-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Busterftw
nagyúr
válasz hahakocka #43791 üzenetére
Ez nem csak szar optimalizálás kérdése.
Minden generációban volt olyan játék, ami megfektette az aktuális gent és akkor erre rájön még az RT/PT.Az hogy valami "szép", teljesen szubjektív, egy realisztikusságra törekedő játék is nézhet ki szarul és fordítva.
Ettől függetlenül a technológia háttér adott és ha olyan vga-val akarod játszani ami arra a szintre nem elég, akkor 1. ott a felskálázó, 2. vegyél olyat ami viszi.A gaming még mindig az egyik legolcsóbb hobbi, de az inflációt se felejtsd el.
A gtx 1080 599dollar volt, az ma már majdnem 800 dollár lenne.[ Szerkesztve ]
-
hahakocka
őstag
válasz t72killer #43796 üzenetére
Általában sajnos igen. Én nem szeretek viszont használtat venni sajna. Volt sok ismerősöm aki pórul járt. Most nemrég pl egy 6700xt t akart venni a srác használtan, azt kapott egy hibásat. Pénze kuka. Akkor nemrég volt egy másik ismerős bár ott lehet ő volt a hülye is ha bedőlt, el utalta a pénzt s nem kapott semmit egy csalót talált, aki már 40 embert megkárosított. Most nyomoz a rendőrség utána. 2 éve egy másik ismerősöm meg bányász kártyát kapott ami alapból nem lenne probléma, de az övé tropa volt a sok bányászás után vagy hát egy nem hozzáértő bányászott vele, vagy csak szart belé.
Én is ha eladom a teljes gépemet akkor mindig bemutatom előtte, hogy ez s ez így s úgy megy rajta, s ha kell utána a vevőnek, 1 héten belül megkapja a pénz kifizetése után persze, s megütjük a dealt. Ált. készpénzzel amúgy.
De most lehet majd rokonoknak megy majd el az év végén.[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
válasz hahakocka #43795 üzenetére
A 3060 "árkategóriája" a használtpiaci ár. Az, hogy a zakkant használtpiac többéves bányászkarikért obszcén árakat kér nem a gyártó kompetenciája (én pl konkrétan jóval OLCSÓBBAN vettem csökkentett garijú újat, mint a 0garis azonos teljesítményű használt 3xxx-eket árulták)
Én hónapokig a fordítottját néztem: értelemszerűen KÖZÉPKAT ÁRAKAT kerestem a használt 3080ti, 3090/ti csapatban. Ökölszabály uis, hogy az előző felsőkat = új közép, kb 2-3éves ciklusban.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
t72killer
titán
-
hahakocka
őstag
válasz Quadgame94 #43792 üzenetére
Igaz, ma már lejjebb vitték a kedves gyártók a 3060 szintjére a belépőkateget kb. Majdnem el is felejtettem. Szép húzás volt mindkettőjüktől. De azért na mégis csak 1 gennel korábbi csak. Régebben általában, ha csak 1 gennel régebbi kártyánk volt, az azért sose volt gond, (Crysis kivétel ) hogy legalább medium-highon élvezhetően menjen egy AAA game. Witcher 3 at RX 380 al 2 gb ossal vittem végig kb 95% osra, 45 fps átlaggal highon Ma már egyre több a negatív tapasztalat. Hiába nyúljunk a pénztárcánkba. 5700 al elvoltam 5 évig mondjuk én nem panaszkodok kiszolgált végülis Starfielden, Alan Wake 2 n kívül ami kellett ment szépen, persze RT nélkül.
Alan Wake 2 egy nagyon jó játék, a tech demó régebben degradáló kifejezésként használták, (Mert a játék maga nem nyújtott többet a jó grafikánál) bár ahogy írod max részben lehet ezt mondani róla. Mellette egy szuper történetvezetéssel, misztikummal, horrorisztikummal, krimivel, és érdekes karakterekkel, kalandos belső utazással elátott játékélményt nyújt. Twin Peaks-es hangulat megmaradt csak horrorisztikusabb lett az elsőhöz képest.RTX 5070 ről bármi pletyka, vagy infó van e már?
[ Szerkesztve ]
-
Quadgame94
őstag
válasz hahakocka #43791 üzenetére
A 3060 nem középkategóriás. RX 7700 XT vagy 4060 Ti a középkategória, már ha a teljesítményt nézzük. Illetve felesleges kiragadni egy darab játékot, főleg azt ami sok szempontból egy techdemó. Ki lehet kapcsolni ezeket a PT és RT dolgokat ám. Én RX 6800-al játszottam az AWII-t 4K FSR Qualityben mediumon. Így is büntetett a játék. Természetesen RT nélkül. Meg volt a játszható sebesség.
-
hahakocka
őstag
válasz huskydog17 #43784 üzenetére
Tapsoljuk meg a szar optimalizálást? Szuper! 2024 ben 1080p-n nem megy egy középkateges vga-n, (Előző gen vga-val) 720p ről skálázás nélkül játszhatóan medium-highon azért szerintem az gáz. A Cyberpunk is jobban ment még nálam is, pedig az se az optimalizáció királya, 3 év után persze javítottak rajta azért. S szép az Alan Wake 2, de kisebb terekre korlátozódik is emellett. Nem egy Witcher 3 open world s egyben csodaszép grafika van benne vagy egy Crysis szerű ugrás azért. De tény hogy jól néz ki. Most már az 1440p s néhol már a 4K megy de az 1440p az átlag , s 1- gamenél viszont lassan visszatérünk a 720p korszakába, a felskálázás kapcsán legalábbis? Starfield is egy röhej volt mert az még nem volt valami szép se.
[ Szerkesztve ]
-
t72killer
titán
, Lenin lájksz disz. Mencsük ki a plebset mert amortizálódik szegénykének a gémer vga-ja .
Ez ha egyáltalán keresztülvihető lenne (pl vmi Venezuela szintű rezsimben, aminek történetesen lenne gpu+vga gyártója) amúgy helyben fojtaná meg úgy kb 0ra a fejlesztést/zárható is lenne a topik vagy 80évre.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
D55
aktív tag
válasz t72killer #43786 üzenetére
"a vga nem ingatlan vagy részvény..."
Amíg egy fél átlagfizetés árából megkaptad a legjobbat, addig lehetett rá gyorsan avuló műszaki cikként tekinteni. Ma viszont egy-egy csúcsmodell árát jó, ha 2-3 havi átlagfizetés betakarja, ellenben ugyanolyan gyorsan avul a cucc, így szerintem nincs abban semmi túlzó, hogy a GPU gyártója mondjuk 1 éves avulási időszak után az eredeti vételár felének megfelelő névértékű részvényeire legyen köteles visszaváltani a chipjeiket használó termékeket a fogyasztóktól. Persze lehetne egy ösztönző mentességi határ is, pl. 350USD (nem MSRP, hanem tényleges bruttó eladási ár).
-
t72killer
titán
válasz hahakocka #43782 üzenetére
"sok embert ismertem aki vette volna a Supert, (akár pl RT miatt ) ha tud róla előre"
Ez egy ilyen biznisz úgy 20éve. Mondhatnám, hogy "anno nem vettem volna meg a GTX 970-emet, ha tudtam volna, hogy jön a 4xxx széria" - japersze, a csóri starcraft 2-őt (ami akkoriban igencsak dedikált grafikát igényelt) nyomathattam volna abakuszon . A bányaőrült intermezzó kivételével elég jellemző, hogy BÁRMILYEN VGA amit ma megveszel, az egy év múlva a felét éri/árából 20-40%-al jobbat kapsz. Jövő nyárra lesz 5060, 4070S mutatókkal, vagy jobbakkal. Ha vki most jött le a falvédőről és csak múzeumban látott Ti 4200-at, radeon 9600-at, GTS 8800-at, az jobb ha hozzászokik: a vga nem ingatlan vagy részvény...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
huskydog17
addikt
válasz hahakocka #43782 üzenetére
Akkor azoknak az embereknek valószínűleg irreális elvárásaik vannak, vagy szimplán csak nem jártasak a témában és emiatt vannak irreális elvárásaik.
Én meg ismerek olyan embert, akit nem érdekel a Super változat és inkább a sima 4070-et veszi. Akkor 1-1?
A Full PT persze, hogy megeszi a 4090-et is, ezen nincs min csodálkozni. Ráadásul ez még csak a jéghegy csúcsa, még csak 3 light bounce-nál járunk, így van hová fejlődni.Az meg, hogy az RTX 3060 nem bírta az Alan Wake 2-t 1080p High-on 60-al, az teljesen normális, ez finoman fogalmazva megint teljesen irreális elvárás tőled, hogy bírnia kéne. Nem kell.
Itt a frissített hivatalos gépigény. Csakhogy lásd hova való a 3060:
1440p/30fps + DLSS Balanced (1485×835 rendering felbontás). Tehát a Remedy 835p rendering felbontás mellett garantálja a stabil 30 fps-t egy RTX 3060-al, ráadásul Medium Preset mellett. Ehhez képest te 1080p rendering felbontás alatt vártál el 60 fps-t High Preset mellett. Érted, hogy mi a gond? Utóbbihoz 4070 kell legalább.
Az nem a technológia vagy a játékfejlesztő hibája, ha valakinek irreális elvárásai vannak.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
hahakocka
őstag
válasz Busterftw #43781 üzenetére
Tudom hát odaírtam hogy régi a kártyám. De utána Vulkan moddal simán ment 1070-től felfelé is, medium szinten 50 fps érdekes nem? Aztán jött a patch amiről én is olvastam. De a 6700 xt s ismerősömnél se ment nagyon jól, addig amíg nem jött a patch.
3060-asokkal se ment 60 al highon addig. DLSS -el max, de 1080p ben az 720p ről skáláz fel szerintem 2024 ben, ez elég röhejes.
Tudom hát Husky. 2005 óta úgy veszek PC-t hogy a legjobb ár érték legyen mindig, figyelem az árakat. Sokszor várok a legjobb alkalomra. S eladom az előző PC-t is emellé. Az én kártyám 4 éves volt akkor (megjelenése szempontjából) és azért azt annó elvártam volna hogy legalább mediumon menjen 1080p ben simán. Mesh shader patch után se repít azért. A PT meg megeszi még a 4090 et is ha jól tudom az Alan Wake 2 ben.
Mondom sok embert ismertem aki vette volna a Supert, (akár pl RT miatt ) ha tud róla előre, így maradt vagy a 4070 amikor akciós volt, vagy vett 7800xt-.t mert akkor 195e ft ért is volt épp, s nem lett végül nekik super ennyi. Globálisan szinten sem hiszem, hogy biztos csak 2 embernél lett volna ez.[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
nagyúr
-
huskydog17
addikt
válasz hahakocka #43778 üzenetére
"A jó sebességhez volt kötelező használni az FSR-t és DLSS-t, tudom mert ismerősöm is használta 6700xt n, arra 'optimalizálták' ezt a 2 gamet"
Ez továbbra se igaz. Sose volt kötelező, csak nagyon ajánlott, ahogy írtam DLAA és FSR 2 Native nem upscaling. Máshogy is lehet sebességet nyerni, például lehet csökkenteni a grafikai részletességet és/vagy a kimeneti felbontást.
Olyan pedig nincs, hogy upscaling-re optimalizálták, ilyen nem létezik. Ajánlott volt ezek használata nem véletlen, mert a játék nagyon heavy a masszív RT miatt. PT-ről nem is beszélve."Amúgy a gáz az volt, amikor kijött a Vulkan Fan patch az Alan Wake 2 -höz, amivel 1070-1080 al és 5700 al is már egész jól ment a game a megjelenéskori alap verzióhoz képest."
A játék kezdetben megkövetelte a Mesh Shader-t hardver fronton, amit a Pascal és RDNA1 nem ismer, emiatt azokon játszhatatlan volt. Idő közben a Remedy készített egy alternatív kódutat a Mesh Shader-t nem támogató hardverekhez és ez masszívan begyorsította ezeket a régi kártyákat.
Amúgy nagyon sok ember el van tévedve, mármint totál irreális elvárásaik vannak, főleg amikor 7-8 éves hardverrel próbálnak játszani az egyik csúcstechnológiás játékkal. Mégis mire számítanak?"De itt arról volt szó hogy ha előre tudták volna hogy lesz 4070 super meg super-TI lehet kivárnak arra a pár hónapra és azt veszik nem a simát."
Ahogy írtam, akik jártasak a témában, azok számítottak/számíthattak gen refresh-re, akik nem jártasak benne, azok pedig nagy valószínűséggel nem fogja érdekelni a refresh, továbbá vannak olyanok, akik tudták, hogy jön a refresh és mégse azt veszik, mert a sima verzió olcsóbb lett. A te logikáddal akkor soha ne vegyél PC-t, mert mindig jön új hardver, ami azonos áron jobb lesz. Nem értem miért vagy ezen fennakadva, a gen refresh egy teljesen megszokott folyamat.
Még a leglaikusabb emberek is, akik a legkisebb mértékben sem jártasak a témában, ők is tudják, hogy ezek a dolgok folyamatosan fejlődnek és adott pénzért mindig jobb lesz. Több évtizede így működik az elektronikai ipar, köztük a PC is, ezért se értem, hogy most miért teszel úgy, mintha ez most valami új dolog lenne.#43779 S_x96x_S: Én nem adok neki esélyt. Majd ha megjelenik az 5090, kiderül melyikünk jósgömbje működött jobban.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
válasz huskydog17 #43777 üzenetére
azért én egy minimális esélyt adok ..
> Ezen felül az is kizárja a 6.0-t, hogy konzumer vonalon
> nem létezik olyan platform (CPU+alaplap), ami támogatja.A Blackwell megjelenéséig ( ~ 2024 év vége ) még van idő,
hogy az új consumer alaplapok megjelenjenek,
de ha 2025Q1 -ben jönnek ki az új alaplapok még az is elég.Azért vannak gyanús jelek:
- Az AMD hamarosan kiadja az új ZEN5-ös procikat, de az AM5 -ös új chipsetes alaplapokról még semmi hír .. vagyis késnek.
És vannak jelek amelyek a technikai problémákat vetítik előre.pl. az extra melegedés ..
szerencsére az Intel dolgozik a PCIe Gen6 thermal throttling problémán.
Ha túlmelegszik, akkor x16 -ból visszavesz x8 vagy x4 -re, vagy a link sebességet csökkenti ..
"The driver's near-term function for PCIe 5.0 is to mitigate thermal issues by reducing PCIe link speeds to keep temperatures in check — this means the bus itself will downshift from its standard 16 GHz frequency to slower speeds to keep heat in the safe zone. This feature ensures the devices can maintain optimal temperatures even under high loads. While the current focus is on controlling the link speed, plans are underway to extend the functionality to manage PCIe link widths (i.e., the number of active PCIe links), which the PCIe 6.0 specification will enable. For instance, a PCIe x16 device could shift down to a x8 or x4 connection to control thermals." ( via TomsHW )Ettől függetlenül high end WorkStation -nél ( TR, Xeon)
nagyobb lehet a megjelenés valószínűsége.Mottó: "A verseny jó!"
-
hahakocka
őstag
válasz huskydog17 #43774 üzenetére
A jó sebességhez volt kötelező használni az FSR-t és DLSS-t, tudom mert ismerősöm is használta 6700xt n, arra 'optimalizálták' ezt a 2 gamet, (még véletlenül se ment jól eleinte natívon sok-sok féle akár erősebb kártyán) és én is bár nekem 5700 assal kötelező is volt amúgy tényleg nem engedte máshogy kezdetkor Alan Wake 2 és a Starfield. Lehet azóta patchelték nem tudom de az én kártyám már nem mérvadó. Amúgy a gáz az volt, amikor kijött a Vulkan Fan patch az Alan Wake 2 -höz, amivel 1070-1080 al és 5700 al is már egész jól ment a game a megjelenéskori alap verzióhoz képest.
Azt tudom, hogy ha várnak az emberek olcsóbban tudnak vásárolni vga-t, procit, jó eséllyel Én is szoktam néha pl így veszek majd olcsóbban újabb genes Ryzent is. A 2600x- em már elég öreg. De itt arról volt szó hogy ha előre tudták volna hogy lesz 4070 super meg super-TI lehet kivárnak arra a pár hónapra és azt veszik nem a simát. Sok ismerősömnél is volt olyan, hogy ő vette volna az erősebbet de hát előre nem tudhatta hogy a 7800xt-7900-7900xt jó ár értéke vram többlete, s egész jó kereslete (AMD szinten mérve) miatt kijönnek erősebb 4070 esek is. Mint annó az 5700 asoknál korábban a superekkel. Itt is hasonló történt csak. Amúgy az 5700 asoknál is, közép és felső alja kateg. volt csak kb , most akkor a 8000 eseknél is ez lesz kb. Megismétlődik. De az nagy siker volt akkoriban. Kérdés most mi lesz majd. Most már azt olvasni, hogy csak 5080 jön ki először ősszel. Mindig más hírek vannak. Csak 5090, mindkettő vagy csak 5080.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz S_x96x_S #43775 üzenetére
"mennyi az esélye,
a PCIe Gen6 -os RTX 5090 -nek?
( Vagyis a consumer változatnak? )"Én teljesen kizártnak tartom, főleg mert a 4090 is még "csak" 4.0 és nagyon erősen kétlem, hogy kimarad az 5.0. Konzumer vonalon most még teljesen felesleges a 6.0, szerintem ha lesz egyáltalán PCI-E előrelépés, akkor 5.0-ra számítok, ha már a Moore Threads meglépte.
Ezen felül az is kizárja a 6.0-t, hogy konzumer vonalon nem létezik olyan platform (CPU+alaplap), ami támogatja.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
S_x96x_S
addikt
mennyi az esélye,
a PCIe Gen6 -os RTX 5090 -nek?
( Vagyis a consumer változatnak? )- A high-end Blackwell chip hivatalosan támogatja a Gen6 -ot és a HBM3e-t is ... de ez nem jelenti azt, hogy minden elérhető a consumer verzióban is.
- az RTX 50 (Blackwell) -nek -
16-pin-es PCIe Gen6 Power (Kompatibilis) Connector-a lehet.
( ~ "in fact the same 12V-2x6, but with an updated PCIe 6.0 CEM specification.")Amúgy eléggé alapos a
https://en.wikipedia.org/wiki/Blackwell_(microarchitecture)
és ő David Blackwell (1919-2010) a névadó:
Mottó: "A verseny jó!"
-
huskydog17
addikt
válasz hahakocka #43705 üzenetére
Nem mindent tudtam értelmezni, amit írtál, így csak arra reagálnék, amit sikerült értelmeznem.
"Starfieldben és Alan Wake 2 ben erősen kötelező volt a DLSS-FSR használata eleinte, nem tudom azóta patchekben javult e az optimalizáció."
Nem. Soha nem volt kötelező upscaling-et használni és még ma sem az. Starfield megjelenéskor nem is támogatta a DLSS-t, ebből volt is egy kisebb-nagyobb botrány, aminek nyomására a Bethesda kénytelen volt azt beépíteni.
Alan Wake 2-ben sem volt kötelező használni, ajánlott volt az upscaling, de nem kötelező, már megjelenéskor támogatta a DLAA-t és FSR 2 Native-ot, amelyek natív felbontáson számoltak. Ez a játék nem használt saját TAA algoritmust, hanem az élsimítást a DLSS/DLAA, illetve az FSR 2 technológiákra bízta. AMD-sek nyilván ennek azért nem örültek, mert az FSR elég pocsék képminőséget adott, míg a DLSS/DLAA nagyon jó képminőséget adott. Az azonban nem a Remedy hibája, hogy az FSR pocsék képminőséget ad."Emellett sokan azt mondtam hogy megveszik pl az alap 4070 et aztán váltanak Superre amikor kiderül hogy jön, (Tehát kétszer kell vásároljanak de ha tudnák előre vajon akkor is 2 szer tennék?)"
Kik azok a sokan, hány ember és legfőképp miért tennék? Miért váltana le bárki 15-20%-os tempóelőny miatt egy új kártyát? Semmi értelme, amúgy meg nem kötelező. Ha valaki ezt mégis meglépi, akkor ez téged miért zavar? Eggyel több SKU van a piacon, nem értem ez miért gond.
"Itt is 4070 super jobb választás most már mint egy sima 4070."
Nem. A sima 4070 olcsóbb lett, lejjebb ment az MSRP is, míg a 4070 Super jött oda, ahol a sima 4070 startolt. Itthon a sima 4070 már 230k alatt is kapható (most az egyszeri 208k akció nem releváns), korábban ez a kártya drágább volt, így aki kivárt, az most olcsóbban meg tudja venni. Például egy ismerősöm is idén akar új gépet venni és ő most a sima 4070-et sokkal olcsóbban (50k) megkapja, mintha tavaly vette volna. Neki bőven elegendő a sima 4070 tempó is, ahogy sokaknak. Ha valakinek elegendő a sima 4070 tempó, akkor miért vegyen több tízezer Forinttal Super-t? Ezek az emberek pont jól jártak, hogy kivártak, mert olcsóbb lett.
"De ha ezt előre tudják a 4070 vásárlók lehet kivárják."
Mit és miért kéne előre tudni? Aki jártas eben a VGA témában, az pontosan tudja, hogy 1-1,5 évente vagy új gen vagy gen refresh szokott jönni, így őket nem lepte meg. Aki nem jártas a témában, azt meg nem fogja zavarni. Úgy teszel, mintha egy en refresh új dolog lenne, miközben régóta van ilyen.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz hokuszpk #43768 üzenetére
Szerintem nem kell ahhoz vidéken élni, hogy az ember lásson fát árnyékkal.
De én vidéken nőttem fel és ott is élek, kertes házban és nem átvitt, hanem valós értelemben fogtam az eke szarvát ,éveken át..Persze , nem is ettől lesz jó egy játék de az RT erről szól, amiről beszéltünk.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hokuszpk
nagyúr
"Én ilyen éles árnyékokat csak árnyszínházban láttam."
pedig csak ki kéne menni a kertbe
de mindegy is, régen az úgyvolt, hogy ha jó a játék, akkor az se zavar, ha nincs árnyék ; ha meg *.* akkor az árnyékoló helyes működése esetén se fogok rá időt pazarolni.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
X2N
őstag
válasz T.Peter #43764 üzenetére
Az a baj hogy nincs benne RT GI ahogy láttam a graika opciókat, talán emiatt is élesebbek picit az árnyékok körvonala. Persze hogy nem realisztikus a konstans élesség, de valamit valamiért 110fps stabilan vagy 20fps RT-vel, túl nagy a perf hit hogy megérje még RTX-es kártyán is. Ami elég gáz ha belegondolunk hogy már a negyedik RTX széria fog megjelenni pár hónap múlva úgy hogy csak DLSS-el érdemes bekapcsolni ezt. Mikor og ez natívba működni? Azok a fák nem túl nagyok. Csináltam kis összehasonlítást irayban egy nagyobb fával. 3 méter magas arany dekorációval, meg egy ~160cm magas karakterrel, kb. 55fok a nap beesési szöge, csak 1 paramétert változtattam a sun disc scale-t(1.0,4.0,16.0), és ennyire lehet befolyásolni az összes árnyék elmosódását, mindössze 1 paraméter változtatásával. A középső az alap(realisztikus) beállítás:
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
Mindenesetre én ennél a játéknál biztos nem doloztatnám azért a videókártyát, hogy legyen egy pár alig észrevehető különbség, ami nem is feltétlenül néz ki jobban számomra. Cyberpunk-ban már betoltam a path tracing-et, mert annyival jobban néz ki mint a raszter meg a ray tracing.
-
T.Peter
őstag
Nem realisztikusabb. Mar az elesseg is baj, mert az a fa nincs kozel a foldhoz amire vetul az arnyek es ehhez kepest tul eles. Az indirekt fenynek ossze kene mosnia az arnyekot jobban a kornyezeti fennyel, ahogy az rt kepen latszik. Viszont amibol teljesen latszik hogy miert egyaltalan nem realisztikus, az a konstans elesseg. Az rt kepen latszik hogy a tovenel a fa elesebb arnyekot vet, ami a helyes mukodes.
-
X2N
őstag
Ez is csak attól függ hogy a tárgy ami árnyékot vet mennyire van messze a talajtól, egy bokor egésze éles árnyékot fog vetni, míg egy magasabb fánál már a felső lombkorona talajra vetített árnyéka már mosott lesz. Lehet hogy a raszter nem teljesen élethű a maga baromira éles árnyékaival, de ezt az RT-t se nevezném teljesen élethűnek a teljesen elmosott árnyékaival, amit itt a képen látok.
Na leírtam ugyanazt. Kicsit el lett túlozva ez az RT a diablo-ban azt látom hogy túl nagy a nap mint fényforrás, ezért túl puhák az árnyékok.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ennyire éles árnyékokat, aminél a faleveleket külön ki tudod venni egy fa lombjából az árnyékban és és meg tudod számolni őket még soha nem láttam, szerintem ez nem realisztikus, mert egymásra is árnyékot vetnek a levelek. Épp ez látszik például az bekapcsolt RT nél karaktertől jobb oldali ,kisebb fa árnyékánál, hogy eltérő az árnyék erőssége, a földhöz közeli vagy átvilágított, ritkább falevelek árnyéka kivehető és éles és ahogy közeledig a csúcshoz egyre jobban egybefolyik és változik a színe.
Elméletileg az RT lényege az hogy valóságosan szimulálja a fényforrásokat.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
X2N
őstag
Persze ez attól is függ mennyire felhős az ég ami itt nem látszik. Ha felhős lenne akkor még ennél is sokkal simábbak lennének az árnyékok. Nem láttál napközben még éles árnyékokat? A nap minden nap is ilyen éles árnyékot vet mindenre dél körül(mert kicsi pontszerű fényforrás és messze van), nem véletlenül fotóznak tájfotósok csak golden hour ideje alatt(alacsonyabb a nap beesési szöge, meg szórt a fény), ha nem akkor készült a kép az ügynökségek meg se veszik a képet. Egy barlangan persze hogy jobban néz ki a fény GI-al.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szerintem a raytracing realisztikusabb minden körülmények között. Én ilyen éles árnyékokat csak árnyszínházban láttam.
Az hogy mi tetszik persze, az más dolog, biztos van, akinek az , ha élesebb. Nekem Diabloban a barlangokban a lobogó fáklyák fényénél jobban átjön az RT, a fenti képnél szinte mindegy,de amúgy ott sincs egetverő jelentősége.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
t72killer
titán
Messze nem csak vrammal játszol.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
félisten
válasz KRoy19 #43744 üzenetére
Ami követte a topikot itt anno az tudja miről beszélek a Turing architekt kapcsán,nem is maga a kártya.
Nem akarok jobban belemenni.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gV
őstag
árához képest 40% tényleg kevés gyorsulás volt raszterben a 1080 Ti-hoz képest. ez volt az egyetlen hibája.
ha már csináltak "2080 Ultra"-t én inkább Titan RTX@2GHz-re mondtam volna, de amúgy hibátlan teszt. egészen elképesztő az Fps/W RT-ben az Amd-hez nézve, csak +25% amit fel tud mutatni ellene a 7900 XTX, a 6800 XT-t meg elveri. ebből látszik, hogy a Turing egy remek gen, a jó emlékü Maxwell tudott ilyet a Polaris/Vega párossal megcsinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.