-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
"The most powerful and most expensive AI hardware on the planet."
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
Uhm, nem kéne itt lennie egy RTX HDR opciónak?
-
Teasüti
nagyúr
válasz
hahakocka #44590 üzenetére
Attól függ mik az elképzelések. DLSS Performance nélkül szeretnél 4K-t? Ha AA játékkal játszol, olyan nem mostanában lesz, de talán még nem is ebben az évtizedben (vagy ebben az életben).
Az újabb és újabb játékok úgyis előrébb fognak járni, mint az éppen aktuális VGA generáció.
De a jó hír, hogy a 4K felbontásnak nincs túl sok hozzáadott értéke mozgás közben.
Statikus jelenetekben fasza, de amint motion blur és társai képbe kerülnek, onnantól teljesen mindegy, hogy 4K, 1080p, vagy 720p. Én amúgy váltanék rá gép nélkül is.
Mikor VGA-m még nem is volt - a bányászláz idején - csak egy Vega 8 egy 5700g-ben, már akkor 4K monitoron voltam és 720p-ben játszottam. A skálázás pixel perfekt 720p-re és 1080p-re, így a render mindig is ezen felbontásokon ment. Most 4070 TiS mellett is csak DLSS Performance módban megy a 4K, vagyis a render továbbra is 1080p. Ezt akkor is így hagynám, ha 4090 lenne a gépben. Eleve a 32-es monitortól 1 méterre már nem igazán látom a különbséget a natív és az 1080p közt. Kivéve persze indie és régi játékok, ahol erőből megvan a 4K.
Viszont Windows asztalon a 4K egy áldás. Igaz 150%-ra van skálázva minden, de még így is több területem van, mint 1080p-ben 100%-on.
HDR gaming eddig nekem csalódás. Mindegy, hogy a monitor fényereje mekkora, maga a szoftveres támogatás hiánya, valamint a gyér implementáció és bug-ok elveszik a kedvemet tőle. Arról nem is beszélve, hogy ha SDR-ben készül egy játék és a HDR csak egy tone mapping, akkor egyenesen szarabbul néz ki a játék, mint nélküle.
Viszont érdekesség, hogy RTX HDR-t ráhúzva pl. Hogwarts Legacy-ra szebb képet lehet kapni Steam kommentek szerint, mint a natív HDR opcióval.
Filmek azok mások azért. Ott minden egyes jelenetet külön colour grade-elnek.
Az nyilván pöpecül fog kinézni egy valamire való képernyőn.
De Windows-on még rendes wide colour gamut támogatás sincsen, nem hogy épkézláb HDR.Mondjuk ez nem az MS hibája egyedül. Apple-n kívül konkrétan a teljes IT ipar magasról tojik a wcg-re és mind a mai napig az sRGB az etalon és alapértelmezett választás.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz
hahakocka #44590 üzenetére
Szerencsére nem volt 2 milla, 470eFt-ért vettem évekkel ezelőtt(LG B9), csak film,sorozat megy rajta, játék csak olyan aminél kikapcsolható a HUD mint az ACC. Szerencsére ez is támogatott már a legtöbb játéknál. Semmi beégés nincs rajta. Ha 4K képes lesz idővel a géped érdemes lehet meglépni az oledet ha kitudod használni. A géppel már vannak idegesítő dolgok(win10-ről jó lenne váltani linuxra, 7900XTX-nél magas idle fogyasztás), sajnos ez van.
-
hahakocka
őstag
Játékkal nem próbáltam soha (FHD be se) mivel nem bírná a gépem se még ezért váltok újra, (mármint 4K HDR re gondoltam
) év végén év elején
, de látod most írták annyira nem jó persze függ milyen játékban, milyen monitoron vagy épp tévén nézed. No nem 2 milliós tévén az átlag
az biztos. De akkor nálad csodaszép a HDR gamelés is, az a lényeg szuper! Viszont ha 4K képes lesz a gép gaming és filmek terén is akkor megy a HDR is persze majd. Azért kérdezem, hogy milyen 4K -n a HDR gaming esetleg.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
hahakocka #44586 üzenetére
Mass Effect Legendary Edition-ben a HDR egész kellemes, de ott sincs jól kiegyensúlyozva a sötét pálya a világos pályával. Monitor állítás kellett a sötét területekhez (Light/Shadow Enhance, stb), mert részletvesztés volt. Egy maréknyi játékban próbáltam csak eddig, de általában több gondot okozott, mint amennyi haszna volt. Hitman 3-ban pl. határozottan nem ajánlják bekapcsolni, mert elqrja a képet.
Hogwarts Legacy-ban is kimossa a feketéket. A fekete szintet és így a kontrasztot teljesen tönkre vágja. A highlight és a szín szaturáció az kellemes, de sajnos kimossa a feketét.
(Nem, in-game kalibráció sem segít rajta.)Filmek kapcsán passz, HDR400-as monitorom van (tudom, bakfitty) így én elég késői beszálló vagyok. Nemigen foglalkoztam HDR-el eddig. Szerintem már Windows szinten egy vicc, kalibrálhatatlan vacak (DisplayCal fórumából kiindulva).
De ahogy elnézem OLED-en sincs még 1000 nit. De még csak a közelében sincsenek, szóval szerintem még jó pár évig nem kell ezzel foglalkoznom.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
válasz
Teasüti #44585 üzenetére
Igen egy újabb effekt ami sokszor amúgy tényleg az adott engine-en és az azt készítő majd az RT beleimplementáló fejlesztőktől függ sajna. De amúgy most szép az a lényeg jó? HDR nem tudom mennyire éri meg a játékokban de filmek esetén már csak úgy nézek filmet. 4K HDR meg elvileg még jobb. S egyik kollégám meg most 4K ba játszik agyon dícséri nem gondolta hogy ekkora ugrás lesz 1080p ről. Pont ma mesélte reggel. Csak hát ott nem lesz 140 fps.... Sajna.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
hahakocka #44584 üzenetére
Közben meglett a ludas Steam fórumot böngészgetve: a HDR bekapcsolása után jönnek az artifact-ok és a szellemkép.
Nem értem miért olyan nehéz HDR-t implementálni, de a Frame Gen és a natív HDR - ebben a játékban - nem tud működni együtt. Vmi köze van a DLSS-hez, mert 3.1 után lett hirtelen szar. Na meg a játékban a ray tracing is az idei nyári patch után lett hirtelen szar.
A játékfejlesztőket lehet hibáztatni. 2023-as kommentek alapján. Tehát javítás már nem várható.
Hiába vártam két évet egy Steam akcióra, ez a játék nem tudta kiforrni magát hibátlanra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
csaba951 #44582 üzenetére
Köszi!
E program szerint 3.7.0.0-val jött a játék (Steam-ről).
Amúgy ha már játékokról esik itt szó, azt nem tudja vki hol a szűk keresztmetszet, ha nincs egyértelmű GPU és CPU kihasználtság és a memóriák sincsenek tele?
De jóval a monitor frissítési frekvenciája alatt fut a játék (Hogwarts Legacy) helyenként és olyankor a GPU is csak 60-70%-on jár. Nem értem miért nem 100%-on van kihajtva a gép.
CPU szálak egyenként ki vannak listázva Afterburner-ben és egyik sem szaturál, ami megmagyarázná, hogy miért nincs kihajtva a GPU. A legelfoglaltabb szál is csak 70% körül mozog.
Vram 10/16GB, Ram 20/32 GB.
A játék nvme ssd-n van.
Ötlet?[ Szerkesztve ]
-
csaba951
veterán
válasz
Teasüti #44579 üzenetére
Interneten azt találtam, hogy a Hogwarts Legacy DLSS 2.3.1-et használ. Nézd meg a legújabb DLSS 3.7.20-al.
Hogwarts Legacy-t bezárod.
DLSS Swapper
Letöltöd innen. Library ikonra kattintva letöltöd a legújabb DLSS-t, Games ikonnál jobb szélen Refesh gomb, a megjelenő játékoknál a Hogwarts Legacy-ra bal klikkelve lecseréled a legújabbra.Hogwarts Legacy-t elindítod.
-
KRoy19
őstag
válasz
Teasüti #44577 üzenetére
Mindig minden fejlődéssel szemben lesz valamennyi ellenállás. Ilyenek az emberek. Ilyenkor mindig az a elektromos áram elterjedésének hajnalából származó propaganda rajzok jutnak eszembe, ahol lerajzolták, hogy az emberek majd jól feltekerednek vezetékekre és ott pusztulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Drizzt #44578 üzenetére
Nemtom, most üzemeltem be nem rég a 4070-et és Hogwarts Legacy a második alany. Hitman 3-ban nem vettem észre durva artifact-ot, de Hogwarts Legacy Ultra grafikán és FG-vel egy katasztrófa. Tele van artifact-tal, grafikai bug-gal és az UI-t se választották le az FG-ről. Vagyis szellemképes az UI a kamera forgatásakor. Csodálatos alkotás.
Amúgy a folyamatossággal nincs gond. Egy élmény 100+ fps-el játszani. De cserébe meg lett erőszakolva a grafika.[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz
gainwardgs #44575 üzenetére
A frame gen is fényévekre áll a parasztvakítástól. Elképesztően jól működik élőben. Csak emiatt önmagában simán megérte 3xxx-ről 4xxx-re cserélni.
I am having fun staying poor.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
gainwardgs #44575 üzenetére
RT nélkül nem lenne szükséged FG-re sem. Pláne nem egy 4090-en, ami raszterben mit nem tud futtatni csillió fps-el?
Nem, szerintem jól értelmeztem: "az meg hogy nélküle nincs elfogadható fps, hát gyönyörű".
Szóval, hogy megfelelő kontextusba helyezzem neked: már az egy csoda, hogy egyáltalán tudunk bármilyen ray tracing-et számolni valós időben. 73 fps az egy csoda egy konzumer számítógéptől.
Hadd érzékeltessem ezt a példát kicsit másképp: az első Avatar filmnek minden egyes képkockája 50-100 óra volt egy vmekkora render farmon.[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #44571 üzenetére
Es Q3Arena ala kellett a maximalizalt 125 fps mert a mozgashoz kellett kulonben szivtal
-
-
Jacek
veterán
válasz
-=RelakS=- #44570 üzenetére
Igen de akkor nemmilyen nyamnyila volt mindenki hogyha a kozepkategorias fosan akad a legujabb cucc akkor rinya. Akkor garantalt volt a legtobbszor hogy kijon a cucc es a legjobb vason is megreccsen
-
Teasüti
nagyúr
válasz
gainwardgs #44555 üzenetére
Ha van némi rálátásod mi is az a ray tracing és milyen története van, akkor talán rájöhetsz, hogy nem parasztvakításról van szó, hanem technológiai ugrásról. Az, hogy bármilyen hardveren ma valós időben tudják számolni, az már önmagában egy kisebb technikai csoda. Ennek fényében javaslom átértékelni az elvárásokat. Nem egy kétezer dolláros kártya kapcsán, hanem bármi kapcsán ami nem szuperszámítógép.
-
D55
aktív tag
válasz
huskydog17 #44569 üzenetére
Jogos, valahogy a mondatod első része felett elsiklottam
-
huskydog17
addikt
válasz
-=RelakS=- #44570 üzenetére
Én 2000 karácsonyán kaptam tesómmal közösen az első PC-met, abban egy Voodoo Velocity 100-as kártya volt. Quake 2-t és Half-Life 1-et szépen vitte (akkori mércével), de a Quake 3 alatt letérdelt (640×480 felbontáson is), amin az utódja a Geforce MX400 sem segített sokat, de aztán 2003-ban vettem új PC-t, abban egy Geforce 4 Ti 4200 volt, ami kiröhögte az id tech3-mat a több száz FPS-el (1024×768-as felbontáson).
Aztán a Doom 3 alatt a GF 4 Ti már nem röhögött, inkább izzadt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
huskydog17 #44569 üzenetére
Voodoo 1 + Unreal és Sin, 512x384-re vissza kellett venni, mert nem bírta a gép
Igaz, ez kb 98-99 volt.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
huskydog17
addikt
Rossz embernek válaszoltál. Nem én állítottam, hogy parasztvakítás. Nekem nem szokásom leszólni olyan dolgokat, amikhez nem értek és/vagy nincs vele tapasztalatom.
Szerintem gainwardgs kollegának akartad címezni.Ha majd eljön az idő, hogy olyan játékot fogok tolni, amiben van Frame Gen, nagyon nagy valószínűséggel be fogom kapcsolni, mert már nem 60 Hz-en vagyok. Engem érdekel ez a technológia, mindenképp ki fogom majd próbálni és számomra nem parasztvakítás.
#44563 -=RelakS=-: Nyilvánvaló, gondoltam ezt nem kell hozzátenni, mert feltételezem mindenki tud grafikont értelmezni és aki kicsit is jártas a témában, annak se kell ezt külön kiemelni. Akkoriban, 20 éve az az 1600×1200 volt kb. az a felbontás, mint ami ma a 4K, az über alles, akkoriban az élsimítás ölte a kártyákat, ma az RT. Mindig van egy új technológia, ami megfekteti a kártyákat. Idővel majd aztán az RT is semmiség lesz, ahogy ma az AA.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
gainwardgs #44567 üzenetére
Amit ki tudtam hámozni, hogy 1440p-ben tolja 75%-os DLSS-el és max RT-vel.
Szóval azon kívül, hogy valami 40x-es vga-ja van, nem sok derül ki.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
gainwardgs
veterán
válasz
-=RelakS=- #44566 üzenetére
Nem mindegy milyen vassal tolja
100fps fölött már elég jó latency framegen-el is főleg hogy single player -
-=RelakS=-
veterán
válasz
gainwardgs #44565 üzenetére
Figura frame gennel tolja a wukongot.
Ha képkockánként lépteted, néha feltűnnek a generált képkockák hibái, de a fickó saját bevallása szerint elég jól játszható még így is.
3090-en én csak FSR-t tudok bekapcsolni, de a benchmarkban viszonylag tűrhetően nézett ki.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
gainwardgs
veterán
Én csak azt mondom, hogy lassan mindenhez frame gen kell meg felskálázás hogy fusson normálisan, hát persze ez benne nekik az üzlet.
Tényleg van pár cím ami úgy is néz ki és indokolja, a többi jó nagy adag marketing.
Aki nem ért hozzá azt is elhiszi hogy duplazódik az fps egy frame gen-től, pedig korántsem
Ezért hívom én csak parasztvakításnak, mert a kártya valós teljesítményéről is hamis képet ad szerintem. -
D55
aktív tag
válasz
huskydog17 #44562 üzenetére
"a Frame Gen parasztvakítás"
Annyira azért nem az, mondom úgy, hogy nekem a 60Hz/fps-től világ életemben kifolyt a szemem... Eleinte csak az FSR megoldás volt számomra elérhető még az előző 3060 Ti kártyámmal és az még valóban darabosnak érződött sokszor, viszont a natív DLSS FG meglepett, hogy ehhez képest mennyire dob tényleg érezhetően a "fluiditáson".
Persze egy multiplayer játékban semmiképp sem használnám az input lag miatt, de egy kevésbé reflex+aim orientált singleplayer esetén azért az sem olyan vészes szerintem, hogy zavaró volna ott.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
huskydog17 #44562 üzenetére
Azt is hozzátehetted volna, hogy nem 1080p-ről beszélsz, hanem 800x600, 1024x768, ha meg volt pénz hardverre, akkor még 1280x1024 is szóba jöhetett
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
huskydog17
addikt
válasz
gainwardgs #44555 üzenetére
Ahogy KRoy19 is nagyon jól írta, nem kötelező maximális grafikán játszani.
Nem értem mit értesz az alatt, hogy a Frame Gen parasztvakítás, de azt sem kötelező használni, visszább veheted a presetet is, kikapcsolhatod az RT-t (feltételezem kikapcsolható lesz) és máris nyertél rengeteg sebességet a "parasztvakító" feature nélkül is."Szép új világ"
Nincs itt semmilyen új világ, mindig is voltak olyan játékok, amelyek térdre kényszerítették az aktuális csúcs hardvereket is. Például 20 évvel ezelőtt a Far Cry 1 és Doom 3 fektette meg az akkori csúcs VGA-kat. Szóval ez nem új dolog.
(Pl.: az akkori csúcs hardver, a Geforce 6800 Ultra több játékban még csak meg sem tudta közelíteni a 60 fps-t, ha bekapcsoltad a 4× élsimítást)Néhány év múlva majd az akkori középkategóriás VGA-k már simán fogják vinni ezt is natívban maxon, mindig is így volt PC-n. Az aktuális csúcstechnológiának mindig ára van, illetve a legjobb minőségnek is mindig felára volt, azt meg kell fizetni, ebben sincs semmi új.
Aki nem ragaszkodik az abszolút maximumhoz grafikában, az sokkal jobb sebességet fog kapni.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raymond
félisten
válasz
MasterDeeJay #44560 üzenetére
"Az viszont érdekelne hogy olvastam sok helyen azt hogy vram használat AMD kártyákon magasabb valami tömörítési eljárás más amit használ."
Igen, jatektol fuggoen kb fel vagy egy GB-at tobb a VRAM hasznalat a Radeon-okon, ez mar nagyon regen igy van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Igen, már amikor kijött látható volt hogy sarkos, ugyan én fullhd-ra vettem nemrég azon meg tökéletesen fut PT-vel is a játék. A monitorm 1600p de ablakban szoktam játszani és a max felbontás csak egyszer egyszer tesztnek használom. Bár fullhd-ra elég lenne egy 3070-es is. Maga a 3080-as GPU elég erős mai viszonylatban de tényleg már akkor 16Gb vrammal kellett volna kihozni vagy legalább 12-vel.
GTX1080 volt 8Gb rammal meg a 1070-es is, RXT2080-asasnak kellett volna lennie 10Gb-al, 3080-asnak 12-vel és úgy logikus lenne hogy a 4080 16gb-al van.
Hozzáteszem még a FuryX volt ilyen AMD-nél hogy ott volt egy arányaiban erős GPU de a 4Gb vram megfojtotta rendesen. Aztán AMD nekiállt bőven pakolni a kártyákra. Intelnél is 16Gb vramos volt az A770 ami inkább a 3060 ellenfele.
Nvidia szeret spórolni a ramokon asztali kártyáknál. Nem az első alkalom, a botrányokról nem is beszélve (GTX970 és 660Ti 3Gb bár utóbbinál nem volt vele nagy gond és egy igen jó kártya volt). Tudom megteheti mert szinte egyeduralkodó a piacon.
