-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 12 nm azért nem hozott sokat, mert az egy half node. Tényleg nem sokat ér a 16 nm-hez képest. A 7 nm-re azért startoltak sokan, a TSMC 50 tape outról beszélt, mert az valós előrelépés, elvégre full node. Ráadásul van még egy nem használt full node is előtte ami a 10 nm. Ezt nem minden gyártó vetette be, de ez például lényegesen nagyobb előrelépés a 12 nm-hez viszonyítva, mint a 12 nm a 16-hoz viszonyítva. Szóval ezek a számok csalókák.
A hardvereknél a problémát sokszor a konzolok is jelentik. Nem a teljesítményük, hanem a bennük alkalmazott hardverek dizájnja. Például a raszter:ALU arány, amihez a PC-s hardverek leginkább a középkategóriában igazodnak. És ez sem igazából működik egy bizonyos szint felett. Meg lehet nézni, hogy a csúcs-GPU-k a gyakorlatban nem annyival gyorsabbak az egyel kisebbnél, mint amennyivel elméletben ezt lehetne várni. Nem véletlen, hogy ráment az AMD és az NV erre a raytracing irányra, mert igazából haszna nem sok van, azért valljuk be, hogy sok motor raszterizálásból is kihozott már iszonyatosan jó AO-t, reflectiont, meg a többit, és azokra a nüansznyi különbségekre nem fogsz figyelni, miközben lövöd szét az ellen hátsóját. A dolog annyi itt, hogy a raytracing iszonyatosan kedvez a PC-n a fenti problémának, vagyis alapvetően a csúcs-GPU-k picit eltolt raszter:ALU aránya jóval kisebb probléma lesz, mert maga a sugárkövetés egy szimpla compute feladat, ami ráadásul aszinkron fut a többi grafikai számítással. Már egy szimpla raytracing AO effekttel betömsz annyi idle rést a multiprocesszorokon, hogy simán a TFLOPS lesz az elsődleges limit. És mindegy, hogy milyen módon csinálod, DX12 vagy Vulkan, vagy a már elérhető speckó GPUOpen megoldás a Vulkan fölött, a hatása ugyanaz lesz a hardverre nézve. De amúgy látható eredménye azért megkérdőjelezhető lesz, még a hype hatására is. Egyszerűen arra jó, hogy a csomó idle ALU kapacitást be tudják fogni a gyártók, ezzel a teljesítmény is újrarendeződik TFLOPS-ok szerint.
(#17029) Keldor papa: A tensor az jó denoisingra a raytracinghez. Az más kérdés, hogy másra nem igazán.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- 10x R5 430 2GB DDR5 egybe (zörgő ventis)
- Geforce GTX 750 Ti, 1050, 1050 Ti, 1650 - GT 1030 - Low profile is (LP)
- MSI RTX 4070 GAMING X SLIM 12G WHITE - bontatlan, 3 év magyar kisker garancia!
- XFX AMD Radeon RX 7900 GRE Reference GARANCIA 2027.02.08-ig
- Beszámítás! GIGABYTE VISION RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel