Hirdetés
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
válasz
deathcrow42 #46999 üzenetére
Az Nvidia-t azért nehéz befogni, mert az ökoszisztéma amit kínálnak nagyon jó és működik.
AI hardvert kihozni nem elég. -
-
S_x96x_S
addikt
> mivel a high-end kategória egyeduralkodós így hogy az AMD onnan kiszáll,
> konkrétan úgy áraznak ahogy akarnak.Ez csak az RTX 5090-re ;
az RTX A**** blackwell szériára
és az AI felhasználásra igaz ( ahol fontos a CUDA )De a többi területen nem kényelmesedhet el az nVidia.
Az 5080 és alatta
már megérezné az nVidia az ~ esetleges agresszív RDNA4 -es árazást.
( ami valószínüleg csak tavasz/nyár felé lesz érezhető a piacon. )Valamint mobilban is erősít az AMD ( “Strix Halo” APUs ) ;
ami a mobil blackwell chipek felé valamilyen erősebb versenyt támaszt
( mint ahogy eddig volt )
96GB VRAM-ot ( még ha lassú is ) mobil formában nem kapsz az nVidiától ( még )
és a Strix Halo -nak ez lesz az egyik előnye ; ami már-már Macbook Pro alternativá teheti egyes felhasználás esetén. ( mert manapság csak a Macbook Pro -nál lehetséges nagy VRAM )Amúgy a mobil RTX 5090 -et már 24GB GDDR7 VRAM -al lesz felszerelve;
ami azért előrelépés azoknak akik meg tudják fizetni.És ott van még az X3D -s új high-end 9955HX3D (16core zen5)
aminél valami ösztönzőt biztos kitalál az AMD,
hogy megérje mellé mobil RDNA4 -et csomagolni a notebook gyártóknak .Summary: szerintem okozhat "bosszúságokat" az AMD az nVidiának.
-
S_x96x_S
addikt
állítólag Jensen szerint:
"Az NVIDIA árakat csökkenteni nem kell félnetek, jó lesz, ha mindenki egyetért - én nem ellenzem." ( via Reginam occidere ) -
GeryFlash
veterán
válasz
huskydog17 #46975 üzenetére
FIatal motor? Konkretan majusban lesz 5 eves.
-
S_x96x_S
addikt
(várható) hasznos RTX 5080 újdonságok
- PCIe 5.0 [ gyorsabb rendszermemória <--> VRAM másolás ]
- hardveres gdeflate ki-tömörítés támogatás ( DirectStorage gyorsítás )
- GDDR7 memória ( mem speed+ ; mem bandwith+ )
- Fejlettebb sugárkövetési (ray tracing) képességek:
- AI-alapú grafikai technológiák ( Neural Rendering ; DLSS4 ; )
- AI: Second-Generation Transformer Engine ; enabling 4-bit floating point (FP4) AI.;
- DisplayPort 2.1a UHBR20
- és mindenből egy picivel több ( SMs; Cuda cores; default TGP ; ( ár?))
-
Elméletileg az FSR és a hivatalos Nvidia 3.0 framegen között van, mivel így használhatod a DLSS tweakeket az FSR helyett és más felbontással számol. HDR ben viszont nem jól működött de az új DLSSG már ezt is orvosolja. Még mindíg a natív a legjobb, késleltetésben némileg lemaradva de ott van az új DLSSG is. Valószínűleg ez már tényleg hardveres hátrány, az RTx 4000 ben fejletebb az optikai feldolgozó.
Ez az utolsó verzió ,ha jól tudom. [DLSSG v3.8.1] -
omfgk
veterán
Valamilyen only RTX 50 része tuti lesz.
Mert a szar ár, kevés vram aligha viszi el a hátán a koncepciót.
Vagy hardveresen villantanak valamit, aminek köszönhetően a Path Tracing nem negyedeli az fps-t, csak felezi.
Ray Tracing fronton kéne egy ilyen gen-gen leap most már.
Mert nem tud annyira erős lenni az 5090, hogy ne ölje meg egy Cyberpunk 4K Ultra Path Tracing-el. 20 fps helyett lesz majd 30 fps. -
-
nubreed
veterán
Amúgy azt lehet tudni, hogy a DLSS4 5xxx exkluzív feature lesz vagy menni fog a 4xxx szérián is?
-
KEKWKapitány
csendes újonc
válasz
Csokifalo #46971 üzenetére
Mondanám hogy a 5080 azért ilyen mert a kínai szankciók miatt, de maga a 5090 megléte cáfolja ezt... Rebesgették valami teljesítmény határt anno ami felett nem lehetne exportálni kínába, de a nyakamat teszem rá hogy a 5090 nem egy export tilalom szellemiségében lett megtervezve... Ez tiszta profit maximalizálása a nVidia részéről, türelmetlenektől most le fognak húzni egy bőrt, 1-2 év múlva meg jön a szuperTI 20 giga rammal...
-
nubreed
veterán
válasz
KRoy19 #46904 üzenetére
Szóval néztem én is ezeket a "leak" -eket az 5080 áráról meg ilyesmi, viccnek is rossz ha ez igaz, de persze majd meglátjuk. Én is megtudnám engedni magamnak egy havi fizumból ezt simán, nem ez a kérdés, hanem az, hogy nem akarom.
De még az 1200 dolláros msrp-t sem. Nekem nem ér ennyit a gaming, persze ugye kinek mi. -
rumkola
nagyúr
Az AMD 9070 16GB-os lesz a legújabb hírek szerint (gamersnexus).
-
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #46975 üzenetére
A stutter csak kozvetett performance problema, az nem optimalizacio kerdese. Ha a studio ugy dont hogy elozetes shader forditas van, akkor nem lenne on the fly shader forditas miatti akadas. Ez dontes kerdese, semmi koze hozza az engine-nek. Rossz donteseket hoznak a fejlesztok. A betoltes miatti akadas mar reszben engine problema, de ott is vannak dontesek, amiket nem hoznak meg vagy rosszul dontenek es igy nem lesz orvosolva a betoltes miatti akadas.
A verziok kozotti upgrade-ek meg segitenenek alapbol annyit, hogy ne kelljen bizonyos dolgok felett annyit ulni.
Ha a nanite rendesen van hasznalva akkor nincs pop-in. Ha hasznalnak distance cull-t vagy hlod-ot akkor mar lesz pop-in.
Nem vitatom az ubi motorjainak sikeret/bravurjat (csomo jo dolog van ott is, a northlight-ban is a remedy altal es meg lehetne sorolni, szoval van elet az ue-n tul is), de az sem normalis, hogy olyanokert hibaztatunk mas motorokat, amik elsosorban a fejlesztok hibaja. Raadasul az ue-nek teljesen mas dolgoknak kell megfelelnie, mivel azt nem arra terveztek, hogy 1 studio hasznalja csak. Lehet, hogy itt a jatekosoknak nem tetszik a vegeredmeny, de mint mar irtam, nem veletlen, hogy nagy szazaleka a studioknak atall, mivel nincs a piacon masik motor, ami azt tudna, amit az ue, legalabbis ebben a formaban. -
Komplikato
veterán
válasz
huskydog17 #46975 üzenetére
Mondjuk LOD popping érdekes lenne, ha konkrétan nem használnak LOD-ot azaz full nanite a játék. Ha viszont nem az, akkor minek ide UE5? Miért nem használnak UE4-et vagy Unity-t?
A verziószám meg igen is fontos, mert rohadt sokat gyorsult a Lumen GI, meg lehet a Wukongban sem villognának az árnyékok, stb. Volt olyan játék amiben a stutert nem balfaszul megoldott on-the-sly shader fordítás okozta?
Jelenlegi problémás játékok multiplatformos, régi bugos verzióval futnak és/vagy UE4 alól rántották át őket a kötelező favágó meló kihagyásával.
Az Embark csinált egy Finals multi játékokat, de szerintem még a closed bétás Arc Raiders sem fut olyan szarul, mint ezek. Jó, persze az ott dolgozók egy része fejlesztette a Frostbite Engine-t anno, de ők valamiért ezzel is tudnak dolgozni.
Az is ide tartozik, hogy egyik magyar nyelvű videóban egy hazai fejlesztő is azt állította egy valamire való UE5 játékhoz az alap (nem high meg ultra!) grafikához a minimumnak 16GB vram kellene. -
huskydog17
addikt
válasz
T.Peter #46968 üzenetére
Az alverzió abszolút semmire nem garancia, főleg nem arra, hogy a játék hogyan fut, láttunk erre példákat, láttunk olyan 5.4-es játékot, ami ugyanúgy akad, mint egy 5.1-es. Nem a verziószám fogja rendbe rakni a játékokat, ha a fejleszt nem foglalkozik a gondokkal.
Amikor a legújabb drága játék úgy akadozik, hogy tönkreteszi a játékélményt és ezt minden PC-n teszi, az szerintem eléggé botrányos és sajnos nagyon sok UE játékra igaz ez, nem véletlen égett ki Alex a DF-nél a sok stutter game miatt, meg is értem.
A LOD popin szintén egy olyan dolog, hogy azt az UE neked nem fogja automatikusan megoldani. Rengeteg UE5 game popinol, sokkal jobban, mint az Avatar, utóbbinál pedig csak akkor veszed észre ha magasba repülsz és kizárólag arra figyelsz.
Rengeteg játékost sokkal jobban zavar a random akadás, mint a popin. Ahogy írtam én is, még nagyon fiatal motor az UE5, még rendbe tehetik a stutteringet, de arra még nagyon sokat kell várni, másrészt nyílt világú játékok esetén a hatékonyságban semmi nem tudja felvenni a versenyt az Anvil és Snowdrop motorokkal, de ez nem csoda, hiszen az Ubi nagyon sok időt és pénzt ölt ezeknek a motoroknak a fejlesztésébe és kifejezetten a nyílt világú dizájn fekszik ezeknek, ezért is iskoláznak le minden más motort a piacon e téren. -
Wsélyes vajon hogy szót említenek az asztali CPU platformról is most a CES-en?
-
S_x96x_S
addikt
"Exclusive: First look at GeForce RTX 5090 with 32GB GDDR7 memory"
https://videocardz.com/newz/exclusive-first-look-at-geforce-rtx-5090-with-32gb-gddr7-memory -
X2N
őstag
válasz
M@trixfan #46926 üzenetére
Szívemből szóltál(elrontott az egész álló "ház" koncepció, a fektetett ház volt mindig is a jó), nincs olyan PC ház amire lecserélném a mostani rackes házamat:
Nevetséges hogy méregdrága kártyák azért mennek tönkre mert elreped a pcb a hűtés súlyától, meg nem lehet felrakni egy oldallapot mert derékszögben kiáll a kártya oldalából az 1db tápkábel... -
T.Peter
őstag
válasz
huskydog17 #46967 üzenetére
Tegyuk mar hozza, hogy a legtobb ue jatek 5.1-gyel jott ki, alig volt 5.2-vel es 5.3-mal. 5.4 - 5.5 meg meg sehol sincs. A botranyosan szarul teljesit allitas meg elegge tulzas, van olyan jatek ami jol fut, csak tobb energiat kellett bele rakni.
Az avatarnal olyan lod pop-ok vannak, amiket ue-vel nem latsz. Szoval valamit valamiert. Fortnite-ban van pop-in a cull distance es az hlod-ok miatt sajnos. -
huskydog17
addikt
"Most is azt gondolom, szükség lenne egy Crysis momentumra a játékiparban, amikor egy 5090 is dadog 30 FPS sel, de nem azért, amiért a mai játékok zöme, mert szarul van megvalósítva, hanem mert olyat tesz le az asztalra fizika, vagy bármi egyéb terén ami egy mérce sok évre előre..."
Már megtörtént, ott vannak a Path Tracing-et támogató játékok (pl.: Alan Wake 2, Cyberpunk, Star Wars Outlaws, Indiana Jones stb.), de PT nélkül is kaptunk olyan alkotást, ami olyan magasra emeli a grafikai lécet, amit jelenleg semmilyen más játék nem tud megközelíteni és nem véletlen emlegetik páran az új Crysis-nak, ez pedig az Avatar Frontiers of Pandora. Az új Snowdrop olyan szintet képvisel, amit egy UE5 meg sem tud közelíteni, a növényzet pedig egy teljesen új szint, ami évekkel megelőzte korát és korunkat is. UE5 játékokban még hosszú évekig nem fogunk látni ilyen sűrű és interaktív növényzetet.
Szóval az új Crysis-t szerintem már megkaptuk több játékban is és ezek majdnem mindegyike saját, belső fejlesztésű motort használ (Wukong UE5-öt használ, de ennek a látványvilága szerintem egyáltalán nem kiemelkedő, sőt!).
Láttuk tehát, hogy az RTGI az Avatar-nél büntet, most februárban pedig az Anvil motor is megkapja az RTGI-t az AC Shadows-ban.
Az UE5 mindössze még csak bő 2,5 éve van a piacon, így könnyen lehet, hogy azzal is kapunk majd egy új Crysis-t, de kérdéses lesz a performance, ahol közismert tény, hogy az UE5 botrányosan szarul teljesít. -
KRoy19
őstag
válasz
GeryFlash #46965 üzenetére
Oké, de akkor is a mondandóm lényege ugyan az. Ha performance módban megvan a fix 60 FPS, Qualityben meg csak 40-50, az akkor is GPU limit, mert ha CPU limit lenne, akkor performance módban sem tuna kisajtolni a CPU 40-50-nél többet. Az esetek legnagyobb részében GPU limit miatt nincs meg a 60 FPS, szóval sokkal több értelme volt a GPU powert megtolni és a CPU-t szinte érintetlenül hagyni. Persze jobb lett volna az összkép, ha van szignifikánsabb CPU upgrade is, de akkor meg még drágább lett volna a PRO konzol, szóval ha csak az egyiket lehet meglépni, akkor annak egyértelműen a GPU-nak kellett lennie.
-
GeryFlash
veterán
válasz
KRoy19 #46964 üzenetére
Nem ilyen kulonbsegekrol van szo egyreszt, hanem mondjuk 40-50 vs 60. Ha valami 48 FPS-sel tud menni azt 30-ra fogjak lockolni, de ha ehhez kap egy jobb CPU reszt akkor meglehet a 60 kepkocka. A PS5-nel a CPU es a GPU elegge balanceban volt (ez alatt azt eetem hogy megkapta azt a minimum CPU perfomancet ami mar nem befolyasolta negativan a GPU teljesitmenyet), a PS5 Pro eseteben a GPU resz kapott +30-60% powert (nehez pontosan meghatarozni, a +60% TFLOPS csak bizonyos kiveteles esetekben eredmenyez +60% perf gaint, jellemzoen kevesebbet foleg hogy ugye bizonyos jatekoknal VRAM bottleneck is fellephet) mig a CPU resz kb 10%-ot, azt is frekvencia novelesbol (ergo jobban melegedhet).
Legalabb egy 30-40% CPU gain kellett volna hogy egyensulyban maradjon a CPU a GPU-val. -
-
GeryFlash
veterán
válasz
T.Peter #46955 üzenetére
Ezt a videot ajanlom neked , a csavo egy legenda igaz dev/devops vonalon, a gaming nem a foprofilja, de eleg jol osszeszedi hogy mi ment felre a C2077 fejlesztesenel. Nem az a problema hogy 2020 ota 10szer tobb tartalom vagy dev time kerulne a jatekokba. Amig regen flat/flattebb struktura volt egy jatekfejleszto studional addig mara kis tulzassal 1 fejlesztore jut 1 manager.
Az enginet en sem okolom by the way. De ugyanakkor azt sem ertem miert gondolja boldog boldogtalan hogy neki mindenkepp az UE5 lesz az idealis engine, ezert a hosszu eveken at hazon belul fejlesztett enginet eldobja a francba (CDPR, Sqaure Enix, stb). Jo az UE5 de nem mindenre. Attol felek hogy ez is abbol az okbol fakad, hogy majd arra ugyis talalunk olcso embert ahelyett hogy majd betanitsuk az in-house cuccunkra. Csak mint az indiai munkaerovel is annyiszor kiderul, az hogy valami az elejen olcso az nem jelenti azt hogy a dev life-cylce vegen is cost cutot fog jelenteni.
-
válasz
T.Peter #46955 üzenetére
Pont ezért jó példa a Switch mert azt írtam az elején hogy arra lenne szerintem szükség hogy ne egység platformok legyenek. iletve ha van átjárhatóság az ok.
. Tudom, hogy így költségcsökkentés ez, de nézz meg egy kifejezetten PS5 re írt címet meg egy Switchre írt exklúzív címet. Mindegyik jó a maga nemében. Tartalmaznak hibákat de ok.
Míg azok a címek amik eleve multiplatformnak indulnak a zöme fékész állapotban debütál. Vannak kivételek persze itt is.
Lehet nem az engine hibája, én leírtam azt amit tapasztaltam,de te jobban rálátsz, ez tény.Például ott a z Avatar ami nem Unreal engine hanem SnowDrop,remélem nem is dobja el az UBi vagy ott a Skull and Bones ami Anvil., na és a Cp2077. vagy a Ghost of Thusima.
Mindegyik kiemelkedően jól fut szinte és gyönyörű játékok.
Míg az Unrealból stutterfest van, meg félkész valamik.
Csak pár példa Suicide Squad( UE4),Outcast( UE4)Until dawn( UE5)Sillent Hill 2 ( UE5) Stalker 2 ( UE5).. valamiért a saját engines játékok legyen az konzol vagy PC sokkal jobban sikerülnek.
Jelenleg azt látom, hogy az UE5 előnye hogy olcsó és tud rá boldog boldogtalan fejleszteni aztán kész... Költségcsökkentés. Ez nem azt jelenti hogy ne lenne vagy lehetne jó,de szerintem sok stúdiónál nem ez a cél vele hogy jó legyen , hanem hogy valami legyen aztán kész...Szerintem a premier játékok sokat emelkedtek az utóbbi 5 évben. Ezzel nincs gond,hisz minden drágul hatalmas fejlesztési költségek vannak, és ha közben a minőségük is megfelelő akkor én szívesen is fizetek érte.
-
Busterftw
nagyúr
Ami ugye szoftver. (game and network segment)
Revenue from sales of games and game content amounted to $14.2 billion, revenue from sales of consoles $7.7 billion, revenue from gaming services $3.5 billion. (2024 Q1)Szóval de, a szoftverből van a legtöbb bevétel.
De szerintem ez már nagyon off téma.
-
GeryFlash
veterán
válasz
DudeHUN #46954 üzenetére
Tisztaban vagyok vele, de a Zen2 es Zen3 kozott nem lett volna ilyen problema. Ez szimplan szarragas volt a Sony reszerol.
Hat nem tudom, nekem nagyon nem az a percepciom hogy a piac, beleertve jatekosok es reviewerek olyan nagyon elegedettek lettek volna a PS5 Pro altal nyujtott tobbletteljesitmennyel. Lasd azok a jatekok amik csunyabbak vagy rosszabbul futottak PS5-n. Persze azok egyedi anomaliak is voltak/lehettek, de olyan igazai combos elorelepest nem igazan lehet mondani a Sony altal bemutataskor demozott jatekokat leszamitva.Igazabol a pozitivabbak kozul legtobben pont azt magyaraztak, hogy a 200 dollar plusz talan megerheti a nagyobb tarhely. Nem a plusz teljesitmeny.
-
-
3L1T3
addikt
válasz
DudeHUN #46953 üzenetére
Többszőr volt régió allokáció változtatás és pozitív irányba, mert nem adták el más régiók sem az odaszánt készletet. Hidd el, hogy nem úgy teljesít a PRO ahogy azt gondolták vagy tervezték. Tudom , mert látom.
A felhasználók egyrésze vagy drágálja, vagy kevesli a PS5-höz képest a fejlődést.
#46951GeryFlash Meglepődnél mennyire érdemben tudtam volna reagálni, de szerencsére még mindig megvan a lehetőségem arra, hogy annak a hozzászólására reagáljak akinek szeretnék.
-
T.Peter
őstag
A jatekok ara alig nott az elmult 10-20 evben, es csak azert mert dragabb, nem kell tobbet varni. A fejlesztesi koltsegek teljesen mas szinten vannak. A crunch-ot is vissza kene szoritani, mert tarthatatlan, de annak is penzugyi vonzata van.
Az teljesen jogos, hogy elvezheto allapotban kene megjelennie mindennek. Viszont nem kell mindenert az engine-t okolni. Van amiert lehet, de a legtobb emlitett dologert nem.
A switch szerintem nem jo pelda, 3rd party cimek eleg rosszul neznek ki es futnak. Csak a belsos studiok tudnak kihozni belole valamit, es azt sem elfogadhato frame rate mellett, lasd zelda 2. Plusz a switch mint platform teljesen fuggetlen. Az xbox es a ps, de meg a pc is kozos, ezekrol egyben gondolkodnak a studiok. -
DudeHUN
senior tag
válasz
GeryFlash #46952 üzenetére
Azért egy zárt rendszernél, mint a PS5 nem úgy működik, hogy csak beledobom és megy és gyorsabb lesz. Itt vannak kompatibilitási kérdések is, a szoftverhez mennyi a reálisan elvárható munka, amit a fejlesztő beletegyen a Pro "élményért". Ha beleteszi ugye, mert anélkül is mennie kell ám. Mennyi tranzisztort visz el a váltás, stb...
A lényeg a skálázó volt, a nagyobb felbontás és több GPU idő. A cél piac túlnyomórésze eddig is elégedett volt a játékok futásával az alapgépen is. Kapnak egy részletesebb képet a tévére. Ahol GPU limit volt még jobban is fut. -
DudeHUN
senior tag
Az nem jelenti azt, hogy nem veszik meg, ha nem abban a pillanatban fogy el, ahogy polcra kerül. A lényeg, hogy a legyártott gépek belátható időn belül gazdára találnak. És ezt úgy, hogy van mellette egy jóval olcsóbb Slim.
Pontosan. A gépre megjelenő szoftver után van nagy bevétele. Ezért sincsen 3-4 évente generációváltás. Ezzel a refresh géppel így dobnak még 2-4 évet a PS5 életciklusba. -
GeryFlash
veterán
válasz
DudeHUN #46947 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a CPU upgrade (ami igazabol ZEN2 --> Zen3) arra kellett volna, hogy mehessen a 60FPS? Semmilyen architekturalis anomalia nem szarmazott volna belole, siman ami nem ment eddig 60FPS-sel (vagy csak perfomance modeban) PS5-n az mehetett volna a PS5 proval 60 FPS-ben (vagy quality modeban 60FPS-sel). Ehelyett a meglevo CPU-n huztak kb 10%-ot, ami pontosan a szarnak egy pofon esete volt, semmivel nem lettunk elorebb, igy igazabol az erdemben fejlodo GPU resz is hiaba erosodott.
-
GeryFlash
veterán
Nyilvan nem is tudnal erdemben reagalni azokra a pontokra amiket leirtam kulonben megtetted volna, igy hat bolcsebb megsertodni es visszavonulot fujni.
En is tehettem volna igy, miutan kerek perec minositettel es leirtad hogy nem veszed komolyan a kommentemet, csak ezt viselkedest gyerekesnek talaltam volna, illetve ha mar tudok reflektalni azokra a dolgokra amit felvetettel akkor miert ne.
-
válasz
DudeHUN #46947 üzenetére
Egy Pc-n ezer éve létezik az options fülecske, pontosan mindenki be tudja állítani a grafikát PC-n és a konzolok szintje az kb pont az általad leírt gépen hozható .
Ritkán van szükség ennél erősebb hardverre ahhoz hogy konzol minőségben játszhass DLSS vagy FSR mellett.
DF folyamatosan készíti az elemzéseit erről , bárki megnézheti.
Nem a konzolokkal van baj egyáltalán, hanem hogy az a szint meg némi plusz amit az Nvidia bemarketingel jelenti jelenleg a játékipari szintet,miközben elméletileg a hardverek árai és tudása magasan ez fölött van és kellene hogy legyen. Ha Nvidia nem erőlködne a szar RT-meg egy két dolgon igazából nagyon semmi más nem lenne csak magasabb textúrák PC-n... -
GeryFlash
veterán
válasz
T.Peter #46943 üzenetére
Valoban a Hellbalde 9 evvel kesobb jobban nez ki mint az Order. WOW
,,Plusz meg mindig nem kene elvarni ilyen fejlesztesi ciklusokkal"
Milyennel? Tisztaban vagy vele anno egy Far cry 3 meretu es sztoriju jatek meddig keszult, es most meddig keszulnek a jatekok, arra hivatkozva hogy mennyi content van bennuk?
Pont hogy el lettek nyujtva a fejlesztesi ciklusok, de ebbol az atlag paraszt nem sokat profitalt, persze minden jatek open world lett, csak tudnank hol van az plusz tartalom ami miatt ezek a jatekok tovabb keszulnek mint barmelyik 2010-es Ubisoft open world (AC, Far cry, Tom clancy stb).,,Az artist-ok meg nem csinalnak semmi olyat, amihez programozo kell, es ez forditva is igaz. Nem kell oket lenezni."
Mit projektalsz, ki nez le kit?
Nem vagyok egyik partjan se, siman tudom hogy mik voltak es mik az aranyok most a 2 legnagyobb Magyarorszagon mukodo jatekfejlesztoi studioban. Sokkal tobb artist kell most mar mit coder, hardverkozeli koder meg mar szinte semennyi, mert ugyis valamelyik licencelt enginen dolgoznak. Az artistok mar reg nem csak a rajzolgatas mint regen.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
GeryFlash #46937 üzenetére
Generáció közben biztos jót tett volna minden fejlsztőnek egy CPU upgrade is...
A PS5 PRO nem nextgen gép, hanem egy ráncfelvarrás. Ezért sem lett teljesen más a GPU sem. Sonynak is a szoftverből jön messze a legtöbb pénz.
Az már más kérdés, hogy 800 EUR masszív érte, de egyrészt a live service buktát is vissza akarják hozni valahogy, másrészt szépen letesztelik a piacot ennyiért hogyan fogy egy konzol. Eddig minden elmegy belőle, amit legyártanak. Szóval évtized végére a PS6 esetén már az 1000$/€ sem annyira sci-fi így.A PS5 nem tart vissza semmit. Ahogy az eddigi konzol genek sem. Lehet rajta sírni, de amíg az átlagos PC jó esetben 8GB Vramos egy 1080p kijelzőn és jó esetben legalább 6 magos több éves CPU-t tartalmaz, addig nem a konzol a hibás. Ha erősebb lenne, akkor meg nem lenne elég egy RTX 4070 sem semmire. Akkor meg azon menne a sírás.
-
válasz
T.Peter #46934 üzenetére
Igen megkaptam az indoklást ez a végeredményen sajnos nem változtat miért és mit.
Egy játékmotor hiába jó és tud sokat, ha nincs rá idő kihasználni, fejleszteni vagy konzolra van optimalizálva főleg.. lehet hogy kevés az idő, de egy játék ma már nem 30 Euro hanem 60-70-90 és így is félkész formában jönnek ki sokszor.Mindegy milyen okból kapok szart.
Az szerintem alap elvárás lehetne ,hogy ha tartalmi hiányosságai vannak egy játéknak kiadáskor, de technológiai hibák tömkelegével ne legyen tele.
Amúgy amit leírtál csak cáfolásként hozom a Nintendo Switchet ami teljesen egyedi és gyenge hardver, mégis a játékok maximálisan kihasználják a tudását a rá fejlesztett játékok pedig nincsenek tele annyira bugokkal mint sok mai "A" platformra kiadott hulladék.( ott is vannak bőven) Mindezt azért, mert kifejezetten arra és csak arra fejlesztették és optimalizálták.Természetesen tisztelet a kivételnek, mint a Hellblade, de én ott is inkább a Stílust és a művészi megvalósítást tartom kiemelkedőnek.
Wukong pedig már a kezdetektől egy technológiai demó volt, az első UE5 játékdemók közöt szerepelt,de én egyébként nem látok benne semmi olyat ami korszakalktó előrelépés lenne se grafika, se játékmenet terén.Lehet ez az én hibámde statikus és msterkélt csőplatform, az említett Order pl akkriban ugyan ilyen csőjáték volt de jobban megfogott.
Nekem pl a Alan Wake 2 jobban tetszik.
Most is azt gondolom, szükség lenne egy Crysis momentumra a játékiparban, amikor egy 5090 is dadog 30 FPS sel, de nem azért ,amiért a mai játékok zöme, mert szarul van megvalósítva ,hanem mert olyat tesz le az asztalra fizika, vagy bármi egyéb terén ami egy mérce sok évre előre...
Mégegyszer hozzá teszem, hogy vannak kivételek is,de pl a tavalyi év katasztrófa volt a játékok minőségének terén.
Ez ami folyik 10 éve kb a ps4 éra óta az egy játékipari stagnálás. -
GeryFlash
veterán
1.) Eleg jo ralatasom van a jatekiparra mival hogy tobb ismerosom is benne dolgozik
2.) Leszarom hogy minek veszed a hozzaszolasaimatSopankodasodra:
- Pontosan tudom hogy mi a problemaja a jatekiparnak, az hogy kiemeltem a technikai stagnalast az elmult 10 evben az egy dolog. Az igazi problema hogy tul nagy piac lett, a filmiparrral egyenerteku lassan, emiatt megjelentek a befektetok, akiknek nem eleg ha egy ceg nyereseges, vagy ha egy ceg minden evben tobb profitot termel, nekik az szamit jonak ha a profit merteke evrol evre nagyobb mertekben no. Emiatt gondoljak hogy csak jo jatekokat kiadni single+multi playerrel 20-50%os profittal az nem eleg, olyasmi kell ami szarja a penzt, vagyis live-service. A problema ezzel hogy a live servicek hit or miss, vagy oriasi siker vagy bukas. Amit a reszvenyesek nem ertenek meg hogy ez egy kvazi zero osszegu jatek, nem lehet egy bizonyos mennyisegnel tobb live-service, nincs is ra igeny, es nagyon ra kell erezni hogy mi az amiert a jatekosok hajlandoak rendszeresen fizetni
- Senki nem irta hogy 1000-1500 dollarert kene adni a konzolt. Annyiert kene adni amennyiert nullszaldora kepes, a ps4 ps5 pont ezek voltak, sot a PS4pro es jo esellyel meg az Xbox One X is, ahogy az xbox One variansok is, mert a penzt nem az 50-100 dollar profit a gepen fogja hozni hanem az atlagosan 10 jatek amit eladnak ra. PS5 pro kapott egy olyan GPU-t ami kb annyiba kerult a Sonynak 2024-ben mint 2020-ban a PS5-e, kapott melle egy nagyobb SSD-t aminek szinten lement az ara de szamoljunk ra 80 dollar plussz koltseget. Na mar most 2024-ben az AMD-tol kapott volna jobb CPU varianst, de ok inakbb maradtak annal ami eddig is volt, csak huztak egyet az orajelen. Rohejes hogy a R7 3700 utan egy 5700 ne fert volna bele a keretbe. De nem fert, kaptunk helyette CPU boundot.
- Scripted? Mi scirpted? Tisztaban vagy a szo jelentesevel? Ha erdemben akartal volan kritikat megfogalmazni akkor felhoztad volna Abu Order 1866 tesztjet, ahol leirja hogy ez azert ilyen szep, mert 6-7 evig keszult. Erre mondjuk azt mondtam volna hogy az utobbi evek jatekai joreszt szinten 5-6 evig keszulnek Scripted uristen
Mert mi nem az? Hellblade? Az interaktiv film India Jones? Esetleg a Wukong? Rakd mar a ,,scripted" legujabb Cod vagy scripted Silent Hill 2 melle, es dontsd el melyik nez ki jobban.
-
T.Peter
őstag
válasz
GeryFlash #46939 üzenetére
Hellblade-hez kene hasonlitani, azzal meg semmilyen szempontbol nem tud versenyezni. Ps4 erabol is csak par jatekot tudsz felhozni ami jol nez ki, szoval gen vegen ugyanott leszunk. Plusz meg mindig nem kene elvarni ilyen fejlesztesi ciklusokkal, hogy tobb jatek legyen ami szebb, foleg, hogy egyre kevesbe lesz latvanyos a kulonbseg. Egyebkent pedig lassan, de erkeznek. Texturak valoban lehetnenek jobbak, de ez van, tobb ram kell, mert a textura mellett most mar mas is van ami nagyon eszi.
Az artist-ok meg nem csinalnak semmi olyat, amihez programozo kell, es ez forditva is igaz. Nem kell oket lenezni. -
S_x96x_S
addikt
Switch 2 ( custom Nvidia SoC )
- nVidia Ampere 1536 CUDA ( Tegra T239 )
- 12GB LPDDR5X-7500
https://videocardz.com/newz/nintendo-switch-2-motherboard-with-nvidia-soc-leaks-outJan 2, 2025,
Nintendo’s Switch 2: The big questions
There’s a lot we think we know about Nintendo’s next console, but some huge unknowns still swirl around it
https://www.polygon.com/nintendo/499754/switch-2-2025-release-preview
"In terms of power, it will be close to the Xbox One/PlayStation 4 home console generation. But with custom Nvidia hardware that allows for machine-learning-powered upscaling and even ray tracing, it could get surprisingly close to the Xbox Series X and PlayStation 5 experience."és több RAM -ot kap.
"Customs and shipping data analyzed by fans seems to indicate that the Switch 2 will feature considerable upgrades in both RAM (from 4 GB to 12 GB) and storage (from 32 GB to 256 GB)." ( via ) -
S_x96x_S
addikt
válasz
GeryFlash #46937 üzenetére
> Reszben egyetertek, az AMD azzal hogy ennyire szar RT-ben
> valoban visszafogja/ vissza fogja fogni a jatekipart,
> mert konzolt ok gyartanak.A konzolgyártók (Sony, Microsoft, Nintendo) maguk határozzák meg, milyen hardvert rendelnek, így az AMD ray tracing képessége önmagában nem gátolja a játékipari fejlődést.
Elég csak megnézni a közelgő Nintendo Switch 2 pletykákat:
Az eddigi verzió is elég gyenge volt RT-ben
és csak most erősítettek rá az RT-re és a DLSS-re,
ami már ~ "According to the details, the next-gen console will have ray-tracing functionality comparable to the Xbox Series S."A konzolgenerációk lassabban váltakoznak,
mint a PC-s komponensek ( GPU, CPU),
így a tervezési ciklusok közben óriásit változhat a technológia.
És az AI; RT rohamos előretörése teljesen felborította a korábbi forgatókönyveket;
kérdés, hogy a következő generáció miként fog mindehhez alkalmazkodni.Mivel a Microsoft eléggé tolja az AI-t ( lásd Copilot ) - még az is elképzelhető,
hogy a következő XBOX - már AI képességekkel is bír.
és ehhez kell sok -sok nagyon gyors VRAM.A Sony még gyárt 8K-s tévéket és ehhez kell tartalom; elképzelhető, hogy a következő PS konzol már a 8K-s játékok memória igényeire lesz optimalizálva.
Ami probléma, hogy olyan gyors a technológia fejlődés az AI-terén,
hogy nehéz egy fix hardverű konzolnál ~6 évre előre tervezni.és végül; ha valaki ismeri a Mandalorian sorozatot, ami UE -vel készült - és állítólag 4db erős pc generálta a háttérképet. ( valószínüleg RTX A vagy RTX Quadro )
úgyhogy az UE-nek nem lehet probléma a nagy VRAM.
[ This is the Way! ] -
3L1T3
addikt
válasz
GeryFlash #46939 üzenetére
Csak grafikarol /latvanyrol beszélsz folyamatosan és azt se látod, hogy gazdaságilag,milyen buktatói vannak cirka 5 év az iparnak. Azt se veszed szamitasba, hogy konzolt nem fogsz 1000-1500 usd felett árulni sikeresen. Felhozod az Ordert ami egy scripted , prerendered valami es jatekelmeny szempontjából egy nulla.
Sajnos nem tudom komolyan venni a hozzaszolasaidat.
-
GeryFlash
veterán
válasz
GeryFlash #46938 üzenetére
Azert jol nez ki ez az Indiana Jones, de azert atvezetokben eleg vegyes, bizonyos arcok szepek bizonyosok kevesbe. Rakjuk mar melle 2015-s Order 1886 cimu jatekot , latjuk hogy hol gyengebb a jatek (pl megvilagitas, objectek szama), de azert az atvezetok, arcok mimika ezekben szerintem minimum egy szint ha nem jobb mint az Indiana. Es az Indiana egy tenyleg nagyon szep jatek a mai mezonyben, a tobbi 90%-ot szarraveri az Order 1886 atvezetok szinjen (is). 10 eves jatekrol beszelunk b*sszameg!
De megkovetem magam az elozo kommentemert, a Wukong valoban egy szintugras, azert ezek a megvilagitasok es textura ez valoban PS4 eraban nem latott szinvonal. A problema hogy most igy 5 ev utan van 3 jatek amire ra tudjuk mondani hogy hat igen azert ezek mar szebbek mitn a 2015-2019 kozotti PS4 cimek.
-
GeryFlash
veterán
válasz
T.Peter #46936 üzenetére
Wukong az kb a Ghost of Tsushima /Uncharted 4/Horizon Zero Dawn szinvonal. Igen en is latom hogy tobb object van meg nagyobb distance view, de kb ennyi. Arcok mimika, textura ezekben nincs igazan kulonbseg, maximum szubjektiv hogy kinek mi tetszik.
Indiana Jonest eddig nem lattam eloben, videok alapjan megadom, ez tenyleg jol nez ki. Akkor beszelunk 2 jatekrol. Ertheto, hogy a masik 95-98% meg abszolut nem haladta meg azt a szinvonalat amit a prev gen mar tudott. Ez abbol is lemerheto hogy az only PS5/Xbox series gamek nem hoztak grafikai ugrast ahhoz kepest, mint a 2023-ig kiadott old genre is megjeleno jatekoknal. Akkor azt mondtuk hogy hat ja, nincs ugras mert hat PS4-re/Xbox Onera is ki kell adni, de majd ha ez nem lesz! Hat valoban, az Indiana Jones akkor feljegyezheto egy udito kivetelnek, remelhetoleg 2025-tol ez lesz a sztenderd.
Fizika persze, de az szerintem soha nem fog fejlodni mert az bonyolult, az irany meg az hogy lassan az artist csinalja a jatekot es minel kevesebb koder kelljen, majd az artist osszehuzigalja a dobozkakat az engine virtualis programozoi kornyezeteben.
-
GeryFlash
veterán
Reszben egyetertek, az AMD azzal hogy ennyire szar RT-ben valoban visszafogja/ vissza fogja fogni a jatekipart, mert konzolt ok gyartanak. Azonban ne menjunk el a masik gyarto mellett, akinek koszonhetoen mai napig kapunk 500 dollarert 16GB alatti VGA-kat. Hogy ez miert baj? Mert a GDDR chipek arai emiatt sem csokkennek, es akkor latunk olyan dolgokat hogy 2024-ben a megjeleno 700 dollaros PS5 Pro-ba kepesek ugyanaz a semmire nem eleg 16GB memoriat rakni, amit a konzol rendszer ES videomemoriakent hasznal. Nincsenek varazslatok, ez ma mar nem lenne eleg egy UE5 maxra hajtasahoz, nezzuk mar meg hogy mennyi RAM es VRAM kell egy tisztesseges UE5 techdemohoz. De mivel draga a VRAM koszonhetoen az Nvidianak is ezert nem kapunk tobb VRAM-ot a konzolba. Lehet izgulni majd hogy vajon a 2027 kornyeken megjeleno uj konzolok vajon 32 vagy 24GB memoriabol dolgoznak majd. Ha utobbi akkor felejtsunk el barmilyen minosegbeli ugrast. Es ezeken a dolgokon semmilyen trukk, SSD es egyeb lof*sz nem segit.
Ettol fuggetlenul szanalmasnak tartom a Sonyt is, aki 2024-ben 700 dollarert kepes volt ilyen hardver arulni, gyakorlatialg ugyanazzal a CPU resszel, hogy aztan mindenki elohuzza a meglepodott pikachu fejet hogy jeeee hat cpu bottleneckes is ez a szar, pedig ki gondolta volna. Igazabol kaptak az emberek +200 dollarert egy nagyobb tarhelyet.De ami nagyon tetszik, hogy az TSMC is behuzta a kezifeket
Normal esetben, az eredeti utemterv szerint a 3nm-t megkaptuk volna 2021-re, a 2nm-t 2023-ra es 2nm alattit 2025-re, na most ez annyiban modosult toltak mindenen 2 evet, majd most ezt a 2nm-t mar 2026-ra toljak, tehat 3 evet kesik.
Ez van ha nincs konkurencia, mi a francert versenyezzenek magukkal. Az hogy az Nvidia es az AMD is 2019-ben mar letezo (pl Apple A14) gyartastechnologiara helyezi a 2025-s lineupot? Ahogy tettek a 2022-essel is? Persze, hat minek versenyezni ha van egy ceg aki viszi a 90%-ot a masik meg presztizsbol, passziobol es mert nincs jobb dolga alapon gyart valami szart. Katasztrofalis allapotban van a gaming es a tech ipar is, csak hat kit erdekel ha reszvenyek meg szarnyalnak, mert a banyaszlaz utan az LLM orulet hajtja es mindent el lehet adni. -
T.Peter
őstag
válasz
GeryFlash #46935 üzenetére
Wukong, Indiana Jones, stb. Az egetett vilagitas le lett cserelve dinamikusra, stb. Pont grafikailag legalabb lathato a kulonbseg. Vannak teruletek amik viszont semmit sem vagy alig fejlodtek, mint peldaul a fizika. Annak ellenere, hogy ott van az engine-ben a tudas, csak alig hasznaljak.
-
GeryFlash
veterán
válasz
T.Peter #46931 üzenetére
Na, akkor mondtuk most EGY jatekot ami valoban next gen volt. 6 evig fejlesztettek es 7 oras, abbol kb a harmada-fele cinematic. Tehat 4 ev alatt 1 jatek ami 6 ev fejlesztes utan adott kb 4 ora gameplayt. Szerintem ennel tartalamasabb home-projectek is vannak UE5-ben. Soha nem azt mondta hogy a technolgoiai feltelek ne lennenek adottak, csak hogy hiaba veszitek a 4090-et nem kaptok igazan jobb latvanyt mint a 1080-as idokben. Es ez az 5090-nel sem fog valtozni.
-
T.Peter
őstag
Azota eltelt 15 ev es teljesen mas korulmenyeknek kell megfelelni. Az, ami akkor mukodott most nem mukodik. Egyetlen ertelmes jatekot sem lehet 3 ev alatt elkesziteni, akkor ez meg lehetseges volt es pluszban a koltsegek sem voltak ilyen magasak. Egyedi hardverrel ennyi jatek sem jonne mint most, szoval ezzel te is veszitenel.
A velemenyed pedig szubjektiv a sajat szemszogedbol. Ertem en, hogy nem tetszik az eredmeny, de nem tudom mihez kepest atlagos a grafika ue-vel. Dxr-rel is max akkor kapsz jobb eredmenyt, ha az nv path tracing be van epitve (amit lehet ue-vel is hasznalni, szoval ugyanott vagy), nelkule meg nem jobb, csak masabb. Amellett meg nem kene elmenni, hogy nanite szintu rendszere senkinek nincs vagy nem mutogatja senki.
Az ue-t lehet szidni es erdemes is kritizalni mert ez alapjan fog az epic is javitani azon amin kell, de akkor ezt ertelmes formaban kene megtenni szerintem. Jatekoskent lehet irni az Epic-nek az oldalain, fejlesztokent meg ott az udn, igyekeznek minden visszajelzesre rogton megoldast talalni. -
válasz
T.Peter #46932 üzenetére
En a kapott vegeredmenyt nezem,nem a technikai hatteret.Ennel.objektivabb velemenyt mint a sajat megítélésem a sajat szemszogembol számomra nincs.
mikrolaggok, atlagos grafika,a lumen kozeleben nincs a DXR nek.Ezt adja az UE jelenleg.
Biztos van benne több,de még azt nem kaptuk meg.Én abszolut egyetertek GeryFlash velemenyevel,mint felhasznaló én semmit nem nyerek azzal amit a fejlesztes nagy problemainak megoldasanak nevezel.Azt latom hogy amig kulonboző hardverek voltak a konzolokban addig sorra jöttek a szebbnél szebb,egyedi megjelenésű játékok.Amióta egyenruha van ez hiányzik. -
T.Peter
őstag
Nem hiszem, hogy barki akarna egyedi hardvert, orulnek, hogy nem kell kulon kutatni es tesztelni. Nem segitene a fejlesztes jelenlegi problemain.
Az UE-t atlagosnak nevezni megint csak nem valami objektiv. Mondj meg egy ilyen engine-t amiben ilyen feature-ok vannak. Nincs ilyen. Ha egesz studiok allnak at, akkor inkabb nekik kene hinni, szerintem jobban ertenek hozza. A Hangar 13 sem veletlenul dobta a sajat engine-t es lett az uj Mafia UE 5 alapu.
-
válasz
GeryFlash #46929 üzenetére
Szerintem ez addig így is marad amíg legalább az egyik nagy konzolgyártó nem tér vissza ahhoz, hogy egyedi hardvert alkalmazzon ami kicsit is a jövőbe, egyedi megoldásokat erőltet, ( nem csak halbatyol róla) és mutat, addig nem lesz itt semmi.
Az hogy szabvány konzolokat alkalmaznak, szabvány eljárásokkal egyforma szart tolnak, RDNA2 re alapul még 4 évig a legerősebb konzol és az UE5 akar a legnépszerűbb motor lenni, miközben bughalmaz és átlagosnak is éppen nevezhető hát erre viszi az ipart sajnos.
Már az első demók megjelenésénél kétségbeestem amikor mindeki ájuldozott az UE5 től és eldobálták a stúdiók az egyedi motorokat, hogy mi lesz ebből..Kíváncsi leszek arra, hogy aTesla/ Musk valóban mennyire érdeklődik a játékosok iránt a stúdiókon át. Bízok benne hogy terveznek egy konzolt.
-
GeryFlash
veterán
válasz
Csokifalo #46928 üzenetére
Dehogy kell ravegyek... 80%-ban cegek fogjak venni ezt a kartyat LLM-hez, akinek meg volt penze 4090-re gamerkent annak a 80-90%-a olyan gazdag hogy teljesen leszarja ha csak 10-15%-kal gyorsabb, ugyis megveszi mert az lesz a csucs. De a lenyeg hogy a gamer piac mar kb nem relevans, ossze sem hasonlithatoak az onnan szarmazo bevetelek a nagyvallalatoknak eladott grafikus gyorsitokbol szarmazoebol. Lassan kb csak presztizsbol lesz mint ahogy a Sony is gyart mai napig okostelefonokat. Just for fun.
Kivancsi vagyok hogy iden latunk-e vegre ugy nevezett next gen grafikaju jatekokat, ami ugye a current gen lenne, csak mar 4 eve csuszik a dolog. Mert ugye nem nagyon tudunk mondani olyan jatekot ami jobban nezne ki az Uncharted 4 vagy a Red Dead Redemption 2-nel, ugy hogy eltelt azota 8 ev, a gepigenyek az egekbe szoktek, de lfaszt nem lattunk, sehol nincsenek olyan jatekok mint az Unreal 5 Engine demojanal. Talan egy szarra moddolt Cyberpunk 2077 mondhato ,,next gennek" , de ugye az hivatalosan nem letezik.
Tenyleg emberek hajbokolnak ilyen Stalker 2-nek meg Silent Hill 2 -nek, mintha kolelktiv tudatvesztesben lennenek hogy ennel szebb jatekok is voltak 5-7 evvel ezelott. Csak azoknak eleg volt 8GB RAM meg 4GB-os VGA.De ha tippelnem kell a kovetkezo generacio majd arrol szol, hogy 8K felbontas amit persze majd a csucs konzol/VGA is ugy fog tudni hogy 2-4K-rol felskalaz, de legalabb a keppontszam majd rohadt magas lesz. Az hogy az arcok meg a mai napig olyanok mint valami rajzfilmben az kit erdekel. De a textura is a legtobb jatekban hanyas, hiaba 4k felbontasuak. Ray tracingnek is akkor lesz ertelme ha vegre nem csak csillogas effektkent fogjak hasznalni es standard lesz nem ki-be kapcsolhato.
Rohadt nagy stagnalasban van a jatekipar, az egy dolog hogy nincs grafikaban fejlodes de most mar elmondhato hogy lassan AAA jatekok is alig, 2022-2024-ben rekord keves jatek jelent meg, a nagy studiok kozben meg leepitenek meg projeketeket lonek le, hogy meg tobb penzt olhessenek a majd kanaant elhozo live-service szutykukba, mert hat biztosan ami live service az vegtelen penzteremlo es majd a GTA/FIFA/Fortnite/COD
modjan fogjak nyomtatni a lovet. -
Csokifalo
senior tag
válasz
GeryFlash #46927 üzenetére
pedig amúgy várós lenne, nincs jelenleg egy rendes kártya ami a 4K-t, nemhogy a 8K-t rendesen kiszolgálná ( 4090 egyes játékoknál 4K fullosan natív 40-50 fps
, vicc )...az biztos, hogy kell lennie majd valaminek hogy a mai gazdasági helyzetben rávegyék a vevőket arra, hogy milliós árakat kifizessenek az 5090-re... nyilván annak az erejének meg jóval brutálabbnak kellene legyen mint a 4090, mert akkor mindenki marad a 4090-en... tehát akár még igaz is lehetne, az se lenne meglepő, bár torkon fosná az előző gen. vevőit, de arra is láttunk már példákat. Én inkább abban leszek biztos, hogy mire ideér 700-750 alatt nem lesz 4080, és 1-1.2M lesz minimum a 4090... legalább is az első eresztések
-
M@trixfan
addikt
válasz
Csokifalo #46922 üzenetére
Imádom ezt az érát, de én azt mondom már eleve a torony egy elrontott koncepció. Csak oldalára fordították a desktopot. Hihetetlen, hogy az ATX szabvány azt nem bírta megoldani, hogy ne lefelé nézzen a VGA és meg legyen támasztva. Én még egyel visszább megyek; a desktop ház volt normális és most is annak lenne értelme a nagy VGA-kkal. Néztem napokban egy SGI Indigo Extreme grafikus modul bővítését mennyire mérnöki módon volt kialakítva a helye a 3 PCB-s “szendvicsnek”, plug and play gyakorlatilag. Ha leveszem a nagy Mac Pro oldalát 2008-ból akkor ott felfelé néz a VGA és a több slotos kártyáknak sínes vezetése van az ellenoldalon, a kártya PCB-jéből megy hátra egy rögzítő rész. Így nem a PCI-E busz viseli a terhet, mindkét végén rögzített a kártya. Természetesen minden csavarhúzómentesen szerelhető az egész házban. Itt meg vesszük a milliós kártyát és letöri saját magát, persze minden gámör meg világít meg áródzsí…
-
yagami01
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #46923 üzenetére
Vagy átalakítóval vertikálisan?
Csokifalo: Nekem (is) mindig a nagy házak voltak a bejövősek. Sok mondjuk nem volt, a mostani az első, viszont ez már több, mint 10 éves (Switch 810).
Az idő persze már eljárt felette a kialakítás miatt, a 3090 nagyon ki van centizve (ha a HDD-ket is szeretném használni, márpedig szeretném). Sokáig Enthoo Elite volt kiszemelve utódnak, de az utóbbi időben megtetszett az 1000D, így lehet az lesz a következő - remélhetőleg lehet majd még kapni, ha eljutok odáig... ami lehet csak jövőre lenne (leghamarabb és legideálisabb esetben, mert sokmindent szeretnék).
-
Csokifalo
senior tag
válasz
-=RelakS=- #46923 üzenetére
jogos, de nyilván nem az volt a feladat, hogy egy 25 évvel ezelőtti házba tedd, hanem azt jegyeztem meg, hogy ezek a tornyok eltűntek, pedig egy hasonlóba elfér akármekkora kártya, sztem túl van misztifikálva ez a "nagy" a gpu dolog...főleg nekünk akik IBM és hasonló gépekkel kezdtük a 90-es években. Amúgy pl tök divatosan az open házak is újabban van egy-két jópofa, ott meg full mindegy
-
Csokifalo
senior tag
"Lassan nem fognak elférni a vga-k a házakban"
Oh pont Te ne emlékeznél a régi chieftech stb tornyokra?ezekben elférne 3x ilyen vastag kártyákból 5 db... az csak az újabb "hóbort" lett hogy lassan sokan már egy gyufaskatulyába raknák a cuccukat. Az se véletlen hogy sokaknak szarrá melegszi magát a cucc, nincs normális szellőzés se már sok házban
-
válasz
deathcrow42 #46920 üzenetére
igen az jót tenne a piacnak.Én Intelnek drukkolok a legjobban, mivel VGA-t is gyártanak,egy fejlett gyártástechnológia náluk növelné a versenyt minden téren.
-
válasz
S_x96x_S #46918 üzenetére
Az az igazság én itt szurkolok a Samsungnak, kellene a TSMC ellen egy értelmes versenytárs a piacon
Illetve az Intel, mert ha valahol, akkor itt a 2-3 nm (intel 1.8nm - 18 angstrom, köhhh) környékén lehet majd valamiféle verseny. 5 és 4 nm-t a TSMC egyértelműen megnyerte.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #46917 üzenetére
A tajvani sajtóban megjelent hír (ai-s összefoglalója) már korrektebb [1]
TLDR: Az nVidia "tesztelheti" a Samsung 2nm-t;
és a 2 nm-es gyártási technológia lehet Samsung utolsó esélye.[1]
"""
Az nVidia számára kulcsfontosságú hír, hogy a vállalat a jövőben a Samsung 2 nm-es gyártási technológiáját is tesztelheti, hogy csökkentse a TSMC-től való függőséget. Jelenleg a TSMC gyártási kapacitása korlátozott, és az árak nagyon magasak, ezért az első 2 nm-es chipek gyártása legkorábban 2026-ra várható. Az nVidia számára stratégiai előnyt jelenthet, ha több beszállítótól rendel, mert így jobb alkupozíciót szerezhet, és csökkentheti a költségeit. Bár a Samsung korábbi csúcstechnológiás gyártási folyamatai nem voltak hibamentesek (pl. 4 nm-es chipeknél túlmelegedési problémák léptek fel), ez a 2 nm-es projekt új lehetőség lehet a számukra. Az nVidia célja, hogy biztonságosabb, diverzifikált ellátási láncot alakítson ki.
""" -
S_x96x_S
addikt
válasz
pRoject22 #46915 üzenetére
> így ennek fényében meg ilyen pitiáner dolgokat tennének
> miközben már lenyomták az Apple-t is?
TLDR: Az érvelésbe nem kell beletenni az Apple -t és akkor ok.> És igen az Nvidia 2024-ben lenyomta az Apple-t
Az egy Nov 5 2024 -i hír; és igen volt egy időszak az elmúlt évben;
de még nem beszélhetünk "tartós le-nyomásról"
Dec 16 2024 "Nvidia falls into correction territory, down more than 10% from its record close"jelenleg: Apple > nVidia
- Nvidia 3,54 billió USD Piaci tőkeérték
- Apple 3,68 billió USD Piaci tőkeértékmegj1:
A Piaci tőkeérték - a befektetők jövőbeli elvárásait tartalmazza az adott pillanatra.
( melyik tud nagyobb nyereséget csinálni egy adott befektetett tőkéből ; vagyis nagyban függ az aktuális hype-tól )megj2:
Most mindenki a 2025 CES bejelentésre vár; és az megint megmozgatja a tőzsdei árakat. -
válasz
S_x96x_S #46914 üzenetére
1: Pls ne ollózz össze egy mondatot az én két mondatomból mert úgy már más a jelentése
Azt írtam ,hogy az NV bevételi forrásai alapján nem a consumer VGA piac neki az elsődleges.
És igen az Nvidia 2024-ben lenyomta az Apple-t
Téma off részemről, szia.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
pRoject22 #46908 üzenetére
> az NV bevételi forrásait ... miközben már lenyomták az Apple-t is?
Az Apple éves bevétele talán még mindig jelentősen meghaladja az NVIDIA-ét.
A piaci kapitalizáció - amire te gondolhatsz -
már egy másik mérőszám, ami a jövőbeli várakozásokat mutatja.Az Apple azért csinál jó kütyüket;
például ha nagyon sok VRAM kell a notebook-ba ;
akkor jelenleg még csak a MacBook Pro - M4 Max - 128 GB(546Gb/s) az egyedüli választás. Idén lesz AMD-s Strix Halo (128GB) aminek a VRAM sebessége talán eléri a felét az M4 Max-nak, de nVidia alapon még - mobilis! ~100GB VRAM -os
konfigról én nem tudok.
De talán ez is meg fog változni, az új [ ARM Cortex X5 + Blackwell iGPU + LPDDR6 ] nVidia procikkal az év vége felé. -
S_x96x_S
addikt
> az amcsi TSMC gyar 30%-al dragabbam fog uzemelni
"NVIDIA Is Now Rumored To Switch Towards Samsung Foundry For 2nm Process, Ditching TSMC Due To High Costs"
https://wccftech.com/nvidia-is-rumored-to-switch-towards-samsung-foundry-for-2nm-process/a cím azért egy kicsit túlzó;
de a diverzifikáció nagyon is racionális érv a több lábon állás mellett az nVidiának is.
És ne felejtsük el, hogy az USA kormány is próbálja terelgetni az nVidiát.
(2024 sep 13: U.S. Govt pushes Nvidia and Apple to use Intel's foundries )persze az nVidia (Windows arm) PC-s (superchip/socm/apu)
[ ARM Cortex X5 + Blackwell iGPU + LPDDR6 ] procik
egy része lehet, hogy Intel 3nm -en készül;
És persze lehet, hogy az év második felében már meg is jelenik.
és az ideális nVidia++ konfig ( nVidia arm+Blackwell iGPU ) + Blackwell GPU lesz. -
válasz
KRoy19 #46907 üzenetére
Nem is az a gond, hogy reagálnak, hanem hogy tényként kezelik mindegyiket, amin lehet egy jót hőbörögni. És persze hőbörögnek. Aztán meg majd jönnek az ellenirányú baromságok, hogy az 5080 mekkora bestbuy 1200-ért. Vagy ha az nem, akkor az 5070 Ti.
#46910 Jacek: miután működik, én első sorban a fogadó oldalon keresném a hibát
-
válasz
pRoject22 #46908 üzenetére
Ez most ervenyes de miota? Egy masfel eve? Elotte a gaming volt a fo csapas, aztan egalba feljott a tobbi. Most az AI horror bevetel es reszveny, na innen bazi nagyon lehet pufanni am...
Voltak mar a tortenelemben vezeto cegek akik akkorat buktak hogy felvasaroltak oket..
Nezd megbaz Intel milyen cumizott joforman mestersegesen van talpon. -
Mesterséges intelligencia: Az MI iránti kereslet exponenciálisan nő, és az Nvidia chipjei nélkülözhetetlenek az MI alkalmazásokhoz.
Nagy nyelvi modellek: A ChatGPT és más nagy nyelvi modellek kifejlesztéséhez és futtatásához hatalmas számítási kapacitás szükséges, amelyet az Nvidia GPU-i biztosítanak.
Generatív AI: Az AI által generált tartalmak (képek, videók, szövegek) egyre népszerűbbek, és ezekhez is az Nvidia technológiája szükséges.
Felhőszolgáltatások: A felhőszolgáltatók (például az Amazon Web Services, a Microsoft Azure) egyre több MI-alapú szolgáltatást kínálnak, amelyekhez az Nvidia GPU-ira van szükségük.
Az Nvidia 2024-ben rekordprofitot ért el, amelyet elsősorban az adatközponti üzletág növekedése hajtott.
Az Nvidia 2024-es sikerét elsősorban a mesterséges intelligencia iránti rohamos növekedésnek köszönheti. A vállalat által gyártott GPU-k nélkülözhetetlenek az MI modellek képzéséhez és futtatásához, így az adatközponti üzletág a legnagyobb bevételi forrás.
Szóval nem tudom ,szerintem ha megnézzük az NV bevételi forrásait és lebontjuk akkor nem feltétlen a consumer VGA paic lesz nekik az első, így ennek fényében meg ilyen pitiáner dolgokat tennének miközben már lenyomták az Apple-t is?
-
KRoy19
őstag
Az a vicc, hogy az emberek saját maguk gerjesztik a hisztériát azzal, hogy reagálnak minden utolsó "leak"-re.
Ha csak annyi lenne ezekre a reakció, hogy "jóvan üljél le, majd megvárjuk a hivatalos bejelentést", akkor nem lenne semmi hiszti és az Nvidia is hiába próbálná ilyen sunyi módszerekkel felmérni a piacot.De hát tudjuk, hogy milyenek az emberek. Szeretnek drámázni.
-
válasz
pRoject22 #46902 üzenetére
Annyi azert nem, de
Tuti hogy ezt megfizetik ezeknek az oldalaknak, csatornaknak.. gerjesztik a feszkot, NV felmeri kb mikor kapcsol le az emberek agya
Es majd meg o lesz a jofej az 1200 msrp-vel es kb. nulla fejlodesselLassan ott tartunk hogy az adott kategoria nem veri meg a sajat refresh-et
5-6 eve ilyen arakat benyogott volna valaki a topicba sirva rohogik ki, most meg rohannak at emberek megvenni.
-
Úgy látom, lassan eljutunk oda, hogy az NVIDIA épp csak dolgozni kezd egy új generáción, és máris automatikusan k@cs@g lesz
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! I5 14400F / RTX 5070 12GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD!
- 7db tápegység egyben eladó
- LG 34WQ500-B - 34" IPS LED - 2560x1080 Wide FHD - 100Hz 5ms - AMD FreeSync - HDR10
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 77B3 - 77" OLED - 4K 120Hz & 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - 700 Nits
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest