Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz Abu85 #1253 üzenetére

    Na igen, mert úgy kellett volna tennem ahogy te szoktad, teljesen irreleváns dolgokról beszélni teletűzdelve szakzsargonnal, hogy lehetőleg minél kevesebb ember értse, ezzel palástolva a a másik érveit. Az érveléstechnikában a demagógia kétségkívül egy hatásos fegyver... de hogy mindeki értse azt amiről én beszélek, nézzük röviden kifejtve hogy miről van szó:

    Peak performance

    As password recovery (you can also call it password cracking if you're younger than 15 or password auditing if you're older than 30 but in any case it'll be the same thing) is embarrassingly parallel problem the only thing that really matters is peak performance of the computing device we're using and how good are we at programming to reach that peak performance.

    magyarítás:

    "Peak" teljesítmény

    A jelszó visszállítás( jelszó törésnek is hívhatod, ha 15 évesnél fiatalabb vagy, illetve jelszó auditálásnak, ha 30 nál idősebb - végülis mindegy, mert ugyanaz a cucc ) egy kényszerpárhuzamos probléma, ahol az egyetlen dolog ami számít az adott eszköz a peak( maximális ) számítási kapacitása, és az, hogy mennyire volt ügyes a programozó a kódolás során abban, hogy elérje a számítási kapacitás maximumát.

    Található egy link is arról, hogy mi a túró ez a kényszerpárhuzamos számítás:

    Embarrassingly parallel

    In parallel computing, an embarrassingly parallel workload (or embarrassingly parallel problem) is one for which little or no effort is required to separate the problem into a number of parallel tasks. This is often the case where there exists no dependency (or communication) between those parallel tasks.[1]
    Embarrassingly parallel problems are ideally suited to distributed computing and are also easy to perform on server farms which do not have any of the special infrastructure used in a true supercomputer cluster. They are thus well suited to large, internet based distributed platforms such as BOINC.
    A common example of an embarrassingly parallel problem lies within graphics processing units (GPUs) for tasks such as 3D projection, where each pixel on the screen may be rendered independently.

    Examples

    Some examples of embarrassingly parallel problems include:

    The Mandelbrot set and other fractal calculations, where each point can be calculated independently.
    Rendering of computer graphics. In ray tracing, each pixel may be rendered independently. In computer animation, each frame may be rendered independently (see parallel rendering).
    Brute force searches in cryptography. A notable real-world example is distributed.net.
    BLAST searches in bioinformatics.
    Large scale face recognition that involves comparing thousands of input faces with similarly large number of faces.[2]
    Computer simulations comparing many independent scenarios, such as climate models.
    Genetic algorithms and other evolutionary computation metaheuristics.
    Ensemble calculations of numerical weather prediction.
    Event simulation and reconstruction in particle physics.

    magyarítás:

    Kényszerpárhuzamos számítás

    A párhuzamos programozásban kényszerpárhuzamos terhelésnek ( vagy kényszerpárhuzamos problémának ) nevezzük azt az esetet, amikor kevés vagy egyátalán semmilyen erőfezítés nem szükséges ahhoz, hogy párhuzamos folyamatokra bontsuk le a problémát. Ez leginkább akkor fordul elő, amikor nincs túl nagy függőség ( vagy ha úgy tetszik kommunikáció ) a párhuzamosított folyamatok közt.
    A kényszerpárhuzamos problémák ideálisak az elosztott számításokhoz, és jó teljesítménnyel futnak olyan szerverfarmokon, amelyeknek nem rendelkeznek olyan fejlett infrastruktúrával mint egy valódi szuperszámítógépes klaszter. Ennél fogva jól illeszkednek olyan internet alapú elsoztott platformokhoz mint a BOINC.Jellemző példa a kényszerpárhuzamosság kihasználására a GPU-k által végzett feladatok mint a 3 dimenziós vezítés, amikor is minden képernyőpontot egymástől függetlenül lehet renderelni a képenyőre.

    Példák:

    -Mandelbrot halmaz pontjainak a kisszámítása, ahol minden pont a függetlenül számolható.

    -Számítógéps grafikai rendelrelés. Ray tracingben minden egyes pixel renderelése a többitől független.

    - Brute force jelszótörés

    - BLAST alapú keresések a biinformatikában

    - Széles skálájú arcfelismerés, ahol több ezer arcot kell összehasonlítani

    - Számítógépes szimulációk több független forgatókönyvvel, mint például a klímamodellek

    - Genetikus algoritmusok és más evolúciós programozási metaheurisztikák

    - numerikus időjárás előrejelzés

    - esemény szimuláció és modellezés a részecske fizikában

    Ami alá van húzva, azt remélem mindenki érti, ezt kell összevetni azzal, amit Abu írt:

    "És ennek játéknál van jelentősége?"

    Na, hogy is van az a dolog a bullshittel, kedves Abu :U ?

Új hozzászólás Aktív témák