Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rocket #3601 üzenetére

    Ettől félek. Ha többéves csúszás után bughalmaz a STALKER, akkor a Metro 2033 rosszabb is lehet. Mondjuk az igaz, hogy annyiban előnye van a Metro 2033 fejlesztőinek, hogy a játékuk teljesen lineáris, végletekig scriptelt, így jobban lehet szűrni a hibákat. A STALKER szabad világú volt, így ott nyilván sokkal durvább a hibakeresés.

    A Metro 2033-on dolgozik az AMD is. A Batman után nem merik eljátszani a kizárást. Iszonyatos kárt okoztak a felhasználók lázításával az Eidosnak, a PC-s verzió alulmúlta ez elvárt eladásokat, persze a konzol hozta a szintet.

    Persze, hogy nem sajátítják ki, miért akarná az AMD a PC-s piac-ot rombolni, nekik mindenképpen van itt jövőjük. Az NV-nek kell durván játszania, mert CPU és licenszek nélkül teljesen elesik a GPU piac 70%-tól. Nekik nincs veszteni valójuk, vagy nagyot nyernek, vagy bebukják, és akkor meszelnek.

    A GF100-ról sok infót szereztem már ... tulajdonképpen, akkor jön ki az architektúra előnye, ha olyan szintű a tesszelláció alkalmazása, mint az Unigine Heaven esetében (kisebb terheléssel simán megbirkózik a Radeon). Compute Shaderben viszont elmarad a Cypress mögött, mert a DirectCompute programokban főleg négykomponenses vektorutasításokat használnak, és ott van még a kevesebb textúrázó is, amihez összességében kevesebb mintavételező tartozik. Maga a TMU csak a jittered sampling esetén gyorsult (kb duplájára), de ha nem használja a program ezt az eljárást, akkor semmi előnye nincs. Az fix funkciós interpolátorok pedig hol előnyt, hol hátrányt jelentenek. Bár ez igaz az AMD emulált megoldására, nekik is hol előny, hol hátrány. :D
    Nem tudom, hogy a fejlesztők milyen úton folytatják, de a mostani DX11-es játékok inkább a Compute Shaderre helyezik a hangsúlyt. A tesszellálás egyelőre eléggé minimális, főleg objektumokra van. Amit az AVP-ből kaptam infót, abból az jön le, hogy az sem valami űberterhelő. Az objektumok mellett csak helyenként lesz felületi tesszellálás, de az is számos beépített optimalizálást alkalmaz (a Heaven esetében ezt szándékosan kihagyták, hogy jobban terheljen, persze ez érthető, hiszen benchmark). Főleg Compute Shaderből áll a DX11-es mód (HDAO itt is lesz, szóval Dirt 2 féle lassulási effektus befigyel majd :) ), persze ez is eléggé látványos. Az AMD eddig bejelentett felhozataláról annyit tudok, hogy a Genghis Khan MMO fog komolyabb tesszellálást használni, persze az sem közelíti meg az Unigine Heaven szintjét, de jobban fog terhelni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák