-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz rob210 #31152 üzenetére
Bár így lenne, de nem így van. A tavalyi teszt tanulsága szerint sokat romlott a régebbi eredményekhez képest, most már konkrétan mindenre, még fémekre is, tehát ez az allergia nálam egész éves-mindennapos móka.
És hidd el a szenes szűrő nem csinál semmit. Mát többször beírtam hogy a legolcsóbb 1000ft-os papír kínaitól egészen 6000+ft-os gyári szenesig mindet kipróbáltam és marad az 1000ft-os, mert a többi semmit nem csinál, viszont legalább drágák.
Lehet a szén megköt valamit, amit nem látunk/nem érzünk, de nem vagyok benne biztos. Eleve az mennyiség, ami a szűrőben van, hát nem tudom mire elég.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Akkor ebbe ne menjünk bele, úgy érzem szűrők terén sose fogunk egyet érteni.
Mint ahogy írtam is én erre esküszöm, de ezért már sokan megszóltakNekem bevált akkor így írom.
Egyébként a súlyán érezni, hogy mennyi benne az aktív szén.
Amit kivettem papír volt sima amit betettem mann aktívszenes.
Hát van különbség elég jelentős.
Amit először betettem az egy VASCO volt amit az FS en rendeltem, de ózonos tisztítás után cseréltem aktív szenesre nekem ég és föld a kettő.Renault power
-
#42667776
törölt tag
válasz rob210 #31132 üzenetére
Természetesen minden megoldható!
Amit linkeltél SRP olyanom van azt használom wax ként és utána még EGP http://autoglym.hu/termek/autoapolas-otthon/extra-gloss-protection/
Korábban csak a saját autómon, a Meggin és egy-két barátomén dolgoztam ill most nemrég egy "idegen autón" innen az autóápolós topikból egy Golf VI-on. Amásik topikban ha van kedvetek keresgélni fent vannak róla nagyítható képek Lagu Meggi Golf. Összefuthatunk valahol ahol meg tudjátok nézni a Lagut abból már el tudjátok dönteni, hogy rám meritek-e bízni az autótokat Ha privibe küldtök tel. számot akkor tudunk egyeztetni Azért írtam többes számot mert ez tresh- re is érvényes. -
giigz
veterán
válasz #42667776 #31171 üzenetére
Ég és föld a különbség, tudom, nem minden autó érzi meg ennyire, de nekem teljesen átalakul az EVO-tól... Finomabban jár, csendesebb, könnyebben gyorsít, kisebbek a rezgések az autóban, csak jót tudok róla mondani. Én sem hittem benne, tankoltam már sok féle nyálat, vettem észre kis különbségeket, de ilyen jelentőset, mint az EVO NEO 100+ esetében, még nem... A múltkorában tankoltam sima 95-öt 2x is, most visszatértem az EVO-ra, igaz 35 Ft-tal több mint a sima literenként, de egyszerűen sokkal jobb És nem csak bebeszélem magamnak, érezhető a változás
Szerk.: Viszont azt aláírom, hogy egy újabb autóban, ahol alapból semmi rezgés, alapból olyan finoman jár a motor, hogy alig hallgató, ott nem lehet észrevenni ennyire a különbséget. Viszont régebbi, kopottabb, sok km-t megélt autónál, én nagyon észreveszem.
[ Szerkesztve ]
-
Intru
csendes tag
-
tresh
addikt
válasz FRENK1988 #31158 üzenetére
Hehe Most már lassan patika a gép és holnap viszem haverhoz egy utsó hiba feltárós műtétre ha az is megoldódik akkor sokáig marad, mert amúgy nagyon jó kis vas igaz még sok tervem van vele pl hogy szerzek bele gyári fejegységet csak sajnos vagyonokért akarják eladni őket
Intru: evvel most megfogtál jó kérdés bár én még nem nagyon találkoztam clionál evvel a gonddal esetleg ott is megérne egy bontást a szerkezet lehet hasonlóan van megoldva..
ilyen zárad van
-
tresh
addikt
Szerk.: Viszont azt aláírom, hogy egy újabb autóban, ahol alapból semmi rezgés, alapból olyan finoman jár a motor, hogy alig hallgató, ott nem lehet észrevenni ennyire a különbséget. Viszont régebbi, kopottabb, sok km-t megélt autónál, én nagyon észreveszem.
Akkor én is tolok egy kis EVO 100-at az ódiba mert már megkerülte kétszer a földet a blokk
szerk: Haverom 280 Le-s 1.8 T ibizába tankol 98-asat de még őt is kinevettem pedig igen komoly technika van az autóba..
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #31175 üzenetére
Most te is csak viccelsz ugye?
Abba az opelba annyit ér a 100 as benzin mint egérbe a bióárpa.
Attól is csak megy de nem lesz szuper egér tőle.Ne felejtsük el, hogy létezik verseny benzin, de ahhoz a technikának is igazodni kell.
Vezérműtengely fokolás, befecskendező rendszer, nyomás szabályzás etc etc.
Szóval attól, hogy a benzin jobban adalékolt a technika nem igazodik hozzá.Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #31177 üzenetére
Sokat futott már a motorom így gondoltam ártani nem árt
Ettől függetlenül valószínűleg tényleg jobb lehet a hatásfoka a motornak mert több köze van a benzinhez mint a standert 95-nek de egy 20 éves technológiába amit kb 91-es oktánra terveztek nem hiszem hogy sokat használ vagy befolyásol Ha egy korszerű turbós szarrá reszelt gépbe tenné megérteném
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #31179 üzenetére
Én csak azon csodálkozom, hogy giigz még nem talált meg azzal, hogy csinálj neki egy nulla/százas videót, hiszen nektek 1.4 8v-tek vanazt akét gépet lenne értelme hasonlítgatni, főleg, hogy a kategória is eggyezik.
Egyébként mennyire, vagya cuccal elégedett?
Renault power
-
giigz
veterán
válasz AMD Power #31175 üzenetére
470,9 Ft literje, persze lehet, hogy Pesten lehet találni olyan MOL kutat ahol 10 Ft-tal olcsóbb, és még ugye ebből lejön literenként 5 "Ft", amit pontok formájában kapsz meg Szóval a sima 95-nél 35 Ft-tal drágább. De nem hülyeséget beszélek, nem szokásom kitalációkat mesélni, érzem, hogy másként viselkedik a motor, és tud reagálni a magasabb oktánszámra és/vagy plusz adalékokra.
Van ismerősöm, aki a MOL-nál dolgozott elég sokáig, tisztában van pár dologgal, és ő is mondta, hogy az EVO benzin nem véletlen drágább, annyival jobb is, de legnagyobb mértékben az autója válogatja, hogy hogyan hasznosítja az üzemanyagot. Pl. a Ford-unkba totál mindegy milyet rakunk, abba mindig sima 95 megy, ugyanolyan finoman jár minddel, nem lehet észrevenni a különbségeket.
Én viszont ha hiszitek, ha nem, a sajátomon észreveszem a különbségeket, eddig is észrevettem, ugyanis egy viszonylag kopott, 16 éves 230k km-es motorról beszélünk, amit szerintem az előző tulaj eléggé elhanyagolt, és nem jár már olyan finoman, mint ahogy kellene, mondjuk én sokat javítottam rajta, és most már elég patent állapotban van, de ettől függetlenül van a motornak egy járása, amin lehet hallani, hogy na most finomabban vagy keményebben jár... És amikor szinte porzott a tank, és beleraktam az EVO-t, a kútnál az indításkor már éreztem, hogy na ez most más, ilyen még nem volt... Halkabb volt a motor alapjárata, és ahogy elindultam, a váltásokat is finomabban vette, a kisebb rezgések, amik átjönnek az utastérbe, sokkal kisebbek lettek, és az autó érezhetően jobban ment, könnyebb volt gyorsítani, élettel telibb volt. Nem bebeszélem magamnak ezt, érzem, hogy mekkora a különbség.
Gondolom ezt tresh-nek és rob-nak sem kell magyarázni (akkor vajon miért nem értik...), már egy ilyen autó is, mint az enyém, érzékeli, hogy milyen benzin van benne, és ahhoz mérten állítja be a keveréket, dúsítást. Attól függetlenül, hogy 91-re van tervezve, tudja mi az a 100+ oktán, és mivel jobb a hatásfoka egy 100+ oktános benzinnek, pláne adalékokkal, ezért az ECU ahhoz állítja be a motor járását, tehát nagyobb hatásfokú benzint észlel, ezért máshogy dúsít, ezért máshogy fog járni a motor, és mivel magasabb minőségű benzint észlel, ezért szebben fog járni a motor. Tényleg nem viccből írom, jobb vele az autó, aki hiszi hiszi, aki nem, az meg olvasgasson még a témában, vagy kérdezzen meg szakértőket, azt nem mondom, hogy a sajátján próbálja ki, mert nem biztos, hogy az az autó is ugyanúgy fog reagálni.
-
tresh
addikt
válasz rob210 #31182 üzenetére
Na ja
75 le kontra 60 nem igazán van értelme ezt se összehasonlítani de azér mérj neki egy 0-100 100-as benzinel
giigz: ezeknél még olyan buták az ecu-k hogy öröm öket használni így azt hogy te mit locsolsz bele azt nem fogja érzeni se állítani se semmi... viszont azt senki se mondta hogy a jobb oktán számú nyállal nem változik a motor hatásfoka hisz az égést a nyál/levegő keverék határozza meg, de a kopáshoz semmi köze inkább az olaj amit bele locsolsz...az autód kapna egy új HF tömítést egy HF síkólást esetleg egy gyűrűzést ha már nagyon kopott és ezt így újra össze borogatná neked valaki meg kapná a fasza kis 10w40-es olaját meg lepődnél milyen szépen járna és mindegy lenne hogy 95-ös vagy 100 csilliárdos nyál van benne
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Én is gondolkoztam már ilyenen... De akkor már megint ott vagyok, hogy összesen bő 100k menne az autóra, akkor meg már inkább még mellérakok, és lecserélem... De lecserélni sem akarom, mert már annyi ment rá, hogy kár lenne mindent kidobni a kukába...
Egyébként ez a HF síkolás vagy mi a franc és a tömítéscsere munkadíjjal kb. mennyiből jönne ki kompletten? Gondolom erre még jön egy új olajcsere és vízcsere
-
kk831228
addikt
Szerintem : Tankolás előtt ad oda az autót másnak, hogy tankolja meg és fizesd ki neki. Mondjuk egy átlag árat adj oda neki a 95 és a fullos benzin között. Ezt játszd el kb 4-5-ször és mondjad neki hogy váltogassa hogy melyikből tankol ès jegyezze meg... Ha.eltalálod 4-5-ször akkor talán nem placebá...(amit kétlek én is)
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
giigz
veterán
Nekem ilyen összetett számokat ne írj, ebből számomra nem derül ki semmi
Tételezzük fel a következőt: Vez alkatrész legyen 20k, munkadíj 10k. Idáig vezcsere össz. 30k. Ebből mennyi lesz, ha még mellé cserélik a HF tömítést + az a síkolás vagy mi? (Az olajcserét, vízcserét rászámolom majd én)
(#31188) kk831228: Jó ötlet, de mint írtam, nem vagyok (nagyon) ilyen placebóra hajlamos, tuti megmondom 100%-ra melyik van benne
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Na akkor azért most álljon meg a menet.
A hengerfej síkolással és tömítéscserével semmire nem, megy csak, ha a dugatyú gyűrűket is cseréli és honoltatja a hengereket.
Az egyikhez felülről a másikhoz alulról kell bontani a blokkot.A másik az, hogy eszegeti az olajat a tulaj elmondása alapján, ami meg azt jelenti, hogy szelepszár szimeringeztetni is kell.
Ez meg így már alsó hangon is 80.000.- körül van.
(Vezérléssel együtt)Renault power
-
giigz
veterán
Q-Fit márkáról van valakinek véleménye, tapasztalata?
Vízpumpából nekem melyik kell? A "lyukas" vagy a "nem lyukas"?
-
giigz
veterán
válasz rob210 #31196 üzenetére
Két féle típus van, gondolom ha kifolyna a víz rajta, nem forgalmaznák...
Az én motorkódomhoz kettőt is felhoz a Kovács autó és az Unix is, az egyiken van egy pici lyuk, a másikon le van zárva az a lyuk... 50-50% esélyem van megtippelni, hogy melyik a jó nekem, ha hülyének néz valaki emiatt, ha nem, én nem tudom ezt eldönteni, hogy melyik a jó, ezért bátorkodtam megkérdezni egy Renault topicban
Tehát te amikor vezérlést cseréltél, a "nem lyukasat" vetted, az való bele?
[ Szerkesztve ]
-
PowerBuldog
veterán
Olvasgattam most ezeket a benya típusokat. Hogy sima 95 meg V-Power és stb magasabb oktánszámú benzinek hogy viselkednek. Megánba van értelme ilyet tankolni, próbálta már valaki?
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
válasz PowerBuldog #31198 üzenetére
Pont errol irtam fentebb... EVO nekem csodas
rob: Koszi, erre voltam kivancsi