmaradhatna az ar
-
Devid_81
félisten
válasz
gainwardgs #47244 üzenetére
Azok mindig is nagy Nv tamogatott akarmik voltak, erdemes megnezni, vagy Ok megint csak azt fujjak, hogy ejj de f@sza minden..?
-
gainwardgs
veterán
Digital foundry elemzés RTX5080 [link]
-
X2N
őstag
Újabb gyöngyszem nvidia marketinganyagból szintén az 5090-es oldaláról:
RTX OFF:
RTX ON:
Mintha nem is ugyanaz a játék lenne, ja várjál a modelleket meg a textúrákat is lecserélték...így tényleg fair az összehasonlítás -
X2N
őstag
válasz
Busterftw #47239 üzenetére
Nvidia szerint az 5090 a 4090 duplája.
4K, Max Settings. DLSS SR (Perf) and DLSS RR on 40 Series and 50 Series; FG on 40 Series, MFG (4X Mode) on 50 Series. A Plague Tale: Requiem only supports DLSS 3. Flux.dev FP8 on 40 Series, FP4 on 50 Series. CPU is 9800X3D for games, 14900K for apps.
-
-
fatal`
titán
válasz
deathcrow42 #47230 üzenetére
Ha csak 20-25% lesz, akkor gyakorlatilag semmi fejlődés nincs. Ennyit nőtt a fogyasztás meg az ár is.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94 #47231 üzenetére
Nem kell, hogy erdekeljen, csupan leirtam egy teny, hogy miert tunt a 3000-4000 nagyobb ugrasnak.
Ez az ugras szimplan nincs meg itt, mast kellett kitalalni. -
-
M@trixfan
addikt
-
fatal`
titán
válasz
TESCO-Zsömle #47086 üzenetére
Nem-nem. 4-ből 3 képkockát frame gennel generálva.
Kiváncsi leszek natívban (frame gen bohóckodás nélkül) mennyi előrelépés lesz a 4090 és az 5090 között.
-
X2N
őstag
válasz
Quadgame94 #47224 üzenetére
Bele se akartam menni, a gyártás elméletileg "olcsóbb" mert kisebb a chip, aztán ki tudja mennyit növekedtek azóta az új node-ok árai, rekord profit így is megvan, úgyhogy nagy gondok nincsenek.
DLSS 4 | New Multi Frame Gen
Csodálatos tényleg, kirenderelsz 1 frame-t aztán interpolálod a végtelenségig machine learning-el. 1 valós képkockára jut 3 fake AI generált.
Ami eszembe jutott róla hogy láttam régen '99-ben egy pc újságban(gamestar) egy cd író reklámot, ahol volt egy eredeti Lara Croft, meg mellette egy alkoholista kinézető fazon Lara Croft-nak beöltöztetve mellette, a szlogen meg az volt hogy olcsó másolat nem tesz boldoggá vagy valami hasonló
Erre nagyon kíváncsi leszek hogy sikerül. Másolat másolatának a másolata. Ezt még az iskolában is megirigyelnék ha házi feladatról lenne szó.
Arról nem beszélve hogy ez akár filmek renderelését is elképesztően meggyorsíthatná.
Nekem a bajom csak az ezekkel hogy én natív 4K-n tolom HiDPI modnitoron mindenféle FG, meg AA nélkül és látom ha bármi képbutító dolog be van kapcsolva. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94 #47224 üzenetére
Azt kihagytad, hogy ott hatalmas node ugras is volt, Samsung 8N-rol 4(5)N-re. Most meg marad az N4 csak egy utosebb verzio 4NP.
-
Quadgame94
őstag
Azt kihagytad, hogy a 3080 úgy volt 700 USD hogy GA102-re épült. A 4080 és az 5080 is xx3 lapkára épül.
Csak jelezném: Az 5080 még 2x olyan gyors semlesz rasterben (a 4090 kb 1.9x) gyorsabb a 3080-nál. A 3080 2.4x gyorsabb mint a 1080
Viszont ez mind arra vezethető vissza, hogy nincs konkurencia. Az AI, RT képességei impresszívek ami a Blackwellt illeti. A többi pedig nagyon gyenge generációs előrelépés. Egy erős konkurenciának most kellett volna nagyog gurítania. De persze az AMD ezt (is) elszalasztotta.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
warcat #47222 üzenetére
Ha ennek az oldalnak hihetünk, akkor a 2018-as 700 dollár az most 880, szóval a 2080-hoz képest lehet túlárazott az 5080
-
X2N
őstag
Jaj bocs, akkor tapsoljuk meg Jensen bácsit hogy 32GB 5090-esnél sikerült újra árat emelni(nevetséges tényleg hogy számítástechnikában előrelépést akar az ember alacsonyabb árakon manapság tudom), és lehet örülni hogy most nem volt pofájuk árat emelni az 5080-nál mert csak egy kiherélt 16GB-os kártya, nevetség tárgya lenne az a kártya ha 4090 árba adnák azt a teljesítményt kevesebb vram-al. Aki meg 4K-felbontáson akar játszani az vehet 90-est még drágábban ha előrelépést akar. Mért nem csináltak akkor egy 24GB-os kártyát kedvezőbb áron 4K felbontásra 1200-1300USD körüli áron? Az még mindig olcsóbb lett volna mint a 4090-es 1600USD-s ára. Úgy sem kell 32GB játékokhoz, bőven elég a 24GB jelenleg, csak feleslegesen megdrágítja a kártyát az 512bites busz. Maradhatott volna a fiókban ez az 512bit-es kártya tartaléknak, ha az AMD kiad valamit, de úgyse fognak. Az 5080-as ára meg visszamehetett volna egészen az emészthető 700-800USD-s ársávba, de nem helyette ki kellett adni ezt a kártyát, újra emelve a flagship árát...arról nem beszélve hogy lehetett volna akár 48GB-ot is tenni arra a kártyára 384 bit-es busszal ami jelentősebb előrelépés lenne, hiszem már 2018-óta vannak 24GB-os kártyák.
Machine Learning, Deep Learning, render-re vinnék mint a cukrot, de gondolom ezt nem akarták, mert akkor a professzionális sorozat nem fogyna
2018 Titan RTX 24GB 2500USD
2020 RTX 3090 24GB 1499USD
2022 RTX 4090 24GB 1599USD
2022 Radeon7900XTX 999USD
2025 RTX 5090 32GB 2000USD2018 GeForce RTX 2080 700USD
2020 GeForce RTX 3080 700USD
2022 GeForce RTX 4080 1200USD
2025 GeForce RTX 5080 1000USDPersze én vagyok az nvidia hater aki megmondja hogy azért mert nem drágább az 5080 mint a 4080-attól még annak az ára eleve nem jó...ennyit nem romlott az USD se az évek alatt.
-
bjasq99
tag
Csak az a nagy baj, hogy jelenleg az fps érték már semmit nem mond az élményről. Mert ha valamit kell nézni az az élmény! A frame genek koráig, ahogy nőtt az fps szám úgy csökkent a latency is. Ez már a múlté! Figyel nem kell zseninek lenni itt az én mega fps boostolo ötletem: Minden képkocka után jelenítsük meg még 20 szor a jelenlegi képkockát, mielőtt a következő számolt képkockát megjelenítenénk. Bumm 21x fps. Nvidia present 21th century fps.
-
nubreed
veterán
-
M@trixfan
addikt
válasz
hahakocka #47208 üzenetére
Sokkal messzebbre érdemes tekinteni, de valóban az Undying is nagy cím volt, bár nem játszottam velük (Jericho, Undying). Menjünk még visszább!
Egy Monkey Island látványvilág korszakos a mai napig, mert kézzel van rajzolva és az emberi kreativitás zseniális az absztrakt ábrázolásában, ugyebár DOS játék. Arra világítottam rá, hogy önmagában semmit nem tett az RT a játékmenethez hozzá, viszont rákényszerítette az NV a piacra ezt az egészet. Amúgy volt már ilyen a GameWorx könyvtárakkal. Most a Keynote is az AI és TOPS bűvkörében zajlott, nyers számok alig.
-
X2N
őstag
RTX 50 series: 20% max valós teljesítménynövekedés, +200% DLSS bullshit +25%-al drágább mint az előző szériák
-
hahakocka
őstag
válasz
M@trixfan #47199 üzenetére
Az art style, látványvilág design stb épp ezért volt fontos megannyi nagy játékban. Clive Barker's Undying pl de sokat lehetne említeni. Na az AI-val, félek ez megszűnik majd sok más mellett. Már mindenhol elkezdték ugye használni kb. RT technológiailag többet tud, de sokszor ez elveszi aztán egy adott játék lényegét a kedves fejlesztők csak arra fókuszálnak másra már nem nagyon.
-
M@trixfan
addikt
Gratulálok a megértéséhez, igazi autista hozzáállás már ne is haragudj! Tipikus kompattmentalizált gondolkodás, amolyan “cubicle coder”-féle lehetsz. Nem tudsz áttekinteni egy ívet de te megmondod a másiknak. Legyen meg az örömöd, de még véletlenül se akard megérteni! Mindig naivan azt hiszem van értelme magyar fórumokon eszmét cserélni…
-
cucka
addikt
válasz
Busterftw #47202 üzenetére
Mai napig az összes játék használ baked lightningot, hiszen működnek RT nélkül is. Talán az indiana jones az egyetlen, ami nem. Az RT, ami mai játékokban van, az fényévekre van a "valódi" ray tracing-től, valójában ez is kamuzás.
De amúgy a játék renderelésnél az összes technológia az kamu, szemfényvesztés és hókuszpókusz. Máshogy nem lehetne megcsinálni.
-
cucka
addikt
válasz
M@trixfan #47199 üzenetére
Pont hogy a hagyományos renderelés az, ami hókuszpókusz meg szemfényvesztés, az RT-hez képest. Vagy nem tudom, mitől jobb bekamuzni, hogy egy jelenet be van világítva, ha most már valóban be is tudod világítani?
Ja és ennek kb. semmi köze a művészi kreativitáshoz, meg a többihez amit írsz. Random kevered a játék technológiai megvalósítását a game design-al.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
- AMD RYZEN 7 AM4 CPU-K
- AKCIÓ! MSI B450 R7 2700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest