Hirdetés
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gV
őstag
válasz Busterftw #44647 üzenetére
majd jön a modi és dönt. ha kiadnak egy játékot RTXDI-vel akkor az aktuális generáció összes RTX kártyájának illene megbirkóznia vele. kategóriától függően 1080p-n az alsónak, 4K-n a felsőnek. ez így GF FX megismétlése, ami támogatta DX9-et a HL2 mégis csak DX8-on ment vele élvezhetően. az 5060 meg ~1 év mire jön, az rengeteg idő még, hogy megszaporodjanak a SW OL és Wukonghoz hasonló játékok.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a hardver miatt lassú, hanem a DXR miatt. Ezt hardverrel nem oldod meg, mert a limitáció az API-ban keletkezik. A hardver nagyrészt malmozik, mert nem lehet jól optimalizálni rá a bejárást. Egyszerűen látják a fejlesztők, hogy nem fut jól, de mivel zárt a specifikáció, így nem tudják, hogy hol keletkezik a limit. Nem látják. Következésképpen javítani sem tudják.
Látványos egyébként az új Star Warsban, hogy amelyik RT effekt compute shader bejárással van megoldva, az nagyon-nagyon gyors. Egyedül az a nagyon lassú, ami fixfunkciós bejárást használ, vagyis hozzányúl a hardveres részegységhez, és nem az ALU-kon fut ez a részfeladat. És logikus lenne azt várni, hogy az extra hardverelem miatt majd gyorsabb lesz, de pont az extra hardverelem miatt nem látják, hogy hol vannak a kódban a limitek, és ha azt nem látják, akkor nem tudják hol kell optimalizálni, hogy gyorsabban fusson. De ahol ezt meg tudják tenni, lásd a compute shader bejárást a többi RT effekten, ott nagyon is gyors a működés, mert nem feketedoboz-szerű a kód. Látják, hogy hol a limit, látják mit kell javítani, és javítják is.
Ezért írom egy ideje, hogy hiába várjátok az új hardvereket, a limitek a kódban vannak, a feketedoboz jellegű működésbe rejtve. Azt gyorsabb hardver nem oldja meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
D55
aktív tag
Tényleg itt lesz a kutya elásva, mert annak idején a 3060 Ti-vel nekem nagyon látványos tudott sokszor bekapcsolt RT mellett lenni az, ahogyan a GPU kihasználtság RT off-hoz képest 99%-ról az alacsonyabb framerate ellenére leesik ilyen 60-70 köré, mint amikor az embernek CPU limitje van.
-
-
félisten
A videóból nekem nem igazán ez jött le+ kérdés a felbontás is.
Aki azt hiszi 2024 ben Pc-n kizárólag Ultra textúrákkal 4 K-n lehet játszanni annak sokal több videót kell megnéznie de ez is jó példa rá hisz megmutatják benne.
Mindíg a testreszabhatósáról szólt a PC. Nem nagyon tudok olyan játékot, ahol az Ultra helyett High textúra vagy árnyék nem megfelelő kompomisszumot és látványos minőségromlást hozott volna vagy jelentene abban az 1-2 játékban ahol manapság ez gond. Sokkal jobban dűhítene az ha a csúcs félmilliós Kártyám 24 GB vrammal a konkurencia 200 ezres kártyája körül kaparna RT ben és fos felskálázást adna.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
Képzeld nem az RT miatt vettem. Ne hasonlítsd egy több éves használt kártya árát egy új kártyáéhoz. Különben meg nagy felbontáson gyorsabb RT-ben mint a 4070Ti Super és több vram van rajta...még a 4080-nál is. Így fair összehasonlítani, az nvidia saját szponzorált címeben mit megy a konkurencia kártyája...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VRAM az egy specifikus téma. Nyilván lehet olyan tartalommal elárasztani a játékot, vagy olyan RT eljárásokat írni, ami lezabál 12-16 GB VRAM-ot is. De ez nagyrészt döntés kérdése. Mellesleg ez a probléma elég egyszerűen kezelhető a textúrarészletesség csökkentésével.
#44655 D55 : Az csak szimplán egy parancslistás gond. Itt sokkal mélyebbek a kihasználtsági lyukak a hardverben. A legtöbb profilozó nem is mutatja, hogy vannak.
#44657 gV : Itt profilozót kellene ráereszteni, és ott lenne látható. De egyedül az RGP alkalmaz olyan módszert, ami jól kimutatja ezeket a kihasználtsági limiteket. Az RGP meg nem fut GeForce-on.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X2N
őstag
A lényeg amit a videóban is magyaráztak hogy teljesen mindegy hogy mennyi memóriát allokál a játék, elfut 8-12GB-videómemórián is, de a játék már 1440p felbontáson elkezdi drasztikusan lebutítani a textúrákat, textúra beállítástól függetlenül(ami nincs is a játékban, nem lehet állítani). Látom mindenki megnézte a videót Már a videón is látszik mennyivel rosszabbak a textúrák egy 12GB-os kártyán mint a 24GB-os 3090-esen.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ja persze... de ez koncepció, fícsőr... igyekszik a rendszer a textúrarészletességet a VRAM-hoz igazítani, hogy ne fusson ki belőle. Aki nem szeretné, hogy a játék on-the-fly butítsa a textúrákat, vegyen 16-24 GB-os VGA-t.
Az a helyzet, hogy az se jobb módszer, ha a részletesség low-med-high skálán manuálisan konfigurálható. Ha 8-12 GB VRAM-od van, mindenképpen kompromisszumot kötsz, és nem biztos, hogy jobb kompromisszum az, hogy minden medium legyen, mint az, hogy a játék majd eldönti, hogy a high mellett melyik textúra lesz medium vagy low részletességű.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
"Ne hasonlítsd egy több éves használt kártya árát egy új kártyáéhoz. "
Miről beszélsz?
Igen teljesen nyílvánvaló, hogy magadat akarod igazolni, hogy jól döntöttél,de a 4080 nál aztána 16 GB nem problémás, Amúgy meg nincs ezzel gond mert :
'1 : Az Nvidia valóban fillér... a Vrammal egy két kártyán.
2. Az AMD lemaradásban van RT ben és a felskálázásban.
Mindkettőre van megoldás, hogy az első esetben kompromisszumot kötsz ha kell t textúrák teréna második esetben az RT terén. A felskálázás nehezebb dió..
A 7900XTX esetén számomra, ha nem jelentősen olcsóbb semmi nem szól mellette egy RTX 4080 mellett."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Star Wars Outlaws motorja igazából jó. Az Avatar: Frontiers of Pandorához viszonyítva annyi a különbség, hogy nem ugyanazt a memóriamenedzsmentet használja. De maga a motor támogatja az Avatar-féle menedzsmentet is, csak nem aktív a Star Warsban. Ezért tűnik sokkal-sokkal rosszabbnak. Konkrétan a defragmentáció, ami hiányzik, amivel az Avatar nyert bő mínusz 4-5 GB-ot max. részletességen a VRAM terhelést tekintve. De a defragmentáció nem ingyenes, tehát a sebességet tekintve annak költsége van, és a Star Wars esetében úgy dönthettek, hogy inkább azt a plusz 3-5 fps-t választják, annak árán is, hogy a VRAM terhelés 4-5 GB-tal több lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Ertem en hogy eleg a 12gb mindenre is.
-
-
-
veterán
válasz Busterftw #44676 üzenetére
Na de ez nem egy.mod, plusz ott a very low is ott sem acelos.
Az hogy egy tragya a game mas kerdesDe ezt a vedjuk az nvidiat hovy mindenre eleg a 8gb hagyjuk mar.. nem azert ad ennyit mert sporolni akar hanem fele ido alatt avultatni akarja a kartyat
Kozben.megntolja az RT/ PT facomat is hogy egye a memot.. sajat kartyait fullaszja bele hogy vedd a kovwtkezot.
A fejlesztok meg a szaros 8 meg 12 gb kartyakra szenvednek...[ Szerkesztve ]
-
félisten
eygértelmű, hogy 12 GB vram nem elég több játékban 4 K ra RT vel egy AMD-n sem, de ezt mindenki tudja, de ez miatt csak sokan nem fognak venni AMD kártyát mert rász..tak fejlesztés gyanánt + 4 GB vramot amiért szerinted azon nem kell felskálázni, ha kell akkor jó az FSR is bármilyen minőségű is, és natív 8 K ban 120 FPS-sel 3x körbehugyozza raszterben az Nvidiát valami másik dimenzióban.
Azon nem aggódsz hogy a 4070Ti super - 8 GB Vrammal kevesebb fogyasztással 200 dollár árelőnnyel gyorsabb mint a 7900XTX a képeden .Nem egyformák a priorítások és most szerintem be lehet fejelzni itt ebben a topikban az AMD hittérítést mert ezen változtatni nem tudunk, mindenki a saját értékrendje szerint dönt ebben a témában.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
hát igen újra immár harmadszor leírom, hogy van amikor kevés a vram ,soha nem írtam hogy elég mindenre , de ezért létezik a 4070 Ti super, a 4080 meg a 4090 meg a 4060 Ti 16 GB.. és most mit csináljunk ezzel? Ez Azokat aggasztja akinek AMD kártyájuk van mert aggódnak az Nvidia tulajokért valamiért. Kedves emberek.
Az AMD topikokban meg az Nvidiások aggódnak hogy miért megy ebben a z szenzációsan megalkotott Ubisoft játékban az AMD csúcskártyája rengeteg Vrammal az 600 dolláros 4070 super szintjén bekapcsolt RT vel vagy a másikban,a Wukongban ilyen remekül és miért olyan fos a z FSR minősége felskálázásban, a tű éles textúrákkal mi lesz így DE sebaj van ott a vram majd megoldja.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
félisten
Itt a teszt.Nem véletlenül van így és van ott még pár kártya a 4090 kártyán kívül is pl 4070 is. [link]
Radeon használhatatlan magasabb felbontásban maximális RT vel, na nem mintha az Nvidia szenzációs lenne.
Csökenntei kell a minőséget hogy élvezhető legyen 4080 alatt és ez az egész lényege hogy minden játékban optimailzáció kérdése hogy elég lesz a vram vagy hogy hogy fut RT ben. Felesleges a hittérítés, mert mások a pirorítások.Outlaws is lés a Wukong is 2-3 hónap múlva lesz kész állapotban amikorra az egyiknél elég lesz a Vram a másiknál meg menni fog az RT, ennyi a sztori a mai játékiparban.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
Mi értelme van 4K-ban játszani? Ezt kérdem úgy, hogy itt van előttem a 32-es 4K monitor.
Asztali munkánál, böngészésnél egy áldás. De mozgóképnél legyen az film vagy játék szerintem sokadlagos szempont a natív felbontás. A "mozgás felbontás" úgyis bezuhan olyan 480p szintre egy akciódúsabb jelenetnél. Persze ha statikus képre gerjed vki, akkor még talán megértem.Valamint mi a probléma a felskálázással és az FG-vel? Anélkül van 30 fps-em 4K* Ultrán, ezekkel meg van 90-100 fps-em és folyamatos játékélményem. Aztán a friss verziójú DLSS-nél meg már zavaró artifact sincsen. Mi az amit ne szeressek benne?
*Natív felbontást én speciel a fent leírtak ellenében azért használok mégis, mert az elmúlt pár évben megjelent játékok furán kezelik a teljes képernyős módot nem natív felbontáson. Sokan nem is hajlandók felbontást váltani a monitoron, csak a render felbontást veszik le. Akkor meg már inkább DLSS, mint TAA.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz -=RelakS=- #44690 üzenetére
Fura érvelési gyakorlat rögtön átesni a ló másik oldalára.
1080p és 4K közt nem látok eget verő különbséget 1 méterről.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44689 üzenetére
4x részletesebb kép? Ez semmi? Ha kisebb monitorod van, 24-27" akkor 182-165ppi ami miatt nem kell AA-t használnod? Ha felteszek jó minőségű 4K textúra modokat játékon belül még a padlón is látom a repedéseket olyan részletes a kép CP2077-nél. Fegyver távcső az nem recés kör alakú valami, hanem szép kör alakú. Windows 2x-es skálázással gyönyörű betűk? Ezt mobilon is látjátok milyen, ott is ~-480ppi-van. Nincs semmi baj a "mozgás felbontással" persze mindig lehetne jobb a pixel refresh time de oledet nem gyártanak csak 27-es méretben, nekem meg kisebb lenne jó ilyen felbontással, vagy ha nagy akkor 8K 32"...azt tökéletes lenne.
