-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Jelentem a mai naptól kezdve nem sérülés mentes a megane-om
Meglöktem egy szerencsétlenkedő Bravast a kereszteződésben.
Sok baja nem lett az enyémnek mert igazából csak gyorsabban indultam mint ő a romjával.De nagyon sajnálom a kis meganet főleg, mert én voltam a hülye.
Amilyen műszaki állapotban az a kocsi volt egyértelműnek kellett volna lennie, hogy nem fog tudni elindulni csak gyök kettővel.
Ez van csak a fejem verhetem a falba.
Még szerencse,, hogy olcsón megúsztam.Renault power
-
Sly189
senior tag
Szóval, légtömegmérő tisztítása után ritkábban csinálja a korábban leírt alapjáratra való visszaszabályozás ingadozást.
Akkor az elméletem szerint már csak a nyomás szabályzó szelep lehet a ludas? (Stekkerét már megfújtam kontaktprayvel. De lehet adok még neki akár WD-40-et is.
Viszont. Ma reggel -16C° volt. az autó olyan szépen indult pöc röff alig tekert a starter! Szóval a légtömegmérőm mindenképpen megért egy tisztítást
1.5 dCi 86Le 2007
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok!
Ma vettem észre, hogy a hűtőfolyadék szintje már közel van a minimum értékhez. Egy körömvégnyi még van neki. Érdemes ilyenkor utántölteni már? Holnap indulok egy hosszabb útra 2x450 km. Ha igen, akkor amit a kúton megkapok fagyálló hűtőfolyadékot azzal utántölthetek? Kb másfél éve lett cserélve kompletten az egész folyadék szervizben, vízpumpástól. Sajnos az arányokat nem tudom, hogy mivel volt feltöltve legutóbb. Renault Megane II 1.4 16V-es a kocsi.
Köszönöm előre is a segítséget!Üdv. Máté
[ Szerkesztve ]
meg
-
eTrade
tag
válasz peugeotmate #41510 üzenetére
Hűtőfolyadékot csak akkor önts hozzá ha pontosan tudod milyen került bele, mert a keverésből lehet gebasz!
Ha nem tudod hogy milyen van benne, akkor méresd be a jelenlegi fagyállót valamelyik benzinkúton (pl. OMV) és ha bőven -30 környékét mérnek, akkor nyugodtan tölts hozzá deszt vizet.
Rob: Részvétem.
[ Szerkesztve ]
-
válasz peugeotmate #41512 üzenetére
Szerintem minden kúton van refraktométer. Én annó Lukoilon nézettem meg a fagyállót.
Tehát az első útba esőn méresd meg és ha OK, akkor pótold desztvízzel.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
peugeotmate
őstag
mycso, eTrade
Köszönöm a gyors segítséget!
meg
-
rob210
Topikgazda
válasz daniel2121 #41515 üzenetére
Bocs, de még érzékenyen érint a dolog.
Adtam neki kp.-t bár most már kételkedem benne, hogy jól tettem, mert az az autó egy műszaki roncs volt.
Szerintem az pár hónapon belül bontóban végzi, se küszöb se ez se az egyszerűen egy elhanyagolt még éppen hogy megy autó volt.
Lehet biztosítós kiment volna és közli erre fizetni ne nevetessen ezzel a horpadással csak jobban néz ki.
Mindegy elengedtem, valamiért így kellett lennie ráadásul már úgy is mindegy most az enyémet kell visszahozni "gyári" állapotúra.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
norbert1998
veterán
Üdv!
Megint gondok támadtak az autóval, de szerelőhöz még nem jutott el.
Hidegen-melegen az alapjárat nagyon durván rángat. Alig akar elindulni, hiodegen melegen.
Ma reggel menet közben 80-nál egyszercsak gondolt egyet és leállt a motor. Kuplung be, menet közben újraindít, tökéletesen ment tovább. 2-3 hibajelző lámpa felvillant egy pillanatra, de most hirtelen nem tudom megmondani, melyikek.2004-es 1.5 dCi Thalia-ról van szó 180k kilométerrel.
Szerintetek mi okozhat ilyen gondokat? Izzítógyertya? Az nem csak az induláskori nehézségekért felelős jelen esetben? Vagy porlasztócsúcs? Vagy micsoda?
Szerelő még azt is mondta látatlanban, hogy elképzelhető a vízhőmérssékletszenzor is. Melegnek érzi a motort, miközben még hideg és emiatt rángathat még.Előre is köszi az ötleteket
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #41518 üzenetére
Nem én vezettem, én aludtam éppen, de megkérdeztem, a STOP, a gyújtás és a vízhőfok lámpa villant fel.
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41519 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, de ez inkább az üzemanyag rendszerhez kapcsolódó hiba, porlasztó/magasnyomású szerintem.
Hasonló gondom volt nekem is, csak azért mondom.
Szerk.:
Mondjuk nekem a vízhőfok jelző nem villant fel, nekem a 3. lámpa a motorhiba jelző volt.[ Szerkesztve ]
-
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41520 üzenetére
Olvasgattam közben a neten, valakinek tényleg az üzemanyaggal volt gondja. Vagyis, inkább valakiknek.
Csütörtökön megy szervizbe, fel lesz dugva gépre, meg remélhetőleg live-ellenőrzést is tudnak/fognak majd nézni, mert a találatok közt sok olyan volt, ami csak nagyobb terhelésnél állt le.[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
Sziasztok!
A Laguna-ban szeretnék egy olaj és mindenféle szűrőcserét megejteni amint jobb idő lesz, erről szeretnék egy-két infót.
Melyik márka ajánlott leginkább 10W40-es viszkozitással? Én az ELF Evolution-re gondoltam, elvégre gyárilag ez a márka az ajánlás, esetleg Castrol Magnatec.
Ugye fagyálló, váltóolaj, szervoolaj 2012-ben, 25.000km-rel ezelőtt volt cserélve, ezek még bírják.
Szűrőkből pedig MANN-Filtert vagy Knecht-et néztem ki.Egy kérdés van. Szeretném az üzemanyagszűrőt is cserélni, de nem tudom melyik kellhet, ugyanis pont '96. februárjában volt egy váltás ezen a téren. Az autót augusztusban helyezték forgalomba, de nyilván az egy másik történet. Valahonnan esetleg meg lehet tudni, hogy melyik kellhet? Nem akarok feleslegesen 4.000-ret kidobni, ha mellé nyúlok.
Köszönöm a segítséget!
Üdv, Balázs
-
norbert1998
veterán
Egyébként a gyertyák csereérettek, szóval....
Az lenne akérdésem még a fentiek mellett, hogy ha a szerelő beletöri az izzítóggyertyát a hengerfejbe, ami tudtommal elég gyakori, akkor van joga plusz munkadíjat felszámolni azért, mert a hengerfejet le kell vennie a hibája miatt? Szerintem nem, de hallottam már olyanról, hogy +30k volt emiatt a gyertyacsere. -
rob210
Topikgazda
Jah és hátsó lengéscsillapítócserével kapcsolatban.
Most volt nálam egy cimbora 23 as krova fejjel ki lehet tekerni a felső csavart, egyébként speckó szerszámboltos fej való rá.konkrétan ez
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #41519 üzenetére
ha leáll az autó menet közben akkor persze, hogy reklamálja, hogy mi fáj neki, itt jelezve, hogy gyújtás van, de semmi más sincs. szerintem is inkább üzemanyag ellátás, bár azért kis átmenetes lenne a leállás, tehát kis átmenettel gyengül és off, de magától nem lőheti le a gyújtást, az már gáz lenne(szervó, minden rásegítés leáll, baleset veszélyes). inkább kiabálna és tiltana, de ez nem egy tervezhető hiba!
nem lehet, hogy egyszerűen dermed a gázolajad? és valahol megakadt egy rög, a gázolaj szűrőbe belenéznék a helyedben egy hidegebb este után! gyanúsan hangzik.....
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #41523 üzenetére
hát tisztázni nem árt előtte vele, hogy ilyenkor mizu, van olyan szerszám, ami ki tudja szedni a beletört gyertyát is úgy, hogy közben a forgácsot is összeszedi, nem esik be, de ez kurva drága, ezért senkinek sincs, ha beleszakad, akkor hengerfej levesz, és úgy kibarmol a gyertya, majd síkol+új hengerfej tömítés+új csavarok és mehet is vissza a helyére(persze szívó és kipuff sor tömítés csere, valamint ami még bontva lett! ez egy 50k-s történet is lehet alsó hangon, ezért szokták a szerelők elsunyulni, szólni, ha beletörik, akkor neked szopás, vagy ha nem vállalod, akkor nézz másik szerelő után.......
-
speedydb23
senior tag
válasz norbert1998 #41523 üzenetére
Nekem is 1.5dci van, igaz egy 2003-as Clio, de a motor ugyanaz, én is most cseréltettem izzítógyertyát, de a szerelő mondta, hogy ezekbe nem szokott beleszakadni a gyertya...
1.9dci az ami ilyen szempontból érintett, szóval elvileg nagyon kicsi az esélye, hogy beleszakítsák ha meg van a szakértelem!
[ Szerkesztve ]
-
kisninja
őstag
Skacok lehet lecserélném a kocsimat valami újabbra. Új élet újabb autó. Mit szóltok a peugeot 407 sw hez ?
2000ccm benzinest néznék a dízelek nem vonzanak. Ha eladom a renaultom akkor lesz olyan 1,2-1,5Mpowered by: ®MAJORMÜVEK®
-
norbert1998
veterán
válasz speedydb23 #41534 üzenetére
Állítólag pontosan meg van határozva, milyen erővel lehet/kell belehúzni a gyertyát, és hogy mekkora erővel szabad kiszedni. És még így is bele szokása szakadni. De lehet tényleg az 1.9 dCi kínja ez, nem tudom. Majd a szerelő megmondja, megoldja.
-
rob210
Topikgazda
válasz kisninja #41535 üzenetére
Nagy
A benzinesre nagyon panaszkodnak, hogy az átlagnál többet fogyaszt. Az elektronikája méltán hajaz a megbízhatatlan Francia elektronika cÍmre tök kiszámíthatatlan, sok első szériácon komplett fedcompot kellett cserélni volt olyan amelyiken nem is egyszer ez igaz a 306 sw és 206 swre is.a Klíma és az esőérzékelős ablaktörlői is szeret megbolondulni.
Igazán nagy autónak tűnik, de belül nem az, kategóriájában az egyik legkisebb beltérrel bÍr.
Ráadásul a műszerfala életveszély!
Apró pici gombok de abból csillió darab.
Mint ha azon keresztül akarnád a NASA-t meghackelni.Én messzire tántorÍtanálak tőle, az ismeretségi körben 1 darab volt, de azt állandóan szereltük, hol futóművel, mert az is kényes, hol elektromos hibával.
Jah és zabálja az izzókat 3-4 havonta valamelyik kiég.Amúgy kényelmes és jó minőségű a beltér ez fogta meg a cimborát is.
A kesztyűtartója nagyon eltalált hihetetlen szuper.
A műszerfal viszont a beállÍtható üléspozicÍóhoz képest alacsonyan van vagy mi a retek van vele minden esetre baromira szokni kell. Én nem szerettem vezetni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz norbert1998 #41537 üzenetére
Igen ez Így van az 1.9 DCI tipushibája a hengerfejbe szakadó izzÍtó gyertya.
Az 1.5 nél nagyon ritka és igazi baromnak kell lenni hozzá, vagy nagyon össze kell, hogy gyógyulva legyen.
Egyébként az 1.9 nél is ki lehet szedni nagyon kicsi hibaszázalékkal, csak nem meleg motornál.
Sok szerelőnél azért törik bele, mert ó persze jöjjön csak kicseréljük 30 perc az egész.
Aztán törik bele mint a ropi nem is egy láttam már olyan hengerfejet amibe 3 at beletört a PÉK bácsiRenault power
-
-
kisninja
őstag
válasz diablo1984 #41536 üzenetére
1 es Megane classic ph2 es 1,4 16v Rn cool.
Vagy ennyi pénzből ajánlanátok valami nagy dögöt ?powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
tresh
addikt
válasz kisninja #41535 üzenetére
407 sw-ét én kerülném erősen. Szűk gagyi motorpaletta..és van velük baj. Ami érdekes lehet az a 2.0/2.2 hdi többi sajnos felejtős. De ha a csomagtér végett vennéd akkor is felejtős most többet pakolsz be a megane-ba mint abba Magam ellen fogok beszélni de ha kombi kell akkor mondeo-t kell venni a többi csak játék autó mellette
-
diablo1984
veterán
válasz norbert1998 #41537 üzenetére
persze, meghúzási nyomatéknak hívják és adott is! csak sokan leszarják és húzd meg annyira, amennyire bírod, mert úgy tömít! utána eltelik pár év és beleköt a gyertya, kifelé meg szakad......
-
norbert1998
veterán
válasz diablo1984 #41543 üzenetére
Majd csütörtökön kiderül és jelentek, mi a helyzet a miénkkel
-
kisninja
őstag
No köszönöm az eddigi segítséget is.
Szeretnék egy újabb megbízható tágas szép kocsit. Olyat ami nem hajlamos a rohadásra jó a motorja. Valami nagyköbcentist, hogy lehessen előzni és a klíma se fogja meg. (olyan 1,8-2 es elég lehetne)
Formára nagyon bejön a Pözsó 407sw. Sok mindenre vevő vagyok de elkeseredésembe se szeretnék magammal kibaszni ezért fordulok hozzátok. Kombik tetszenek lehessen pakolni bele. A ford nem rossz már nem hajlamosak a túlzott rohadásra ?powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
speedydb23
senior tag
-
rob210
Topikgazda
-
eTrade
tag
Mivel esett a hó így lőttem ma egy "havas" képet: kép