Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #17028 üzenetére

    A 12 nm azért nem hozott sokat, mert az egy half node. Tényleg nem sokat ér a 16 nm-hez képest. A 7 nm-re azért startoltak sokan, a TSMC 50 tape outról beszélt, mert az valós előrelépés, elvégre full node. Ráadásul van még egy nem használt full node is előtte ami a 10 nm. Ezt nem minden gyártó vetette be, de ez például lényegesen nagyobb előrelépés a 12 nm-hez viszonyítva, mint a 12 nm a 16-hoz viszonyítva. Szóval ezek a számok csalókák.

    A hardvereknél a problémát sokszor a konzolok is jelentik. Nem a teljesítményük, hanem a bennük alkalmazott hardverek dizájnja. Például a raszter:ALU arány, amihez a PC-s hardverek leginkább a középkategóriában igazodnak. És ez sem igazából működik egy bizonyos szint felett. Meg lehet nézni, hogy a csúcs-GPU-k a gyakorlatban nem annyival gyorsabbak az egyel kisebbnél, mint amennyivel elméletben ezt lehetne várni. Nem véletlen, hogy ráment az AMD és az NV erre a raytracing irányra, mert igazából haszna nem sok van, azért valljuk be, hogy sok motor raszterizálásból is kihozott már iszonyatosan jó AO-t, reflectiont, meg a többit, és azokra a nüansznyi különbségekre nem fogsz figyelni, miközben lövöd szét az ellen hátsóját. A dolog annyi itt, hogy a raytracing iszonyatosan kedvez a PC-n a fenti problémának, vagyis alapvetően a csúcs-GPU-k picit eltolt raszter:ALU aránya jóval kisebb probléma lesz, mert maga a sugárkövetés egy szimpla compute feladat, ami ráadásul aszinkron fut a többi grafikai számítással. Már egy szimpla raytracing AO effekttel betömsz annyi idle rést a multiprocesszorokon, hogy simán a TFLOPS lesz az elsődleges limit. És mindegy, hogy milyen módon csinálod, DX12 vagy Vulkan, vagy a már elérhető speckó GPUOpen megoldás a Vulkan fölött, a hatása ugyanaz lesz a hardverre nézve. De amúgy látható eredménye azért megkérdőjelezhető lesz, még a hype hatására is. Egyszerűen arra jó, hogy a csomó idle ALU kapacitást be tudják fogni a gyártók, ezzel a teljesítmény is újrarendeződik TFLOPS-ok szerint.

    (#17029) Keldor papa: A tensor az jó denoisingra a raytracinghez. Az más kérdés, hogy másra nem igazán.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák