-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=Tiger=-
tag
válasz -=Tiger=- #30498 üzenetére
Természetesen az alábbi sorok csak és kizárólagosan a Laguna II ill. Megane II-re vonatkoznak. A Megane I és a Laguna I egészen más tészta. Ha valki rendesen karbantartotta és Te is ugyan ezen a vonalon viszed tovább, akkor megkockáztatom valakit élete végéig is kiszolgál benzines létére is.
-
Savanya
addikt
válasz rob210 #30500 üzenetére
Dízelt pedig érdemesebb venni . Ellenérv : többe kerül a javíttatás . Ez igaz is , de ha vesszük azt hogy évi 10ekm-ert megteszel mindkettővel akkor a fogyasztásbeli különbség éves szinten akár 100eft-tal kevesebb a dízelnél . Mire elkezd baja lenni addigra a benzinesnél már többet is ráköltöttél .
Mobilszámom: 70-516-8068
-
-=Tiger=-
tag
válasz rob210 #30500 üzenetére
Attól függ.
Megane II
Benizines: okoskerék probléma, trafó, sokat fogyaszt. Momentán majd 2x annyit mint a dieseles társa.
Diesel: Nos igen... ha valakinek az erősebb, kettőstömegű finomsággal szerelt, na arról én is lebeszélném. Annak a javíttatása barátok közt is 200+ aztán még a szokásos dolgok amiket még Rob felsorolt. Hát igen. Nem olcsó.
-
tresh
addikt
válasz -=Tiger=- #30498 üzenetére
Jelen pillanatban ugye nálam/unk is diesel van egy francia/egy német.. annak ellenére hogy benya párti vagyok és mindig is benyás kocsim volt..viszont a rengetek km végett nekem diesel lett a kifizetődő... de "sajnos" német mert az még az a diesel ami javítható és fenntartható...ha lett volna jó kis DTi 1.9 es járgány akkor most abba ülnék Ettől függetlenül a dci-k nagyon jó motorok de zsebe nyúlósak ha valami elmegy pl porlasztó...egy régi dieselnél 40 k körül megáll a gyári 4 db míg dcinél db-je ennyi .Ettől függetlenül az 1.5 dci-t remek motornak tartom hisz tényleg rengeteget kibírnak és nagyon baráti fogyijuk van. Viszont az hogy a franciák nem tudnak benzi motort gyártani ráadásul a rönyó azt megcáfolom.. az 1.6 8 szelep még mindig gyártásban van a dácsiák alatt és az a 90 le igazán jól autózható ráadásul nagyon igénytelen.. de ha kicsit feljebb mászunk akkor ott a 2liter 16v 147 le-s megane 1 motor ami igen csak szedi a lábát és nem éhesebb mint a vag 1.6 16v je . Persze minden motornak meg van a rákfenéje pl m2 nél az okoskerék, vagy a gyújtó trafók. De aki kicsit tájékozódik az adott típuson belül milyen motor paletta van könnyen megtalálja a megfelelő ésszerű megoldást pl m1 ph2 1.6 16 v (107Le),clio 1.4 16 v (98LE ) ezeknél csak a gyújtótrafó ami hiba szokott lenni amúgy kimegy a világból és a dieseles tesóknál olcsóbb ráadásul könnyebb jobb példányt találni. Személy szerint én 2000 körüli 1.4 16v tech run cliot néznék mert 5-600k ból igen csak jókat lehet venni jól felszerelve ráadásul ennél a tech run verziónál a futómű "erősebb" (nekem nagyon tetszett) és egy kis méregzsák.. nagyon tudja szedni a lábát. Ha nagyobb kell akkor megane 1 ph 2 1.6 16 v
[link] >> ez nagyon beteg verda
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #30506 üzenetére
Egyáltalán van valami konkrét elképzelésed, vagy szeretnél valami kocsit de ötleted sincs , hogy milyet?
Nálam például konkrét követelmények voltak.
1.6 os benzines 16V es klímás 4 légzsákos kb~ 400literes csomagtartó ez volt az ami felett amit kapok az kellemes csalódás, de ebből nem engedünk.Ehhez képest ez a mostani verda sok pozitív megoldást hordoz magával
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Kornel #30509 üzenetére
500 a teljes ár vagy ez csak az autóra plusz a fenntartási és kötelező cuccok?
Mert ha 500 at akarsz a kocsira költeni, akkor meganet se nézegess légy szíves.
Különben te leszel a következő aki köpködni fogja a francia autókat, pedig csak azért lesz, mert egy hulladékot veszel.
Renault power
-
tresh
addikt
válasz Kornel #30506 üzenetére
Hát ezt neked kell eldönteni de ezek az 1.6-ok igazán kompromisszum mentesek. Klímával is van benne erő bőven jó lábbal 7 liter körül autózol vele a városba, és ha előzni kell akkor vissza 3 parketta és mosoly ül a szájra De az 1.4 16v is nagyon hálás és remek motor szintén bár ha rá dobod a klímát azért nem fog úgy ugrani mint az 1.6 os társa. Meganeból a monaco felszereltségű a legfullosabb de ritka mint a fehér holló kintről elvétve hozznak be belőle 1-2 példányt de azok nem a csapott seggüek hanem sedan vagy kombi. Illetve van belőle 1.8 16v-s moci is de abból én élőbe még csak egyet láttam monaco felszereltségű volt és full extra
[link] példa a monacora
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
én is 1.6-ra gondoltam.
ez pl. jónak néz ki, és elég olcsó, mi lehet a buktató? -
Kornel
veterán
egyenlőre csak felmérem a kínálatot, előbb el kell passzolnom majd az enyémet.
viszont úgy tűnik, hogy 500k körül lehet értelmes 2000 körüli klímás megane-t venni. -
-
Josi
aktív tag
válasz Kornel #30522 üzenetére
Mint minden használt autónál itt is lehetnek buktatók, hiába Megane.
Én elvinném egy márkaszervízbe, vagy egy jó szerelőhöz előzetes átvizsgálásra.
Szervízben pl lekérheted az előéletét, ha jártak vele márkaszervízben.
Ha nincs közelmúltbeli számla vezérléscseréről, akkor érdemes azzal kezdeni, olaj, szürők, esetleg fékolaj.
1.6-nál okoskerékproblémák szoktak lenni, főleg ha nem megfelelő olajjal használták.
A 4 trafót valószinüleg már kicserélték, ha nem nézd meg egyformák-e.
Ha nem célszerű cserélni Berura. Sok későbbi gondot előzhetsz meg vele.http://data.hu/get/4360001/Renault2002.pdf
''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
tresh
addikt
[link] jaj de szép
-
AMD Power
titán
Még egy autó, amiért rendőrnek kéne állni
Nem menekülsz! Renault Mégane R.S. rendőrautóEladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
rob210
Topikgazda
Urak, hölgyek asszonyok.
21. Szombat van kedvetek megint egy mini találkozóhoz?
Valami parkolót csak találunk a célra
Renault power
-
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
Renault Thalia 2001-es 1.4 8 szelepes autónál, mikor kell váltóolajat cserélni vagy egyéb folyadékot a motorolajon kívül? ( 90.000 cseréltem vezérlést 10 évesen )
-
rob210
Topikgazda
válasz SG3rg0 #30535 üzenetére
A 90.000. az nem sok 120körül érdemes, a 10 év viszont brutál, mert 5 évet ír elő a gyár.
Hűtőfolyadékot vezérléssel együtt cserélted gondolom így az most ha jól van a hőfok beállítva 3 évig elvan.
A fékfolyadékot én 2 szer cseréltem az ugyan ilyen motoros megane I emben 4 és fél évig volt nálam.
A szervó folyadékot is érdemes cserélni meghosszabbítja az életét.
A váltót 150ezernél illik cserélni de ha akadozik a váltó vagy hangja van a difinek akkor azonnal.Renault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #30538 üzenetére
A Focus 1 belsejétől én is irtóztam, aztán egyszer beleültem, és minden kézreállt, minden széppé változott, a használat után kifejezetten tetszett, pedig régen nekem sem jött be, de most már simán bevállalnám, és a Fóka 1 belseje masszívabb, minőségibb érzést kelt, mint a Megane 1-é...
-
imyourfriend
őstag
Ma voltam kondiba éshát hazafele vastagabb talpú cipő termett a lábamon. 170-et megkínáltam a gépnek, vitte is szépen.
-
tresh
addikt
válasz rob210 #30543 üzenetére
Azért az ST be sikerült ezt helyre rakni vagy hogy is mondjam emészthető formátumba csiszolni.. (és amúgy nekem se jön be de a 170 paripáért szívó mociba elnézném neki )amúgy ha meg fóka akkor csak az I-es.. de a megane feljebb focizik minden téren a fókától
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
1 misiért oda adná ne aggódj utána meg akinek van hely/szerszám és hetente 1-2 nap szabadnapja szerelni szép lassan nem nagy pénzből helyre lehet tenni , csak idő és mint mondtam ez hétvégi játszós autónak kéne mert amúgy a hétköznapokban minden napra ahogy mondod borogatni kell bele a pénzt
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Elektromos autók - motorok
- EAFC 24
- Modding és elektronikai kérdések
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Synology routerek
- Spórolós topik
- További aktív témák...