-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #63447 üzenetére
2730.- volt utoljára és igen ez a megereszkedést gyönyörűen visszatolja a helyére.
cc nél alap felszereltség volt a helye mindegyiknél megvan.
Benzineseknél kötelező darab, a dieseleknél pedig akkor ha nagyon hasasodik már, de célszerű beszerelni és akkor nincs izgalom.Renault power
-
nünüke1975
aktív tag
Sziasztok itt is próbálkozom hátha van rá valami okosság.Hideg motornál indulás után kb 2000 kihuzatom aztán váltok.Na most amíg kihuzatom addig valami olyan hang jön elölről amit ahhoz tudnék hasonlítani,mint amikor belefújsz a csőbe.De csak hidegen csinálja ezt.Nem tudom értelmesebben leírni.
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #63452 üzenetére
Mindez milyen autónál?
Az 1.5 dcinél ami az aláírásodban van?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Holnap neki kezdenék szelephézagot beállítani, mert már régóta "zakatolós" hangja van alapjáraton. Csak, hogy szerelési könyv szerint hideg motorral kb. 20 fokban javasolt beállítani. Szívószelepnél 0,10 mm, kipufogószelepnél 0,25mm. Jelenleg tető alatt van a kocsi garázs ajtó nélkül, körbefalazva, így kb. 5 fok alatti lesz az időjárás. Hogy ha +0,2 mm-el adok hozzá szívó 0,12mm, kipufogó 0,27mm, jó lenne?[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #63454 üzenetére
Meg kéne nézni a légszűrőnél a tömítéseket és az intercooler csövénél is.
Renault power
-
Norb175
csendes tag
Visszatérve, Megane 2 kormányzárkocka -> nemzárvissza-nemindul ... péntek este.
Nyitott, így kivehető volt a helyéről.Bátorkodva szétszedtem, a mechanikáját vékonyan átzsíroztam, mert a műanyag részeknél 14 év után látható apró bemaródások már vannak. (másik 0-ás kocka, megrendelve)
Összerak, működik , kb. 50 gyújtás rá, kiold, jó ; 10-15 indítás , jó.
Hétfő egész nap mnk oda-vissza 4 indítás, jó. Estére garázsból kiállnék ... SEMMMI !!!Kocka, nyit-zár, minden működik, a műszerfalon minden jó, hibaüzenet semmi, immo is elalszik, DE az indítómotort meg sem forgatja, se kattanás, se elhalványodó műszerfal , másik akksi be az eredmény ugyanaz, tök semmi.
Másik kártya be, kocka kiold, minden ok, de egyáltalán nem forgat indítómotort ... ugyanaz ... akkor most mi történt ???[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Van valakinek 185/65R14 gumija a Megane 1-en? Tudom már háromszor kérdeztem. Csak az érdekel, hogy befér-e.
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #63470 üzenetére
Ha meleg van a kocsiban de a mutató lent van akkor jeladó.
Ha nincs fűtés és a mutató is lent van akkor termosztát, vagy mindkettő. De a jeladó csak a jelet adja az átmenő folyadék mennyiségéért a termosztát felel.Az újat nagyon meg kell válogatni, sz@r az összes két gyártó volt eddig ami nem gyárt selejtet.
Renault power
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #63471 üzenetére
1/3 meleg van mint volt korábban.
Ugye a twingoban nincs hőmérséklet kijelzés,
csak visszajelző ha már forr.
Hideg indítás után langyos a cső 1-2 perc után.
A szerelő szerint átenged a termosztát.Melyik a két megbízató márka?
Nagyon szerettem az eddigi fűtést bomba jó meleg volt benne
elképzelhető hogy ez is meg fog változni?köszi
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
-
Gabady
aktív tag
Sziasztok!
Alany egy 97es megane. Fenix 3 motorvezérlővel.
A gyári vezérlője valami úton módon úgy megadta magát, hogy minden működik, kivéve az AC pumpát. Valamiért nem megy.
Szereztek egy másik motorvezérlőt, amivel már patent lenne a dolog, de ugye az immo tilt.
Van-e valami mód az immo kiírására, esetleg a kulcs tanítására, vagy a gyári motorvezérlő hekkelésére, hogy menjen az ac pumpa(relézve gyújtás ráadására kapcsolja azt) ?
Van Clippem, az autó még egyenlőre nem elérhető.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
kopi72
aktív tag
Hello,
van valakinek 4-es clio-ja? Klima nelkul parasodik, vagy megoldottak ezt a problemat mar?
Egy _klima nelkuli_ Clio 2-t nem tudtunk megcsinalni, irgalmatlanul parasodik ujkoratol. (a vegen mar levego szurot sem raktam bele, futoradiatort is csereltem, de nem volt valtozas), szerintem tervezesi hibas.
Vagy van valaki aki meg tudta oldani klima nelkul?
[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
kopi72
aktív tag
válasz Gombinyó #63476 üzenetére
a mi 2-es clionkban sajnos nem, illetve ha lehuzzuk az ablakokat, de az meg nem idealis telen.
Tobb ismerosom van,akiknel ugyanez a problema es nem tudtak megoldani.
Esos, paras idoben kulonosen zavaro.
Olyat is olvastam, hogy a ventillator motorja is legyengulhet, de az uj meg vagy 50e ft, es nem is biztos, hogy javit valamit a dolgon.En mar nem kuzdok vele,osszejott most egy csomo komolyabb hiba, ezert elkezdtunk uj autot nezegetni, ezert kerdeztem, h a clio 4-nek jo eros-e a futese.
Pl. Corsa B szinte megegeti a kezedet 2 kilometer utan, a clionak meg kell vagy 5-6 kilometer is, es alig meleg.
Rovid tavon hasznaljuk az autot[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
Gombinyó
őstag
-
kopi72
aktív tag
válasz Gombinyó #63479 üzenetére
En ma beszeltem 5 szerelovel (kumplungcseret akartam megcsinaltatni a cliora, de csak januarra, februarra vallaltak a munkat) es megkerdeztem toluk milyen autot erdemes venni, es azt mondtak semmilyet :-)
Szinte mindenhol a 3 hengeresek vannak, nekunk a turbo szerintem kizarva, mert minek a reggeli - delutani 2x6km-re, raadasul varosban, 50-es temponal, masra _ezt_ az autot nem hasznaljuk.A fabia, meg a clio ami 3M kozeleben vannak, az uj corsa zabal varosban, ugy megnehezitettek, az uj polo mar 4M, es irgalmatlan rosszakat hallottam rola, a japan, del koreai autoktol szabadulni kell 5-7 ev utan, mert piszok dragak az alkatreszek es nincs sok utangyartott.
Szoval nehez uj autot venni most, foleg ha valaki 20 evre akar (a clio 2 azert eljutott eletciklusaba majdnem eddig)
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
BigBlackDog
veterán
válasz kopi72 #63480 üzenetére
"japan, del koreai autoktol szabadulni kell 5-7 ev utan, mert piszok dragak az alkatreszek es nincs sok utangyartott."
Mondjuk egy Swift-Ignis vonalon elindulva szerintem az alkatrészárak sem lehetnek olyan szörnyűek. Saját tapasztalat inkább az, hogy japánoknál a kopó-fogyók ára teljesen elviselhető, viszont az tény, hogy az egyéb alkatrészek azért húzósabbak.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kopi72 #63480 üzenetére
Ebben a kategóriában, mostani kínálatban egy Fabia-t vagy i20-at MPI motorral, vagy akár egy Swiftet tökre vállalhatónak tartanék hosszú távra tervezve, de ilyen használatra csak sűrű olajcserékkel és otthon mindig csepptöltőn tartva, plusz egy elektromos motormelegítőn is elgondolkodnék (hazai egyszerűbb szerkezetek elég olcsók, és télen priceless, a motor pedig egész évben vidám). Polo-t nem teljesen értem, miért lenne kizárva, ha a Fabia tetszik, csont ugyanaz, teljesen jó, maximum a TSI-nek van rosszabb híre. Ellenben reálisan gondolkodva erre a felhasználásra venni kell egy C-Zero/iMiEV/iON villanyautót, az legalább nem merül le. 4-ből meg már egy Ampera is kijön, a napi közlekedésre az lenne való, és ha egyszer messzebbre kell menni, ott a benzinmotor is. Li-Ion akkuk bírják jól, még a régi Priusok is inkább 15 év körül fáradnak el, és az csak Ni-MH technológia.
[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz kopi72 #63480 üzenetére
Akkor az 1.2-es jó lehet, vadászni kell egy beragadt raktárkészletes autót. 4 hengeres, régi motor amit már sztem a kettes Clioba is szereltek. Városba elég a teljesítménye. Vagy amit a többiek írtak... 1.2 Swift vagy Corsa 1.4. Amit még néztem mikor vettem a Cliot a Kia Rio/Hyundai I20 volt. Kiváló autók, de kicsit drágábbak.
-
rob210
Topikgazda
válasz kopi72 #63480 üzenetére
Nem véletlen mondták!
Valóban gáz a sok modern csoda.
A renault tce motorjait bár fáj ezt kimondanom, messzire kerüld el!!!
Az utolsó vállalható jó kisautó, az a III as clió, az 1.4 es motorral, abból még volt 1.4es.A mai motorok legnagyobb gondja a downsizing.
Alulméretezett túlterhelt és egyre gyengébb anyagokból előállított alkatrészek.Itt már nincs 10-20 éves életciklus, 5-7 év és kuka, vegyél másikat.
70.000 km es cliók és meganeok tömkelege áll az ismerős műhelyében, blokkcsere, de mire? Mert ezek még bőven nem bontott korúak, az új motor 800e egyszerűen ezek már nem autók. Ki merem jelenteni és minden gyártóra igaz, a kis köbcentis motorokkal megölték az autógyártást! 2012 óta nincsenek autók.A villanyautó meg engem sose fog megérinteni, mert a lítium aksik igen is veszélyesek, ha tetszik, ha nem.
Nagyobb kaszniban még a megane 1.6 sce játszik, de abból is kevés van, mert hamar kifogyott a raktárból a jó öreg k4m és utána már csak a szutyi turbós varrógép motor került abba is.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
kopi72
aktív tag
Sziasztok, egyetertek mindegyik hozzaszoloval.
Hyundai I20 -at en is neztem, vezetni meg sosem vezettem, nem tudom clio utan mennyire kenyelmes (igazabol nekem mind1 lenne, de a felesegem fogja vezetni, neki nem hiszem)
Amugy ez is 4M felett van mar ujonnan.Nagyon megemelkedtek meg a sufni szerelok oradijai is, konkretan duplazodtak, es pl a clional, corsanal mar nem is alkatresz ar a magasabb.
Azonkivul egy autonal elerkezik az a kor, amikor egyszeruen sorra jonnek mar a meghibasodasok
Mondjuk erdekes hogy a 1999-es corsa B-mnel, 175e km van benne, 3 eve hibamentes, csak annyi hogy rohad a sotol (hal istennek a motortarto bak rendben van, mert bevontam mugyantaval).Szoval a kovetkezo 3-4 eves hasznalt autokat fogjuk most nezegetni:
i20, suzuki-tol valami, honda jazz, en a corsa-t is javasolnam (a magasabb fogyasztasa ellenere is) egy szivo 4 hengeres motorral, esetleg meg egy fabia, 4 hengeres szivo motorral
[ Szerkesztve ]
Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #63484 üzenetére
Ezek a kis motorok hibrid hajtásba valóak, ahol nincs agyonterhelve. Sokkal tovább is kibírnák, ha hibrid hajtásba lennének építve ezek a pöcsköszörűk.
Egyébként meg ha az ember simogatja akkor elmennek sokat ezek is. A műhelyben az átlag user autói várakoznak halmokban aki tankolja és megy vele aztán mikor letérdel akkor pislog.
Vannak nálunk még első generációs TSI-k is amit azok kapnak csoda, hogy 150 ezret megérték első szervizig. Ha arra figyelne valaki, normális olajcsere, normális olaj, nem hidegen gyilkolás akkor a dupláját is elmennének (meg persze a koksz, vezérműlánc, turbó hűtésproblémák 1st gen TSI-nél és az összes ilyen marhaság). És ezek az első generációsok, a későbbiek jobbak lettek.Persze Clionál szívás, mert az egy olcsó autó és olcsó motorok kerültek bele. Ez nem egy Mondeo, hogy ha nem tetszik a literes 3 hengeres akkor veszek 1.5 vagy 2 literes 4 hengerest. Kis autóknál már nincs opció.
Én is azt mondom, hogy használtan kell keresni egy utolsó szériás szívócsőbe fecskendezőset, aztán vigyázni rá amíg lehet. Mire kiöregszik addigra meg remélni, hogy lesz normális alternatíva. -
Assh0le
csendes tag
Sziasztok! Olajcsere után véletlenül a sapka egy darabja letört és beleesett a hengerfejbe... (1.4 K7J-712 98HP Clio). Szerintetek lehet komolyabb gondja hosszabb távon a motornak, vagy a szivattyú szűrője úgyis megfogja? Attól félek, hogy esetleg eltömíti a szivattyút, vagy a szűrőt és csökkenni fog a nyomás. Ha most leveszem a sapkát nem látszódik, ahogy a tengely bütykére folyna az olaj, emlékeim szerint azonban korábban mint ha ez látható lett volna. (Jelenlegi helyzet: https://youtu.be/vdOIeAkixNo) Én emlékszem rosszul, vagy tényleg gondok lehetnek?
-
Benir8
senior tag
Nos megvolt a szelep hézag beállítás. Talán egy picivel lett jobb, de ugyanúgy kopog a hidrotőke. Mivel mozgatni próbáltam a kipufogó szelepes hidrotőkét azon kattog mind a négyen. Gondolom nem jut oda normálisan az olaj, valahol eltömődhet. Ötlet?
-
rob210
Topikgazda
válasz Benir8 #63494 üzenetére
Ne haragudj, de neked a renault fejlesztett külön valami motort?
Vagy milyen autó az ahol teneked van lehetőséged szelephézagot állítani úgy, hogy hidrotőkés.
Itt bennem valami nagyon felkavarodott.
Mit is állítottal akkor most te azon a kocsin?
Tényleg nem értem ezt a párosítást.Renault power
-
Lacy6
senior tag
Sziasztok!
Renault megane 2 sedan autóm van, 2.0 dci motorral.
Nemrég megnézte egy szerelő és azt mondta hogy teljes futómű felújítás szükséges meg még kormánymű is.
Elvittem másik szerelőhöz aki szerint a futóműnek nincsen baja, tökéletes állapotban van.
Viszont amit mondott hogy kormányműnek a fogasléce zörög az alumínium házban. Azt mondta hogy nem tudnak vele mit csinálni, cserélni kell így a kormányművet ha meg akarom javíttatni. Érdemes ezzel foglalkozni, vagy ha így még átmegy műszakin, akkor ne foglalkozzak vele? Van valami hátránya a többi alkatrészre nézve ha ez a hiba benne marad? Vagy nézessem meg más szerelővel is? Ha álló helyzetbe kicsit megmozgatom a kormányt akkor lehet hallani a kopogást és a holtjáték is mintha nagyobb lenne. Vezetésnél, talán lassabb szűkebb kanyaroknál lehet érezni. Rosszabb minőségű úton meg egyértelmű kopogó hangot lehet hallani...
A másik amivel nem vagyok kibékülve és ami miatt elvittem, hogy ha nem sima aszfalton megyek, akkor borzasztóan mennyire érződik minden egyes úthiba. Egész egyszerűen olyan mintha nagyon kemény lenne a futómű vagy nem tudom... Ezen lehetne valahogy javítani?[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
Assh0le
csendes tag
válasz rob210 #63496 üzenetére
Rosszul írtam, szelepfedélbe esett bele. Elfelejtettem a kupakot visszatenni a helyére, véletlenül az ablakmosó tartály feletti rácson hagytam, így aztán sikerült rácsuknom a motorháztetőt. Valószínűleg megrepedt az egyik füle, mert mikor tettem volna a helyére akkor pattant le és esett bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- Facebook és Messenger
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Projektor topic
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...