Aktív témák

  • marmia

    csendes tag

    Hi All!

    Tudtok valamit a NordTelekom internetszolgáltatórol? Ha bevállalnám őket, T-Com hálózatról tenném. Erről - internetszolgálatótól függetlenül - nem hallottam sok jót. Álítólag keresztbe szivat a T-Com és nem sokat lehet tenni ellenük. Egyébként "tiszta verseny" van kishazánkban e téren (is)...

    Minden tapasztalatot, véleményt amit megosztotok velem nagyon köszönök!

  • asszilagyi

    csendes tag

    válasz marmia #1 üzenetére

    A maig napig a korábban BELTÁV néven futott szolgáltató, - jelenleg NordTelekom - ügyfele voltam. A központjuk Budapesten a 8. kerület Rákóczi tér 6. szám alatt - illetve annak legfelső emeletén - található.
    Évekig többé-kevésbé elégedett voltam a szolgáltatással. Kisebb - pár órá/hónap - kimaradásokat leszámítva viszonylag megbízható elérést kaptam, elfogadható áron: először 1Mbit/s havi 5000 Ft-ért, majd mikor panaszkodtam a sebesség-csökkenésre (gondolom, többeket is arra a switch-re kapcsoltak, amin én is voltam), 4Mbit/s-ra állítottak.
    Otthonról dolgoztam VPN-en (szoftverfejlesztés, rendszergazdai teendők), a feleségem pedig minden este megnézett egy-egy mozit az mtv.hu-n, vagy a watch-movies.net-en, online. (a torrentet nem szeressem annyira nagggyon, bár nyilván megvan a maga helye...)
    A szomszéd ház tetejére installáltak egy mikró antennát, a padlástérben elhelyeztek egy switch-et, és leengedtek egy-egy ethernet kábelt az előfizetők lakásába. Így közvetlenül egy UTP csati (RJ-45) ment a gépem hálókártyájába, az IP címként pedig 192.168.0.xxx -et kellett beállítani, valamint kézzel megadni két DNS-t.
    Mint mondtam sokáig elégedett voltam, a kálváriám néhány hete kezdődött, amikor is a gép bekapcsolásakor a helyi kapcsolat nem tudott létrejönni "IP cím ütközés" hibaüzenet miatt ("A megadott IP cím már létezik a hálózaton.").
    Meglepődés..., telefon ügyfélszolgálatnak..., 'próbáljam később'..., próbáltam, nem ment... tizedikre ment egy kicsit, majd megint nem...
    Telefon ügyfélszolgálatnak..., 'kimennek a kollégák, megnézik a switchet...', Telefon ügyfélszolgálattól...'Kint voltak, valamit csináltak. Működik?'... Megnézem... működött... aznap.
    Másnap bekapcs... "IP cím ütközés..." Telefon... Kedves hölgy(!)...
    - 'megnézem'...'ááá, igen, látom, valaki lopja az internetet arról a switchről'...
    - ???...
    - 'Korábbi előfizetők, akik nem fizettek és az IP címüket letiltottuk, garázdálkodnak, megkeresik, azokat az IP címeket, amik használhatók, beállítják maguknak, és továbbra is használják a hálózatot ingyen'...
    -értem... csak azt nem értem, akkor az ilyennek miért nem húzták ki a kábelét a switchből, amikor ott voltak tegnap? Na nem Önt akarom bántani, köszönöm a választ, kérem, hogy oldják meg a problémát...
    - 'Szólok az IT-s kollegáknak'
    Szólt. Másnap telefon:
    - '...átállítjuk egy teljesen másik rendszerre...'
    Jó, állítsanak. Mint kiderült, "trükkös" ADSL.
    Másnap telefon:
    - 'Átállítottuk, működik?'
    Kapcsolódtam. Firefox... kezdőoldal bejött...
    - Működik, köszönöm, nagyon hálás vagyok!
    Ctrl+L... www.prohardver.hu... várok... várok... várok... "Hiba: időtúllépés" ... :W
    kapcsolat bontás... kapcsolódás... firefox... www.prohardver.hu...bejött.. örültem... félve kattintok linkre... várok... várok... várok... "Hiba: időtúllépés"
    Ugyanez még háromszor...
    Telefon ügyfélszolgálatnak...
    Telefon ügyfélszolgálatnak...
    Telefon ügyfélszolgálatnak...
    Telefon ügyfélszolgálatnak...
    kb 1500 Ft-ot telefonáltam már el
    Ma utoljára telefonáltam. Megkérdeztem, milyen címre küldjem a szerződés felmondásáról szóló levelet.
    De valójában azzal a 'kedves szomszédommal' beszélgetnék el, akinek a garázdálkodása miatt az egész elkezdődött... az ügyfélszolgálat nem adta ki a nevét... szerencséjére :((

  • Foglalt név

    addikt

    A továbbiakban ide jöjjenek a kérdések, észrevételek :R

Aktív témák