Az viszont érdekelne hogy olvastam sok helyen azt hogy vram használat AMD kártyákon magasabb valami tömörítési eljárás más amit használ.[ Szerkesztve ]
-
Terek
tag
válasz
gainwardgs #44555 üzenetére
Nembaj.Majd jön az 5000-es széria dlss 4.x-el,fg 2.0-val jóárasítva és az belevág mindent IS a tepsibe
-
KRoy19
őstag
válasz
gainwardgs #44555 üzenetére
Marha egyszerű a képlet. Rtx off és máris lesz trillió fps-ed. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy kapcsold be, akit viszont érdekel, az be tudja kapcsolni, így mindenki nyer.
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #44554 üzenetére
Szép új világ...
1080p 73 fps egy Rtx 4090-el...
Parasztvakítás frame gen-t már mindenbe bele kell erőltetni, az meg hogy nélküle nincs elfogadható fps, hát gyönyörű
Csak így tovább -
huskydog17
addikt
Gamescom-on az NVIDIA ismét brutál sok új dolgot jelentett be és hozott, meg se próbálom mindet felsorolni, csak néhányat kiemelnék közülük. Amúgy az NVIDIA oldalán van összefoglaló a bejelentésekről.
Sok új játék kap RTX támogatást, köztük az új Dragon Age és az Indiana Jones játék, Killing Floor 3 vagy az új Test Drive Unlimited (Solar Crown) is. Új trailer jött a Half-Life 2 RTX projekthez is. Ami engem viszont látványban sokkolóan lenyűgözött, az a Black State, itt olyan elképesztően realisztikus a látvány, hogy ez nekem olyan "túl szép, hogy igaz legyen" szagúnak érződik, csak remélni tudom, hogy ez nem egy újabb "The Day Before" jellegű scam.
Már sokszor szóba került, hogy a jövő héten startoló Star Wars Outlaws-nak milyen lesz a gépigénye. Erre az NV most adott ki először konkrét adatokat:
Úgy tűnik frame gen nélkül még a 4090-es is izzadni fog, itt is extrém mértékű a gépigény. 4K natív rendering felbontáson a 4090-es kemény 30 fps-t tud kisajtolni, míg 1080p-ben csak ez képest stabil 60 fps-re (grafikonok szürke része), így borítékolható, hogy a jó sebességhez itt is erősen ajánlott lesz a DLSS.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Teasüti
nagyúr
Ez jó kérdés. Gondolom eleinte megcsinálják így is úgy is.
Aztán később majd csak így lesz. Na meg ez talán megdobja majd a minőségét az indie játékoknak is.
Az egésznek az lenne a lényege, hogy ne kelljen szkriptelni, meg ne kelljen szöveget írni és szinkront készíteni. Tiszta haszon a stúdiónak, amit persze velünk fizettetnek ki majd az extra hardver árában, amit önként és dalolva újítunk be majd.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Teasüti #44550 üzenetére
Az egy dolog, én a megvalósítására leszek kíváncsi. hogy kell ezt elképzelni? akinek nvidia kártyája lesz, tensor magokkal az más párbeszédeket kap valós időben generálva más játékélményt stb? vagy a teljesítmény esik vissza ott jobban? ha jól tudom AMD-n csak a 8000 szériában lesz erre külön egység CPU ban meg a most érkezőkben.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
Azt nem merték leírni mennyi gép kell alá.
Fentebb már épp temetik a 10 gigás kártyákat, erre a játék motoron felül még LLM-et is futtatni kéne.
Azt esetleg el tudnám képzelni, hogy kiszervezik egy második kártyára, ha már Nvidia. De iGPU befogása lenne a tökéletes, hisz az sok gépben csak parlagon hever - ram-ot meg egyszerűbb venni. Vagy úgyis jönnek a Copilot+ processzorok, adja magát a dolog pár év múlva. De ha már ilyen befektetést igényelnek, akkor már megvárom, amíg a komplett csomag helyileg kerül számításra. Ne kelljen már felhőre várni, legkevésbé előfizetni rá.[ Szerkesztve ]
-
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
[MediaTek & NVIDIA Partnership Brings G-Sync Technology To A Lot More Gamers, No Dedicated Modules To Bring Down Monitor Prices]
Az új Gsync.
A gsync modult most a Mediatek gyártja vagy építi be az egyéni nvidia fpga helyett, ami jelentősen csökkenti a költségeket. Gsync pulsarnak hívják, ha jól értem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
MasterDeeJay #44543 üzenetére
Az lehetséges amúgy a CPU miatt ahogy írja Raymond vagy a sávszél nem tudom, e nálam pl a 12600 k nál nincs gond ugyan azzal a kártyával .tegnap óta tesztelem. A 8700 nál viszont valamiért szaggat ahogy írod, még a hang is problémás néha.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Raymond
félisten
válasz
MasterDeeJay #44538 üzenetére
Biztos? Az allocated alig tobb mint a dedicated es szabad is van meg tobb mint fel giga.
Szerk: a FG-nek is kell VRAM igy ha azt bekapcsolod akkor meg tobbet hasznal.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
PuMbA
titán
válasz
MasterDeeJay #44540 üzenetére
Igen, így van. A Frame Generation-nak plusz 1GB VRAM kell, ezért nem oldja meg
Azért hoztak ki egy 12GB-os 3080-at, mert a 10GB-os verziót sajnos NVIDIA-san alulméretezték. Szeretnek a határon mozogni, de ez adja nekik a legtöbb profitot. Ha nem jön be, mint ebben az esetben, azonnal dobják ki a több VRAM-os vagy Super verziót. RTX2060 esetén így lett 6GB-osból 8GB-os a Super változatra, mert 6GB elkezdett semmire se elég lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Azt érdemes megemlíteni hogy cserébe meg igen rugalmas. Intel Iris XE-n játszható ma már gyengének számító gépen (xeon 1620v3), de én simán játszottam GTX960m-el is.
Vram hiányt ahogy nézem a frame gen nem oldja meg, mindenképpen vissza kell vennem valamit.
Benchmark meg ilyen téren használhatatlan. FPS értékek jók. Nem látszik a vram hiány. Hiába van 60 átlag ha valójában meg microlagos.
PT-t kikapcsolva teljesen jó.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz
MasterDeeJay #44538 üzenetére
Igen, VRAM-ban is nagyon éhes a Cyberpunk, igazából mindenben éhes
16-17GB-ot használ PT-ben modok nélkül egy 24GB-os kártyán.
[ Szerkesztve ]
-
-
X2N
őstag
válasz
MasterDeeJay #44532 üzenetére
Ezek talán segíthetnek:
Optimized Custom Crowd and Traffic Density
Cyberpunk Ultra Plus Engine Control Panel and HotfixesRaytracing Overdrive Path tracing Optimizations (2.0 compatible)
Az utóbbit próbáltam a performance konfiggal, ezek a beállításai, ha jól fut ki lehet próbálni a 2,2-t is(ez a gyári beállítása a játéknak), a fotó mód 2,6-ot használ.
RayNumber = 1
BounceNumber = 1 -
PuMbA
titán
válasz
MasterDeeJay #44535 üzenetére
"Procim egy szálon gyenge, skylake de a cyberpunk meg pont szereti a sok magot az meg van benne egy pár."
Nem szereti. Egy 6-8 magos mai proci fps-ben sokkal gyorsabb a játék alatt, mint egy régebbi 16 magos, ez a tesztekből tisztán látszik: egy 16 magos Ryzen 9 5950X-nél gyorsabb egy 6 magos Ryzen 5 7600
Egy idő után a feladatok részekre bontása már csak lassít, hiszen szét kell bontani a feladatot, szétrakni a feladatokat a magokra, aztán megvárni, míg minden mag végez a feladattal, hogy össze lehessen kombinálni az eredményt, aztán az eredményt összeszedni az adott helyre. Ezért van az, hogy hiába látszik, hogy a 16 magot 80-90%-ra pörgeti, az fps-ekben ez egyáltalán nem mutatkozik meg.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Raymond #44533 üzenetére
Ránézek. Olyan lassulás mintha töltene be dolgokat. Én vram fogyásra tippelek de megnézem msi afterburnerrel mit mutat. Nem folyamatosan alacsony az fps hanem keményen beesik.
Procim egy szálon gyenge, skylake de a cyberpunk meg pont szereti a sok magot az meg van benne egy pár.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz
MasterDeeJay #44532 üzenetére
Ha nagy tomegnel lassul akkor az ott CPU problema.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Felraktam én is RTX3080 10Gb, 2560x1600, minden ultra, PTvel. Skálázás alapbeállítás szerint, frame gen bekapcsolva. Nagyobb tömeg városban belassul szóval valamit vissza kell vennem. Light városrészen vagy azon kívül nincs gond. Vagy elengedem a PT-t és sima RT ultrával játszom. Blade runner mod van texúráknak meg sok másik.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Képek megnézhetőek nagyban is, jobb klikk megnyitás új lapon.
Dreampunk LUT:Nekem a Nova LUT 2 - Pure AgX színvilága jobban tetszik, az közelebb áll a gyárihoz, viszont szebb a highlight rollofja.. Ha kell tudok rá tenni olyan DOF-ot amit szeretnék REShade-el, de teljesen le is kapcsolhatom. A fotó módban a REShade DOF nem renderelődik, így azt printscreen-el tudom megmutatni ha valakit érdekel. Így néz ki most:
Path tracing optimized moddel-el natív 4K felbontáson TAA-és mindenféle képrombolás nélkül, egy 12GB-os 4K textúra moddal, így néz ki 7900XTX-en. Ha lehetne frame gent bekapcsolni vagy 1080p-ről skálázánák fel 4K-ra teljesen játszható fps lenne.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz
Chiller #44527 üzenetére
Pontosan. Tök jól néz ki az a pár méter amíg fókuszál a kamera, RT-vel mindennel. Feltettem az 1.1-es Dreampunk-modot, tudok mutatni pár schreenshotot DOF nélkül nektek, meg DOF-al is.
OgreImre- +1 Arra kellene csak rájönni a fejlesztőknek hogy egy kicsit visszavenni a játék méretéből, még a w3-hoz képest is, és inkább a fontosabb dolgokra fókuszálni(karakterek, mellékküldetések, atmoszféra, művészi irány, sztori), nem arra hogy 100km2 terület legyen.[ Szerkesztve ]
-
OgreImre
senior tag
Mondjuk pont a Witcher 3-ban egy utolsó mellékküldetés változatosabb mint más játék egésze.
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
OgreImre
senior tag
Neked nem jobb egy 50+ órás játék 30k forintért mint egy 20 órás? Ha ugyanazt az élvezeti értéket nyújtja, de hosszabb ideig?
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
-
X2N
őstag
válasz
szmörlock007 #44520 üzenetére
Akkor ne csináljanak ekkora komplex játékokat azt tudom mondani. Nem kell túlvállalni magukat. A Witcher 3 is már túlzás volt az 50+ óra játékidejével amit a játékosok nagy többsége végig se játszott, meg hatalmas bejárható területével. Semmi baj nem lesz belőle ha legy egy jó 20-30 óra játékidő...bőven jó, mint a Mass Efect 2. részénél.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
MasterDeeJay #44518 üzenetére
Ez sajnos nem hivatalos. Pornó oldalas reklámok stb. Inkább kihagyom az ilyeneket,de azért kösz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
Én azt hallottam egy játékfejlesztőtől (Phelan, aki ismeri tudja), hogy azért mert nagyon nehéz már fejleszteni vele ilyen komplex játékokat, a Cyberpunk 2077-nél is nagyon nehéz és sok idő volt megoldani a bugokat, illetve a bugok nagy része pont a motor miatt jöttek.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
most az indokoktól és tényektől függetlenül sajnálom ezta motort mert szerintem többet ad mint most bármelyik eddig látott és megjelent UE5 játék- Én a 4 től se voltam elhasalva, szép volt, jó volt , tucat volt.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
X2N
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
Meg folyamatosan fejlesztened kell, már ha nem akarsz lemaradni, az is rengeteg pénz. A másik gond hogy ilyen kaliberű játékoknál mint a Witcher,Cyberpunk, ha felvesznek egy programozót, az hónapokig hozzá se fog tudni szólni érdemben a fejlesztéshez mert nem ismeri a cég engine-jét. Az artistokat is könnyebb betanítani, mert az UE-t szabadon lehet használni...
Én egyébként nem értem ezt a "rohanást", nem lenne gond ha a CDPR készítene még 1-2 kieget a CP2077-hez a már a meglévő engine-el ha már kifejlesztették, még egy Witcher játék is beleférne probléma nélkül. Addig se kellene engine licensz díjat fizetni, aztán elég lenne váltani az UE5-re amikor már kiforrott a Lumen+Nanite, ha tényleg beválik a többi fejlesztőnek is...
Bethesda évtizedek óta el van a már előszeretettel fikázott Creation engine-el ami már a skyrim idejében is elavult volt...[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Tudtommal a játékipar legnehezebb és legdrágább része a motor fejlesztése. Nem ördögtől való, ha a CDPR úgy döntött, ezentúl nem kérnek belőle, pláne mikor olyan jó licenszelhetó motorok vannak, mint most az UE5.
Nem látunk bele, hogy mibe került ide eljutniuk és mennyi idő kellett, milyen shortcut-ok voltak szükségesek, de a jelek szerint nem érte meg...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
gejala
őstag
Model swap sima ügy minden UE játékban. Sokszor csak pár mod készül, máskor meg több száz. Mindig csak attól függ, hogy adott játék mennyire lesz népszerű.
Quarryhoz például van két hair mod meg egy always bikini Emma, mert neki alapból van ilyen outfitje a játék során.
De pl. Until Dawnhoz biztos, hogy ennél sokkal több jön, mert Sam és Jess nagyon népszerű. Jöhetnek a nude meg always towel modok oda. -
X2N
őstag
válasz
gejala #44511 üzenetére
Ha felnézek Nexus-ra nem látom hogy nagyon igyekeznének a modderek a Senuá-hoz hasonló modokat készíteni
Nem igazán látok olyan játékokat sem amik UE enginesek lennének és moddolhatóak lennének, a régi Mass effect szérián kívül(de ott is csak pár grafikai, textúra mod van, meg kisebb balanszolások). Nexuson a játékok nagy része bethesda játék, cd project red engine-s játék mint a CP2077,W3, régebbi dragon age, stb... Nem moddolható az UE5 sem ha a fejlesztő úgy dönt hogy becsomagolja a játék fájlokat. Az hogy könnyen moddolható csak abban az esetben lenne érvényes ha az elders scrolls-hoz hasonlóan könnyen kicsomagolhatóak lennének a játék fájlok és a szerkesztőben megnyitható lenne minden...csomó esetben az van hogy kiszivárognak developer tool-ok(mint pl a Stalkernél), vagy a fejlesztők tesznek közzé részleges modding tool-okat mint a CP2077-nél a CDPR amivel lehetőség lesz későbbiekben moddolni a játékot, ezek nélkül ne számíts jelentősebb modokra a legtöbb megjelenő játékhoz, legyen akár EU5 engine-s is...manapság nem ez a hozzáállás a legtöbb fejlesztőnél hogy minden eszközt biztosítunk a moddereknek meg jogi akadályai is vannak. Modolás persze továbbra is lesz, indie fejlesztőknél rengeteg játék modolható, Factorio,Rimworld,Project Zomboid-ezek a játékok nem véletlenül ennyire népszerűek még így évek múlva is.
-
gejala
őstag
Mert UE5 könnyen moddolható és a tudás is megvan hozzá rég.
UE5 Tomb Raiderben, ha Crystal Dynamics nem akarja még mindig megcsinálni a klasszik tank top/hotpants meg dual pisztoly kinézetet, akkor a modderek megoldják Day 3-ra. Azért csak akkorra, mert előtte még kell egy tucat nude mod, meg a mára kötelezővé vált Shrek / CJ / Thomas szentháromság.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17 #44507 üzenetére
Legalább így minden is moddolható lesz megjelenés percétől kezdve. Csak annyi lesz a kérdés, hogy melyik játékra gerjednek be a modderek.
-
huskydog17
addikt
Inkább ne bízz benne, mert csalódni fogsz. 2 éve jelentették be, hogy a CD Projekt UE5-re vált, ezt 2023-ban a lengyel csapat ismét megerősítette. A Cyberpunk 2077 volt az utolsó nagy játékuk RED Engine-nel.
Sajnos sok jó motort áldoztak fel a kukában az UE oltárán a játékpiacon. Ugyanazon ok miatt dobták ki a saját motorjukat, mint a Flying Wild Hog 4 éve: idő, azaz UE-el gyorsabban tudnak játékokat csinálni. Nem akarnak már az engine-el foglalkozni (értsd: nem akarnak több pénzt költeni erre), helyette inkább több artist-ot és más embert vesznek majd fel, akik meggyorsítják a játékok elkészültét.
A Crystal Dynamics is kidobta a saját motorját az UE5-ért.
Igen, kár érte, ahogy nagy kár a Road Hog motorért is, de hát pénz beszél.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz
huskydog17 #44505 üzenetére
Nagyon bízok benne, hogy nem váltanak Unreal 5 re ezek után az érkező játékaikban. Most már ez a motor mindent is tud, remekül skálázható még a következő genenrációkra is a csúcsig és akár egy 5 éves kártyán is elketyeg.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
-
[Cyberpunk 2077 goes Hyper-Realistic : POV Night Life & Showcase with DreamPunk 2.0 Graphics in 8K]
Photorealistic showcase of Cyberpunk 2077 with the just updated DreamPunk 2.0 in 8K utilizing the newest tech available. Graphics made possible with Path Tracing, DLSS 3.7.10 and DreamPunk 2.0
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KRoy19 #44496 üzenetére
Nem lenne motion blur, akkor ahogy mindenki OLED-re vált úgy lesz hirtelen nem folyamatos a 240 Hz se...
Régen a 60 fps PC Master Race korszakban az LCD-k utánhúzása is átlag 14 ms g2g idővel bírt, ami eleve összemosta a képet. Mai monitorok 1 ms g2g idővel bírnak és hirtelen a 60 fps is röcögős lett. OLED-nél már igencsak zavaró a VRR flicker, ami LCD-nél még nem okoz látható problémát. Szóval vagy megbarátkozol a motion blur egyik formájával, vagy vehetsz atomerőművet a leendő OLED panel mellé pár év múlva a stabil 480 Hz-re.#44498X2N
Mennyi embernek van otthon 16:9-nél szélesebb tévéje?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kingdom Come: Deliverance
- Futás, futópályák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OpenMediaVault
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Ömlik a pénz a Huawei-hez
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Star Trek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest