-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
eTrade
tag
Sziasztok!
A kocsim szervóolaj szintje a minimum közelében van:
[kép 1] [kép 2]Mivel nem tudom azt, hogy legutóbb pontosan milyen márkájú ill. típusú lett beleöntve, így nem merek ráönteni, hanem inkább teljes olajcserét végeznék. Valaki leírná hogy pontosan hol van a szervóolaj leeresztő csavar? (Mégane I PH2 1.4 16v)
-
Sly189
senior tag
Sziasztok!
Külföldi autós asszisztancia szolgáltatást keresek ( biztosítást ) lehetőleg olyat, ami nem egy egész évre szóló, ~ 1 hétre mennék külföldre.
Valakinek tipp, tapasztalat ajánlás?
Teljeskörű CASCOM van, kötelezőt is fizetem de ettől függetlenül szeretnék kötni.
Már jártunk úgy hogy németekél a pályáról való roncs levontatása 250 000 HUF, + hazahozni németo.ból 100.000 HUF és még nem volt javítás
Ezt szeretném egy csekély összeggel megelőzni.
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #27660 üzenetére
Hát látod én nem találtam szervó olaj leeresztő csavart igaz túl sokáig nem is kerestem.
Levettem a csövet a pumpáról aztán ami lejött az lejött ami nem az nem.
Nagy jelentősége nincs a szervó olaj nem olyan kényes mint a motorolaj.Ha addig nem mondja meg neked senki megnézem majd otthon a szerelésiben, de az csak délután lesz esedékes, ha hazjutok alszok végre egy kicsit.
Renault power
-
peugeotmate
őstag
Hali,
Renault 1.2 16V (75 lovas) benzines motorjával van valakinek tapasztalata? Főleg az országúti és autópályás fogyasztása illetve a megbízhatósága érdekelne egy 2007-2008-ban gyártott Renault Clio esetében.meg
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #27663 üzenetére
Autópályára nem ajánlom, de szerintem senki nem fogja.
Megbízható városi autó arra is van kitalálva.
Egész normálisan rángatja a clió testét, de az, hogy autópályára menj vele, nem lesz túl egészséges.Renault power
-
-
SZATA
senior tag
válasz peugeotmate #27663 üzenetére
Nekem 2001-es van, a kollégám meg most vesz egy 2008-ast. Alul kicsit nyomatékszegény, de egyébként jól megy. Nekem nyáron 6,8 litert fogyaszt városban, de "hegyet mászok" vele munkába menet-jövet minden nap és 195 széles gumi van rajta. A minimumom 6,2 volt, pálya és országút vegyesen. Pályán 130-nál már van hangja és nem kívánja a további gyorsítást.
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27664 üzenetére
Mi a gond vele pályán? Vagy arra akarsz utalni, hogy 1.2 16V 75 LE kevés lenne pályázni? Mert akkor biztosítalak róla, hogy nem kevés, tökéletes használatot biztosít autópályán is. Nekünk a családi körben volt 1.2 16V Clio Campus, 2006-os, az égvilágon semmi baj nem volt vele, aki használta, fél Európát bejára vele autópályán, mindenféle gond nélkül. 4000-es fordulatot pont ugyanúgy tudja tartani mint az 1.4 vagy 1.6 társai.
Nyilván autópályás használatra az 1.6 16V is bőven kevés, de éppen el lehet vele járni, ugyanúgy, mint az 1.2-vel.
(#27663) peugeotmate: Mint írtam feljebb, nekünk volt ilyen motorral, semmi gond nem volt vele, mentek Németországba, Franciao.-ba, erre-arra, nyilván nem lehet vele kilőni 130-nál, de a normális közlekedéshez tökéletesen elég.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Hát én azért ezzel tudnék vitatkozni.
Az 1.2 es motort nem véletlen találták ki városi kisautókba.
Az oké, hogy a clio kis autó, volt de néz meg egy mostani cliot.Remélem észreveszed a különbséget de ha nem jelzem neked majd 200kg.
Amit az 1.2 es nem túl vidáman vesz ha plusz kilókat aggatnak rá.Mondjuk a felszereltség is közrejátszik, de hidd el a 2008 as lomhább mint a 2006-os.
Bár én nyugodt szívvel azt se merném ajánlani.
Megbízhatóságával nincs baj, de szét fogja hajtani, ha hosszú távon pályázik vele.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
giigz
veterán
válasz SocketA #27668 üzenetére
Nem latok olyat, miszerint azt irta volna, hogy 4 szemellyel lesz hasznalva, es azt sem tudom h 130-cal meg hova kellene gyorsitania a Clio-val.
Aki a mienket vezette, sokat ment vele palyan, es nem volt vele gondja. Van aki 75 LE-vel is tud autopalyan normalisan kozlekedni, meg van aki nem, pont.
Aki tud kozlekedni annak eleg lesz a 75 LE palyara is, foleg ha nem tartja kotelezonek a 130-at hanem 100-120-szal sem szegyell menni, es ne adj isten nem reggeltol estig palyazik, hanem neha varos es orszagut is jatszik.
Akkor leirom megint: Alapvetoen ha az utjaim legalabb felet palyan tennem meg, akkor en is torekednek a minel nagyobb motorra, de ha epp egy 1.2 16V Clio-t raknanak alam, azzal is ugyanolyan tokeletesen el tudnek kozlekedni palyan is.
-
Coyot
őstag
Nem arról van szó hogy nem tudsz vele elközlekedni, az megy egy trabanttal is. Arról hogy nem fogsz vele tudni nomrálisan haladni. 130 at nem tartod, így már bekényszerülsz a kamionok közé onnan meg ha nincs powa sose jössz ki normálisan. Elég sokat pályázom és az a jellemző hogy a 140-150 se szokott elég lenni normálisan a belső sávban végigelőzni a sort.
Persze üres pályán valóban el lehet közlekedni, de pályázni nagyon kevés az a motor, arról nem is beszélve hogy szét fogod hajtani záros időn belül.
Má' nem
-
rob210
Topikgazda
Persze a warthburgal is lehet pályán közlekedni kérdés mennyi emelkedő van.
Szerintem ezt a témát ne firtassuk, mert nincs igazad.
Nem a 130-ról elgyorsítás a kérdéses, hanem amíg eléri a 130-at.
Tudod te milyen érzés amikor a kamion tol, hogy igyekezzél már mert kifut a vezetési időbőlAutópályás közlekedésre 1.6 100Le felett az kényelmes van benne némi tartalék és városban sem eszi meg a hajad.
Ha meg csak pályázol akkor 2.0-benzin, vagy diesel 1.5 minimum 106 lóval.
Részemről ennyi leírtam az épeszű reális dolgokat ettől függetlenül mindenki azt vesz és abba ül amibe akar és amit a pénztárcája engedi.
Renault power
-
giigz
veterán
Az 1.2 16V is tudja tartani a 120-130-at, kamionokat is lehet vele elozni, sot szetmenni sem fog a motor.
De ugy latom felesleges is irnom, teljesen mast ertetek meg abbol, amit irtam.
Akkor tolem utoljara: Multheten voltam palyazni 1500 km-t, es az 1.6 16V is edeskeves.
Mindenki tudja, hogy autopalyara nem az 1.2 vagy 1.6 szivobenzin valo, de ha nincs tobb penz vetelarra, fenntartani, akkor ilyen kis motorkkal is evekig el lehet kozlekedni palyan biztonsagosan, masok feltartasa nelkul, a kocsi tonkretetele nelkul.
-
Coyot
őstag
Persze hogy tudja, de tartós pályás használatra nem jó, értem én ha egyszer egyszer feltévedsz vele pályára elmegy, miért ne menne.
De nehogy már pályára 1.2 16V-t ajánljunk mert befonom a hajam. Téma off(#27674) giigz
Én pályáztam fél évig 1.4 16Ves g astrával, most 4 hónapja pályázom egy 1.9 passattal, van egy icipici különbség, pedig majd 400kg val nehezebb a passat.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27673 üzenetére
Hogyne lenne igazam? Te palyaztal tobb ezer km-t 1.2-es Clio-val? Volt neked tobb evig ilyen autod es Europa szerte mentel vele autopalyan?
Lehet, sot biztos hogy a Wartburg-gal feltartanad a kamionokat, de azzal a Clio-val ami nekunk volt, soha nem tartottuk fel a kamionokat, forgalmat a palyan.
Ez puszta teny, nem most talalom ki, a tapasztalataimat irtam le.
-
giigz
veterán
Isten ments hogy valaki palyara 1.2-t ajanljon, en az 1.6 16V-t is csigafosnak tartom palyara, egyszeruen nem oda valo.
Amire en akarok ravilagitani jo sok ideje, az az, hogy ha evekig Europa autopalyain kell jarni mondjuk evente 20-30 ezer km-t, akkor sem lesz problema az 1.2-vel sem, de nyilvan hogy ha penz engedi akkor nagyobbat, de en mondjuk egy evi 10k km palya alatt biztos megelegednek az 1.2-vel.
-
válasz rob210 #27673 üzenetére
Sőt én még az 1.5dci-t sem ajánlanám pályázásra, nem oda való.
(#27676) giigz : pedig nincs igazad, még az 1.4 16v-t sem ajánlgatnám pályázásra.
Az egy dolog, hogy tudsz 130-al haladni, de ez nem erről szól....már le is írták páran a lényeget.[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
1.2 16V Clio Campus-unk volt: IGAZ
Nagyrészben pályán használtuk: IGAZ
Nem tartottuk fel a forgalmat: IGAZ
Tudtunk kamiont előzni: IGAZ
Simán bírta a 130 km/h-t: IGAZ
Nem ment tönkre a motor: IGAZ
Én és még több ember ment az autóval Németo.-ba, Franciao.-ba autópályán, többször: IGAZ
Éreztük, hogy jobb lenne nagyobb motor: IGAZ
Problémát okozott az 1.2 16V motor: HAMISVégkövetkeztetés: Nem beszélek hülyeséget, max. nem egyezik a véleményünk. Igazából ahogy elolvastam a kérdését, azonnal láttam, hogy majd jön a komment, hogy jajj 1.2-es autóval nem lehet pályázni, aztán lejjebb tekertem, és pont ezt olvastam...
A téma részemről is le van zárva, hülye vagyok, ez van.
-
De ne már tényleg nem érted??
Nekünk annó dacia tx1310 volt és használtuk pályán, mégsem ajánlom senkinek pályázásra.Sőt, egyik barátom rendszeresen leszokott tekerni (Miskolc-Debrecen-Miskolc) távot: IGAZ
(mégsem ajánlgatok biciklit senkinek, aki országúton akar járni....)Az alap kérdés: 1.2-es clio VS autópálya --> válasz: nem ajánlott, ennyi.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
De értem, csak megint az van, hogy nem arra válaszoltok, amit írtam.
Ezzel mi a gond?
"Mindenki tudja, hogy autopalyara nem az 1.2 vagy 1.6 szivobenzin valo, de ha nincs tobb penz vetelarra, fenntartani, akkor ilyen kis motorkkal is evekig el lehet kozlekedni palyan biztonsagosan, masok feltartasa nelkul, a kocsi tonkretetele nelkul."
-
peugeotmate
őstag
Azt hiszem, kicsit felborzoltam a kedélyeket, nem állt szándékomban! Egyelőre csak elméleti szinten jött szóba a Clio. Főleg városban és rövid távokra lenne használva, anyummal felváltva. Az autópályás fogyasztás azért merült fel bennem, mert néha egy-egy hosszabb túrát mennék csak vele, de ez tényleg ritkán lenne. (Ausztriába síelni, nyáron elutazni főleg Magyarországon belül. bedobni a biciklit és lemenni valahova. Ilyesmik.) Fogyasztásban mennyivel iszákosabb az 1.4-es, 98 pacis? (Népítéletet olvasgattam, de amikor valaki azzal kezdte, hogy az 1.2-es lazán viszi a 190-et is pályán, ott már letettem arról, hogy érdemi tartalmat olvassak. )
Az 1.6-ost főleg városi használatra már túlzásnak érzem.[ Szerkesztve ]
meg
-
Sly189
senior tag
Mindenkinek mást jelent az autópályázás. Akinek csak annyi a célja hogy 120-130 al eldöcögjön A-B be, szerintem mindegy milyen kocsival megy, lényeg hogy ha csatt van, akkor fogjon valamit a kaszni.
Érdekes, mikor a 4000ccm közel 300 pacis Merga volt a seggem alatt én sem mentem 130 nál többet. Na jó, németbe 250 tiltásig
-
Sly189
senior tag
válasz imyourfriend #27688 üzenetére
Megölni? Pályázással?
Szerintem a befecskendezés, olajkenés stb szempontjából a legjobb az egyenletes tempo, pályán meg lehet tartani.
Váltásoktól is mentes, DPF kitisztul.
dCi esetén.
Szerintem egy 120-130 as folyamatos tempo nem gyilkolja a motort egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz Sly189 #27689 üzenetére
Félreértettél, arra gondolok hogy pl ott van az ember alatt egy 1.4 vagy 1.5 dci és próbál vele tempósabban tekerni pl 150-160-al esetleg 170-el. Szerintem egy 1.5-ös motornak a 170 már nem túl kellemes főleg 5 személlyel, persze belülről ezt nem érezni annyira és egyszercsak baja lehet emiatt a motornak. Vagy rosszul gondolom?
