Hirdetés
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz KRoy19 #44496 üzenetére
Nem lenne motion blur, akkor ahogy mindenki OLED-re vált úgy lesz hirtelen nem folyamatos a 240 Hz se...
Régen a 60 fps PC Master Race korszakban az LCD-k utánhúzása is átlag 14 ms g2g idővel bírt, ami eleve összemosta a képet. Mai monitorok 1 ms g2g idővel bírnak és hirtelen a 60 fps is röcögős lett. OLED-nél már igencsak zavaró a VRR flicker, ami LCD-nél még nem okoz látható problémát. Szóval vagy megbarátkozol a motion blur egyik formájával, vagy vehetsz atomerőművet a leendő OLED panel mellé pár év múlva a stabil 480 Hz-re.#44498X2N
Mennyi embernek van otthon 16:9-nél szélesebb tévéje?[ Szerkesztve ]
-
félisten
[Cyberpunk 2077 goes Hyper-Realistic : POV Night Life & Showcase with DreamPunk 2.0 Graphics in 8K]
Photorealistic showcase of Cyberpunk 2077 with the just updated DreamPunk 2.0 in 8K utilizing the newest tech available. Graphics made possible with Path Tracing, DLSS 3.7.10 and DreamPunk 2.0
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
-
félisten
válasz huskydog17 #44505 üzenetére
Nagyon bízok benne, hogy nem váltanak Unreal 5 re ezek után az érkező játékaikban. Most már ez a motor mindent is tud, remekül skálázható még a következő genenrációkra is a csúcsig és akár egy 5 éves kártyán is elketyeg.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
huskydog17
addikt
Inkább ne bízz benne, mert csalódni fogsz. 2 éve jelentették be, hogy a CD Projekt UE5-re vált, ezt 2023-ban a lengyel csapat ismét megerősítette. A Cyberpunk 2077 volt az utolsó nagy játékuk RED Engine-nel.
Sajnos sok jó motort áldoztak fel a kukában az UE oltárán a játékpiacon. Ugyanazon ok miatt dobták ki a saját motorjukat, mint a Flying Wild Hog 4 éve: idő, azaz UE-el gyorsabban tudnak játékokat csinálni. Nem akarnak már az engine-el foglalkozni (értsd: nem akarnak több pénzt költeni erre), helyette inkább több artist-ot és más embert vesznek majd fel, akik meggyorsítják a játékok elkészültét.
A Crystal Dynamics is kidobta a saját motorját az UE5-ért.
Igen, kár érte, ahogy nagy kár a Road Hog motorért is, de hát pénz beszél.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
gejala
őstag
válasz huskydog17 #44507 üzenetére
Legalább így minden is moddolható lesz megjelenés percétől kezdve. Csak annyi lesz a kérdés, hogy melyik játékra gerjednek be a modderek.
-
gejala
őstag
Mert UE5 könnyen moddolható és a tudás is megvan hozzá rég.
UE5 Tomb Raiderben, ha Crystal Dynamics nem akarja még mindig megcsinálni a klasszik tank top/hotpants meg dual pisztoly kinézetet, akkor a modderek megoldják Day 3-ra. Azért csak akkorra, mert előtte még kell egy tucat nude mod, meg a mára kötelezővé vált Shrek / CJ / Thomas szentháromság.
-
X2N
őstag
válasz gejala #44511 üzenetére
Ha felnézek Nexus-ra nem látom hogy nagyon igyekeznének a modderek a Senuá-hoz hasonló modokat készíteni Nem igazán látok olyan játékokat sem amik UE enginesek lennének és moddolhatóak lennének, a régi Mass effect szérián kívül(de ott is csak pár grafikai, textúra mod van, meg kisebb balanszolások). Nexuson a játékok nagy része bethesda játék, cd project red engine-s játék mint a CP2077,W3, régebbi dragon age, stb... Nem moddolható az UE5 sem ha a fejlesztő úgy dönt hogy becsomagolja a játék fájlokat. Az hogy könnyen moddolható csak abban az esetben lenne érvényes ha az elders scrolls-hoz hasonlóan könnyen kicsomagolhatóak lennének a játék fájlok és a szerkesztőben megnyitható lenne minden...csomó esetben az van hogy kiszivárognak developer tool-ok(mint pl a Stalkernél), vagy a fejlesztők tesznek közzé részleges modding tool-okat mint a CP2077-nél a CDPR amivel lehetőség lesz későbbiekben moddolni a játékot, ezek nélkül ne számíts jelentősebb modokra a legtöbb megjelenő játékhoz, legyen akár EU5 engine-s is...manapság nem ez a hozzáállás a legtöbb fejlesztőnél hogy minden eszközt biztosítunk a moddereknek meg jogi akadályai is vannak. Modolás persze továbbra is lesz, indie fejlesztőknél rengeteg játék modolható, Factorio,Rimworld,Project Zomboid-ezek a játékok nem véletlenül ennyire népszerűek még így évek múlva is.
-
gejala
őstag
Model swap sima ügy minden UE játékban. Sokszor csak pár mod készül, máskor meg több száz. Mindig csak attól függ, hogy adott játék mennyire lesz népszerű.
Quarryhoz például van két hair mod meg egy always bikini Emma, mert neki alapból van ilyen outfitje a játék során.
De pl. Until Dawnhoz biztos, hogy ennél sokkal több jön, mert Sam és Jess nagyon népszerű. Jöhetnek a nude meg always towel modok oda. -
TESCO-Zsömle
félisten
Tudtommal a játékipar legnehezebb és legdrágább része a motor fejlesztése. Nem ördögtől való, ha a CDPR úgy döntött, ezentúl nem kérnek belőle, pláne mikor olyan jó licenszelhetó motorok vannak, mint most az UE5.
Nem látunk bele, hogy mibe került ide eljutniuk és mennyi idő kellett, milyen shortcut-ok voltak szükségesek, de a jelek szerint nem érte meg...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
X2N
őstag
válasz TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
Meg folyamatosan fejlesztened kell, már ha nem akarsz lemaradni, az is rengeteg pénz. A másik gond hogy ilyen kaliberű játékoknál mint a Witcher,Cyberpunk, ha felvesznek egy programozót, az hónapokig hozzá se fog tudni szólni érdemben a fejlesztéshez mert nem ismeri a cég engine-jét. Az artistokat is könnyebb betanítani, mert az UE-t szabadon lehet használni...
Én egyébként nem értem ezt a "rohanást", nem lenne gond ha a CDPR készítene még 1-2 kieget a CP2077-hez a már a meglévő engine-el ha már kifejlesztették, még egy Witcher játék is beleférne probléma nélkül. Addig se kellene engine licensz díjat fizetni, aztán elég lenne váltani az UE5-re amikor már kiforrott a Lumen+Nanite, ha tényleg beválik a többi fejlesztőnek is...
Bethesda évtizedek óta el van a már előszeretettel fikázott Creation engine-el ami már a skyrim idejében is elavult volt...[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
válasz TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
most az indokoktól és tényektől függetlenül sajnálom ezta motort mert szerintem többet ad mint most bármelyik eddig látott és megjelent UE5 játék- Én a 4 től se voltam elhasalva, szép volt, jó volt , tucat volt.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
Én azt hallottam egy játékfejlesztőtől (Phelan, aki ismeri tudja), hogy azért mert nagyon nehéz már fejleszteni vele ilyen komplex játékokat, a Cyberpunk 2077-nél is nagyon nehéz és sok idő volt megoldani a bugokat, illetve a bugok nagy része pont a motor miatt jöttek.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz MasterDeeJay #44518 üzenetére
Ez sajnos nem hivatalos. Pornó oldalas reklámok stb. Inkább kihagyom az ilyeneket,de azért kösz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
válasz szmörlock007 #44520 üzenetére
Akkor ne csináljanak ekkora komplex játékokat azt tudom mondani. Nem kell túlvállalni magukat. A Witcher 3 is már túlzás volt az 50+ óra játékidejével amit a játékosok nagy többsége végig se játszott, meg hatalmas bejárható területével. Semmi baj nem lesz belőle ha legy egy jó 20-30 óra játékidő...bőven jó, mint a Mass Efect 2. részénél.
[ Szerkesztve ]
-
-
OgreImre
senior tag
Neked nem jobb egy 50+ órás játék 30k forintért mint egy 20 órás? Ha ugyanazt az élvezeti értéket nyújtja, de hosszabb ideig?
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
OgreImre
senior tag
Mondjuk pont a Witcher 3-ban egy utolsó mellékküldetés változatosabb mint más játék egésze.
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
X2N
őstag
válasz Chiller #44527 üzenetére
Pontosan. Tök jól néz ki az a pár méter amíg fókuszál a kamera, RT-vel mindennel. Feltettem az 1.1-es Dreampunk-modot, tudok mutatni pár schreenshotot DOF nélkül nektek, meg DOF-al is.
OgreImre- +1 Arra kellene csak rájönni a fejlesztőknek hogy egy kicsit visszavenni a játék méretéből, még a w3-hoz képest is, és inkább a fontosabb dolgokra fókuszálni(karakterek, mellékküldetések, atmoszféra, művészi irány, sztori), nem arra hogy 100km2 terület legyen.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Képek megnézhetőek nagyban is, jobb klikk megnyitás új lapon.
Dreampunk LUT:
Nekem a Nova LUT 2 - Pure AgX színvilága jobban tetszik, az közelebb áll a gyárihoz, viszont szebb a highlight rollofja.. Ha kell tudok rá tenni olyan DOF-ot amit szeretnék REShade-el, de teljesen le is kapcsolhatom. A fotó módban a REShade DOF nem renderelődik, így azt printscreen-el tudom megmutatni ha valakit érdekel. Így néz ki most:
Path tracing optimized moddel-el natív 4K felbontáson TAA-és mindenféle képrombolás nélkül, egy 12GB-os 4K textúra moddal, így néz ki 7900XTX-en. Ha lehetne frame gent bekapcsolni vagy 1080p-ről skálázánák fel 4K-ra teljesen játszható fps lenne.[ Szerkesztve ]
-
Felraktam én is RTX3080 10Gb, 2560x1600, minden ultra, PTvel. Skálázás alapbeállítás szerint, frame gen bekapcsolva. Nagyobb tömeg városban belassul szóval valamit vissza kell vennem. Light városrészen vagy azon kívül nincs gond. Vagy elengedem a PT-t és sima RT ultrával játszom. Blade runner mod van texúráknak meg sok másik.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz MasterDeeJay #44532 üzenetére
Ha nagy tomegnel lassul akkor az ott CPU problema.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz Raymond #44533 üzenetére
Ránézek. Olyan lassulás mintha töltene be dolgokat. Én vram fogyásra tippelek de megnézem msi afterburnerrel mit mutat. Nem folyamatosan alacsony az fps hanem keményen beesik.
Procim egy szálon gyenge, skylake de a cyberpunk meg pont szereti a sok magot az meg van benne egy pár.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MasterDeeJay #44535 üzenetére
"Procim egy szálon gyenge, skylake de a cyberpunk meg pont szereti a sok magot az meg van benne egy pár."
Nem szereti. Egy 6-8 magos mai proci fps-ben sokkal gyorsabb a játék alatt, mint egy régebbi 16 magos, ez a tesztekből tisztán látszik: egy 16 magos Ryzen 9 5950X-nél gyorsabb egy 6 magos Ryzen 5 7600 Egy idő után a feladatok részekre bontása már csak lassít, hiszen szét kell bontani a feladatot, szétrakni a feladatokat a magokra, aztán megvárni, míg minden mag végez a feladattal, hogy össze lehessen kombinálni az eredményt, aztán az eredményt összeszedni az adott helyre. Ezért van az, hogy hiába látszik, hogy a 16 magot 80-90%-ra pörgeti, az fps-ekben ez egyáltalán nem mutatkozik meg.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz MasterDeeJay #44532 üzenetére
Ezek talán segíthetnek:
Optimized Custom Crowd and Traffic Density
Cyberpunk Ultra Plus Engine Control Panel and HotfixesRaytracing Overdrive Path tracing Optimizations (2.0 compatible)
Az utóbbit próbáltam a performance konfiggal, ezek a beállításai, ha jól fut ki lehet próbálni a 2,2-t is(ez a gyári beállítása a játéknak), a fotó mód 2,6-ot használ.
RayNumber = 1
BounceNumber = 1 -
-
PuMbA
titán
válasz MasterDeeJay #44538 üzenetére
Igen, VRAM-ban is nagyon éhes a Cyberpunk, igazából mindenben éhes 16-17GB-ot használ PT-ben modok nélkül egy 24GB-os kártyán.
[ Szerkesztve ]
-
Azt érdemes megemlíteni hogy cserébe meg igen rugalmas. Intel Iris XE-n játszható ma már gyengének számító gépen (xeon 1620v3), de én simán játszottam GTX960m-el is.
Vram hiányt ahogy nézem a frame gen nem oldja meg, mindenképpen vissza kell vennem valamit.
Benchmark meg ilyen téren használhatatlan. FPS értékek jók. Nem látszik a vram hiány. Hiába van 60 átlag ha valójában meg microlagos.
PT-t kikapcsolva teljesen jó.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz MasterDeeJay #44540 üzenetére
Igen, így van. A Frame Generation-nak plusz 1GB VRAM kell, ezért nem oldja meg Azért hoztak ki egy 12GB-os 3080-at, mert a 10GB-os verziót sajnos NVIDIA-san alulméretezték. Szeretnek a határon mozogni, de ez adja nekik a legtöbb profitot. Ha nem jön be, mint ebben az esetben, azonnal dobják ki a több VRAM-os vagy Super verziót. RTX2060 esetén így lett 6GB-osból 8GB-os a Super változatra, mert 6GB elkezdett semmire se elég lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz MasterDeeJay #44538 üzenetére
Biztos? Az allocated alig tobb mint a dedicated es szabad is van meg tobb mint fel giga.
Szerk: a FG-nek is kell VRAM igy ha azt bekapcsolod akkor meg tobbet hasznal.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-
félisten
válasz MasterDeeJay #44543 üzenetére
Az lehetséges amúgy a CPU miatt ahogy írja Raymond vagy a sávszél nem tudom, e nálam pl a 12600 k nál nincs gond ugyan azzal a kártyával .tegnap óta tesztelem. A 8700 nál viszont valamiért szaggat ahogy írod, még a hang is problémás néha.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[MediaTek & NVIDIA Partnership Brings G-Sync Technology To A Lot More Gamers, No Dedicated Modules To Bring Down Monitor Prices]
Az új Gsync.
A gsync modult most a Mediatek gyártja vagy építi be az egyéni nvidia fpga helyett, ami jelentősen csökkenti a költségeket. Gsync pulsarnak hívják, ha jól értem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Teasüti
nagyúr
Azt nem merték leírni mennyi gép kell alá.
Fentebb már épp temetik a 10 gigás kártyákat, erre a játék motoron felül még LLM-et is futtatni kéne.
Azt esetleg el tudnám képzelni, hogy kiszervezik egy második kártyára, ha már Nvidia. De iGPU befogása lenne a tökéletes, hisz az sok gépben csak parlagon hever - ram-ot meg egyszerűbb venni. Vagy úgyis jönnek a Copilot+ processzorok, adja magát a dolog pár év múlva. De ha már ilyen befektetést igényelnek, akkor már megvárom, amíg a komplett csomag helyileg kerül számításra. Ne kelljen már felhőre várni, legkevésbé előfizetni rá.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Házimozi belépő szinten
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- EAFC 25
- Gyúrósok ide!
- Hiányzik a gamer érzés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest