-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FrankMonzano
őstag
Megane II-rol mi a velemeny?
Mondjuk az 1.6-os? -
zsizsef
senior tag
válasz FrankMonzano #34251 üzenetére
Ha gondos gazdája volt akkor oké.
-
FerNandor
őstag
sziasztok,
nem írtam mostanában. mi itt a helyzet?
nekem nagyon hiányzik a Megane-om.
most a következökkel szemezek:
[link]
ezt hívtam ma egész delután, de nem vette fel. írtam neki egy sms-t, hogy csörgessen meg, visszahívom, de semmi. Ma került fel asszem a hirdetés vagy tegnap este, mert most ezeket bújom nagyon jól néz ki, holnap megnézném, de hát így..ez meg a másik: [link]
mindig is csábított ez a motor, de félek, hogy mennyit enne, annak ellenére, ahogy menne legalább youtube-on lenne valami fogyasztásos video
szerintetek? vegyes 5,5-tel kiegyeznék."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Ck.
addikt
Uraim, Rob és a többi szaki:
2001-es Megane 1 benzin 1.6 16V alapjárati problémáira keresünk megoldást. Komámmal jöttem haza ma és egyszercsak piros lámpánál elkezdett a kasztni beremegni, mint amikor kihagy vmelyik henger. Üresben gázadásra nincs az az élénk felpörgés, hanem megtorpan miközben lenyomjuk a pedált. Menet közben szintén elkezd induláskor rángatni. Viszont ahogy egyenként mind a 4 hengernél lehúztuk a kábeleket, úgy kezdett el szépen fulladozni az autó, tehát ezek szerint mégis mennek a hengerek. De akkor mitől remeg a gép és gázadásra miért van a megtorpanás? Check engine lámpa is kigyulladt. Azóta mentünk pár kört, van amikor teljesen eltűnik a jelenség és van amikor visszajön. Mi lehet ez? Megy ezekszerint akkor mind a 4 henger, vagy vmi mégsem oké? Gyertya vagy trafó esetleg? Az produkálhat ilyen rángatást, remegést?
Köszönet előre is
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Ez nem alapjárati probléma, hanem trafó.
Ki kell mérni őket, a lehúzom technika nem jó, mert terhelés alatt szokott átütni a trafó szigetelése.
Nem hiszem, hogy gyertya lenne, az nem így viselkedne.
De ha kétes a kora azt is érdemes cserélni én a denso gyertyát javaslom, de erről megoszlanak a vélemények.A trafóból meg szintén denso, beru, vagy ngk amit érdemes venni bele.
Renault power
-
-
Josi
aktív tag
Gyujtotrafot itt jo aron kapsz
http://minalko.addel.hu/23128-gyujtotrafo
Arra figyelj, hogy parban illik cserelni. De ha hosszú távra tervezel,
cseréld mind a 4et, és nem lesz ilyen gondod többet.
Gyertyabol meg jó a gyári Eyquem is.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
g.gergo
senior tag
válasz rob210 #34262 üzenetére
Csatlakozom mycso-hoz, a 2.0 dCi az egyik legjobb, Nissan eredetű, láncos motor. Pl. a 2.2 dCi az, ami egy horror, de azzal ne keverjük. Az, hogy az alkatrész ellátottsága milyen, arra nem tudok válaszolni.
Véleményem szerint egy megane-hoz már kicsit túlzás a 2.0 dCi, én is inkább a 1.5-öt venném. Bár ezek a bézs színű kárpitok nagyon szépek, de használni őket úgy, hogy szépek is maradjanak ...
Esetleg azt tudja valaki, hogy a 1.6 dCi-ben milyen márkájú a befecskendező rendszer? Maradt Delphi, vagy esetleg Bosch (mert már hallottam ilyet is)?
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz g.gergo #34263 üzenetére
A 106 lovasban se delphi van, hanem Siemens. Le kéne tölteni egy szerelési útmutatót egy 1.6dci-vel szerelt autóhoz, abban benne lenne.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Toobee
veterán
1,9 dCi Laguna 2003-2005 körül milyen volt? Gondolkodom rajta, hogy lecserélem a Megane-om. Nagyon szeretem, a családban van már vagy 4 éve és szinte mindent megcsináltunk rajta, még egy kis esztétikai javítás van hátra. Szüleimnek a már régebben említett 1,8 benzines 2003-as Laguna van, én azt is imádom, de túl sokat fogyaszt. Viszont az én éves futásom annyira nem indokolná a dízelt, de mindig is dízel párti voltam. Heti 150 km a munkába járás, de nem sok araszolás van benne, mert külső kerületből megyek külső kerületbe. Plusz megyek vele elég sűrűn vidékre is, az 300 km oda vissza és olyan évi 20.000 km körül szaladna az autóba. Kettőstömegű és társaitól kell tartani? Milyen dolgokat kell kalkulálnom, ha hozzá kell nyúlni? Az 1,4 Megane-om egyébként nem egy fogyasztásbajnok. Városban 7-7,5 l/100 km, pedig megfontoltan vezetek, ismerem a lámpákat. 4 személyjel, tele csomagtartóval 6,3-6,5 l/100 km, ha egyedül megyek, akkor 5,9-6 l/100 km. 3 ezer fölé csak előzéskor pörgetem, egyébként ha nyugis az út, akkor az a 3000/perc fordulatot tartom (106 km/h) Azt várnám a 6 gangos dCi-től, hogy 4 ember is kényelmesen tudjon benne utazni és a városban is el tudjon szaladgálni 1 literrel kevesebből, úgy, hogy gazdaságos maradjon az üzemeltetése is. Megvalósítható elképzelés?
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
tresh
addikt
válasz g.gergo #34263 üzenetére
Nissan eredetű, láncos motor.
Hála az istenek a motorhoz semmi köze a Nissannak Váltót tesz a renault motorhoz még hozzá a 6 gangosat.. (japánok nem tudnak jó dieselt gyártani ) Ezért járnak dci motorokkal a Nissanok powered by Renault
Megane alá ha diesel akkor szerintem 1.5 dci 99 /106 le verzió
Laguna 1.9 dci 131 Le /2.0 dci ott elég nagy a szórás telj. terén de abból mindegyik remek választás már ha tudod az elő életét[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz g.gergo #34267 üzenetére
Hallgatlak hátha mondasz olyat amit még nem tudok
De hidd el nekem a váltón kívül nem sok köze van a motorhoz..pont ezért kötöttek megállapodást anno hogy végre legyen normális diesel motorjuk a nissannak és a rönónak meg rendes váltója..
ráadásul a CR rendszere a renaultnak Bosch alapú
[ Szerkesztve ]
-
g.gergo
senior tag
Hallgatlak hátha mondasz olyat amit még nem tudok
Ettől többet nem tudok mondani. A 2.0 dCi Nissan eredetű motor. Olvass/kérdezz/járj utána. A többi (1.5, 1.6, 1.9, 2.2, 3.0) valóban "powered by renault".
ráadásul a CR rendszere a renaultnak Bosch alapú
Hallgatlak hátha mondasz olyat amit még nem tudok Akkor nem tudom a 1.5 dCi Thaliámban miért delphi rendszer van.
[ Szerkesztve ]
-
-
g.gergo
senior tag
Nem hirdetési topik ugyan, de nagyon jutányos áron, vagy 2 tábla csokiért elvihető egy pár vadiúj delphi TA2018-as axiális csukló.
-
tresh
addikt
válasz g.gergo #34269 üzenetére
1.5 dci nél jött be a delphi rendszer (ami mint tudjuk hagy némi kívánni valót maga után ) összes többi 1.9 , 2.0, 2,2 3,0 dci bosch rendszerű (legalább is ami a kezem alatt volt eddig).
Renault motor:
1.9 dCi 130 FAP 1870 cc SOHC 8v Turbo Manual 6 spd 130 PS (96 kW) @ 3750 rpm 300 N·m (221 lb·ft) @ 1750 rpmNissan motor:
2.0 dCi 160 FAP 1995 cc DOHC 16v Turbo Manual 6 spd 160 PS (118 kW) @ 3750 rpm 380 N·m (280 lb·ft) @ 2000 rpmTény hogy a nissan fejlesztette (ebbe igazad van én 1.5 / 1.9 dci/2.2 dci be gondolkodtam ) de mint a példa mutatja az alap az 1.9 8 szelep volt ennek is
-
senior tag
Uraim úgy néz ki, hogy péntektől egy új clio kezdi meg a pályafutását alattam, és mivel biztosan örülnétek neki, majd leírom a tapasztalataimat, de addig is még 4-t kell aludni.
röviden, ma hívott a flotta manager, hogy menjek pénteken fel a kocsiért
ez egy igazi mikulás clio lesz.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
DonThomasino
veterán
99 e s twingo ba teli vagy szellőztetett féktárcsa kell ?
C066
Milyen márkát érdemes? És betétből?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
tresh
addikt
válasz vallas #34280 üzenetére
Igen ezek a barnás árnyalatok meg a lilás irtó jól néznek ki
Nekem ez tetszik élőben láttam egy ilyen színű megane-t bitang voltDonThomasino: ha 238-as akkor teli ha 258,5 akkor hűtött kell márka meg pénz függvénye ATE, Textar, TRW,Ferodo mind jó választás
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz g.gergo #34285 üzenetére
Őszintén megvallom volt pár renault amit csináltunk haverral két egyforma még sose Jól be is sz*ptam egy 98-as megane 2.0 16v coupe-val anno ( ez haveré volt elől hátul tárcsa ) jött egy ugyan ilyen gép erre hátul dob volt én meg előre berendeltem a hátsó tárcsákat De megoldottam mentem bontóba és átalakítottuk a tulajnak tárcsássá Szóval a francia gépeknél (összeszerelés fázisban) ami van a polcon azt teszik bele így van szórás bőven.
-
-
imyourfriend
őstag
válasz FerNandor #34254 üzenetére
Szerintem keríts egy 1,5 dci 106 lovas darabot (ilyen van itthon is) de jól nézzétek át, vagy jól nézze át a szerelő és ha minden rendben van rajta akkor lehet hajtani. Jóféle gépek ezek, ha vigyázva van rájuk akkor sokáig elmennek. Bár a miénknek vannak gyerekbetegségei, pl izzó elszáll, szénkefét kellett cserélni benne. Mindenesetre én megkedveltem ezen darabot bár volt még vele 1-2 egyéb baj is. De mióta rá lett költve meg vigyázva van rá valamelyest azóta meghálálja.
(#34279) tresh:
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz imyourfriend #34289 üzenetére
Köszi
Tudom, nekem nem kell mondani, ilyet törtem össze. Azóta is összeszorul a szívem. Holnap megyek megnézem a 106 lovast."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
válasz DonThomasino #34288 üzenetére
Ha centibe lenne akkor nagyobb lenne mint a kereked mm-be mérve
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #34259 üzenetére
Köszönöm a segítséget, viszont most egy kicsit elakadtunk a szerelővel.
Rádugtuk a gépre és a 3-as hengert írta ki. Ki az összes gyertya, a 3-asé eléggé meg volt égve, a többi oké volt. Kapott ugyanolyat, plusz hogy kizárjuk a trafó hibát is, meg lett cserélve a 2-es és a 3-as henger trafója.
Látszólag rendben is volt, hiba eltűnt, viszont pár km után visszajött. Ugyanúgy 3-as hengert írt ki. Ekkor kicseréltük a 3-as trafót is. Szintnén egy darabig jó volt, de pár km múlva ismét hiba. Ugyanúgy a 3-as henger.
Na innen megkezdődött a fejvakargatás, mert ha vmelyik trafó mégis rossz lenne és közben cserélgettük, akkor változnia kellene hogy mikor melyik hengernél van a hiba. De itt állandóan a 3-ast jelzi.
Ötlet srácok? A szerelő szerint itt már a kábelköteggel lehet a gond... -
gabx76
senior tag
Tipp: Nézzetek rá az injektorokra!
Nálam tavaly az volt a probléma. (1.6 16V)
Fél évig szívtam, mire kiderült a hiba. Reggelente szinte mindig ment simán, aztán egyik újraindulásnál / vagy akár menet közben kiszállt az egyik henger a játékból, aztán többnyire úgy is maradt.
A bemérésnél minden értéke OK volt, kivéve, hogy 2 Ohm-mal nagyobb volt az ellenállása a csatlakozónak azon a bizonyos injektoron. Akkor azt mondták ez nem gond, de végül a másik szerelő (aki megcsinálta) nem is értette miért nem hajították ki akkor egyből. Kicserélte az adott befecskendezőt, azóta minden rendben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Windows 11
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Elemlámpa, zseblámpa
- Yettel topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- További aktív témák...