Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #98320896 #33961 üzenetére

    Röviden:
    -A jelenlegi tesztek nem igazán tudják megmutatni, hogy az Ampere mennyivel nagyobb teljesítményű a Turingnál a jövőbeni játékoknál.
    -A véleménye szerint hibás megközelítés a régebbi játékok alatti teljesítményre koncentrálni.
    -Az 3080 nagyjából 6x akkora AI teljesítménnyel bír, mint a 2080. Ezt jelenleg viszont nem igazán tudja kihasználni semmi a DLSS-en kívül.
    -A DLSS továbbfejlesztésével hatalmas előrelépés várható.
    -Ezt alapvetően az nVidia white papers és a jelenlegi AI tapasztalatok (pl. videó-felskálázás, mesterséges képgenerálás, stb.) alapján nyilatkozza.
    -A DLSS 3.0 feltehetően nem fog kellő hatékonysággal futni a Turingon, mivel egyszerűen nem lesz elegendő AI számítási teljesítménye a GPU-nak hozzá.
    -A jelenlegi tesztek sok esetben (pl. Doom) nem veszik figyelembe, hogy mennyire fontos a nagy memória-sávszélesség, ami a 3080 és 3090 esetében közel 2x akkora, mint a 2080 esetében. Érdemes megjegyezni, hogy a 3080 és 3090 ilyen téren messze lelépi a most érkező konzol generációt is

    Értékek:
    2080: 448 GB/s
    2080 Super: 496 GB/s
    2080 Ti: 616 GB/s
    3080: 760 GB/s
    PS5: 448 GB/s

    -Szerinte a 10GB egyáltalán nem korlátozó tényező, mégpedig azért, mert a tesztekben valójában a memória lefoglalást és nem a valós memória használatot nézik. Ráadásul a 4K DLSS esetén 1080p-ban kell renderelni (nagyságrenddel kisebb tehát a memóriaigény), a DLSS-hez pedig nem szükséges annyi memória, így a 4K-s memória foglalást nézni nem mérvadó.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák