-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Igy 2024-ben engedjuk mar elnezt a nalunk nincs olyan arban..
Mi a problema egy amazonos vasarlassal vissza kuldheto 14/30 nap stb. gari nem problema. -
veterán
Nem tudom mitol ilyen draga a 4070S, legolcsobb bontott darabok amazonon amit lattam 200e HUF de a legalja PNY 40dbi hutessel porszivo
Namost 230e HUF volt a TUF 7900 XT brutal full kuss akkora mint a 4090
Ugyan annyi lett volna valami arabylaf normalis hutesu de egyforma arban azert nem ellenfel. -
Teasüti
nagyúr
válasz T.Peter #44742 üzenetére
Én hegyeket szeretnék látni megmozgatni, folyadékot szeretnék látni szimulálni, és BeamNG szintű soft body-t szeretnék látni. Ehhez kell azért a vas még mai viszonylatban is.
Három fellibbenő újságpapír és egy ledőlő polc már nem nyűgöz le. Ahogy a ruha és haj is már szinte alapvetés. Ageia demókban több száz egymással kölcsönhatásban lévő elem volt szimulálva, most meg minden részecske eltűnik 5 másodperc után. Maradjon képernyőn a törmelék és bokáig szeretnék járni benne.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz Teasüti #44740 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű. A PhysX régen a 3.4-es verzióval brutál nagyot gyorsult CPU fronton, később viszont, a 4-es és 5-ös verziókban több dologra is használhatsz GPU gyorsítást a CPU számítások mellett tehát, nem úgy van, mint régen, hogy csak CPU vagy csak GPU-t használsz, ma már a hibrid megoldással nem lehet tudni, hogy melyik játék használ GPU gyorsítást a fizikában. Egyrészt sok száz UE és Unity játék alapértelmezetten PhysX-et használ, azt nem tudhatjuk, hogy ezek közül használ-e valamelyik GPU gyorsítást valamilyen fizikai számolásra.
"Illetve mutass egy olyan húzó címet, ahol a játékmenet szerves része a fizika!
Kizárólag Havok-ra jött olyan cím, ahol a fizika megkerülhetetlen része volt a játéknak."Nem tudom neked mi számít húzócímnek, de szerintem nem is kell annak lennie, de például az X-Morph Defense című játékban a játékmenet szerves részét képezi a fizika és az PhysX 3.4-et használ. Abban a játékban kulcsfontosságú, hogy egy épületet hogyan rombolsz szét, mert attól függően fog ledőlni és nem mindegy merre dől.
"Több száz használ PhysX SDK-t az igaz. Ezek közül mennyi használ hardveres PhysX-et a CPU helyett?"
Igazából több száz helyett kb. 10.000
Ahogy írtam, ma már nincs értelme különbséget tenni, hiszen a PhysX SDK-val több részfeladatot meg lehet oldani GPU gyorsítással, arról nincs információ, hogy mely játékok ezek, hiszen a fejlesztők ezt nem reklámozzák ami logikus, hiszen ez ma már alap dolog. Attól, hogy egy fejlesztő nem reklámozza, lehet hogy használnak némi GPU gyorsítást, nem tudjuk, de nem is fontos. Sokaknak azért fontos, mert akkor régen a GPU gyorsítással értek el látványos fizikai szimulációt, melyeket ma mér a CPU is simán megold, ugyanolyan gyorsan (lásd a korábban említett 3.4-es verzió).
Egy másik, népszerű indie alkotás a Kerbal Space Program, ami szintén PhysX-et használ, hiszen az a Unity motor alapértelmezett 3D fizikai motorja. Ez csak két kiragadott példa volt, ahol a fizika szerves része a játékmenetnek.Nem az a fontos, hogy használja-e valamelyik játék a GPU gyorsítást, mert a 10.000 játékból nagy valószínűséggel sok használja. Inkább az a kérdés, hogy a fejlesztők túlnyomó többsége miért nem használja ki az SDK és egyéb fizikai motorok adottságait. Nem sokat látunk a fizikai motorok képességeiből játékokban. Nyilván van jó néhány, amely fizikára épít játékmenetet szempontból, ezek túlnyomó többsége indie alkotás.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
veterán
Tobbire nem reagalok sajna mert 15 vezettem eddig sved fele es kicsit befaradtam a kompnal
-
veterán
Vegul is szep tehat hazudok
200 alatt nincs 4070s szuper, 231 vettem egy TUF 7900XT havernak meg egy Sappgire Pulse 7900 XT..
Gondolom ott az outlaws csak ugy szalad kicsit lebutitja a texturakat de ez NV-nel features mint a regi csalos driver
En az amd fanboy 5db 4090-el a haram mogott... -
Teasüti
nagyúr
válasz Busterftw #44736 üzenetére
Több száz használ PhysX SDK-t az igaz. Ezek közül mennyi használ hardveres PhysX-et a CPU helyett? Illetve mutass egy olyan húzó címet, ahol a játékmenet szerves része a fizika!
Kizárólag Havok-ra jött olyan cím, ahol a fizika megkerülhetetlen része volt a játéknak.
Nekem így friss elmegy a Control, ahol nagy számú effektek voltak jelen és elég látványos volt. De az se hardveresen gyorsított már és nem része a játékmenetnek sem.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz KRoy19 #44734 üzenetére
+1. bizony ez nagy probléma. Még a Ps2 re is jelent meg akkoriban olyan játék amiben rombolni lehetett a környezetet elég jól, de ha visszaemlékszel a F.E.A.R. részeire [link] ott is az irodákban a golyóktól repkedő papírok, az elszabaduló poroltó ami sérüléseket okozoitt a falon és kitörte az ablakot amin utána befújt a szél és repkedett a sok por,meg sorolhatnám.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz Teasüti #44733 üzenetére
Nekem bőven megfelelt az is amit csak a látványhoz adott. Nélküle pl. a Batman játékok rettenetesen sterilek voltak. Sajnálom, hogy nem jönnek már ilyen játékok.
Busterftw:
Szoftveres PhysX-et igen, mivel már része volt az Unreal 3-nak is. Hardveres PhysX-et kb. 40.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz KRoy19 #44734 üzenetére
Emlékszem 2000-es évek elejére, PC Guru cd melléklet HL2 trailer amiben demózták a fizikát. Már akkor voltak olyan játékok mint a Red Faction 1-2 ahol rombolható volt a környezet, és ezt ki is kellett használni továbbjutáshoz. Mafia 1-ben az autókról le lehetett lőni a lökhárítót, tükröket, benzintankot is kilőhetted, deformálódott a kocsi ütközéskor, hol volt ahhoz képest a GTA3....Ma? Szinte semmi, minden statikus...
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Teasüti #44733 üzenetére
Igen, ez az általános fizika elhanyagolás a játékokban nekem is nagy szívfájdalmam. Emlészem kb. 15 éve amikor láttam az Ageia Physx demókat azt gondoltam ,hogy alig várom, hogy ilyen menő fizika legyen a játékokban.
Erre itt vagyunk 2024-ben és a legtöbb játékban gagyibb a fizika, mint némelyik 10-15 éves játékban.
Kicsit elmehetne a fejlődés ebbe az irányba is, mert jó cucc a Ray Tracing, de azért nem ártana a fizika szempontjából is fejlődni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz FLATRONW #44729 üzenetére
Egyetlen játékban sincs már hardveres PhysX, mert az exkluzív fícsőr. Amiben volt, ott sem volt meghatározó a játék mechanika szempontjából. Én vártam a fizikára épülő játékmenetet, mint a Messiást. Nvidia ledegradálta* közönséges eyecandy-re, pedig forradalmi lehetett volna.
*Vagyis mivel bezárta, ezért inkább nem terjedt el.
Egy maréknyi játékba került csak bele a hardveres PhysX, ott is csak eyecandy gyanánt.Nekem volt anno egy 9600 GTX kizárólag PhysX-re, annyira bele voltam invesztálva a koncepcióba.
Aztán arra a sorsra jutott, mint a Creative hardveresen gyorsított hangja, ami konkrétan két játékba került bele, aztán viszlát. De azért benne volt a gépben a Auzentech kártya is.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
Ez szimplán a különböző felbontások és beállítások gépigényeinek a kérdése.
Ha 4070 kártyával nem megy a 1440p High, akkor tessék csökkenteni a beállításokat vagy lépni gyorsabb kártyára.
Ez eddig is így volt.
Ettől még a 4070 nem fogja magát összefosni, csak azért mert 24GB vram mellett 19GB allokál 4K Ultra+RT - vel.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Igen, 2013-ból.
Amúgy meg akkor gondolom az lenne a baj, hogy miért van külön kártyán, hisz a videókártya, a grafikai gyorsító kártya, a fizikai gyorsító kártya és a hangkártya mellett már nem igazán fér el.
Ugye már ha megmaradt volna az a felállás, mint a voodoo 1-2-nél, hogy a videókártya mellé vettél grafikai gyorsítót.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44726 üzenetére
Régebben akadt egy Ageia nevű cég aki pont ilyen kártyákat csinált, aztán felvásárolta valaki. Kár érte. Kiváló Ügynök Volt!
Ha már itt tartunk raytracingre miért nincs dedikált gyorsító?
Értem én hogy 800eFt-ba csak egy 609 mm² szilícium lapka fér bele 5nm-en, abba meg nem csak rt egység van. De van több pcie slot a gépemen még 2 is ahova betudnák tenni ilyen kártyákat. Gyárthatnák a dedikált egységet csak rt gyorsításra mondjuk 7nm-en és 2 ilyen kártyát is tehetnék gépbe a fő gpu mellé...[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44722 üzenetére
Én modolom magamnak. Mért is ne tenném? A fejlesztők általános konfigokra optimalizálnak nem az én gépemre, amiben van mondjuk 16 mag meg egy csúcskártya, lehet nálam elbír sokkal több npc-t mondjuk a CP2077 mint az átlag 8 magos rendszereknél. Szeretek tweakelni. Így sokkal jobb modolva. Nálam ez alap dolog, ha lehet akkor legjobb framerate-el és kinézettel szeretném tolni a lehetőségekhez képest. CP2077-nél is kipróbáltam az összes raytracing/path tracing optimalizáló modot, sikerült is úgy megcsinálni hogy full path tracingel fusson 1080p-n 45+ fps-el, abból tudok felskálázni 4K-ra, jó minőséggel, nem úgy mint aki ennél sokkal rosszabb felbontásról skáláz fel 1080-1440p-re. 20+ éve modolok minden játékban ahol lehet. Ezért nem lesz soha konzolom, ott ez nem opció.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Akkor most kezdjem el faragni a játékot a fejlesztők helyett?
Én épp amellett érvelek, hogy hátradőlve kényelmes távolságban teljesen mindegy, hogy 4K vagy DLSS 1080p. De régebbi játékoknál - amik 1080p felbontásra váltják a képernyőt - sincs kifogásom a nem natív felbontásra adott nézési távolságból. Ahogy a Windows asztal is 150%-ban van skálázva és böngészőben a PH fóruma is 150% nagyításban működik, mert nem vagyok sasszemű.
De a bányász időszakban játszottam 720p-ben is a 4K monitoron - pixel helyesen skálázódik a kép. Ha a játék nem tud megfeledkeztetni a képi beállításokról, akkor inkább keresek vmi jobb időtöltést. Eyecandy az kb az első egy órában el tudja adni a játékot. Utána már azért kérem a tartalmat is. Aztán ha arról van szó, hogy natív 4K TAA-val vagy anélkül, de 30 fps VAGY dlss és frame gen 90 fps és még az effektek is masszírozhatják az egomat ultrán, akkor én a hét minden napján az utóbbit választom, köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44720 üzenetére
Skyrim-nél ki lehetett kapcsolni ha akartad, megvolt a lehetőség. Itt meg nem. Force-olva van. Ez nem művészi kérdés. Mesélhetnék neked arról hogy a Betheasda hogy rontotta el a Skyrim sokadik kiadott verziójának textúráinak a tömörítését úgy hogy több vramot is foglalt a végére és még rosszabbul is nézett ki...Fallout 4K textúracsomagja is csak fel volt skálázva és foglalt vagy 80GB-ot. Én meg nexusról összeszedegettem a jobb csomagokat, el se hitted volna hogy az a Fallout 4 ha élőben látod.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44718 üzenetére
Amíg nem kapcsolod le a TAA-t a játékban addig úgy sem fogod látni hogy kell kinéznie valódi formájában...várjuk az összehasonlítást a gyári és a lekapcsolt TAA-val.
Sajnos sok új játék vignette, élesítés, színprofilt stb effekteket rátesz a képre...
Én is fotózik/videózok. Csak ha lehet .png-be mentsd a képet ne .jpeg-be.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz KRoy19 #44713 üzenetére
Igen, fotós/videós szemmel is látszik, hogy van némi élesítésnek tűnő hatás rajta. Bár a játékban ez le van véve nullára. Nekem speciel bejön. Igazi részletben sincs elveszve semmi. Ami van, az csak ki van emelve kicsit és sokkal meggyőzőbben, mint egy közönséges Sharpening. Kolléga fentebb arról írt, hogy a padlón szereti látni az apró repedéseket. Nem gondolom, hogy 1080p render mellett ne látszana a textúra teljes egésze és elvenne bármit is az élményből. Főleg kényelembe helyezve magamat és hátradőlve játék közben.
Ezt most a "4K játék" kapcsán írom. Szerintem felesleges ráerőltetni ezt a videókártyára. Szvsz nincs igazi hozzáadott értéke. Ha bármi érdemi összehasonlításhoz 400%-os nagyításra van szükség, akkor ott már nincs értelme hasonlítgatni semmit.
Aki meg olyan sasszemű, hogy neki b.ssza a szemét egészséges nézési távolságból, hát akkor ő balszerencsés videofil. Audiofilek és videofilek meg úgyis örömmel fogják kinyitni a pénztárcát, illetve nekik úgyse lesz elég jó soha semmi se.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44712 üzenetére
Azt a zajtengert ugyanúgy az nvidia is elköveti ha kikapcsolod a denoisert, de nem ez a lényeg. Lehetnének jobbak is a textúrák ebben a Hogwarts Legacy-ban de elnézem nekik mert ez az első komolyabb játékuk, pár GB-os textúra moddal biztos fel lehetne húzni jelentősen a környezet kinézetét, elég lenne csak AI-al felskálázni az összes textúrát.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #44707 üzenetére
Én most így teljes képernyőn váltogattam képnézegetőben a folyosó jelenetben a 4K és a DLSS Performance (1080p) között oda-vissza. DLSS képe nekem jobban tetszik, mint a natív. A kontúrok jobban ki vannak húzva, részletvesztést sehol sem látok az RT effekten kívül. Pedig ezt most nagyítóval kerestem.
Szerintem AI skálázás a jövő. Nekem nincs kifogásom ellene. Hagyományos AA-nak lejárt az ideje. AI kontúrosabb képet készít, mint a natív render. FPS nyeresége is van. Artifact egyre kevesebb, ami akció közben úgyse szúr szemet. Én nem értem miért kardoskodik ellene a nép. Igaz hosszú utat járt be és döcögős volt, de ha a Control volt az utolsó összehasonlítási alap, akkor azóta kijött két fő verzió.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tessék.
Két jelenet a Hogwarts Legacy-ból.
Egyik a padlón lévő tükröződést demonstrálja, másik meg egy RT tükör előtt állva demonstrálja a részleteket.
A képernyő felbontása 4K minden képen, de a DLLS szintje változik.
A "4K" fájloknál a DLSS ki volt kapcsolva. A Quality az 1440p-ben renderel, a Performance az 1080p, az Ultra Performance az 720p.
Ha az RT-t kivonom a képletből, akkor a textúra részletességére nem hiszem, hogy sok panasz lehet DLSS szinttől függetlenül, vagy igen?
RT effekteket tegyük félre egy percre és fókuszálj csupán a textúrákra! Natív 4K és a DLSS Performance (én ezt szoktam használni) között van annyi különbség ami miatt megéri kínlódni a 4K-val? Főleg ha még játszani is szeretnék, nem csak fotózni a játékban.[ Szerkesztve ]
-
félisten
Kicsit el vagy tévedve. Ez egy NVidia topik. Ráadásul szólj ha még egyszer leírjam neked már nem tudom hányadszorra hogy a 12 GB Vram kevés,de nem ezen kellene rúgozni és csak ezzel foglalkozni, mert ez egy kártya sku, a 4070 variánsok.
létezik 4060 16 GB, 4070 Ti super 16GB, 4080 és 4090 amik mind ennél több és gyorsabb Vrammal vannak nagy L23 gyorsítótárral amire ez még rátesz. Mindegyik kommentemben leírtam hogy mindenki priorizáljon neki mi kell. Az AMD semmivel sem jobb vétel mint az Nvidia az én szememben, mert amennyivel olcsóbb( ha egyáltalán) annyival kompromiszumosabb( nekem számít az RT és a DLSS) és ugyan ezen gondokodás mód szerint neked semmivel sem ad töbet az Nvidia mert nem érdekel az RT és a felskálázás. Tehát remélem lassan megérted mire utalok ezzel. (Hogy ez nem egy vs topik és nem itt kell hitet tériteni, mert mindegyik gyártónak meg vannak a maga hátulütői és nem ez a témája. Pumba ki lett banolva ezért x időre az AMD topikból, pedig AMD kártyája van... )
A butított sávszéllel rendelkező DP 2.1 re re gondolsz aminek semmi értelme? remélem nem kerül fel ebben a formában.Az AMD az álmadiban 10 szer kisebb cég. Nézz utána mennyi a bevétele az AMD nek még úgy is, hogy az Nvidia rekordokat dönt.meg fogsz lepődni hogy a 10x től mennyivel eltér. Ez egy bullshit, Ezt a kártyát ma már nem tudod itt eljátszani, hogy szegény kicsi AMD és csúnya nagy gonosz Nvidia.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
Azt hittem ti örültök hogy van egyáltalán AMD aki olcsóbban adja a kártyáit hogy utána még olcsóbban megvehessétek az nvidiát mert az a jobb. Most akkor nektek semmi se jó már? Mindenki feküdjön be az nvidia-nak meg a proprietary technológiájának mert nekik van pénzük lóvére és úgyis jobban tudják? Nektek áll feljebb mert a Radeon nem megy úgy az nvidia kártya nvidia féle saját rajtracing-ben? Erre megy a személyeskedés meg a fanboyozás... Egyetlen példád a a wukong volt, én meg mutattam neked több játékot is amiből látszik hogy a 7900XTX-RT teljesítménye 3090-4070Ti szinten van mindenféle skálázás meg frame gen nélkül is, még úgy is hogy az AMD bevallottan elrontotta ezt a szériát. AMD kb tized akkora cég mint az nvidia , nem versenyeznek ők az nvidia-val, csak saját magukkal. A legutóbbi Zen5 launch-kor is azt se tudom hogy sírjak-e vagy nevessek, azon a cirkuszon amit az AMD megint levezényelt. Megint kihozták ezeket a non X3D processzorokat, közbe meg a nép az X3D-t várta már mióta, senkit nem érdekel a nonX3D széria amióta van a másik is. A 16magos X3D procira is csak az egyik CCD-re fér fel a vcache ez is egy vicc...AMD legnagyobb ellensége saját maga, nem a vetélytársai
Mond csak arra a csodálatos 4070 Ti Super-re felkerült-e már az a bizonyos DisplayPort 2.1?[ Szerkesztve ]
-
félisten
Miattam mondhatod, de ez egy egyszerű hazugság.
Én tudom hogy kevés az a 12 GB Vram néhol ( beállítás kérdése) és hogy az nvidia tudatosan csinálja ezt a 4070 nél, de aki tudatos vásárló azt is tudja mire és miért veszi . Én 12 GB 3080 kártyával játszok vígan elvagyok 1440p-n és 4 K-n is használom az RT-t ,a DLSS-t és nem nagyon van olyan játék aminél ezeket bánnám és a vram akadály lenne. maximum néhol full RT vagy ultra textúra nincs.DE sajnos AMD fanboyok Hite erre épül, tipikus "mi látjuk az igazságot te meg el vagy vakítva a zöld hályoggal" miközben azt gondolom, pont ti vagytok ezzel a gondokodással a legnagyobb akadályai a fejlődésnek, rátok épít az AMD.Mert létezik a 4070 12 GB vrammal.... mellette más kártya nincs,se több vram se options fül. Nem aggódok ezen simán megírtam volna neked én is hogy ezt fogod írni mert te abban az árban veszed mindíg az AMD-t ami nálunk itthon nincs. ( példaként Alzán a legolcsóbb 4070 Super 243 ezer a legolcsóbb 7900XT 320K amit megvennék 336 ezer a 4070 Ti super pedig 356 K tehát nálunk a 4070 Ti Super 16 GB van egy árban a 7900XT vel nem a 4070 Super....No offense. )
kár hogy erre elvittétek a topikot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
Megpróbáltam ezt a 4K-s képet amin nincs denoiser 50%-ra skálázni(ez bevált szokás 3D rendernél ha el akarjuk tüntetni a a zajt, csak 2x nagyobb felbontásban kell renderelni és felére csökkentei a felbontást utólag a nem kész (de azért legalább~90%-os , zajos renderen), még így is látszik a zaj bőven, ezért megint 50%-al kicsinyítettem Mondjátok meg ti hogy egy 1080p/1440p-s monitoron ez hogy néz ki. Szerintem még mindig zajos pedig ez már ~520p felbontás. Hova butítsam már?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nekem mindegy melyik kartya gyarto Riva128 volt az elso 3D gyorsitom. De lehwt hogy V1.
En most azert vettem AMD mert fontosabb a raszter 4070S arban vettem egy 7900XT ami raszterban elporolja nagyon.
DLSS viszont sajnalom... mert 4K-vagyok 6 eve, de elromlott a szemem lehet vissza megyek 1080P-re -
veterán
Nem kellenek.az NV lozungok.. elore leirtam mit fogsz irni
Mint mondtam jelen pillanatban semmi masert nincs az rt jelen formajaban eroltetve mint hogy gyengitseg az AMD es tereljek a nepet az nv fele, jol csinaljak mint irtam.
De hogy en ennek tapsolni nem fogok, te annak tapsolsz hogy nem GPU fejlesztenek mar hanem mar kotelezo a DLSS a FG hogy ertelmezhetoen fusson egy jatek
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Gumi és felni topik
- Robotporszívók
- Vicces képek
- iPhone SE 4 dummy pózol a kamerának
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...