Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Alogonomus #6 üzenetére
Valójában a hálózat elbírná símán, még a gengszeterváltás előtt kiépült annyi, és utána annyival visszaesett a fogyasztás, hogy kb. most érjük utol a 90-es évek végét.
Na most 1950 és 1990 között negyven év alatt megtöbbszöröződött az erőművi és a hálózati kapacitás, kétlem, hogy annyit hanyatlott volna a nyugat, hogy többé ezt ne lennénk képesek meglépni....[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Alogonomus #14 üzenetére
Majd épül még ki, ha kell. Nem is értem, hogy merül ez fel, hogy nem lehet kiépíteni. Miért ne lehetne? Ha ezerszer ennyi kell, akkor ezerszer ennyi fog kiépülni. Most épp milliószor annnyi kell, mint 100 éve, és ki tudott épülni...
De kb. 15-20% plusz kell hozzá csak, és az se teljesen, mert ésszerű árazással a töltés nagy részét át lehet vinni éjszakára, amikor pang a hálózat.
Valamiért a legtöbb kritikus úgy tudja csak ezt felfogni, hogy "jaj mi lesz, ha 3 millió villanyautó fogja egyszerre 0-ról 100-ra tölteni az autóját"? Mi lenne? Ugyanaz, mint ha 3 millió belsőégésű akkarná egyszerre 0-ról 100-ra tölteni a tankját. Nincs ilyen, és nem is lesz. Egyrészt senki nem 0-ról 100-ra tölt, és nem egyszerre, és nem mindenki. Van egy átlag autózás ma is, ez sokat nem fog változni a villannyal sem, ebből könnyű kiszámolni, hogy mennyi is az annyi. Közel sem olyan vészes a dolog, elég 1-2 hetente tölteni az átlag villanyautót. Persze vannak azok a tömegek (LOL), akik naponta zavarják le a Kazincbarcika-London-Vlagyivosztok útvonalat pihenés nélkül. Na ők megszívták....
A panelrengetegekben kell majd kitalálni valamit, de oda fog utoljára megérkezni a sokezer darab 20 millás villanyautó, arra is meg lesz a megoldás addigra...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Viszonyítás képpen egy 10 éves árat egy maihoz hasonlítani? Akkkor ott nem nagyon van viszonyítás...
Érdemes lenne egy mai citigo árat hasonlítani inkább.
Drágábbak az elektromosak persze, de ez inkább a kis széria és a túlkereslet miatti felár miatt van. A Tesla most engedett 20%-ot az árából, és még így is többet keres darabján, mint a hasonló kategóriás benzineseken szokás.
Az akksi gyártás pár év alatt tízszereződött, a következő pár év alatt megint fog. Eljön az a méretgazdaságossági áttörés, hogy már az is olcsóbb lesz jóval, mint most. Szvsz 10 éven belül megfordul, és már gyártani is olcsóbb lesz az elektromosat.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Olyat terveznek és gyártanak, amilyet jobban és nagyobb haszonnal el tudnak adni.
Ezen például segíthetne egy állami szabályozás, hogy nem co kibocsájtást, hanem mondjuk össztömeg vagy méret alapján adóztatna. Japánoknál eléggé bevált, városba keicarokat gyártanak...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- Modding és elektronikai kérdések
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care