-
Sly189
senior tag
válasz imyourfriend #27690 üzenetére
Így már igen !
Persze, 1.5 hiába dízel meg mittudomén, nem arra van hogy 160-170 es utazótempot alkalmazzunk. 2000ccm felett könyörögnek érte a kocsik
De mivel én a pályázással úgy vagyok hogy már volt egy nagyobb balesetem, és csak azért maradtam talpon, mert Merci volt a picsám alatt... nem nagyon megyek 130 fölé utazásnál. Bár a baleset sem 130 felett történt csak 100-nál.
Nem volt kellemes pörögni 4 et majd kamionba csapódni...
Pályázni tempomat nélkül már utálok, soha többé tempomat nélküli pályázást
KoAn még egyszer köszi
-
-
giigz
veterán
válasz peugeotmate #27684 üzenetére
Ezek alapján még inkább tökéletes választás neked az 1.2-es
Mi is mentünk vele síelni, kirándulgatni, mint írtam korábban hosszabb (1000+ km) autópályás szakaszok, semmi gondunk nem volt vele. Nyilván 75 LE nem kell tőle csodára számítani, de a mindennapi használatra teljesen elég (lehet).
rob210: Nekünk az 1.2 hajszálpontosan ugyanúgy bírta a terhelést mint az 1.6.
Azt nem tudom, honnan veszed, hogy az 1.6 ugyan abban az árban van, igaz én csak a használtautó kínálatát néztem át, de 1.2-ből 2007-2008-as 23 db. van fent normál állapotú, 735k-tól 1,75 M-ig, 1.6-ból pedig mindössze 4 darab van, 1,54 M-tól 2,75 M-ig, tehát érzésem szerint az 1.6-os motor nála, ha Clio-t akar, kapásból ki van lőve.
Az 1.6 példát csak azért írtam, mert nekünk olyan a Focus, én ha igazi autópályázásra vennék autót, semmi pénzért nem vennék ilyen 1.2-1.6 szívó motorral, abszolút nem oda való. Az ő esetében, mivel alapból nem is írta, hogy csak pályára vesz autót, és utóbb kiderült, hogy tényleg csak viszonylag ritkán menne, de ha megy is pályára, mint írtam, tökéletesen lehet használni ott is, ezért egyértelmű, hogy számára az 1.2 tökéletes választás. Az 1.4 is jó lenne egyébként, nem fog többet enni minden bizonnyal az 1.2-nél, és azért csak sokkal erősebb, viszont össz. 2 darab van belőle ebben az évjáratban, 1 és 1,5 M-ért.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz peugeotmate #27684 üzenetére
Ha így kérdezed akkor jó választás az 1.2
Nem azt mondom, hogy nem lehet vele pályán közlekedni, de városi használatra van.
A ti felhasználási igényeitekhez jó lesz.Renault power
-
-
Adonimus
aktív tag
Sziasztok emberek!
Valakinek van tapasztalata esetleg R. Megane I. Cabriórol? A vászontetős aminek motor hajtja le a tetejét. Mennyire könnyű felfeszíteni a tetőt? Ott lehet azt hagyni éjszaka magára? Nem szokott elromlani a tető motorja vagy valami? Drága hozzájuk az alkatrész?
Jelenleg is Megane Classicom van. Nem tartom a világ legjobb autójának de baromi olcsó a fenntartása. Ezért gondolkodnék a Cabrio változatába.
Válaszokat előre is köszönöm.adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
rob210
Topikgazda
válasz Adonimus #27697 üzenetére
Konkrétan 2 ismerősömnek van illetve az egyiknek csak volt.
Csomagtartója gyakorlatilag nincs.
A tetejét ha felfeszíteni nem is de kivágni kilehet, ezt ne tartsd szempontnak.
Ami sokkal aggasztóbb az a vászontető állapota, bazi drága ha cserélni kell a megkímélt szép állapotú viszont nagyon ritka, az ha felkerül piacra el is viszik a gyűjtők egyből.
Szvsz ha csak nem rá vagy kattanva a cabrió érzésre én a helyedben nem feccölném se a pénzem se az időm egy ilyen élményautóba.
Mert élményautónak élményautó a feelingje eszméletlenSzorítsatok a havernak most megyünk megvenni egy PHIIes scenicet remélem sikerrel járunk.
[ Szerkesztve ]
Renault power