Új hozzászólás Aktív témák

  • KillerKollar

    senior tag

    A 2080 Ti-t a PCI-e 3.0 x8 (vagyis PCI-e 2.0 x16) 2-3%-al fogja csak vissza, szóval ahhoz, hogy a 3080 Ti-t vagy 3090-et a PCI-e 3.0 x16 (vagy PCI-e 4.0 x8) ugyanilyen elhanyagolható 2-3%-al visszafogja, ahhoz KÉTSZER akkora sávszél igényének kellene, hogy legyen mint a 2080 Ti-nak.

    A Horizon: Zero Dawn egy ritka sz*rul optimalizált játék, a Death Stranding ugyan ezt az engine-t használja, ott nincs ilyen probléma. Az 5700XT-t esetében nem bottleneck a PCI-e 3.0 x16, a 2080 Ti esetében bottleneck a PCI-e 3.0 x8, lehet, hogy az az 5700XT esetében is az lenne, de a PCI-e 3.0 x16 az egyenlő a PCI-e 4.0 x8-al, magyarul ha még divat lenne az SLI vagy a CF akkor a legelső PCI 4.0-ás kártya már bottleneck lenne mainstream platformokon, mert 2 kártya esetében x8 módban mennének. Vagy ha van annyi PCI-e eszközöd ami elég lane-t elvisz (pl NVMe SSD-k), ahhoz hogy leessen x8 módba a sebesség akkor 4.0-án is bottleneck-elné az RTX 3000-es kártyákat. Kétlem, hogy ez máris bekövetkezne.

    A PCI-e 3.0 x8 lesz itt komolyabb bottleneck, minimálisan már a 2080 Ti-nél is az volt, az x16-nak elég kell lennie még egy darabig.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák