-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
-
huskydog17
addikt
válasz
Teasüti #44296 üzenetére
"AV1 dekóder már volt a 30-asokon is. Az enkóder került bele a 40-esekbe."
Igen, tudom, nem állítottam az ellenkezőjét.
Én nem használok videó felskálázást, de igen, az nyilván jobban terheli a GPU-t.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Teasüti
nagyúr
válasz
huskydog17 #44295 üzenetére
AV1 dekóder már volt a 30-asokon is. Az enkóder került bele a 40-esekbe.
Ha használsz videó felskálázást, akkor vígan elfűtenek 100+ wattot is. -
válasz
S_x96x_S #44279 üzenetére
Miért ne javasolnám? ez már jó ideje elérhető, míg az FSR 3.1 most jött ki. Amelyik játék támogatja az FSR 3-at azon van framegen minden RTX kártyán ,ez a lényeg így, plusz van RT meg DLSS 3.7....
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gV
őstag
válasz
huskydog17 #44280 üzenetére
nem szokásom yt videokat úgy nézni. ám legyen, ez a video: [link] 4KHDR@60fps VP9: 80W, AV1: 100W. igaz, így van különbség. majd ha lesz AV1-es karim visszanézem mennyit csökkent vele a fogyi.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #44291 üzenetére
> Igen, te máshogy értelmezed akkor a dolgokat.
A vita elkanyarodott
A "Tökéletes" + "DLSS 3.7" értelmezésének mocsarába.
történet innen kezdődik : #44271
és olyan állításokkal, mint:
- "igazából jelenleg nincs olyan ficsőr ami ne menne régebbi RTX kártyákon."
- "RTX2000-res szérián is tökéletesen megy a DLSS 3.7."
- "viszont már a 3.7.10-es verziónál jár, ami szintén minden RTX kártyán működik."és aztán kiderült, hogy mást értesz a "tökéletes" alatt.
- " a DLSS 3.7 tökéletesen működik RTX 20-as széria alatt, kivéve a Frame Gen modult."De miért ne lehetne az nVidia a referencia a tökéletesre ?
"""
NVIDIA DLSS 3
Max FPS. Max Quality. Powered by AI.
DLSS is a revolutionary breakthrough in AI graphics that multiplies performance. Powered by the new fourth-gen Tensor Cores and Optical Flow Accelerator on GeForce RTX 40 Series GPUs, DLSS 3 uses AI to create additional frames and improve image quality.
"""Összefoglalva: A "tökéletesen" megy a DLSS 3.7 az RTX 20 -on?
Válasz:
Ez attól függ,
- hogy pontosan "mit" érünk DLSS 3.7 alatt.
- és hogyan definiáljuk az ISO "tökéletest".[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
válasz
S_x96x_S #44290 üzenetére
Ja hogy te a megfogalmazáson kötözködsz, sejtettem, hogy ez van mögötte, már kezdtem azt hinni, hogy nem akarod megérteni és csak trollkodni jöttél egy kicsit.
Igen, te máshogy értelmezed akkor a dolgokat."és ebből pár modult nem támogat az RTX 20 -alatt."
Egy modult nem támogat. Nem tudom honnan jött a "pár" modul, amikor végig egyről volt szó.
Attól, hogy a teljes csomagot nem támogatja a 20-as széria, a támogatott modulok tökéletesen működnek rajta, szóval de, a DLSS 3.7 tökéletesen működik RTX 20-as széria alatt, kivéve a Frame Gen modult.
A DLSS önmagában (további utótag nélkül) általában a felskálázást jelenti. Ha egy játéknál azt mondják, hogy támogatja a DLSS-t, akkor a legtöbb esetben a felskálázóra gondolnak, ami mindegyik RTX kártyán tökéletesen működik.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #44289 üzenetére
> Ez azt jelenti, hogy ha csak felskálázást akarsz használni,
> akkor igen, tökéletesen fog működni a 3.7 is az RTX 20-as kártyán,
> ahogy a DLAA és RR esetében is.rövidre zárva;
mást értünk DLSS 3.7 "tökéletes" alatt. ( pont )> A DLSS egy csomag, ami több modult tartalmaz, amit jól mutat a táblázat.
és ebből pár modult nem támogat az RTX 20 -alatt.
> am RTX 20-as szérián nem megy, az a Frame Gen modul.
vagyis szerinted "a Frame Gen modul" nélkül is tökéletes a DLSS 3.7
[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
válasz
S_x96x_S #44287 üzenetére
Azt hittem egyértelmű és hülyebiztos megfogalmazás az, hogy All RTX GPUs
Az "ALL RTX GPUs" azt jelenti, hogy mindegyik RTX kártyán működik.
A táblázat tök egyértelműen írja, hogy a Frame Gen modul kivételével az összes többi DLSS feature mindegyik RTX kártyán működik.A DLSS 3.7 is több mindent takar, ahogy írtam a modulok verzióját egységesítette az NVIDIA. Ez azt jelenti, hogy ha csak felskálázást akarsz használni, akkor igen, tökéletesen fog működni a 3.7 is az RTX 20-as kártyán, ahogy a DLAA és RR esetében is. Az egyetlen dolog am RTX 20-as szérián nem megy, az a Frame Gen modul. Ennél egyszerűebben ezt nem lehet leírni és elmagyarázni.
A DLSS egy csomag, ami több modult tartalmaz, amit jól mutat a táblázat.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond #44286 üzenetére
> Direkt ugy irtam hogy ne zavarjon meg a szamozas
> (fuggetlenul attol hogy azt tenyleg nem erted vagy csak megjatszod).másoknak irtam.
> A FG az amit a 40-es sorozatra limitaltak.
lefordítva:
a DLSS 3.7 -része az FG ; és ez a rész NEM megy az RTX 20 -on.
Ami megfelel a hivatalos nVidia kommunikációnak is.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #44284 üzenetére
>>> ami viszont már a 3.7.10-es verziónál jár, ami szintén minden RTX kártyán működik.
>> Tőled is kérek erre egy forrást, ami nem FSR3 alapú mókolás!
> Öööhh, ok, remélem a hivatalos NV oldal megfelel.félreértjük egymást ..
az RTX generáció és DLSS generáció az KÉT különböző dolog!
és hol irják ott, hogy minden ( RTX 20 -al is ) működik az DLSS 3.7 ?
én csak ilyet látok.
"DLSS is a revolutionary breakthrough in AI graphics that multiplies performance. Powered by the new fourth-gen Tensor Cores and Optical Flow Accelerator on GeForce RTX 40 Series GPUs, DLSS 3 uses AI to create additional frames and improve image quality."Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz
S_x96x_S #44285 üzenetére
A nem akarasnak ugye nyoges a vege csak ez igy mar kezd kinos lenni. Ott a tablazatomban mi megy melyik kartyan. Direkt ugy irtam hogy ne zavarjon meg a szamozas (fuggetlenul attol hogy azt tenyleg nem erted vagy csak megjatszod).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Raymond #44282 üzenetére
> A FG ( Frame Gen ) az amit a 40-es sorozatra limitaltak.
Akkor ha jól értelek szerinted se igaz,
hogy az RTX2000-res szérián is tökéletesen megy a DLSS 3.7.
Feltéve ha a "tökéletes" alatt az nVidia "Tökéletest" értjük.Amúgy az nVidia (marketing táblázat ) a DLSS verziókra :
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dlss/Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
válasz
S_x96x_S #44281 üzenetére
Öööhh, ok, remélem a hivatalos NV oldal megfelel.
Bár én most kicsit meglepődtem, mert pont te szoktál tonna mennyiségben az internet bugyraiból mindenféle regény hosszúságú forrásokat keresni, de most 2-3 másodpercet nem akartál szentelni arra, hogy felkeresd a DLSS hivatalos oldalát, ahol amúgy egyértelműen leírják, de nem gond, tessék:
Super Resolution and
Deep Learning Anti-aliasing
(All GeForce RTX GPUs)Frame
Generation
(GeForce RTX 40 Series GPUs)Ray
Reconstruction
(All GeForce RTX GPUs)Az aktuális DLSS (upscaling) dll fájlokat itt találod, vagy a hivatalos Github oldalon is.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
(lehetséges/pletyka)
Várhatóan az RTX 50 - már a DLSS 4.0 -ával jön,
és ha a marketingeseken múlik,
akkor az már nem lesz támogatott az RTX 40 -en se.Mottó: "A verseny jó!"
-
Raymond
félisten
válasz
S_x96x_S #44278 üzenetére
Hogy ne zavarjon a verzio szamozas:
DLSS | RTX20 | RTX30 | RTX40
------------------------------------------
Frame Gen | No | No | Yes
Upscale | Yes | Yes | Yes
Ray Reconstruction | Yes | Yes | YesA FG az amit a 40-es sorozatra limitaltak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
S_x96x_S
addikt
válasz
huskydog17 #44275 üzenetére
> Az NVIDIA több marketing táblázatban
> a DLSS upscaling modulját (helytelenül) DLSS 2-nek írja,
> ami viszont már a 3.7.10-es verziónál jár, ami szintén minden RTX kártyán működik.Tőled is kérek erre egy forrást, ami nem FSR3 alapú mókolás!
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
"The best “at a glance” way to guess if a game is compatible is to look at the publish date. Games released between 2000 and 2005 are most likely to work. Games after 2010 are almost certainly not going to work (unless they are modified to support fixed function pipelines)."
Szerintem az állításod továbbra is extrém mértékű túlzás, de ahogy gondolod. A Remix nem a DX9c kiváltására lett kitalálva, hanem a fixed function pipeline kiváltására.
#44277 gV: 720p-nél nyilván nincs nagy számolási igény a dekódoláshoz, de ha egy 4K60fps videót nézel, akkor már jóval nagyobb lesz a különbség, főleg av01-ben.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
A marketingesek tényleg egy külön világ
> RTX2000-res szérián is tökéletesen megy a DLSS 3.7.
Erre kiváncsi vagyok, ki tudnád fejteni részletesebben is?
Amiről én olvastam, az még csak az FSR3 -assal moddolja a háttérben.
"Unlocking DLSS 3 (by FSR3) Performance on Older NVIDIA GeForce RTX 20/30 Series Cards through Modding"
https://www.guru3d.com/story/unlocking-dlss-3-performance-on-older-nvidia-geforce-rtx-20-30-series-cards-through-modding/És ezt használja: https://github.com/Nukem9/dlssg-to-fsr3
"Adds AMD FSR 3 Frame Generation to games by replacing Nvidia DLSS-G Frame Generation (nvngx_dlssg). Only RTX 1600, RTX 2000, and RTX 3000 series GPUs are currently supported. "Még régebben (2023 okt ) volt egy félreérthető bug, de ezt tisztázták :
"There is no DLSS Frame Generation occurring-just raw duplication of existing frames," writes an NVIDIA staff member on the company's forum. "Frame counters show a higher FPS, but there is no improvement in smoothness or experience. This can be verified by evaluating the duplicated frames using tools like NVIDIA ICAT or viewing the error message in the Remix logs indicating an error with frame generation."[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
X2N
őstag
válasz
huskydog17 #44275 üzenetére
"mind olyan DX9-es játékot támogat, amely fixed function graphics pipeline-t használ."
A probléma ezzel csak az hogy dx9-es játékok 99.9%-a nem ilyen[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
"Úgy van ahogy mondod aztán lehet használni de csak olyan játékban ahol van dx7-8 támogatás mert a 9-essel már nem működik normálisan"
egész pontosan:
"RTX Remix is primarily targeting DirectX 8 and 9 games with a fixed function pipeline for compatibility." - hivatalos github doksimind olyan DX9-es játékot támogat, amely fixed function graphics pipeline-t használ.
Ennek oka itt részletesen le van írva. Még ezzel a megkötéssel is több száz játékot lehet felújítani, én azért ezt nem mondanám semminek.
#44271 S_x96x_S :
"Mivel néha valamivel többet tud ( "AVI Encode", "AVI Decode" - ami nincs az RTX 20-ban. )"
AV1 dekóder van az RTX 30-as szériában."De a táblázat alapján
az RTX40-es DLSS 3.5 se megy az RTX 30 és az RTX 20 -on, ahol csak DLSS 2.0 -van."A verziószámozás valóban nem a legszerencsésebb az NV marketing táblázataiban, de ennek ellenére kicsit jobban tájékozódhattál volna, mielőtt ekkora valótlanságot beírsz.
Az NVIDIA több marketing táblázatban a DLSS upscaling modulját (helytelenül) DLSS 2-nek írja, ami viszont már a 3.7.10-es verziónál jár, ami szintén minden RTX kártyán működik.Röviden: DLSS upscaler (Super Resolution néven szerepel a táblázatban) összes verziója (2.0-tól felfelé), a DLAA és ezzel együtt a Ray Reconstruction is minden RTX kártyán működik, ezt mondjuk a táblázat is jelzi.
A DLSS 3.5-ben jött be a RR, de az is működik minden RTX kártyán. Két dolog van, ami RTX 40 exkluzív: AV1 enkóder és DLSS Frame GenerationAz NVIDIA egységesítette a DLSS upscaler, ray reconstruction és frame gen modulok verziószámát. Aktuális verzió mindháromnál 3.7.10.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz
S_x96x_S #44271 üzenetére
Ennek azért nézz utána szerintem, már írták a választ a DLSS szépen átjárható.
A dekódolás az egy dolog, az RTX 2000 azért nem mai generáció, multimédiában természetesen eljár felette az idő de ha megnézem hogy a konkurencia RX5700 mit tud ezzel szemben raytracing, AI meg a többi terén,, hát izé.. ez legyen a legkisebb problémája a 2080 Ti tulajoknak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
Teasüti #44265 üzenetére
A framegen is mókolható még Turingra is, DLSSG formájában [link] és az AV1 is elérhető az ampere szériára ha jól emlékszem. [link]
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
> igazából jelenleg nincs olyan ficsőr ami ne menne régebbi RTX kártyákon.
Azért apró újdonságok és kellemetlen meglepetések néha adódnak.
Mivel néha valamivel többet tud ( "AVI Encode", "AVI Decode" - ami nincs az RTX 20-ban. )
néha meg valamivel kevesebbet ( NVLink - ami nincs már az RTX 40 -ben.)De a táblázat alapján
az RTX40-es DLSS 3.5 se megy az RTX 30 és az RTX 20 -on, ahol csak DLSS 2.0 -van.
https://www.nvidia.com/en-eu/geforce/graphics-cards/compare/Ahogy egy nagy filozófus mondta ..
"Miközben a számítógépek megtanultak hazudni a szemünknek, mi boldogan fizettünk érte, hogy aztán együtt csodálhassuk a nem létező valóságot a képernyőn."Mottó: "A verseny jó!"
-
X2N
őstag
válasz
gejala #44268 üzenetére
Úgy van ahogy mondod aztán lehet használni de csak olyan játékban ahol van dx7-8 támogatás mert a 9-essel már nem működik normálisan...nesze semmi fogd meg jól.
Ez ugyanaz mint az AMD féle open source-os programok mint pl a Radeon Prorender, low effort hozzáállás, hogy legyen valamit marketingelni, meg verni a mellünket hogy csináltunk valamit, aztán majd lehet megnézni 1-2év múlva hol is tart a dolog.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
"RTX remix-ből se lett semmi"
Ke?
"Since RTX Remix Toolkit launched earlier this year, 20,000 modders have experimented with using it to mod classic games, resulting in over 100 RTX remasters in development on the RTX Remix Showcase Discord."Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
X2N
őstag
Üres ígéretek miatt nem veszünk új kártyát...az RTX remix-ből se lett semmi, ahogy az RC autós demóból se.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz
Teasüti #44259 üzenetére
Ha most kell es 16GB akkor tenyleg a 4070 TiS. Hiaba jon jovore az uj kategoria, attol meg ez nem lesz roszabb es jo eselyel a mostani es akkori ara miatt se kell sirni, nem hinnem hogy jelentosen valtozna az ar/teljesitmeny/kategoria aranya, egyszeruen nincs miert, nincs konkurencia.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
gejala
őstag
válasz
Teasüti #44259 üzenetére
5070 legkorábban tavasszal lesz kapható vagy nyár felé és szinte biztosan marad a 12 giga és árban minimum 4070 Super szint lesz. 5060 Ti lehet 16 gigás, de az még minimum egy év vagy még több, mire elérhető lesz.
Új DLSS okosság biztos lesz, de a megjelenésig nem fogjuk tudni, hogy kell-e hozzá új Tensor mag. Eddig csak a frame gennél volt korlátozás, minden más működik az összes RTX kártyán.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz
KAMELOT #44258 üzenetére
4070 Ti S már így is több VGA, mint amire szükségem van mind teljesítményben, mind árban. 4060-nál kicsivel többet szeretnék, de 16 GB-nál kevesebbet meg nem. Ha az 50-es széria nem tesz le vmi olyat az asztalra, ami a 40-es szériát okafogyottá teszi (mint anno a DLSS frame gen), akkor nincs mire várnom.
Közép kat. meg ha rá egy évre jön csak, akkor tulajdonképpen holnapután hozza a futár a 4070-et.
Sima teljesítmény skálázásra nem igazán figyelek. Sajnos patika mérlegen vannak kimérve az FPS-ek. Úgyis úgy áraznak majd biztos leszek benne, hogy nem lesz árelőnye a felső kategóriának ha csak a nyers erőt nézzük.#44256huskydog17
Jöhetne rá új DisplayPort is. Kicsit le vannak maradva a zöldek e téren. Igaz még elvagyunk az 1.4-el, de csak tömörítve megy ki rajta a 4K magas freki mellett.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz
Teasüti #44249 üzenetére
Semmi hivatalosat nem tudni még, így még egyelőre csak pletykák és tippek vannak.
Egy dolog viszont szinte biztosra vehető, legalábbis nagyon nagy a valószínűsége, hogy lesz egy olyan feature az RTX 50-es szériában, ami a többiben nem, az pedig egy új NVDEC (6th gen), ami H.266 (VVC) támogatást fog hozni.
Miért tekintem ezt biztosnak?
- NVDEC már 2 generáció óta érintetlen (Ampere óta, azaz 4 éve)
- Intel hivatalosan bejelentette, hogy az Xe2 IGP új dekódere támogatni fogja a VVC-t, ha az NV ezt kihagyja 2 év lemaradásban lesznek (2026-ig biztosan nem lesz új arch)
- már így is késésben vannak: a HEVC-et 1 évvel a publikálás után már implementálta az NVIDIA (Maxwell)Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Alogonomus #44253 üzenetére
Ez így megy? Akkor felesleges várni. Köszi!
-
Alogonomus
őstag
válasz
Teasüti #44249 üzenetére
Még ha érkezik is valamilyen lényeges újítás a következő generációban, a 4080 alatti szintet képviselő új kártyák várhatóan minimum még egy évig nem érkeznek, ha egyáltalán érkeznek 2025 karácsonyáig az AI-láz árnyékában. Addig pedig az új generációba "beszállni" vagy az extrém drágának ígérkező 5090, vagy a szintén meglehetősen drága 5080 megvásárlásával lehet majd.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
hahakocka #44209 üzenetére
4K monitoron pixel perfect 1080p render felbontás ideálisnak tekinthető. De még a 720p-t is szépen rajzolja, ha muszáj neki. 1440p monitor az ahol nem adja ki a matek az alacsonyabb render felbontást. Évek óta 32"-os 4K-n vagyok és 1080p-ben játszok.
Olyan másfél kartávolságból nem látok igazi különbséget. Asztal az fasza 4K-ban, de egy játék/film, ahol van motion blur és a mozgásfelbontás az a béka feneke alatt van, nincs igazi hozzáadott értéke a 4K-nak szerintem. Persze ha szeretsz pixel peep-elni statikus képeken, akkor oké. De azt is megunja az ember a tutorial után.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Lehet már tudni vmit a következő generációról, hogy milyen újításokat hoz?
Hoz vmi egyedit, amit a mostani gen nem fog támogatni?
Szemezek egy 4070 S Ti egyeddel és 2025 elég messze van még.
De ha megint kimarad a mostani gen vmi szaftos fícsörből (akár RTX, akár AI, akár NVENC, akár játék), akkor mégis csak meg kéne várni az újat. -
Egy kis érdekesség jensenről a, munkastílusáról és arról egyébként mennyire nincs elszállva magától. Szerintem ezek alapján is remek CEO , érdemes elolvasni a cikket: [link]
Elon Musk is hozzászólt és elismerően nyilatkozott róla, ami meglepő a köztük kialakult ellentét miatt.
Jensen nem nagyon szereti Musk stílusát, ami a két cég átmeneti szakításakor eléggé kijött. Persze most megint fontos lett az Nvdiai Musk számára, érthető...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz
S_x96x_S #44243 üzenetére
Lehet úgy gondolják, hogy míg egyiken megy a development workflow, addig a másikon tudsz játszani.
sz: Anno azt hiszem itt is volt valaki elvetemült, aki egy 2-procis "gamer" alaplapra 4 videókártyás rendszert épített és szétcsapta valami low level virtuál gépen 4-fele a 4 gyereknek játszani. Nem tudom mennyire volt működőképes, de magam érdekesnek találtam az ötletet. Állítólag helyet és energiát is spórolt vele, meg elég volt egy vízhűtés.[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
S_x96x_S
addikt
Az is lehet, hogy a DUAL GPU lesz a jövő ..
habár 2db GeForce RTX 4070 SUPER ( with 16GB VRAM ? ) - ot
milyen játék tud kihasználni?
( itt már nincs SLI .. )Mivel úgy próbálták reklámozni, hogy
"Accelerate your games and development workflow witha dual GALAX GPUs setup!"lásd.
https://videocardz.com/newz/galax-mistakenly-teases-geforce-rtx-4070-super-with-16gb-vram
Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz
bitblueduck #44240 üzenetére
> És ha már a téma a jövőbeli nvidia kártyák
> akkor nagyon kiábrándító lenne ha legalább ott
> nem 12-ről indulna a belépő vagy nem 16GB lenne a középkategória.Szerintem ez leginkább a konkurenciától függ,
mert csak a verseny kényszerítheti ki ezt.De már az is jó lenne,
hogyha mindegy kártyának lenne egy magasabb VRAM-os verziója is.
( mint az RTX 4060 Ti 16 GB esetén )> 80 GB legyen egy 4060-on.
A hobbi AI fejlesztők igencsak örülnének ennek.
Mottó: "A verseny jó!"
-
bitblueduck
senior tag
válasz
gejala #44239 üzenetére
Ahogy írtam ettől még lehet venni ilyen kártyát, sokmindenre jó. Csak úgy érzem az eddigiek alapján hogy itt egy kicsit alulméretezték a dolgokat az aktuális generációban.
Legalábbis többet jön elő ez a téma mint bármely előző szériában amire emlékszek.
Lehet kiegyensúlyozottabb lett volna ha így feljebb tolják a mennyiségeket: 8 -> 12, 12 -> 16. Nem az az elvárás, hogy 80 GB legyen egy 4060-on. Nem sok kell, hanem elég.És ha már a téma a jövőbeli nvidia kártyák akkor nagyon kiábrándító lenne ha legalább ott nem 12-ről indulna a belépő vagy nem 16GB lenne a középkategória.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
gejala
őstag
válasz
bitblueduck #44236 üzenetére
Minden évben jön pár játék, aminek semmi sem elég (GPU, VRAM, CPU sem), de a maradék 99,5%-al nincs gond. Csak mindig az a pár van mindenhol felhozva példának, hogy ezentúl ez lesz az általános igény.
A 2080 Superemen se az volt a probléma az új játékoknál, hogy elfogyott a 8 giga, hanem hogy durván kifogyott GPU erőből egy Alan Wake 2 vagy Hogwarts Legacy esetén.
Nem emlékszem, hogy valaha is előfordult volna olyan, hogy egy-egy népszerű kártyát azért kellett cserélni, mert kifutott VRAM-ból, de egyébként bírta volna a GPU. Kivéve persze azokat a kártyákat, amikből volt felezett memóriás kivitel (8800GT 256 Mb, 960 2 Gb, 1060 3 Gb), de ezek már megjelenéskor is kerülendők voltak). Egyedül a 3070-nél tudom elképzelni, hogy csak a VRAM miatt kelljen tömegesen butítani játékok grafikáját az elkövetkező időben.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
bitblueduck #44236 üzenetére
> Nekem a válaszaidról a laposföldes emberkék jutnak eszembe.
és másképp látom.
(általában) a válaszok mindig az aktuális VRAM mennyiséggel korrelálnak.
Ha valaki 8GB/ 10 GB / 12GB VRAM -al rendelkezik,
akkor mindig sokkal több ellenvéleményt talál arra, hogy miért elég mégis annyi.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
> Nem gondolom, hogy 1080p mediumon 8,1 GB kellene a játéknak,
> csak mivel volt több, így többet foglalt.Szerencsére, a játékfejlesztők is ismerik a problémát,
és sok mindennel próbálkoznak ..
pl. automatikus képminőség lebutítással, amit néha nehéz észrevenni.
( főleg akkor, hogyha nincs egy másik GPU összehasonlításra )És sokszor ez az az "optimalizálás=lebutítás",
amit miatt a 24GB-os RTX 4090 -hoz képest
kevesebb memóriát használ egy 12GB-os kártyán."... Many games manage memory usage differently, automatically dialing down quality settings or removing textures altogether. ...."
(gépi fordítással a cikkből)
"""
De visszatérve a látványos egyjátékos játékokra vagy a többjátékos címekre, ahol a grafika a tetőfokára van húzva, nem mindig fogsz teljesítménnyel kapcsolatos problémákkal találkozni, mint például a Horizon Forbidden West esetében. Sok játék különböző módon kezeli a memória használatot, automatikusan csökkentve a minőségi beállításokat vagy teljesen eltávolítva a textúrákat.
Ezt példázza a Halo Infinite, amely eltávolítja a textúrákat és csökkenti bizonyos objektumok részletességét. A Forspoken-nél hasonló probléma volt, ahol a játék elmosódott és sárosnak tűnt elégtelen VRAM mellett. Ma már a játék jobban kezeli a textúrákat, de az eredmény még mindig hasonló.
"""[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
bitblueduck
senior tag
válasz
gejala #44225 üzenetére
Nekem a válaszaidról a laposföldes emberkék jutnak eszembe. Megmutatják nekik a bizonyítékot és akkor is megvannak győződve, hogy az ellenkezője igaz.
Ennyit kéne belátni:
Az RTX 30/40-es széria esetén az nvidia spórolt a VRAM méretén és egyre több kártyán az a mennyiség a szűk keresztmetszet, miközben a GPU még bőven képes lenne többre.
Aztán lelehet vonni a tanulságot, és ettől még lehet venni ilyen kártyákat is ezt figyelembe véve.
Helyette meg megy itt a butaság, hogy a GPU nem alkalmas 1440p+RT-re miközben az lenne. Meg talán azzal is tisztában vagy hogy 1440p+RT önmagában nem értelmezhető, attól függ melyik játékról van szó. De ha a te kártyád egyik játékot sem bírja azzal a beállítással lehet érdemes lenne megnézni a hőfokokat meg az órajeletAn open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #44223 üzenetére
Ettől a magyarázattól kiesett a szemem. Én minden játékban annyival játszok, amennyit bír a kártyám
Ha egy játékban Ultra grafikán megvan a 80 fps, akkor azon játszok, ha másik játékban csak Medium grafikán, akkor azon. Ha be tudom kapcsolni az RT-t, akkor bekapcsolom. Te nem akarsz az elérhető legjobb grafikán játszani a VGA-don? Ja, így akkor minek veszel egyáltalán 4070-et, elég a 4060 is, ha lejjebb veszed a grafikát.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Ghostwire Tokyo
10GB-os 3080-on folyton be-be szaggatott, szinte nem volt olyan másodperc, hogy ne lett volna magas frametime
24GB-os 3090-en tök jó sima a játék, cserébe valami 11-12GB vramot eszik.Jó lenne valami szoftver, amivel korlátozni lehet a játék által foglalható memóriát, az lenne az igazi összehasonlítás. Ha így csinálták, akkor én kérek elnézést
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
Raymond
félisten
Az meg a multkori "8GB a vilag vege" videobol van (raadasul a Callisto Protocol-bol, nem kell tovabb ragozni
), azert keverte ide mert most upgradeltek a temat a "12GB se eleg" szintre. Ez csak a klikkgeneralo HUB tema, nem kell tul komolyan venni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
PuMbA
titán
válasz
Raymond #44214 üzenetére
A 8 GB-os kontra 16GB-os 4060 Ti kártyák képeire gondoltam, ami kiveri a szemünket a hozzászólásban
Jól látszik, hogy hiába használ csak 7GB VRAM-ot a 8GB-os kártyán a Forbidden West, a 16GB-os kártyán majdnem kétszer több az fps és ott már 9,5GB-ot használ.
Ratchet & Clank esetén ugyanez játszódik le. A 12GB-os 4070-et 60%-kal veri a 16GB-os 7900GRE csak a VRAM miatt 1440p maximum grafikán, hiszen más játékokban a két kártya között csak 10% sebesség különbség van.
[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
válasz
gejala #44211 üzenetére
Kérdés még talán hogy mennyibe fog fájni a bizton drágább GDDR7 a GDDR 6-hoz mérten. Mert emiatt tuti alapból drágábbak lehetnek a kártyák is. Akkor Intel és AMD a középkateges új kártyáikkal sokat nyerhetnek 16-20gb vrammokkal idén ha ez igaz hogy majd csak 1-2 év múlva a supereken lesz több mennyiség megint.
-
Raymond
félisten
"De láthatod a képeken, hogy a kevesebb VRAM-os kártyákon az fps is kevesebb, szóval nem ez áll fent"
Olyat nem lathat a kepeken mert:
"That's what we've done for this article, testing a dozen modern titles using the GeForce RTX 4090 which is ideal for this because it packs a 24GB buffer."
Es pont ezt irja a kollega, hogy a 24GB kartyaval nem fogod latni hogy mennyit hasznal voljaban egy 12GB vagy egy 8GB kartyan a jatek.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
PuMbA
titán
De láthatod a képeken, hogy a kevesebb VRAM-os kártyákon az fps is kevesebb, szóval nem ez áll fent
UE5-nek nem kell sok VRAM, ahogy gejala írja, de például a PS5 portok szeretik a VRAM-ot és gyorsabban is futnak több VRAM-mal. Ha minden játékban jó sebesség kell, akkor kell a sok VRAM.
[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
Ott van még a linkelt képen is, a 16Gbs és a 8Gb viszonya, ez semmi másról nem szól mint hogy hamarabb kukázodjon a kártya és vegyél újat..
Mi más indokolhatja ezt a fillérbacást az NV részéről, kártya árak az egekben, AI-ból végtelen pénz ölik be(jelel pillanatban) ez a plusz 4gb mennyivel drágítaná a kártyákat? -
gejala
őstag
válasz
hahakocka #44209 üzenetére
UE5 alig használ VRAM-ot, ellenben a Lumen/Nanite végtelen GPU erőt igényel. Én teljes lelki nyugalommal vettem 4070 Supert 1440p-re. Még úgy is, hogy frame gen egy gigát benyel pluszban. 4K-ra nyilván kell a 16 giga.
Új genben a Superekig biztos nem lesz több VRAM az 5090 alatti kártyákon, mivel a 3 gigás GDDR7 csak jövő év végére érkezhet. Kötve hiszem, hogy az 5070 256 bites lenne így, hogy sokkal gyorsabb memóriával jön. 5070 Ti Super elképzelhető 192 bit + 18 giga felállásban.
Ne felejtsük el, hogy NV-nek nem érdeke, hogy 5090 alatti kártyákkal AI-ozzanak az emberek olcsón, úgyhogy le kell spórolni a memóriát, ameddig csak lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Pipó
őstag
válasz
hahakocka #44209 üzenetére
Itt megint csak az van, hogy betettek egy sok vrammal rendelkező kártyát és próbálgatták a beállításokat. Nem gondolom, hogy 1080p mediumon 8,1 GB kellene a játéknak, csak mivel volt több, így többet foglalt. Egy 10 gigás 3080-nál lehet csak hatot foglalt volna ugyanezen a beállításon.
Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
hahakocka
őstag
válasz
S_x96x_S #44208 üzenetére
Erről beszéltem már sokszor, hogy a mostani új gamek is már igénylik a sok vramot, és mi lesz itt 1-2 év múlva. S itt is látható, hogy az RT ON is megdobja szépen azért 1-1.5 gb vrammal az igényt. Már 1440p nél is necces a 12gb , 4K nál meg felejtős. Én meg nem fogok 1080p-s monitort venni RT-re (s ezért 250-300e ft-os vga-t) mint egyesek. 12 év után váltok 4K monitorrra, de minimum 1440p-re. Még filózok.
Remélhetőleg nem igazak a pletykák a 8-10-12gb os 50xx Geforce-okról. Az Intel már az 1. gennel 16gb os kártyát hozott középkategóriában, AMD meg a legtöbb esetben 16-20-24gb volt mostanában a közép-felső kategóriákig.[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
How Much VRAM is Enough for PC Gaming?
Testing GPUs and VRAM Capacity: 8GB, 12GB, 16GB, 24GB
By Steven Walton July 2, 2024
https://www.techspot.com/review/2856-how-much-vram-pc-gaming/TLDR: "With the exception of entry-level options, you shouldn't be buying 8GB graphics cards anymore. 12GB is now the bare minimum, and 16GB is the ideal target."
pl.
- RTX 4060 Ti 8GB vs . RTX 4060 Ti 16 GB.
+ játéktesztek - VRAM használatról ..
és van pár extrém - kevésbé optimalizált eset, amikor a 16GB VRAM is kevés.
pl. az "Avatar: Frontiers of Pandora" -nál a max VRAM : 17.3 GB.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
sajnos a titok nyitja nem az erősebb cpu mag,
- hanem a gyorsabb memória sebesség.
- és a memória sebességre érzékeny geekbench teszt.A 72 magos Grace cpu : 32 memória csatornás memória vezérlővel rendelkezik.
a 96 magos Threadripper pro pedig csak 8 -al.referenciának:
egy a 12 memória csatornás - de lassabb freq-n futó és nem overlockolható -
Epyc 9654 ( 96 magos ) : 98534 Multi-Core Scorea fentiektől függetlenül - tényleg egy mérnöki remekmű a Grace.
és remélhetőleg az utódja még jobb lesz.Mottó: "A verseny jó!"
-
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
válasz
Busterftw #44203 üzenetére
Közel már az aranykor - a csaló AI monitor betaggeli az ellenfelet, a csaló AI kontroller bepozicionálja a célkeresztet, a csaló AI reflex meg lő rá. A játékos meg végre hátradőlhet, és élvezheti a sörét.
Mondjuk amikor a játékos rájön, hogy ezt PC nélkül is lehet, az kínos lesz"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest