-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27939 üzenetére
Ha vigyázol rá, sokáig elmegy. A benzines turbóknál sokszor nem lehet felújítani, ugyanis a magasabb üzemi hőmérséklet miatt, deformálódik, illetve elreped a ház. Viszont a dinamikája kárpótol, imádom a turbós autókat, sokkal élvezetesebb ilyet vezetni A lényeg minőségi motorolaj, időben szervizeltetni, időnként nem árt meghajtani hosszabb távon! Melegen nem leállítani, de ezt már írták előttem. 100.000.- kapsz felújítottat, garanciával, az új kb. 240 ezer körül van.
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz Füge007 #27951 üzenetére
Hát én még mindig ott vagyok, hogy nekem a dinamikakülönbséget nem éri meg a szervizszámla.
Aláírom, hogy a turbós autó nagyon jól megy főleg a változó geo-s, de amikor kileheli a lelkét akkor az addig megspórolt üzemanyag többszörösét bele lehet locsolni a kocsiba.
Én valahogy fázom a turbós kocsiktól, akár mennyire is élvezetes vezetni őket.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Turbocsere
-
peugeotmate
őstag
Közben leesett, félreolvastam, bocsi. Viszont ezek alapján nem zárom ki a turbós motorokat sem. A spritmonitoron az 1.2 Tce 100 lovas mocinak éppen hogy 7 liter alatt van a fogyasztása. Kisebb teljesítményű 1.4-es benzines konkurensek is kb ennyit fogyasztanak (6,5-7 liter között).
[ Szerkesztve ]
meg
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27955 üzenetére
Kizárni nem kell, viszont használtautónál veszélyesebb a turbo, mert ha saját magad megveszed újonnan, és tudod kezelni, akkor több százezer km-t is elmehet hiba nélkül, de lehet, hogy csak 40k km-rel megvéve akár 60k-nál már turbocsere lesz, mert ki lehet nyírni könnyen...
Viszont nagyon jól lehet autózni turbós kocsival, és azért annyira félni nem kell a turbótól...
[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27953 üzenetére
Nem! Turbót cserélik ki, kompletten! Megnéztem az általad linkelt verdát, ebbe még sok sok kilométert belehajthatsz, nem is szabad ezen agyalnod!
Ezt maga a turbó, ezt cserélik, illetve a tömítéseit.
Füge
-
tresh
addikt
Ecocontrol nagyon jó esős úton tapasztalat. A fogyasztás pedig gumik terén akkora ökörség mint benzines autót 30-nál 4ikbe tenni Minden gumis teszt stb csak e pénisz növelés a gyártónak..tapasztalat alapján kell gumit választani és erre van pár fórum ahol igen csak ki van vesézve. Plusz a gumi-k minden autón máskép fognak viselkedni pl más felfüggesztés véget,bodé súlya stb Vedd meg a Fulda-t nem fogsz csalódni
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #27952 üzenetére
Pedig a jövő az, hogy nem is lesz turbó nélküli autó, már ameddig kőolajszármazékokat használunk. Most már egyre több benzines is az. Persze drága a javítás, illetve a cseréje, de az autó akárhogy is nézzük csak viszi a pénzt. Így én már ezen nem is idegeskedem Enyémbe változó geometriás turbó van, és mikor átülök egy szívómotoros verdába, bizony rá kell jönnöm, hogy ezzel nem duhajkodhatom úgy mint az én kis méregzsákommal
Füge
-
peugeotmate
őstag
válasz Füge007 #27957 üzenetére
Egy lehelletnyit lehetne jobb áron hirdetve a verda, egybként nagyon tetszik nekem is. A turbó állapotáról egy teljeskörű átvizsgálás keretében mennyit tud megmondani egy Renault szerviz? Ugyebár illene elvinni oda a kocsit, mielőtt vásásrlásra kerülne sor.
(BP-en belül kifejezetten ajánlott Renault szervizeket tudtok mondani esetleg?)[ Szerkesztve ]
meg
-
Füge007
senior tag
válasz peugeotmate #27960 üzenetére
Próbálj rá alkudni! Egy szakember megmondja, hogy mi a helyzet a turbóval, mivel ez fiatal autó nem hiszem, hogy gond van vele. Nem lehet szürkés kipufogófüst, az a turbó tengelyének kopására utal, nem lehet fura hangja, viszont van egy fütyülő turbó hang az természetes. Bár sajnos nekem sincs erről tapasztalatom, hogy ennél ez milyen. Nem lehet olajfolyás a turbó környékén, egy szakember a hangja alapján, és ha ránéz már látja, ha gond van vele. Nem tudok ajánlani, mivel én vidéki vagyok, de pesti kollégák tuti mondanak jó szakit.
Nem kell félni a turbós autótól, nem mumus, csak kicsit több odafigyelés kell, és nincs gond!
[ Szerkesztve ]
Füge
-
giigz
veterán
-
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Na xara nem jött be.
Ki volt a felújított hátsó futómű.
2 éve csináltatta meg a tulaj, számlával igazolta ennek ellenére nem hoztam el, mert elég volt nekem beülni és máris látszott, hogy ül a kocsi hátulja.Így most már biztos, hogy elhagyom a francia érát, pedig a kényelmét szerettem igazi nagy autós volt.
Megvan az új kiszemelt áldozat, de ha összejön csak akor írom meg, nehogy elkiabáljam mint ezt a xarátRenault power
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #27963 üzenetére
És végül hogyhogy lemondtál a további Rönókról? Egyébként még egy ugyanolyan autót, ami egy picit más, én sem vennék...de gondolom Nálad nem ez vezetett a döntéshez..
Ha márkát, típust gabonából nem is mondasz, akkor csak egy nemzetet árulj el, hogy hova nyergelsz át? Német, japán, vagy netán svéd?
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
Nem lenne bajom a renaulttal, de 2002 es az utolsó ami szóba jöhetne mert a II-es megane nem tetszik.
A Thalia sajnos nem kényelmes lássuk be az egy clió aminek a seggére ráragasztottak egy dobozt.
A cliónak kicsi a csomagtartója és kényelmetlen( a sport kivételével).
A laguna marha nagy az nem kell.
A dieseleket kilőttem, mert nekem nem érné meg fenntartani.Így maradt a Megane I PH II.
Ebből viszont mindegyiknek van valami baja már ránézésre, de ha tudtok 2002 esetleg utolsó szériás 2003-ast ami 550.000.- megvan akkor visítsatok.Sajnos én nem találtam.
Jah csak klímás jó és szürke nem lehet!!!
Ha már egyszer nős vagyok neki is van beleszólásaRenault power
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27970 üzenetére
Szerintem ennyi pénzből nem is fogsz találni magasabb kategóriás autót, Megane 2 már nem fér bele ennyibe, japán autócsodákból ennyiért nem lesz kényelmesebb, szebb, jobb, biztonságosabb, tehát valamilyen téren biztos visszafele fejlődés lenne, németre ugyanez elmondható, csak ott egy fokkal minden jobb, viszont drágább is, tehát marad a francia, azok közül is csak a M1ph2 jön szóba, vagy a Xsara, nekem ismerősi körben van mindkettő, a Xsara is nagyon jó autó, de én biztos a M-t venném, ha 550 a plafon (vagy ez csak a vételár?), akkor M-et is nehéz lesz, nekem 1 millió volt mindennel együtt a kocsira, és mégis ezt vettem, bármi másnál már nem fértem volna bele, egy Focus-szal is kiestem volna az 1 M-ból.
Vagy a keretet bővítsd, vagy várj (amennyit a mostani kocsidra költöttél, vagy totál fölösleges volt, és fölöslegeset buksz, amit simán most belerakhatnál az új kocsiba, és akkor nem 550 lenne a kereted, hanem mondjuk 700k, ami gondolom nem kell mondani, de jobb lehetőségeket nyit meg, vagy még használod, és legalább valamennyit visszahoz a rálocsolt pénzből).
Nehéz a helyzeted, nyilván szeretnéd, hogy legyen klíma, szebb állapotban legyen, így én csak azt a tanácsot tudom adni így egyszerű átgondolás után, hogy M1ph2 1.4 16V, klímával, várva, keresgélve
-
rob210
Topikgazda
Uram, köszönöm az eszmefuttatás helyes ezekkel én is tisztában vagyok.
Az 550.000.- a tiszta vételár.
A többi a kocsi eladásából visszajövő összegből lesz megoldva.
Átírás vezérlés csere.Meg van a kiszemelt autó, szerintem baba, de mint írtam babonából nem írom le.
Össze kell egyeztetnem a szerelő ismerősömmel, hogy eljöjjön velem, mert nem szeretném ha az, lenne, hogy beleszeretek egy kocsiba és nem veszek észre hibákat, egy kívül álló mindig kritikusabban nézi a kocsit mint aki meg akarja venni.Tehát a cél megszületett a megvalósulás meg kiderül.
Renault power
-
giigz
veterán
válasz ThodEE #27974 üzenetére
Azért linkeltem ezüstöt
De egyébként tudom már, biztosan ez lesz
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Ne haragudj, de ezt Te sem gondolhattad komolyan, még akkor sem, miközben írtad.
1 mihályból nem lehet kijönni más autóval, csak egy Megane 1 ph1, 1.4 8V, benzines, manuális váltós, klíma nélküli autóval?
Nem akarok vitázni, de ezzel nagyon sok laikus embert félre lehet vezetni... -
giigz
veterán
Hol írtam én olyat, hogy 1 millióból nem lehet kijönni M1-en kívül semmivel? Elárulom, sehol.
"...nekem 1 millió volt mindennel együtt a kocsira, és mégis ezt vettem, bármi másnál már nem fértem volna bele, egy Focus-szal is kiestem volna az 1 M-ból."
Ezt azt jelenti, hogy nem lehet kijönni "csak egy Megane 1 ph1, 1.4 8V, benzines, manuális váltós, klíma nélküli autóval?"
Itt nem arra utaltam, hogy már egy klíma nem férne bele, hanem arról volt szó, amiről az egész hsz. szól, tehát újabb, magasabb kategóriás autóval már nem fértem volna bele az 1 M-ba. Tehát pl. a Megane 2 vagy Focus nem fért volna bele. Miért nem fér bele 1 M-ba? Azért nem, mert a Focus 600k lett volna nekem, átírás, biztosítás, 670k, pici hibák javításával 710, új nyári szett 770, olajcsere, vezérléscsere, szűrők cseréje 850, és kellett volna egy téli szett is, tehát legyen 920k, és akkor még nem csináltam semmit, csak megvettem az autót és nagyjából rendberaktam. Viszont én nem veszek úgy autót, hogy ne lenne tartalékban 200k, így akkor 1,12 milliónál tartanék legalább, ha a Focus-t megveszem 600-ért, ami egyrészt nagyon nem fér bele az 1 millióba, másrészt annál, mint amit én néztem, az autók nagyon nagy része rosszabb állapotban van, és nem csak ezeket a legalapabb dolgokat kell megcsinálni rajta.
Tehát még egyszer: Én, tehát én, ismétlem én nem jöttem volna ki más, adott esetben nagyobb kategóriás, erősebb autó vételével az 1 M keretből, más lehet kijönne, azt megnézem hogy, de lehet kijönne.
Ha rob megvesz egy M1-et 1.6 16V motorral mondjuk 550k-ért, arra is kell átírás, stb., az 620k, utána vezérléscsere, olajcsere, szűrők, 680k, a legideálisabb esetben téli-nyári gumi, 800k-nál tart úgy, hogy az autónak semmi baja nem volt, minden teljesen tökéletes, mintha új lenne, szalonból hozta volna ki. Ilyen a világon nincs kb. egy használtautó, főleg 10+ évesen 200k km-rel soha nem lesz hibátlan, és aki egy kicsit is tudja mi az a használtautó, félrerak ~ 200k-t tartaléknak, bármi közbejöhet, és akkor hopp, a kis Megane 1 M keretet igényel...
Remélem érthető amit írtam, ez az én véleményem, másnak meg más a véleménye.
-
Mos így hirtelen megnézve a rob által adott paraméterek alapján nem sok lehetőség van...[link]
Xsara, Kalos, 307, Cordoba, Megane....a többi említésre se méltó (vagy kicsi, vagy sz@r)Ha 2000-től nézem, akkor beesik pár Daewoo, Focus1, Fiat-ok, Almera és AstraG illetve az előbb említettek megsokszorozódnak. [link]
Akkor ez focus vagy astra lesz.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Fokusz soha.
Annak egy vicc a műszerfala nem tudnám nap mint nap azt nézni, egyszerűen a gyerekem aki 6 éves közölte apa mi ez az óvódás kriksz-kraksz utálom az ülését kényelmetlen. Ennyit a beltérről.
Kismillió kilóméter van bennük, és akármennyire is megbízható az 1.6-os focus motor köszönöm 300.000.felett nem veszek autót.Az Astráról meg már ezerszer írtam, soha OPEL!!!
Még egy B vectra talán ha nagyon jó vétel lenne benzingázzal esetleg, de astrába nem ülök.A listában egyikben sincs benne a kiszemelt áldozat, legyen elég annyi, hogy nem a használt autóról néztem, mert az mostanra a kereskedők honlapja lett sajnos, én meg eldöntöttem magánszemélytől veszek autót.
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
Oké de azok nem is 600.000.- állnak meg
Az új Fiesta nekem is tetszik sőt az elég nagy is lenne mert bármilyen meglepő ezek a kocsik híznak ám rendesen.
Az új clió is elég lenne főleg a grandtour.Egyébként én a benzin párti nagyon elgondolkoztam egy CRDI változaton 4.5 literrel elmegy csak hát nem igazán van benne fűtés én meg bazi fázós vagyok. Meg a rövid távokat se nagyon szeretné az tuti.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27990 üzenetére
Ha nem tervezed sokáig használni, akkor vehetsz használtat, minta legyen meg, + ne legyen túl öreg, egyébként gumiból csak újat, megéri a többlet kiadást.
Én most téli-nyári szettre kiad(tam)ok ~110k-t, de így legalább vadi új 8 mm-es gumi van az autó alatt, ráadásul a jobb minőségű fajtából, és ez így nekem garantáltan 4-5 évre lerendezi a gumi kérdést.
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #27990 üzenetére
Ezek már eléggé ki vannak öregedve, én ebbe nem ugranék bele.
De van olyan használt gumi amit érdemes megvenni.
Ha nem idősebb 1-2 évnél és van rajta minta akkor azt érdemes megvenni.Ezt ami a képen van szvsz csak drift bajnokoknak ajánlanám, gyorsan el lehet forgatni őket.
Amikor egy gumin sok ilyen kis mikro repedés jelenik meg akkor elpárolgott a szilikát tartalma és a tapadása puhasága jelentősen csökken.
Kiműanyagosodik a gumi és úgy fogsz vele csúszkálni mint kacsa a jégen.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
aktív tag
válasz Füge007 #27991 üzenetére
Füge007: 2007-esek.
giigz: Mindig csak hasznalt gumi volt a kocsin, talan emlekeztek is, hogy tavaly is sikerult valami vacak szettet vennem, amibol vegul csak kettot hasznaltunk fel, megsem volt soha semmi bajom a tapadassal.
Es a szerelom is azt mondta, hogy O inkabb vesz egy par eves minosegi gumit, mint egy uj Tesco Gazdasagosat.
Mert ezek a Bridgestone, Pirelli meg Contitental gumit, amik a kocsin vannak, inkabb 100eFt/szett az aruk, nem 50...Egyszer meg vett valami uj Barumot, azt mondta az elso telen jo volt, a masodik telen ment a kukaba, folyamatosan megcsuszott vele.
rob210: Neked is ezt tudom mondani, hogy en inkabb regebbi jobb minoseget veszek, mint egy ujabb vackot.
Persze, jo lenne mindig mindenbol a legujabb, legjobbat venni. De kocsibol is 10 eves kocsim van, alig megyunk vele evi 10ekm-t. Szoval a kerdes (mint tavaly, megint) az lett volna, hogy egy nyarat kibir-e (kb. 5ekm)Nem akarok uj gumit venni ra, gondolkozom nagyon, hogy lecserelem az elobb emlitett "regebbi, de jobb" kocsira: BMW 3-AS SOROZAT 318Ci Mint egy álom
De akkor azt mondjatok, hogy ezeknek a gumiknak NEM a defeket a bajuk? Az semmit nem befolyasol?
-
rob210
Topikgazda
válasz SocketA #27994 üzenetére
A defektet úgy megjavítják, hogy azt sem mondod meg hol volt javítva, jobb helyeken legalábbis.
A baj a repedezettsége.
ezen mindig megy a vita, de egy öreg márkás gumi rosszabb tapadással rendelkezik mint egy új középkategóriás.
Pl. a 7 éves goodyear rosszabbul tapad mint az egy szezont futott Fuldám erre a nyakam teszem.Renault power
-
aktív tag
válasz rob210 #27995 üzenetére
(#27995) rob210 Koszi, ez megnyugtatott!
Az egy eves biztos, de a 3-4 eves szerintem mar nem. Viszont nem hiszem, hogy az en 1.4-es kocsimon nagyon erzodne a kulonbseg.
Ahogy mondtam: arra a par ezer kilometerre boven megfeleltek az eddigi gumik. Csak a lyuktol feltem.giigz is nagyon kampanyol az uj gumik mellett, de nemreg meg az elozo evezredbol szarmazo gumikon gurult
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27994 üzenetére
"Neked is ezt tudom mondani, hogy en inkabb regebbi jobb minoseget veszek, mint egy ujabb vackot."
Én meg újak közül veszem a legjobb minőséget
"giigz is nagyon kampanyol az uj gumik mellett, de nemreg meg az elozo evezredbol szarmazo gumikon gurult "
Soha nem volt előző évezredi gumi a kocsin, csak kaptam mellé, 96-os gumikat, de azt kukáztam is, a téliek viszont 2002-esek voltak, azokon jártam pár hetet, de most tél előtt vettem új gumikat, ami elég jó minőség (teszt győztes) Vredestein SnowTrac 3, nekem 60k volt a szett, de gumin nem fogok spórolni, így is annyiban van az autó, hogy spórolásról itt szó nincs
Mióta új gumit használok, azóta változott így át a véleményem. Gumiból csak újat, az ilyen 4-5 évesen levetett használtat megvenni semmi értelme, pénzkidobás szvsz.
[ Szerkesztve ]
-
válasz SocketA #27996 üzenetére
Nincs baj a használt gumival.
Én 2 szezont mentem a 30k-ért vásárolt conti premiumcontact-al. Esőben, szárazon, mindenhol nagyon jó volt.
Egy ilyen szett újan 100k körül van és kb. 4-5szezont menne el.
Tehát nem feltétlenül éri meg az új, csak használtból jót kell kifogni.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Eredeti játékok OFF topik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Okos Otthon / Smart Home
- Akár 368 TB-nyi NVMe SSD-t is pakolhatunk a Western Digital "kofferébe"
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Politika
- Horgász topik
- További aktív témák...