-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
ui: van itt gond, ha nem fake a video...
https://www.youtube.com/watch?v=ZQE6p5r1tYE
A slow memory-ra meg az a tippem, hogy olyankor már a gép memóriájából cachel, mint anno az agp texture memory.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz regener #13254 üzenetére
tekintettel arra, hogy a WDDM virtualizálja a grafikus memóriát, én még ott tartok, hogy az egész mérés nem ér semmit. de hátha van valami, amit nem tudok, és arra építve mégis értelmes az eredmény - akkor valaki árulja el, mi az
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
regener
veterán
válasz FragMaster #13256 üzenetére
Majdnem, csak itt a sávszélesség végig 256bit, viszont a számolóegység nem számol úgy ahogy annak kéne valószinűleg.
-
nagyúr
válasz regener #13257 üzenetére
szörnyű nagy bullshitnek tűnik ez az nVidia-válasz, sajnos. semmi logikát nem látok a 3.5-0.5 bontásban, ill. önmagában az sem lenne feltétlen baj, ha az SM-ek nem férnek hozzá a teljes memóriához, mert pl. simán lehet a framebuffert arra a területre erőszakolni, amivel gond van. nem volna rossz, ha valami konkrétabbat mondanának...
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
namaste
tag
A GTX 970 memória gondjára egy lehetséges magyarázat: kétfelé szedték a memóriát, egy 224 (=7 x 32) bites 3,5 GB és egy 32 bites 0,5 GB részre.
-
Jack@l
veterán
válasz namaste #13259 üzenetére
Ez jó nagy hülyeség lenne... Kizárt
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
namaste
tag
válasz Jack@l #13260 üzenetére
Letiltottak 3 SMM-t és hozzáillesztik a memóriavezérlőt is. Letiltanak egy memória csatornát, 7 x 32 bites adatbusz, 7 db 0,5 GB GDDR5 memória csip. De ekkor 3,5 GB memóriát kapunk, de hogy mutat a dobozon a 3,5 GB? Akkor mégse tiltanak le egy memória csatornát, hanem megoldják okosan. Hát így sikerült.
-
nagyúr
válasz namaste #13261 üzenetére
elvileg 4db 64-bites kontroller van a chipben, nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán lehetséges egynek a felét letiltani. viszont ha a kontrollerek 1/8-át letiltod, akkor letiltottál vele 8 ROP-ot is. innentől a sebességkülönbség a 970 és a 980 között a 14-27%-os tartományba kell essen - a tesztek szerint pedig 15-22%. nem áll össze, túl közel van a range aljához.
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Jack@l
veterán
válasz namaste #13261 üzenetére
Memóriavezérlőt nem illesztenek sehova, annak van egy fix adatbusz szélessége, azt csókolom. Ahhoz illesztenek memóriát. (X x 64 bit)
SMM az nem memóriavezérlő.
Kb mint a gépnél, tökmindegy hogy 3 vagy 4 magos procit raksz bele, a memórivazérlő ugyanúgy fog dolgozni benne...[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
namaste
tag
válasz Jack@l #13263 üzenetére
De néha szoktak, GTX 970M 10 SMM, 192 bit, pletykák szerint a GTX 960 Ti is 192 bites. Viszont a GTX 980M 12 SMM, 256 bit, nem vágták a memóriavezérlőt.
Másik példa: GM206, gyakorlatilag a GM204 megfelezve, a memóriavezérlőt is megfelezték.SMM az nem memóriavezérlő.
Egyet értünk.A csipek konfigurációja nem csak műszaki kérdés, hanem üzleti is: a kevésbé jól sikerült példányokat is el lehet adni (hibás részek letiltása, alacsonyabb működési frekvencia), termékpozicionálás (ha vágnak az SMM-nél, akkor vágnak a memóriavezérlőn is, nehogy már ugyanolyan jó legyen).
-
namaste
tag
Az NV azt mondja, hogy van egy 3,5 GB-os és egy 0,5 GB-os rész, arány: 7.
A program szerint ~150 GB/s a gyors rész és ~22,35 GB/s a lassú rész sebessége, arány: 6,71.
A program 3200 MB gyors területet és 640 MB lassú területet mutat, feltételezve hogy a nem használható (driver, oprendszer használja) 256 MB terület a gyors részben van (az NV válasza szerint előbb onnan foglal), arány: (3200+256):640 = 5,4.Ha a memóriavezérlő 64 bites részénél lenne kettévágva, 192 bit + 64 bit ill. a memória 3 GB + 1 GB, akkor az arány 3 lenne.
-
Jack@l
veterán
válasz namaste #13264 üzenetére
Mondom hogy hülyeség, mért vágnának a memóriavazérlőből? Simán ki lehet mérni hogy mennyi a max bandwith, abból meg ki lehet számolni hány bites a vezérlő. Ha nincs annyi, akkor kurva nagy per menne az nv ellen.
Itt valami címzés, vagy címtér konfigurációt csesztek el.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
válasz namaste #13265 üzenetére
szerintem a memóriavezérlő sehol nincs elvágva, benne van a chipben mind a 4 kontroller, és a 64 ROP is. a probléma forrása inlább abban rejlik, hogy az SM-ek hogyan kapcsolódnak a memóriavezérlőhöz. ha meg kell, hogy kapják a teljes sávszélességet, akkor mindegyik SM-nek (vagy mindegyik GPC-nek, a jó ég tudja) kapcsolódnia kell mindegyik kontrollerhez a crossbar megoldás miatt. én azt feltételezem, hogy itt futhatnak ki az erőforrásból, és míg a ROP-ok számára a teljes 4GB hozzáférhető, addig az SM-ek csak ennél kevesebbet (mondjuk 3.25G-t) látnak. ez magyarázza, hogy a CUDA alapú teszt miért látott kevesebb memóriát, és azt is, hogy a játékokban ez nem érezhető. persze attól, hogy az elmélet magyarázza a tényeket, még lehet teljesen rossz
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
westlake
félisten
-
Firestormhun
senior tag
Rekord árbevételek az NVIDIA-nál
Hűha...
NVIDIA negyedik negyedévben már nagyobb árbevételt könyvelhetett el GPU és SOC eladásokból, mint az AMD az összes termékével(CPU,GPU, konzol, stb...) együtt véve.
...
-
Crytek
veterán
válasz Firestormhun #13271 üzenetére
Te fel a kezét aki ezen csodálkozik! Aki tud az tud, ennyit számít egy jó VGA széria!
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
regener
veterán
-
nagyúr
nem tud valaki valami jó kis pletykát, mikor lesz 960Ti / 950Ti / 950?
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
regener
veterán
-
ÁdiBá
addikt
Nvidia GeForce TITAN X és ami mögötte van!
Radeonnak felkell kötnie a liberót de rendesen...
Ilyen anyagi helyzetben, és ilyen árbevételnél az nvidia gond nélkül lefogja hozni megint az abszolút csúcs szegmens videokártyáját.
[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
nagyúr
válasz Malibutomi #13284 üzenetére
a "mit terveztek egy évvel ezelőtt" azt határozza meg, hogy mikor tudják leghamarabb kiadni a kártyákat. a piaci viszonyok függvényében aztán lehet ezt tologatni.
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
-
ÁdiBá
addikt
válasz daveoff #13283 üzenetére
Csak finoman jegyzem meg.
A GM200 csúcs már készen van...Ebből pedig jön a mi picike felső kategóriás új nvidia kártyánk ahogy az GK110 esetében van.
Titan, majd GTX, majd Ti.Szerintem ugyan ezt fogja tenni az nvidia most is.
2013.03 GTX TITAN megjelenése.
2013.05 GTX 780 megjelenése.[ Szerkesztve ]
ÁdiBá
-
Malibutomi
nagyúr
De nem arról volt szó hogy mikor hozzák ki, hanem hogy tuti alázó lesz mert jól állnak anyagilag. Ha egy éve készül a chip (netán már gyártás alatt ugye) akkor abból a legjobb negyedévi eredmény sem csinál gyorsabbat ha netán a radeon jobban sikerül.
Ez volt a hozzászólásom lényege. -
ÁdiBá
addikt
válasz Malibutomi #13288 üzenetére
Én inkább az AMD helyében pánikolnék ha az új kártya hozza a papir formát.
Meleg lesz, zabál, hangos lesz.
Driverrel használhatatlan.
Jobb ha csak húzza az AMD de félő ne hogy az legyen mint az INTEL vs AMD az NVIDIA vs AMD is.ÁdiBá
-
Malibutomi
nagyúr
Mitöl lenne meleg és hangos, a kipróbált vizes hütéssel, ha meg a pletykált teljesítményt hozza ugyanazzal a TDP-vel mint a 290x, akkor az kb. a 980 energiatakarékossága.
A driveres témát hagyjuk ez mindenkinek egyéni referencia, nekem semmi bajom a driverekkel, fent van és kész.De ez már itt off. Csak arra reagáltam fentebb, hogy a GM200 már olyan lesz amilyen, azon nem változtatnak a pénzügyek.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Túl hardvercentrikusan közelítitek meg a kérdést. Idén is sokkal több változás lesz szoftveres oldalon, mint a hardverben. Persze jönnek új lapkák, de az igazi innováció nem itt lesz.
Csak mondok egy példát. Ma a játékokban a GPU-kat a HLSL-en programozzák. Ez a szabvány nyelv a shaderekre, de nem elég jó már.
Nyilván egy ideig még erre leszünk szorítva, ami részben alap a szabványosságnak, de már rengeteg kutatás megy arra, hogy a HLSL mellett legyen más alternatíva.Ha megnézitek az API-kat, akkor ma három lehetőség van: HLSL (DX), GLSL (OGL) és AMDIL (Mantle). A HLSL oké, az egy jó alap, míg a GLSL nem a legjobb, de csak azért, mert nincs referenciafordító az OGL-ben. Az AMDIL nyilván azért gáz, mert eléggé alacsony szintű, így erre csak nagyon kritikus esetben érdemes direkt kódot írni. Van azonban egy nagyon érdekes kutatás, hogy ne kössük a lehetőségeket feltétlenül egy shader nyelvhez. Ha valaki mondjuk C++-ban akar shadert írni, akkor írjon. És innen egy frontend fordíthat egy hardver közeli IL-re, amiből mehet a kód a hardverre. Ebben az irányban óriási lehetőségek rejlenek, mert az eddigieknél jóval komplexebb programok is futtathatók lesznek a GPU-n, illetve a HLSL korlátjai is mehetnek a levesbe.
Maga a modell prototípus szinten nagyon működik. A Nitrousban számos shader így van lekódolva, és a GDC-n mutatnak majd egy demót, ami megalázóan jó. A probléma viszont, hogy a magas szintű kód (ami jelen esetben Bolt C++) és a hardverközeli IL-ek között nincs egységesítés. A programba kell egy fordító frontend, ami fordít AMDIL-re, PTX-re, és az Intel, meg a többi gyártó vISA-jára. Ez működik csak jó fordítót nagyon nehéz írni, és időigényes is. Sokkal kedvezőbb lenne, ha minden gyártó ugyanazt a vISA-t használná, és akkor arra lehetne készíteni egy agyonoptimalizált frontendet, vagy akár használni a Clanget, és az LLVM-en keresztül elérhető például a HSAIL.
Az nagyon látszik, hogy kezdjük kinőni a HLSL-t, és egyre többen kacsintgatnak a C++ felé.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #13292 üzenetére
Sőt, 4-5 év is. Pontosan ez az oka annak, amiért az AMD nem akarja követni a szabványosítási procedúrákat, mivel nagyon sokáig tartanak. Helyette elérhetővé teszik a saját megoldásaikat, amit aztán majd a szabványok idővel lemásolnak. A lényeg, hogy a fejlesztők aktuális problémáit gyorsan meg lehessen oldani, és a megoldás irányt mutasson a Microsoft és a Khronos számára. Ebből a teljes iparág profitál. Lásd jön a DX12 és az új OpenGL is, nagyjából arra a mintára, ami az AMD API-jában megjelent.
Távolról se higgyük azt, hogy az új API-k minden gondot megoldanak. Adnak egy jó alapot, amire lehet építkezni, és jönnek a következő újítások, amelyekre szintén jön szabvány, ami egy új alap lesz, amire ismét lehet építkezni, és így tovább.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #13288 üzenetére
akkor félreértettem, sry.
Spoken like a true emperor / Spoken like a true conqueror / Spoken like a true... terrorist
-
Crytek
veterán
Lehet, hogy mi túl hwcentrikusan nézzük a dolgokat,de te meg láthatóan benyalod a bullshitet.
Az életem során összesporolt pénzemben fogadok,hogy a nagyon csodás hüdemindentudó dx12-vel sem lesz egy játékban sem jobb az ai a fizika.
Pedig az álomjátékomat még játszanám a halálom előtt.
Már csak így leírva is elbögöm magam akkor feelingje lenne egy ilyen gamenek:Istentelen brutál valós fizika.Amit szétlő szétrobbant az ember az ott is marad, valósszerű vér, ....stb
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
westlake
félisten
válasz Malibutomi #13290 üzenetére
Egy VGA-t nem adhatnak ki kizárólag blokkal. Tíz gépből még mindig kilencben léghűtés van. Valahogy én nem tudom elfogadni érvnek, hogy vízhűtéssel az 290X is jó kártya. A jó kártya akkor jó, ha keveset fogyaszt/fűt. Like Maxwell. Pont.
biztos vagyok benne, hogy ha az AMD holnap kiadná a 300-as szériát, az NVIDIA rá két napra kihozná a desktop GM200-at. Hova siessenek?#13300: Bocsánat. Az mennyivel is jobb? Számomra már az a megoldás is nevetséges. Lehet, hogy hatékony, de akkor is nevetséges, hogy ilyet kelljen alkalmazniuk. Nem jószándékból teszik, hogy majd valami fenevadat tudjál létrehozni a kártyádból, hanem azért, hogy alapon ne szabályozzon le.
[ Szerkesztve ]
Play nice!
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Dragon's Dogma 2
- Wise (ex-TransferWise)
- Sorozatok
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Politika
- Autós topik
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- További aktív témák...
- Beszámítás! GIGABYTE VISION RTX 3090 24GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- MSI RTX 3070 /ÚJSZERŰ/FRISS MX6 PASZTA/GYÁRI ÁLLAPOT/BESZÁMÍTÁS/
- Gainward Phoenix RTX 4070 Ti - új, bontatlan, 3 év magyar kisker garancia!
- ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
- Geforce GTX 750 Ti, 1050, 1050 Ti, 1650 - GT 1030 - Low profile is (LP)