Új hozzászólás Aktív témák

  • zoltanz

    nagyúr

    Ha úgy vesszük a Sony PS2 is megelőzte a korát mert egy általánoscélú processzort fejlesztett bele a Toshiba és a Sony a Emotion Engine -ot. :K Maga a chip egyfajta kombinációja a CPU-nak és egy DSP processzornak, melynek a fő felhasználási köre 3D-s világok szimulálása.

    A lapkán egy szuperskalár, 2 utas fixpontos egység kapott helyet, amely egy órajel alatt 2x64 bitnyi adatot dolgoz fel. A 2 utas szuperskalár megnevezés azt jelenti, hogy egyszerre kettő fixpontos végrehajtó egység dolgozik egymással párhuzamosan. A duplázott lebegőpontos egység (FPU, VU0) teljesítménye 6,2 GFLOPS (109 lebegőpontos művelet másodpercenként). A vektorműveleteket végrehajtó egységek (VU0, VU1) használatára a nagy erőforrás-igényű 3D-s számítások elvégzése miatt volt szükség. A VU0 végzi a felületek tesszalációját, azaz létrehozza a felületeket alkotó poligonokat, majd ezeket az adatokat megkapja a VU1, amely elvégzi a poligonokból álló 3D-os objektum képernyőre transzformálását (Transform and Lighting). A tiszta geometriai teljesítmény 66 millió háromszög másodpercenként. Ezt az adatot megvilágítás és köd effektek nélkül kell érteni; ha ezekre is szükség van, akkor a teljesítmény visszaesik 38, illetve 36 millió háromszög per szekundumra.

    Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

Új hozzászólás Aktív témák