-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Louies
tag
találtam felnit ez lenne az. Mi a véleményetek?
igaz 15" kellene váltóméretben, de mivel elég tré felénk az út minősége, jobb ha kimélem egy magassabb peremesebb gumival a futóművet.
Meg talán terveim szerint jobban mutat egy 14"es szép ,minőségi chrom felni, mint egy csunya gagyi 15"''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
AMD Power
titán
Miért akar engem mindig mindenki lebeszélni a Francia autókról!? Clio II ne vegyek bla bla...
-
lajo
senior tag
válasz AMD Power #2153 üzenetére
Lehet, hogy a rengeteg tapasztalattal számoló statisztikák több (ki tudja mennyivel?) meghibásodást mondanak a franciákra, de általában akik beszólnak, ezen a tényen kívül, nem hiszem, hogy sokkal többet tudnak. Az meg, hogy az x-nek meg az y-nak is baja volt vele...
Talán ahol egy cégnek sok (ugyanolyan) autója van az ő véleményükre adnék. -
-
Füge007
senior tag
A 195/50 R15 gumi simán elfér egy clio II alatt, ez a gumiméret még elmegy, ne feledkezzünk meg, hogy a gyári is mostanában /65 tehán nem annyira veszélyesen peres. Ha kátyut kapsz bármilyen felnid van vége. Sajnos az előző autómmal kaptam egy komoly kátyut a Dezent felnim kettényílt. Pedig a Dezent nem egy gagyi kategória, én csak ajánlani tudom, aki felni vásárlás előtt áll. Sajnos a legjobb gyógyír a megelőzés. Amikor pl Németországból hazajövök mindíg sírhatnékom van a magyar utaktól. Mindenfelé találuk életveszélyes szakaszokat, mindenki középen megy, mivel a két szél járhatatlan. Nem tudom kinek a felelőssége, de ez nem is ide tartozik. Mindenesetre megdöbbentő
Az extrém peres gumit sajna kishazánkban el lehet felejteni. Hacsaknem van pénzed cserélni, illetve futóművet javítattni.
Hogy a Renault milyen, nos igen vannakl hibái ugyanúgy mint az összes hasonló típusnak. Szervízes szemszögből a Twingót látják a legkevésbé, ő szinte csak kötelező szervízen, illetve ha törik. Sajna a többi típus gyakran látott vendég. Az új modellek esetében jelentős javulást várnak a fúzió eredményeként, a szervízes ismerőseim szerint a Japán mérnökök munkája már érződik a kocsikon, futómű, váltó, motor. De természetesen messze menő tapasztalataik nincsennek, mivel az új típusok még nem futottak sok kilómétert.
3 Renaultom volt 11, Twingo, jelenleg Clio II sajna erre már jóval többet költöttem, mint a két elődjére összesen. De ilyen a világ, a gyáraknak érdeke a "fogysztói" kocsit gyártása! Ne használd 10 évig, mert, akkor nem kel el az új típus. De majd most át kell ezt a szemléletet alakítaniuk, ha piacon akarnak maradni. Reméljük ebből a helyzetből mi mint vásárlók fogunk kikerülni nyertesen.
Füge
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #2159 üzenetére
Twingót látják a legkevésbé, ő szinte csak kötelező szervízen, illetve ha törik. Sajna a többi típus gyakran látott vendég. Az új modellek esetében jelentős javulást várnak a fúzió eredményeként, a szervízes ismerőseim szerint a Japán mérnökök munkája már érződik a kocsikon, futómű, váltó, motor.
Szerintem a twingo esetében, általában alacsonyabb a futásteljesitmény, valamint a felszereltség.
Japán mérnökök..? Ők vették át az általad irt egységeket a nissanhoz.
-
Füge007
senior tag
Én ezt az infót tudom, de végülis a mi szemszögünkből mind1. A lényeg jobb autókat kapjunk. Ne feledkezz meg a privilege illetve nagyobb felszereltségő modelleket, ami már korántsem fapados. Igazad van, természetesen kevesebb Km van bennük, de azért már ebben a típusban is van ami évek alatt sokat futott. De ha így jobb időarányosan nézve kevesebb a gond velük.
Amit én is használtam 2002 évjáratú Twingo 1.2 16V Privilege felszereltségű. 72000 Km van benne, jelenleg a barátnőm hajtja. Most volt vezérműszíj cserén, de ez is kötelező szervíz, azonkívül semmi nyögése nem volt soha, ezt saja a jól felszerelt Cliomról nem mondhatom el.
Füge
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #2161 üzenetére
Én nagyon sok Renöt /főleg Cliót, és Thaliat/ ismerek, amiknél ugyanez a helyzet, a kopó, és kőtelezően cserélendő alkatrészeken kivül, nincs velük, más probléma.
A lényeg, hogy mindig más nemzet, márka tud valamit jobban megtervezni, legyártani, ez a helyzet jelenleg az 1.5 dci különbözö verzióival. Érdekes modon korábban a japánoknak pl Isuzu voltak jó diesel motorjai, amit több európai gyártó is átvett, egy biztos a kooperáció mindenki számára előnyős.
-
AMD Power
titán
Általában a Clio II (dCi természetesen ) mik problémák?
-
Füge007
senior tag
válasz AMD Power #2163 üzenetére
Kis lista:
- befecskendező fej csere (80 ezer Km)
- EGR szelep csere (100 ezer Km)
- első féktárcsák cseréje (60 ezer Km után ütni kezdtek)Ezek voltak a húzósak, még jó hogy mindég én szereztem be hozzá az alkatrészt .
A befecskendező rendszer hibái húzós kiadások. Elektronikával nálam még nem volt gond, de arra is hallottam panaszt.
Füge
-
mynames
senior tag
Sziasztok!
Hogyan tudnék angol vagyis jobbkormányos kocsit itthon levizsgáztatni?
mynames
-
mynames
senior tag
válasz Füge007 #2159 üzenetére
Clio 2-n láttam már 205/45-is, annál durvább nem is megy fel. Na azért amit irtál azért nem érdemes itthonra drága felnit venni, én ezt végiggondolván vettem Alessiót, jó az ezekre a szar utakra.
dCi problémák: a teljes nagynyomású rendszer úgy ahogy van. Én újonnan vettem a dcim 5 év lesz nyáron de még csak 43000 kmt termeltem bele, de 90 ezernél kiszállok
[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
40000 Km után, de nem chiptuning. Renaultosok csinálták, felülírták a programot egy gyári sport programmal, jobban megy, és a fogyasztásán is látom hogy jó. Semmi külső beavatkozás nincs! EGR szelep még bírta is, volt már olyan amiben 25 ezernél cserélték. befecskendező fej az viszont nem olcsó mulatság, még így okosban sem.
De végülis nekem munkaeszköz, sokat megyek vele. Így tudom azt is, hogy költeni is kell rá. Az alap szervízt én magam csinálom, végülis ez lenne az eredeti szakmám. Minden szőrő olajcsere időben jó minőségű alapanyaggal történik. A lényeg még soha nem hagyott ott sehol, pedig már bejártuk fél európát, 141000 van benne.
Füge
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #2170 üzenetére
Renaultosok csinálták, felülírták a programot egy gyári sport programmal,
Szerintem, itt lehetett a probléma, mert a sport verziókban, egyedileg bemért alkatrészeket tesznek be/ tiedén, ha jól emlékszem van töltölevegő- hűtő/
Az átalakitás nélküli befecskendező rendszerrel is előfordulhat probléma,és ilyenkor zsebbe nyúlós tétel.
A vezérlő progi átirását, csak az autó , konkrét fékpadon való átmérése után érdemes megcsináltatni, mintegy optimalizálva a gyártó által, az autóba épitett alkatrészeket.
-
Ebit
addikt
-
AMD Power
titán
Vissza a gyökerekhez - Renault Mégane Berline (2009) teszt
Nem rossz de engem ezek a benzines gépek nem hoznak lázba.
-
Füge007
senior tag
Próbálták javítani, nem sikerült. Nálam is először ki lett tisztítva, de csak letapadt, így csere, bár ahogy néztem nem is lehet javítani, mivel fixre van sajtolva. Igen a trend a csere, nem javítunk cserélünk. De sajnos az alakatrészek is egyre silányabb minőségűek, és ez is közrejátszik ebben. Fogyasztási cikké vált az autó, is ez a nagy helyzet.
A programot a gyári renault cégtől kapták, Baumgartneréknál rakta be egy szai, aki ért ezekhez. Igen van benne cooler, szép nagydarab . Tehát amit a gyár is használ az került bele, sőt még utánna is finomított rajta.
A befecskendező rész hibái sajna gyerekbetegségei a dCI motoroknak. Ha megnézzük már látjuk talán ez sem véletlen. Jön a tankból az üzemanyag, a magasnyomású szivattyú után a nyomás 200 bar körülire nől, majd a befecskendező szivattyú után eljut a befecskendező fejben 1000 bar körli nyomással fecskendeződik be. Ezt az óriási nyomást hosszú távon nem bírja semmi. Esetemben a piezzo kristály kopott el a fejben, nem zárt tökénletesen, ezért járt egyenlőtlenül a motor, így fejcsere lett a vége.
Füge
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #2174 üzenetére
Konkrétan az EGR szelepet rendszeresen tisztitani kell/kiszerelve, kémiailag,mechanikusan/ + üzemanyagrendszer tisztitó de amikor szakadt, kuka.
Progi részét értettem,de a fékpadi bemérés gondolom kimaradt, és az Rs-nél , nem csak ott variálnak.
A végnyomás a II-es verziónál, inkább 1400 bar főleg a 80-as és 100 Le verziónál, hogy a meghibásodás szerintem nem jellemző a befecskendező részre,de előfordulhat, mert komoly teljesitmény határon üzemel.
-
Füge007
senior tag
Nem tudom, barátom intézte, én nem voltam ott, profi szakember csinálta, gondom megtett mindent, hogy jó legyen. Éna külömbséget erőben és fogysztásban is érzem.
Az EGR szelepem nem szakadt le addig nem jutott, de állandóan letapadt. A műszerfalon meg világított a service lámpa, 2x próbálták meg tisztítani, nem jött össze.
Füge
-
ABnormal
őstag
látom a kerék-gumi méretekről beszéltetek..én a kistwingón nyáron R14 195/45-öt használok , télen meg R13 155/70-et,fuldát mindkettőből...
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
válasz Füge007 #2177 üzenetére
Kúlőnbséget érezhetsz elég kicsitt változtatni a turbónyomáson, végnyomáson, amiről én beszélek, az a motor optimalizáció, az egyedi konkrét autóhóz irt progi, ahol szerkezeti részek bemérésével, keréken mért teljesitménnyel /előtte-utánna/, valamint emisszió figyeléssel végzik.
Én egy alap 65 Le dci-t használok, és szerintem gyári állapotában is korrekt.
A leszakadás is előfordulhat, de az elektromos szakadást értettem.
[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
Mondom nem tudom hogy csinálták, de profi szaki végezte a "műtétet" akinek adott volt minden műszeres háttér is.
Ja én a tányér leszakadásra gondoltam.
Barátomé is 65 Le, de azért az enyém nagyon más mondhatni ég és föld. Mondjuk nyomatékban és Le ben is sokkal combosabb.
Füge
-
Ebit
addikt
Ismerem az erősebbet, mert nekünk is van egy gyárilag 80 verzió .
Ezért is jó, motor az 1.5 dci,mert minimális változtatásokkal, széles teljesitménytartományt
fedd le. -
AMD Power
titán
Nem is hittem volna ,hogy már ennyiért lehet kapni ilyet...
-
AMD Power
titán
A hátsó ablaktörölőmhöz mikor "küldöm" a folyadékot akkor bal elöl a lábamra folyik rá egy kicsit az ablakmosó folyadék. Valahol szét van csúszva egy kicsit a cső. Hogy lehet ahhoz hozzáférni!?
Még valami ami Fontos. Öntöttem rá egy kis ablakmosó folyadékot (elég sok félre folyt..). Elindultam majd rá 4-5 percre valami elkezdett füstölni a műszerfal bal elejéből! Éget kábel szag volt. Azt hittem bepisilek menet közben. Ahogy tudtam megálltam. Kb 20ms volt a füst majd abbahagyta. Nem a motortérből jött a füst az biztos. Azóta mentem vele kb 30km de semmi. Minden szellőző nyitva volt direkt ablakok fent de semmi...
Az lehet ,hogy az ablakmosó folyadék ráfolyt valami kábelre és az füstölt?
-
Louies
tag
válasz AMD Power #2186 üzenetére
hi!
Valószinű azért füstölt amit gondolsz., Az ablak mosó cső ott megy végig a bal alsó küszöbben. Ez lehet kilukadva, vagy szétcsúszva. Szerintem érdemes lennne bebujnod a műszerfal alá és szétnézni, mi folyik meg mi füstölt el.Várjuk a fejleményeket.
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
ABE
őstag
Ha valakit érdekelnek a régi Renault modellek, akkor jelzem, hogy az egyik Renault Club tag elkezdte összeszedni az információkat a különböző típusokról. Jelenleg a korai típusok ismertetése zajlik elsősorban, de folyamatosan bővül a lista. Itt tekinthetőek meg a leírások: [link]
-
nemma
addikt
Nem rossz ötlet, én mondjuk ezeket még nem autónak hívom, engem kb a '70-es évektől érdekelnek ezek a kocsik, meg hát azokat ismerem is
ABE, ez a Renault Club fizetős, ugye? Mintha láttam volna a Twingódat az oldalon, ha neked vannak olyan helyes kis macis dísztárcsáidFelni ügyben senki nem javasol semmit?
-
ABE
őstag
Igen, a honlapon az "enyémet" láthattad. De a macis felni csak photoshop segítségével lett ráműtve, egyik klubtárs csinálta a képet. Mindig azzal szokták szívni a véremet...
Én is inkább a 60-as, 70-es évektől kezdődően érdeklődöm az autók iránt, azokat már van mihez kötni.
A tagfelvétel egyelőre szünetel, ugyanis a klub hivatalos bejegyzés alatt áll. Ha ez befejeződött, akkor majd tisztázódni fog, hogy mennyiért és milyen előnyök fejében lehet hivatalos klubtagként regisztrálni. Jelenleg tulajdonképpen csak annyi hátránnyal jár, ha valaki nem klubtag, hogy a honlapon nem fér hozzá bizonyos opciókhoz. Viszont a fórumra bárki regisztrálhat, talira bárki jöhet, amit javaslok is!
Április 11-12-én Vác-Királyrét találkozó lesz, amelynek pontos leírása ITT található meg. A szombati napon a váci találkozó természetesen ingyen látogatható bárkinek, de a találkozó sava-borsát a tájékozódási verseny és az esti ereszdelahajam adja. Szóval ha van kedved, csatlakozz hozzánk! Ez a felhívás természetesen szól mindenkinek, akit érdekel egy renyóklubos hétvége.
[ Szerkesztve ]
-
nemma
addikt
Pedig emlékeim szerint jól nézett ki, kár, hogy nem igazi
Hát jól van, akkor majd ha tisztázódnak a dolgok, akkor lehet, hogy én is belecsöppenek a klubba, gondolom sok a hasznos tanács. Az emberek is normálisak egyébként? Oké, hogy Renaultjuk van, és akkor már rossz emberek nem lehetnek, de komolyan érdekelA C menünek külön örülök, épp azt kifogásoltam volna, hogy nem tudok mit enni, mert mindig ez van, de akkor ez nem mentség arra, ha nem megyek. Még gondolkodom rajta, meg megnézem, hogy nincs-e valami családi program arra a hétvégére 1 évre előre kitervelve, meg hát ott van az a fránya érettségi is, lehet, hogy kéne azzal is törődni
-
ABE
őstag
Ha regisztrálsz a fórumon, akkor tulajdonképpen el is kezdheted élni a klubéletet.
Az emberek szvsz normálisak, kb. 20-35 év között van a klubtagok többsége, de nincs korhatár, családdal is lehet jönni talira. Amint látod, lesznek szervezett programok is, a maradék időben meg mindenki meg szokta találni azokat az embereket, akikkel közös hullámhosszon van. Ha sört és pálinkát szereted, akkor meg pláne nem lesz gondod.
Még van majdnem két hét a jelentkezésig, addig gondold át, hogy belefér-e az idődbe (szigorúan nézve 1,5 nap sincs). Nekem ez a 7. talim lesz, eddig még egyiket sem bántam meg.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Eddig én is ezért nem reggeltem.
-
-
AMD Power
titán
Én Clio topicot néha látogatom!
-
nemma
addikt
Ja, és még téged is mocsok módon belekevertelek Majd ha lesz időm, megyek oda is, de most rohanooook.
Huh, nekem bejön az új Grandtour, amennyire bénának találom az 5ajtósat, olyan korrektül néz ki ez És tök jó, hogy színezetlen hátul a lökhárító alja, de mégsem igénytelen, és ronda. Ha nekimegyek valaminek, nem pattan le a festék, yeah
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vicces képek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- World of Tanks - MMO
- Milyen légkondit a lakásba?
- PLC programozás
- Reklámblokkolók topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...