-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisninja
őstag
Mire kimondtam hogy minden jó a kocsin előjött valami. Bal hátul elkezdett kopogni ha gyorsan lenyomom kopog vaszleg lengés csillapító. Valakinek valami5let, Mennyibe fáj ?
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
DonThomasino
veterán
1999 es twingo ba most van pollenszűrő vagy nincs?
A szerelő szerint nincs de alkatrészként minden forgalmazónál van.
Ha igen merre?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
FRENK1988
veterán
válasz DonThomasino #22152 üzenetére
Kesztyűtartó általában. Van benne klíma? Ha van akkor nagy valószínűséggel pollenszuro is van benne
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
MP4-23
csendes tag
Sziasztok!
Érdekelne az 1,5dci és a benzinmotorokról a vélemények,tipushibák(részecskeszűrő,adagoló,EGR szelep,turbó, injektor....) Céges használat lenne, többségében városi és sok indítgatás. Havi kb. 1400km futna az autó. Esetleg ismer valaki tapasztalt rutinos mestert?
Thx.
-
giigz
veterán
válasz DonThomasino #22152 üzenetére
Az en klima nelkuli kocsimhoz is hoz a Bardi pollenszurot, meg oda is van irva, hogy klima nelkuli kocsikhoz, plusz az azonositoszam is stimmel a kocsimmal, a valosagban viszont nincs pollenszurom
-
kisninja
őstag
válasz kisninja #22161 üzenetére
Illetve melyiket javasoljátok ? Meg párban érdemes cserélni jól gondolom ?
SACHS Hátsó gázos lengéscsillapító M310119 31.417 Ft
BILSTEIN Hátsó gázos lengéscsillapító BI19-061252 15.690 Ft
FLENNOR Hátsó gázos lengéscsillapító FDG1881-RLR 10.980 Ft
LIP Hátsó gázos lengéscsillapító L879.107 10.850 Ft
SACHS Hátsó gázos lengéscsillapító M310118 19.122 Ft
BARDI AUTO Hátsó gázos lengéscsillapító BA0418179082 8.800 Ftpowered by: ®MAJORMÜVEK®
-
rob210
Topikgazda
válasz kisninja #22162 üzenetére
Na micsoda infó halmaz kicsit nem vagyok egyből 10-20hozzászólás.
Lengéscsillapító:
Bilstein, vagy monroe, esetleg sachs, de minden képen gázos és két csöves kicsit drágább de nem jársz úgy vele mint a mostanival.
Ha nincs lóvé és gyorsban kell valami megoldás akkor lip az elég olcsó és még egész jónak is mondható.
_-_-_-_-Twingo:
Van klíma nélküli kivitelben is pollenszűrős!
A szélvédő előtti levegőrostélyt kell leszedni alatta van egy műanyag csepptálca az alá megy be a pollenszűrő a kormány felöli oldalon.Kérdés már csak az, hogy egyes vagy kette twingo? Mert nem mindegy.
Renault power
-
válasz MP4-23 #22156 üzenetére
1.5dci: (bár nem írtad, hogy melyik változat és milyen évjárat)
részecskeszűrő: nincs (illetve talán 2006-7-től kezdték belepakolni)
adagoló: nincs --> ellenben van nagynyomású szivattyú - ez, ha jó minőségű gázolajjal van itatva a gép és megvannak az előírt szűrőcserék, akkor rengeteget kibír, esetleg hiba esetén már van pár cég, akik foglalkoznak a felújításával
EGR: ez van, ez esetleg a sok városi és alacsony fordulatú tempó miatt elkoszolódhat (elkormolódhat), ezen segíthet egy erőltetett menet, vagy ha nagyon koszos akkor a kipucolása. Ez utóbbi, akár otthon egy 20 perc alatt megoldható, mindenféle szakértelem nélkül.
turbo: ez is van, ez igazából megölhetetlen ha ésszel van használva (hidegen nem tapos, nem erőltetet, melegen hagyni visszahűlni) és megvannak a sűrű (10-15K km) olaj + szűrő cserék.
injektor: nevezzük porlasztó csúcsoknak és összességében nagynyomású üzemanyagrendszernek. Itt is ez érvényes: "ha jó minőségű gázolajjal van itatva a gép és megvannak az előírt szűrőcserék, akkor rengeteget kibír"
Többféle rendszerrel szerelték őket, pl.: a DELPHI rendszer nagyon bírja (nyilván van, amik vigyázás mellett is hamar széthullanak)+106 lovas verzióknál 200k km futás környékén, szinte kötelező jellegű a hajtókar csapágy cseréje --> mert gyári hibások (nem nagy összeg, talán 20-30K -s tétel).
+futóművük elég érzékeny (ez vonatkozik a benzinesre is), ezeken a sz@r utakon, akár félévente is ráférne az állítgatásRészemről nagyjából ennyi a dieselekről.
(#22162) kisninja: bár ez szigorúan csak is a saját véleményem (és nem is rábeszélésnek szánom). Ha teleszkóp, akkor párban --> ha már párban, akkor lehet inkább mind a 4-et --> ha mind a 4-et, akkor inkább 80K körül, egy komplett sportfutóműszettet alá (én ezt csinálnám és fogom is)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
kisninja
őstag
Köszönöm mindkettőtök válaszát minden hóban ment rá egy kis pénz így csak a két hátsót cserélem többre nincs lovetta. Most ideiglenesen megcsináltam átfúrtam kipeckeltem 1-2 napig jó lesz
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
kisninja
őstag
még egy kérdés TZRW ez minőségben ? kétcsöves gázos. 13,5k db
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
rob210
Topikgazda
válasz kisninja #22167 üzenetére
Garancia ugyan annyi van rá szóvap megveheted.
A lényeg, hogy két csöves legyen, mert ide a magyar utakra az kell.Egyébként én még rosszat csak a bardi autósról hallottam konkrétan nem egynél eltört a szár.
Az előzőből kimaradt, hogy csak párban, de abban nem értek egyet mycsoval, hogy 4et egyszerre, ha nincs az elsőknek baja, felesleges egyben cserélni.
A lényeg, hogy megméreted őket csere után ez 1000-2000forint körül van és ott minden kiderül.
Én amikor a golfon elől cseréltem utána elvittem bemérettem nekem akkor kiderült, hogy a hátsót is ki kell cserélnem de a megane nál pl. Nem kellett egyiket se mert nem a lengéscsillapító volt abibi, az én esetemben.Renault power
-
Alvin_ti4200
félisten
Ez az 1.6-os motor még az az őskövület, ami az első Megane-ban is benne volt (nem baj, ha az, legjobb tudomásom szerint nem volt egy megbízhatatlan darab)? A nagyszervíz gondolom, 120 ezer km-nél van itt is, nem tudom, miért nem lehet valahova odabiggyeszteni egy km óra állást...
-
FRENK1988
veterán
válasz Alvin_ti4200 #22169 üzenetére
Jóltudod. Nem egy rossz darab de lassan leválthatná már valami
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Ck.
addikt
válasz Alvin_ti4200 #22169 üzenetére
Pfú, de csecse baba. Kollegámnak ilyen van, csak tűzpiros RS-be, nagyon odab*szós. Na jó, akkor mégse ilyen.
Más:
Gyerekek, én nem tom mi van velem, mit szerencsétlenkedek itt össze-vissza, de hihetetlen, hogy már lassan 1 hét alatt nem tudtam megszokni ezt az 1.9 dCi + 6 gangos kéziváltó párost. Utoljára a T-betűs korszakomban voltak hasonló élményeim...
5 gangos 1.6 benzinesből ültem át és az áttételek nem igazán ugyanott vannak... Állandóan bénázok, főleg kanyar, vagy körforgalomnál mindig egyel nagyobb sebességbe szúrom, mint amibe jól érezné magát. Elég hosszúra sikeredett ez a Nissan váltó, de cserébe 100-nél 6-osba bőven 2000 alatt pörög. Ettől függetlenül gyakorolnom kell ezt még...[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Alvin_ti4200 #22169 üzenetére
Az, ráadásul a 6 sebesség miatt még jobb is
-
giigz
veterán
Nagydízelből átülve nekem meg a benzines volt hihetetlen szokatlan, ráadásul egy ilyen 75 LE-s csigában komolyan olyan elveszettnek éreztem magam Aztán megtanultam a váltó áttételeket, és most már jól elvagyok vele, persze jól jönne a + teljesítmény. Egy kis idő kell a megszokáshoz minden új autóba való átüléskor.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
hát ja, figyelni kell a fokozatokat. 2500-at pörög neked is 130-nál, ugye? múltkor másik fórumon beszéltünk erröl, csodálkoztam is, hogy ugyanannyit pörög az 1.5dCi 6-ban, mint az 1.9-es.
városban is 50-ig 3-ban hagyom, olyan 55 körül kapcsolom a 4-et.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
egy jó tipp, bár nem ismerem az 1.9dCi-t.
Én a Megane II dCi-t 6-ba csak 110 körül teszem. Sokkal jobb a fogyasztás is 100körül még 5-ben, 2200-as fordulat körül. Nyomatékosabb ez a tartomány és ha tempomatos lábbal ráállsz a gázpedálra nagyon szépen lehet így menni. Szóval nem biztos, hogy jobb 100 körül a 6. sebesség."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
FerNandor
őstag
válasz imyourfriend #22177 üzenetére
én azt vettem észre, hogy 5-ben (könnyebben is megy a jobb nyomaték miatt és) a pillanatnyi fogyasztás tartósan kb 3,5 és 4 között van. Ugyanott 6-ban nem is volt neki jó ugyanez a 100-as tempó, de akkor már kicsit gyorsítani kellett, hogy jó legyen, akkor meg már nem nagyon akar 4 alá menni.
De amit te írsz, ugyanazt írtam én is. 110-nél már 6-ban jó. De 100-nál szerintem mindenképpen jobb az 5."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
Ck.
addikt
Na ahogy elnézem, ahány ember annyi szokás, de ez így normális, eltérő motorok, súly, stb. Nekem is ki kell még tapasztalnom mi az ideális.
FerNandor:
Holnap megnézem mennyit pörög az enyém 130-nál 6-osban.
mycso:
Fel tudnád pakolni a Lunácskát a többiek közé?
[ Szerkesztve ]
-
-
Hát a szépségéből az enyém is sokat vesztett, amikor feltörték...tető, A oszlop, JE ajtó - ez utóbbi szarul is záródik, még az eső is befolyik.
Renaultban ránéztek, aszondja alsó hangon 250k-300k a kár, konkrét szakértői véleményt a javításra, majd a rendőrségi papírra adnak. (nyilván olcsóbban is megoldható, de gyári javításra voltam kíváncsi).Ja meg a gyári renaultos táskát is elvitték.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
giigz
veterán
-
-
rob210
Topikgazda
TRESH merre vagy várom az élmény beszámolót a találkozóról!!!
Renault power
-
ThodEE
őstag
Hali
Elnézegettem mostanában a környéken járó megánokat és nekik sokkal magasabb a kocsi segge.
40kg a csomiba az sok?
Ideje lenne megnézetni?
Egyébként, nem kopog nem zörög, nem áll furcsán a kerekeKb féléve elöl ki lett cseréltetve mind a két rugó mert az egyik eltört, és lehet ezmiatt csak túl magas az eleje és a popsija normális
[ Szerkesztve ]
http://picasaweb.google.com/116647084346941867867/1155?authuser=0&feat=directlink
-
tresh
addikt
válasz rob210 #22189 üzenetére
Hali Uram,
Bocsánat elvagyok havazva mostanában nem kicsit.. a tali nem volt rossz beszélgetünk jó nagyot a többi csigazabáló autós tulajokkal rönó, citroen, pözső színekbe képviseltük a francia gépeket.. jó idő volt bár a hely elég poros volt szal nekem annyira nem jött be .. meg ez ilyen kis teszt volt.. tervezik hogy több ilyen kisebb megmozdulás lesz..mi meg a szokásos péntek esti talikat megtartjuk a Lurdynál francia színekbe.
-
tresh
addikt
válasz rob210 #22196 üzenetére
Minden héten általában este 8 körül gyülekezünk kint a hátsó parkoló részben (első 3 óra ingyenes). A Lurdy főbejáratánál kell bejönni és úgy elkacsázni a hátsó része.. a többség a pözsós vonalat képviseli és a rönót de kint szoktak lenni a rönös srácok is pl az az m1 ph2 amit fényképeztem (1.8 16v Monaco) igazából semmi extra egy jót beszélgetünk mosolygunk a boyracer kollégákon de érdemes kinézni van pár igényes gépsárkány is. Igazából smemi extra de mindig lehet érdekes és jó kapcsolatokra szert tenni A társaság nagy része már fix és segítőkész így azt mondom egész jó kis csapat jött össze alapból 306 kulbosokkal vagyok kint de már van aki azóta váltott és pl 406 tól 106 oson át Lagunáig minden van