Ezzel szemben mi előnye van a képminőség szempontjából a FG-nek? Hogy minden második harmadik kép legyen egy hibás interpolált kép? Van az oled TV-n interpoláció, látom mit csinál mozgás közben a képpel, inkább kikapcsoltam, nem az én világom.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Láttál már DLLS 3.5-öt élőben?
A tévés szappanopera képinterpoláció egy muzeális technika ehhez képest.
Nézegettem összehasonlító videókat DLSS, FSR kapcsán, szóval nagyjából képben vagyok miféle artifact-ok szoktak előfordulni. DLSS 2-nél nekem még panaszom volt a temporális skálázás miatti szellemkép. Illetve 3.0-nál szar implementáció esetén az UI is szellemképesedett. De a mostani verziókkal én élő képen vesszek meg, de nem látok semmi nem oda illőt. Én nem tudom megmondani neked ABX teszten, hogy melyik a valós és melyik az FG render.4x részletesebb kép? Ez semmi?
Nézési távolságtól függ. Egy méterről a 32-es monitor nem tölti ki annyira a látómezőmet, mint mondjuk a 130"-os vászon 3 méterről. 1080p pixel helyesen kerül megjelenítésre rajta. Nem igazán tesz hozzá nekem az élményhez olyan hangyafasznyi részlet, amihez már nagyító kell. Persze ha pixel peep-elni szeret az ember 50 centiről, ahol már forgatni kell a fejemet a monitor egyik szélétől a másikig, az más dolog.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Teasüti #44694 üzenetére
2.0-t láttam Control,CP2077 alatt amíg volt ilyen kártyám(RTX2060). Az a baj vele hogy ez mindig azzal jár hogy akkor felskálázunk és megy rá az élsimítás. Nem lesz továbbra sem ilyen minősége mint ennek:
Magamat ismerve megmondanám hogy be-van-e kapcsolva. De ezért nem fogok most egy 4090-est venni. 4K RT DLSS-nélkül azt is megfekteti.Mosott a képe minden játéknak amiben van élsimítás. Ez a baj.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Teasüti #44691 üzenetére
Nekem 42"-on bevált
Legalább két játékban a DLSS felskálázás is bejött.
Eddig csak a wukong majomban láttam framegent, az is FSR, de ha nem azt néztem, ahol tudtam, hogy biztos ócska lesz, akkor az is meglepően jól nézett ki.
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Teasüti
nagyúr
Control az még vmi 1.x-et használ és saját implementációt. Nem tudom ki lehet-e cserélni alatta a fájlokat vagy az egyedi verzió miatti függőségbe belefagy-e, de én nem piszkáltam. De hozzá kell tennem, hogy nekem nulla panaszom volt a Control alatti DLSS-re. Inkább 2.0-3.0 közötti játékoknál voltak panaszaim a szellemképre.
Pl. Pacific Drive mikor kijött, az akkori DLSS verzióval a játékbéli képernyőkön durva artifact-ok voltak a temporális felskálázás miatt. Bár mondhatni korhűen szimulálta a CRT monitorokon a pixel "gerjedés" lecsengését.Illetve rémlik ez a beszélgetés CP2077-ről kicsit feljebb, de tegyük hozzá, hogy ez egy screenshot és mindenki pixel peep-el rajta. Ha belemerülsz a játékba, akkor nem fogsz pixel peep-elni. Persze az első fél órában megnéz az ember minden fűszálat, de ha utána nem tud beszippantani a játék akkor azzal nem is érdemes játszani.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Denoiser nélkül ennyi részlet van a képen, ha erre megy a denoiser az is elvesz részletet, ebből kell a "csudálatos AI-nak valamit generálnia" ami felér a natívval(mindez raszterben nincs):
Érdemes a képeket megnyitni nagyban és úgy megnézni. 4K mind.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest