Új hozzászólás Aktív témák

  • Mr K

    senior tag

    válasz #54625216 #28 üzenetére

    Vitatkoznék. Bontsuk három részre az autót:
    1. meghajtás (belső égésű motor v. villanymotor)
    2. üzemanyagrendszer (benzintank, benzinvezeték vs. lítium aksi, inverter, vastag rézkábelek stb.)
    3. minden más (váz, karosszéria, kerekek, fékek, stb.).

    A hármas pontban nincs lényeges különbség gyártás szempontjából EV és ICE között. Az egyes pont tekintetében a villanymotor nyilván olcsóbb (és egyszerűbb), mint egy belsőégésű. A villanymotort nyilván korábban is nagy szériában gyártották, szóval az nem indokolja az elektromos autó magas árát.

    Így eljutottunk a 2. ponthoz, mint lényegi különbséghez: A benzintank meg a benzinvezeték néhány műanyagdarab. Ezzel szemben a kilométernyi réz vezeték, a lítium-ion cellák, a hozzá tartozó elektronika méregdrága. És nem (csak) a kapacitáshiány miatt: lítiumot bányászni drága, mert kis százalékban van jelen a kőzetekben. Feldolgozni meg azért drága, mert rengeteg áramot és vizet igényel, ami mostanában nem nagyon lett olcsóbb. Nem véletlen, hogy erőteljes csökkenés után enyhe emelkedésbe váltott az akkumulátorok ára. Talán majd pár év múlva megint csökken.

    Felső kategóriás modellekre azért is koncentrálnak a gyártók, mert ott a vevők ki tudják fizetni a felárat, illetve a elektromos autózással jelenleg privilégiumok járnak (ingyen parkolás, behajtási engedély, buszsáv használat, stb.), ami a felsőbb kategóriában elvárás. (EU-ban pedig a büntetések elkerülése miatt is, ami a felső kategóriában különösen húzós: ezért készül a sok "kamu" hibrid.)

    A kevesebb szervizelés igaz, de senki ne számítson drámai különbségre. ($1200/év vs. $900/év, vagy $0.10/mérföld vs. $0.06/mérföld - ebből nem fog megtérülni az EV-k magasabb ára... [forrás])

    ''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

Új hozzászólás Aktív témák