- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- OpenWRT topic
- VPN topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Sweet.tv - internetes TV
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen program, ami...?
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Crytek #20049 üzenetére
Nem az a baj, hogy jó vagy nem. hátast dobunk nem. Amúgy nekem bejön.
A baj, hogy a cél az 1080P@60fps. Az egész RTnek így és evvel az egész NV generációnak lehet semmi értelme sincs.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Crytek
veterán
válasz Dare2Live #20053 üzenetére
Minden új dolognak rögös utat kell bejárnia..Amúgy ahogy látom tévedés az hogy a cél ....nem a cél hanem ennyit tud a 2080Ti..Nem mindegy
Kb dx12 szitu atomjó el se lehet mondani szavakkal mennyire könnyebb vele dolgozni, nem limitál mint a csúnya fos dx11 mégis itt vagyunk lassan 2019 és még bőven a dx11 dominál ....Ez a ray cucc is egyre jobb lesz több lesz gyorsabb lesz ahogy az erre épűlő nv kártyák is.... Ezért is várom meg a 7 nm-es új nv karikat, kell a ráknak béta VGA
Next PC Upgrade: 2022
-
keIdor
titán
Felskálázással nem, pont ez volna a lényeg. A render mit tudom én, mehetne 1440p-1800p között, ezt felskálázza az AI, ha közel ugyanolyan lesz a kép, mint natív 4K-n, akkor én lehet elcsábulok.
100fps/100Hz nekem meg már elég, bár a monitor annyira drága, hogy annyit nem vagyok hajlandó fizetni érte, a 2080Ti ára a kisebb probléma. Egy ilyen monitor 2000€ felett van.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
NightGT
senior tag
Az igazság egyik oldalából néhány centi azért akad benne...de a bigger pikcsör az valóban csak annyi, hogy sanszosan az nvidiánál fejlesztettek többet/jobbat. És kész. Majd aki tudja, megmondja, hogy ez igaz-e, vagy csak nekik jött be, de tény hogy jobbat tettek le az asztalra. Hogy miért, better management, jobb agyak, whatever...majd biztos (?) erről is lesz hosszabb írás. Már ha vki megírja, why not. Talán még úgy is, hogy az tényeg igaz legyen, és ne csak egy morcos félgonzo/lapátolási beszéd Rubyért, mint az enyém.
De a morcim oka pusztán annyi, hogy - idézem a szót, írták már itt - a monopóliumot mind szívni fogjuk. Az is, aki Ati-s, meg az is, aki Nvidiás. Majd találgathatunk arról hogy mennyire, illetve már tesszük - mondjuk abból kiindulva, ami a cpu-k terén történt egy év alatt. Amióta van valódi verseny.
Hogy mennyivel lennének a VGA-ink (és maybe a játékaink is?) előrébb, ha ott is lenne verseny, arról is találgathatunk...és perverz, de ha már arról beszélünk, hogy mi igaz, meg mi a bigger pikcsör: ha elegen megveszik mégis a crap atit, és rövidtávon ők vállalják a bukót ezzel...hosszú távon mind többet nyerünk vele, ha életben tartják a (jelenleg nem) vetélytársat ezáltal. Szóval tessék azért halkan, naplemente után, és szigorúan zárt ajtók mögött mondani egy köszönetet is annak szánva, aki mégis megvesz egy vegát...
Ezt viszont nem a kisujjamból szívtam, csak nem professzionálisan űzöm a makroökonómiát / közgázt / játékelméletet, így nem tudom neked a vonatkozó Nash-ekvilibriumot, meg egyéb valid gondolati/tudományos alapokat elmagyarázni konkrétan. Illetve a Nash-ekvilibriumot de (a filmből), ami pont erről szól: ha mindenki a legjobb csajra (legnagyobb haszonra) hajt, akkor végül senki se kapja meg, és mindenki bukik. De ha mellőzik a legjobb nőt, és táncra hívják közösen megegyezve a barátnőit...akkor mind nyernek. A szívás itt csak az, hogy az ember olyan, hogy mégis inkább az elméleti maxra hajt, akkor is, ha TUDJA hogy nem kapja meg - neki a garantált kisebb nyereség nem elég.
Miért van ez így? Megvan a logikus evolúciós oka, csak annyi a lényeg, hogy ma már nem működik. Pofon egyszerű az egész, ha egyszer megérted...de ez már nagyon OFF (v nem)
Pusztán csak az igazság. Ja, életem legjobb gépeiben a "két vár" dolgozott szinkronban, amíg még volt annak értelme...best of both worlds.
Amúgy ami a kompetíciót illeti, wtf-ról beszéltek? RX580 perfekt vetélytársa (volt) a GTX 1060-nak, több rammal, és jobb dx12 teljesítménnyel. És (ahogy a shopokban néztem) sokszor olcsóbban. Csak itt lett pénz 1070Ti-re...de előtte se voltam erről képben igazából, és vsz. én is az 1060at vittem volna. Minden újtagos-zöldfülűs tiszteletem, még általatok sincs ez a tény említve. Pedig ez is igaz...javítsatok ki ha nem így van, én állom, de minden egyes teszt, és szakfórum tanács szerint így van. És nem új, hogy jaj-tudna-az-annyit-csak-nvidiara-van-fejlesztve, hanem valid fps-ekben vannak egálban. DX12ben meg RX580 vezet. Ki akarjuk találni, h miért nem viszik mégse? Releváns? Én egyelőre nem akarok ennél jobb kártyát most...
Ami van, az vsz. elég lesz az old but gold gaméimhez maxon, szvsz 4k-n is...illetve ha dobok egy cserét 8400ról 8350k/8600k-ra, akkor maybe xd.Mert bakker a Crysis de rettenetesen fogas 1080p 27 colon...bár elvileg pont erre lesz jó az új RTX-es élsimítás, HA működni fog régi gémeken is...edit: nem tune-oltam az élsimítását még control panel-ből override-al, de akkor is...
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
félisten
válasz NightGT #20059 üzenetére
Még mindig nem nvidia vs amd fórum és a GTX 1060 kijövetelkor a az RX 480 volt a piacon, az 580 tavaly áprilisban lett kiadva a gtx 1060 pedig 2016 nyarán.
Egy finomított verzió és pontosan a minimum FPS en kívül nem tudta otthagyni az alap órajeleken futó 1060 kártyát , tehát jah, senki nem rohant 1060/ 480 kártyát lecserélni 580 ra ,a 20 % kal rosszabb perf arány és az azóta is a habokba leledző Dx12 ellenére sem.Dx 12 alatt Pascal sokat lépett előre az utóbbi 1 évben.
Itt a teszt.[link] és az átlag FPS ben pontosan 0,2 % a különbség ami édeskevés egy teljesítményben magasan fölötte járó felső szegmensű hardverekkel is rendelkező ellenféllel a piacrész megfordítására, épp erről beszéltem feljebb.Plusz azért egy elég fontos adalék, hogy Nvidia is kiadta közben csendben a saját finomított 1060 kártyáját, ami fölött sokan elsiklottak, pedig jótékonyan hatott a teljesítményre a gyorsabb memória.[link]
A konkurenciában abszolút igazad van, egyetértek veled, hogy szükség van rá és kell, hogy nyomják a jó versenyképes termékeiket. Amivel nem értek egyet , az a másik fél hibáztatása, és ezen piaci helyzet miatti okolása.
A magyar szöveg közé kevert angol szleng menő dumát meg engedd el, vagy nem tudom, hogy esetleg kint élsz és azért tolod, de nem menő leszel tőle, csak ellenszenves és felét nem érteni annak ,mit akarsz leírni.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
sittes79
addikt
Szerintetek megy ez még lejjebb vagy most kell venni?
-
fauv
őstag
Igen, egyetértek, de azért ennek a témának több oldala is van.
Mire gondolok? Tény, hogy egy éles verseny lenne, ami hozná magával a felhasználó barát árversenyt is, azzal jól járnánk. De, nem biztos, hogy ez jó. Szerintetek az NV be merte volna vállalni egy olyan technika fejlesztés /
RTX / bevezetését éles verseny közepette, ami miatt pl. 20-30 %-al drágábban kellene adnia a kártyáit?Vagy tuti nem spórolt volna a memórián amikor egy vagyonba kerülnek a ramok, csak azért hogy minél olcsóbban adhassa a termékeit ?. Azaz, arra akarok kitérni, hogy ár alapján lehet, hogy jobban járnánk, de kevesebbet is kapnánk.
[ Szerkesztve ]
Hiába magyarázza több órán keresztül a méhecske a légynek, hogy a méz sokkal finomabb, mint a szar, ezt a légy képtelen megérteni.
-
TTomax
nagyúr
Minden generációnál van technikai fejlesztés,ha mindig 20-30%ot emeltek volna mára már egy grafikus kártya több millió forintba kerülne.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
fauv
őstag
válasz TTomax #20065 üzenetére
Van. De addig amíg egy fogyasztói társadalomban mindent az ár/érték határoz meg, addig bizonyos plusz fejlesztések kiadását lehet, hogy csak akkor adnának ki, ha azzal a konkurencia fülé tudnak kerülni és ami a legfontosabb, ha az a technológia már stabil.
bele szerkesztettem
[ Szerkesztve ]
Hiába magyarázza több órán keresztül a méhecske a légynek, hogy a méz sokkal finomabb, mint a szar, ezt a légy képtelen megérteni.
-
Pipó
őstag
válasz #45185024 #20047 üzenetére
A valóságos látvány kicsit sem ilyen. Ott a nyitott ablak, kint süt a nap, a szoba meg tök sötét. Pedig egy gyertya is világít .
"Vannak győzelmek, amiktől jobban alszik az ember. És olyanok is, amik ébren tartanak." Broadchurch - Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
Samott
addikt
Rossz alul a cimke, kb itt a videoban - a Global Illumination a te kepeden ki van kapcsolva, "Direct Only"-nak kellene lennie a feliratnak.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
félisten
Mindenképpen jobban járnánk árban egy erős konkurenciával.
Ha észreveszed NV azt csinálja, hogy növeli a teljesítményt, de emeli az árát, azaz rákényszerít, hogy drágább kártyát vegyél,vagy pedig csökkentsd a kategóriát a pénzedért, ha előre akarsz lépni.
Például az előző genben egy 980 kártyát kaptál 160 K ért az új generációba már csak egy 1070 fért bele,( azaz a 70-s széria) .
A 970 előtte kb 110 K körül mozgott ami az új generációban már csak az 1060 reszortja lett.
Idén pedig az történik, hogy a 2070 az 1080 árkategóriájába indul a 2080 meg a TI árában. tehát kapunk teljesítménybeli előrelépést,de folyamatosan emelkedő árakat is mellé, amire magyarázat sincs, mert fejlesztési költségek ide vagy oda, de magasan rekord nyereséggel zárul már nem tudom hányadik negyedévük és ez mellett még a memória árakra sem tudnak hiuvatkozni, mert nem került rá 24 Giga ram a TI re sem.Igazából 5 év alatt eljutottunk, a 60 ezres középkategóriától 130-150 ezresig, mert szerintem annyiba fog kerülni a 2060 kártya ami ha a dollár árfolyamot is figyelembe veszem akkor is meredek.
Ha esetleg valóban MSRP áron , azaz 500 dollár körül lehetne venni 2070 kártyát( az is csak ÁFÁ-t rászámolva majd 190 K) akkor is meggondolandó döntést érdemelne, de így ez kifejezetten horror.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
Battlefiled 5 gameplay RTX On.
Nagyon jól néz ki szerintem.
2:10 nél a kirakat üvegen látszik a tag.
Ez a kis videó azért megmutatja mire lehet számítani játékokban tőle. például egy Bioshock játékban eszméletlen jó lehetne[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Látszik a hülye dx12 miatti akadozás itt is...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Jack@l
veterán
Nem az RT-t fikázom, hanem magát a játékot nem tudják megírni rendesen dx12-ben, egy csúcskártyára se. Dx11-el vajsima volt nálam, de 12 kell az RT-hez.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
válasz Jack@l #20078 üzenetére
Nem is mondtam hogy fikázod, vagy ez nem tudom honnan jött, Csak írtam , hogy a host szerver is szar volt, látszik. Gondolom ilyen béta cucc még.
Azt hittem ezt a dx 12 megakadás dolgot megoldották már, kb 1 éve nem vettem elő a Battlefieldet.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jack@l
veterán
Pár nap múlva lesz béta(public is), majd megnézheted.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Samott
addikt
-
voodoo98
addikt
Így van:
szept. 3: preload
szept. 4: early access beta (előrendelőknek csak)
szept. 6: open beta (bárkinek, ha előrendelted, ha nem)kb. 7-8 napig tarthat max. (de ez csak tipp a bf1 open beta alapján)
(#20074) b.
Azt én is visszatekertem.
De hol lehet állítani az RTX-et a menüben? (DX11-re volt állítva a menüben, gondolom a demo miatt csak)[ Szerkesztve ]
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
félisten
válasz voodoo98 #20084 üzenetére
Hát szerintem ez ilyen béta verzió még, az is lehet , hogy fejlesztői. Dx11 alatt nem működik az RT elméletileg, dx 12 alatt is csak az őszi frissítés után. Persze a preview buildban már működik valamilyen szinten.
valószínűnek tartom, hogy experiencen át lehet aktiválni, vagy fene tudja.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Ja, annyira a DX12 a min., hogy az Enlisted játékban Vulkan alatt működik a Ray-Tracing 4k 90fps mellett.
A DX12 min. a PH féle elmélet. Ahogy az lenni szokott a PH elmélete fényévekre van a gyakorlattól.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
szmörlock007
aktív tag
válasz huskydog17 #20086 üzenetére
A dx 12 minimum szerintem a directx-ekre vonatkozik. A vulkanon is működik a ray-tracing, az független a directx-től.
-
félisten
válasz huskydog17 #20086 üzenetére
Dx re vonatkozó minimum, ha jól értelmezem, nem Vulkanra. nem tudom, lehetséges , hogy igazad van,de az akkor jó hír, hogy ha megy dx 11 alatt is.( nem tartom valószínűnek )
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Callisto
őstag
válasz huskydog17 #20086 üzenetére
Csak érdekelne, hogy a DX12 minimum milyen oknál fogva zárná ki a Vulkánt? A Vulkán az a DX12 alatt lenne szerinted? Vagy hogy is van ez? Kérlek. Megmagyaráznád?
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
h4mi1
tag
Sziasztok, szerintetek egy i5 8400 elég kihajtani egy rtx2080 8gb ost?
-
válasz Callisto #20089 üzenetére
PH zárta ki a Vulkan-t:
"A bemutatón az NVIDIA az általános teljesítményről nem beszélt, az egész a DirectX Raytracingre, illetve az vállalat, RTX nevű implementációjára volt felépítve."
Tehát itt már úgy fogalmaz a cikk, hogy az RTX kizárólag a DXR-en keresztül működik. Ez nem igaz.
Aztán Abutól:
"A Vulkan API-ba csak tervezik belerakni, de a SIGGRAPH-on mondták, hogy még legalább másfél-két évre van, mire a Khronos ezt véglegesíti. Addig a Vulkan csak az Anvilon keresztül támogat sugárkövetést, ami nem az API-ba építi ezt, hanem az API elé egy külön library-vel. [link]
Ettől a fejlesztő természetesen választhatja a Vulkan API-t, de sugárkövetést csak az Anvil frameworkön keresztül kaphat ma, illetve még egy jó darabig."Ez egyetlen PH cikkben sincs említve, továbbá úgy fogalmaz, hogy az olvasóban azt az érzést keltse, hogy kutya se fogja használni Vulkan alatt még hosszú ideig.
A Gaijin elhozta az első Vulkan alapú RTX játékot, erről azonban persze semmilyen hír/cikk nem született, bár nem lep meg, mert akkor az ellentmondana egy korábbi cikknek.Ezen felül Abu kismilliószor leírta, hogy a DXR min. követelménye a Redstone 5, ennek ellenére már most működik anélkül is. Egyik cikk sem részletezi, hogy miért van több működő RTX játék Redstone 5 nélkül. Bárr annyira engem nem érdekel, de az egyértelmű, hogy nem kell Redstone 5 a DXR-hez, ahogy azt Abu milliószor el akarta adni különböző formákban. Értem én, hogy azt az MS szabta meg, de jó lenne, ha a PH túllátna a DXR-en.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem oldották meg. Kezelhető, nem túl jól persze, de nem megoldható, csak akkor, ha a nulláról újraírják az egészet, ami viszont elég sok idő, és úgy nehezen tehető meg, hogy évente egy csomó játékot kér az asztalra az EA. Az Intel úgy magyarázta nekem, amikor rákérdeztem, hogy miért nem érintettek, hogy ez egy Mantle örökség. Amikor a Frostbite-ot írták az explicit API-ra, akkor mindent a Mantle-höz szabtak, így keletkezett egy egészen vaskos kód a memóriamenedzsmentre. Ezt elég jól átmentették a DX12-höz, hiszen annyiban azért ez az API nem különbözik, de egy dologban azért mégis. Amíg például a Mantle esetében az AMD nem specifikált olyan memóriatípust, ami nem volt legalább látható a hostnak, addig a DirectX 12-ben van ilyen, és ez a fő memóriatípusa a VGA-knak. Na most a Frostbite a Mantle öröksége miatt nagyon épít a host felé látható erőforrásokra, amelyek olyanok, hogy a CPU dinamikusan frissíti őket minden jelenet során, és a GPU majd ezeket fogja olvasni (írni nem). Na most ez egy IGP-nél tök oké, hiszen ott eleve a rendszermemória része a VRAM, és gyakorlatilag bármilyen struktúra mellett az egész host által látható. Tehát a CPU úgy képes a GPU által olvasható erőforrásokat írni, hogy nem szükséges hozzá explicit memóriamásolás. Csak ezért van egyébként az AMD DX12-es implementációjában egy 256 MB-os terület a VRAM-ban elkülönítve, hogy azt a CPU a rendszermemóriát megkerülve, kvázi közvetlenül tudja írni, mert host visible flag van rajta, és a GPU olvashatja az odakerült eredményeket a VRAM sebességével. Na most a Frostbite szemével vizsgálva az a legfőbb gond a DirectX 12-ben, hogy VRAM-ra nem kötelező a host visible flag, és az NVIDIA nem is alkalmazza, így nekik a teljes VRAM olyan, amit a host CPU nem tud se látni, se cache-elni (utóbbi annyira nem lényeges). Erre egy L0-s memory pool van generálva az NV meghajtójába, amiből van egy host visible típus, de ez nem a VRAM-ban van, hanem a rendszermemóriában. Tehát amíg a Frostbite a host visible flaggel rendelkező memóriatípusba helyezett erőforrásokat az Intel és az AMD hardverein úgy frissíti, hogy azokat a GPU közvetlenül tudja olvasni, addig a GeForce-on ez nem lehetséges, mert a VRAM nem elérhető a hostnak, így ezeket az erőforrásokat a GPU nem a VRAM-ból olvassa be, hanem a rendszermemóriából a PCI Express interfészen keresztül. Az újabb Frostbite motorok (a BF1 óta) annyiban kedvezőbbek, hogy van erre egy explicit másolás, vagyis amint a CPU frissítette az érintett erőforrásokat, azokat rögtön bemásolják a GPU memóriájába (erre jó az aszinkron DMA), de ez itt akkor is egy extra másolási művelet, ami ha nem lesz kész időben, akkor sajnos akadásokat idézhet elő.
Az egészet úgy lehetne végérvényesen megoldani, ha az EA mondjuk adna időt a Frostbite Teamnek a memóriamenedzsment újraírására, így az le tudná vetni magáról a Mantle örökségeit. Ennek az a baja, hogy kockázatos, mivel az EA portfóliója megköveteli, hogy a motor folyamatosan fejlődjön, így nagyon mélyen nem nyúlkálnak bele, hogy az ne veszélyeztesse a tervezett játékok kiadását. Valószínűleg úgy vannak ezzel, hogy a next-gen konzolokig kihúzzák, azokhoz pedig úgyis új alapokat írnak, és azzal a fenti probléma is megszűnik.
Sajnos nagyon nem egyszerű ez, és nem igazán a DX12 a hibás érte, mert annak vannak specifikációi, egy csomó játék követi azokat, lásd Rise of the Tomb Raider vagy Sniper Elite 4, és működik igazából a DX12 mód. Persze a VRAM kell, de ettől még fut, zömében akadások nélkül (néha pedig egy-egy akadás eleve előfordul, a PC nem egy fix hardverplatform nem tudod abszolút rátervezni a programot). A Frostbite az a másik véglet valóban nem, sok pénzt beleöltek a Mantle-be, és természetesen úgy akarták ezt áthozni DX12-re, hogy a Mantle-höz írt kódok jelentős részét megőrzik. Gazdaságilag így logikus. De például a Rebellion úgy portolta a DX12-re az eredetileg Mantle-re írt Asurát, hogy a memória-menedzsmentet újraírták. És láss csodát minden hardveren akadásoktól mentesen működik DX12-vel valamelyik grafikai beállítással, amit nyilván a hardver ereje szab meg. Szóval azért elég sok fejlesztőnek működik a DX12, míg pár fejlesztőnek nem. Nem igazán az API a szar, még csak nem is a gyártói implementációk, mert látod, sokan megoldják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Callisto
őstag
válasz huskydog17 #20093 üzenetére
Értem. Köszi. Nem tudom, hogy miként megy az RTX a Vulkánnal, mert nem én programoztam azt az ernginet, de ahogy idézted: Anvil frameworkkel tud menni. Honnan tudod, hogy nem azt használják a Vulkánnal?
Azt sem tudom, hogy Redstone 5 csak szoftveres limitje lesz-e a DXR-nek, de léteznek már alpha és béta, fejlesztői kiadások is megjelenés előtt. Honnan tudod, hogy nem azon demóznak és fejlesztenek?"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Jack@l
veterán
válasz Callisto #20089 üzenetére
DX12 kiegészítése a DXR, értelemszerűen a vulkános már nem az. Raytracinghez nem kell semmilyen gaming sdk, egy 2d vesa megjelenítőn is elmegy.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Callisto #20089 üzenetére
Nem a DX12 a minimum a DXR-nek, hanem a Redstone 5. A DX12-höz annyi köze van a DXR-nek, hogy a DirectCompute API kap egy interoperability réteget, amivel képes lesz támogatni a DXR futtatási környezetet. Ez már benne van a Redstone 4-ben is, vagyis az áprilisi frissítésben, de ott csak akkor működik, ha aktív a devmode. Ha ez nem aktív, akkor az OS-nek fingja sem lesz a DXR shaderek függvényeiről. Meg amúgy sem, mert a Redstone 4-be épített futtatási környezet eleve nem kompatibilis a véglegessel, amire majd szállítják a programokat. Szóval alapvetően a végleges DXR címek futtatásához a DXR 1.0-s futtatási környezet kell, amit a Redstone 5 kap meg. A DX12 csak azért minimum, mert a DXR shadereket csak DXIL formátumban lehet szállítani, és DXIL-t csak a DX12 API támogat.
Persze ha a Microsoft mondjuk valamilyen csoda folytán úgy döntene, hogy visszaportolja a shader modell 6.x-et a DX11-be, és a DXR 1.0-t kiadja Windows 7-re, akkor természetesen azon is futhatna, csak erre mint tudjuk, hogy mekkora esély van. Ha tényleg érdekelné a Windows 7 az MS-t, akkor már futtatható lenne rajta a shader modell 6.x.A Vulkan esetében a Khronos azt ígérte, hogy nagyjából egy év múlva lesz draft. Addig jöhetnek kiterjesztések, de az szokás szerint alig fog érdekelni valakit, mert maga a SPIR-V nincs felkészítve ezekre a függvényekre. Az Anvilon keresztüli megoldás pedig eleve nem a SPIR-V-t használja, hanem az egy framework a Vulkan elé, amihez egyedi shadereket lehet írni C++-ban. Ez egyáltalán nem egy szabványos megoldás, mert a Vulkan kiköti, hogy csak SPIR-V-ben lehet shadert szállítani, de ettől persze még a Khronos is elismeri, hogy működik. Viszont szabványosítani ezt nem tudják, mert a legfőbb specifikáció, hogy a shader nyelv a SPIR-V, és semmi más. Persze aki szállítani akar Anvil frameworkön raytracinges játékot az megteheti, a Khronosnak nincs ezzel semmi baja, csak ők olyan megoldást fognak csinálni, ami nem egy API előtti frameworkben oldja meg ezt a problémát, hanem magában az API-ban. Viszont egy ilyen szabványt megalkotni időbe telik. Legalább másfél évbe. De a Khronos tempóját figyelembe véve lesz az két év is.
Alternatív megoldás egyébként a Vulkan-DX12 interoperability. Ezzel a módszerrel maga az alkalmazás futhat a Vulkan API-n, miközben a DXR shadereket a DirectCompute API-n futtatja, az eredményeket pedig interoperabilitás mellett biztosítják a Vulkanhoz. Ez is működik, sőt, még szabványos is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
NightGT
senior tag
Hát ha 2 nyelv keverve megy (illetve néha belejön a német is, de az már t...túl sok), az valóban zavaró. Az elején. Berlinben éltem, 3 kontinensről ment 3 nyelvcsalád isten tudja mennyi darabbal külön-külön...bábel, de meg kellett, és lehetett is érteni. Sőt.
Neten meg 70% angol megy, azonkívül a magyar...munkahelyen német angol magyar (és az a 2 magyar is mennyire más 250 km-re egymástól. Népesebb nyelvnél pedig meg se érti egymást a 2 sarok, de nekem meg kellett)...ez van, 21ik század. Miről beszélünk? Ja, de amúgy van egy mém, hogy húdesarkos, aztán az a bajszos fekete emberke...trú. (sry, csak egy lap, annyit talán veszel...)
ON: nem hibáztatom a másik felet, csak nem tetszik. De amúgy igazad, van, közhely. Mert nemtudom kinek tetszik...itt biztos nem sokaknak, neked se. Nem is kell különösebben találgatni, hogy egy ilyen történet miképp megy tovább, ezerszer megtörtént mese.
És akkor most kinyitom a számat, majdhogynem erogén jelleggel, és...RTX-et kérek zászlóshajó kivitelben a 144Hz nevében, kettő legyen maradjon, hol az 1 millám. SLI-t hova dugom, következő mikor jön? De ha egyáltalán lenne mit tolni ezen ember 97ben volt a Quake 2, 2007ben a Crysis, 2017-ben meg? Ill 18 van, elnézést...már a bánya se...pedig az is biztos jó játék (is) volt. Mondd, hogy nem függ össze. De CPU fronton nem ez van...fog ez valaha változni? Már szinte biztos h nem, illetve én nem látom.
Egy újrakezdő izgalma, majd annak őőő...lankadása mindez pusztán...
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
NightGT
senior tag
Na viszont ezek a képek a vason futattható tartalom szempontjából bíztatóak. HA (végre!) lesz valami aktuál, és értelmes újdonság...elvileg erről akarna szólni, hiszen. Hmm. Úgy legyen! Tudják mindenhol, hogy bajban van a PC gaming nevű állatfaj...
(mellesleg: sose higyj egy szerkesztett hozzászólásnak! )
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK