-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz rob210 #20400 üzenetére
Sikerült hozzáférni a csavarhoz, állítottam rajta, megvolt legalább 5 teljes fordulat, kifele csavartam, már alig látszott a vége. Aztán beindítottam, és abszolút semmi változás nem történt. Megvártam, hogy tuti meleg legyen, de akkor sincs semmi változás, abszolút nem működik az alapjárati motor, valamiért akadályozva van. A felső csavar, amin lehet állítani, az még majdnem 1 cm-re van attól a pöcöktől, ami nekimegy, gondolom ez szabályozná, de olyan messze van tőle, hogy nyilván nem tudja szabályozni. A pillangószelep egyébként nem is áll tökéletesen vízszintesen, nem tudom mennyire kellene úgy állnia...
Annyi a lényeg, hogy itt valami más probléma lesz...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Az első videón látszik hogy kell állnia a pillangó szelepnek.
A végén a videónak direkt felvettem.
Ha nem úgy áll akkor tekerni kell a csavaron még kifelé.
Ha megközelítőleg úgy áll akkor valóban más a baj, de akkor kösd fel a gatyád, mert injektort kell venned.
A pillangószelep elektromos vezérlése ugyanis drágább mint egy komplett használt injektor.Renault power
-
tresh
addikt
válasz AMD Power #20410 üzenetére
Ez is működik már a gyártás indul 3 év múlva Sokkal megbízhatóbbnak tartom és javíthatóbbnak ezt a konstrukciót ráadásul ha megnézed milyen előnyei vannak pl előzésnél hogy rásegít a sűrített levegős rendszer így növelve az előzési sebességet..stb én ezt járhatóbb útnak tartom mint az akkumlátoros megoldást hisz idővel az veszít a kapacitásából
-
eTrade
tag
Szép jónapost mindenkinek!
Valeo gyújtógyertyák mennyire jók... minőségiek/tartósak, vagy esetleg ugyan annyira xarok mint pl. a Valeo trafók (ami ugye Sagem)?
Szabad ilyet venni, vagy inkább keressek NGK, Eyquem vagy Beru-t?
-
eTrade
tag
THX
-
rob210
Topikgazda
Na megvagyok a ledesítéssel.
Képet ugyan nem lőttem, de majd holnap ha sötét lesz csinálok párat.
Szerintem király lett köszönöm a segítséget, a forráshoz.Renault power
-
Nordik
őstag
rob210 a leírásod és videód alapján próbálkoztam beállítani az alapjáratot, de gyakorlatilag minden ugyanúgy van beállítva mint neked, a pillangószelepem is hasonlóan áll és hiába tekertem akármerre a csavart, semmi nem változott, ahogyan giigz-nek sem.
Biztosan ezt a csavart kell állítani, nincs esetleg külön az alapjárati motornak valami állító csavarja?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #20417 üzenetére
Hát srácok nem tudom, mi van nálatok, ha én ezt állítom akkor az alapjáratom szépen ingázik fel le ahogy állítom.
A felső csavarral pedig azt lehet beállítani, hogy mi legyen a minimum érték amire visszaejti az alapjáratot, azaz annak a fix 750-es értéket kell tartania.
Gondolkozom még rajta mi lehet a bibi, de ennek így kell működnie, nem véletlen vannak ott a csavarok.
Renault power
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #20418 üzenetére
Nekem például a felső csavarhoz hozzá sem ér, semmilyen helyzetben. Nem lehet, hogy maga a pillangószelepen dőlésén kell valahogyan állítani és ha az jó, akkor lehet csavargatni az alapjárat állító csavart?
Nekem a pillangószelepnek alapállásba van egy minimális dőlése, nemtudom jó e ez így, de gondolom igen...
-
rob210
Topikgazda
Na akkor íme.
Ez alapján nekem működik.Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #20422 üzenetére
Utána ások a témának, mert lehetnek típus specifikus dolgok a te esetedben főleg, mert neked 1.2-es a clio, de Giigznél így kell működnie. Mert az övé olyan mint az enyém.
De szerintem vagy az ECU szar vagy a fojtószelep pozíció jeladója ami a másik oldalon van az a 4 tűs barna csatis.
HA az rossz értéket ad le nem állít után az alapjárati motor nem ejti le a minimum értékre.
Renault power
-
Nordik
őstag
válasz Nordik #20422 üzenetére
Bár most gondolkozom, én lehet nem is jó irányba tekertem a csavart.
Mivel ez egy finom emelkedésű jobbos metrikus menet, ha jobbra tekerem tehát mintha meghúznék egy csavart akkor sokkal nagyobb lesz a hézag a csavar vége és az alapjárati motor "feje" között, így a folytószelepnél is nagyobb hézag keletkezik, ergo nagyobb alapjárat.
Tehát nekünk ki kell csavarnunk azt a csavart így közelebb kerül az ütköző az alapjárati motorhoz, illetve fent is a finombeállítónál és a folytószelep is jobban zár...
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #20427 üzenetére
Menet közben fog felütközni, bemelegített motornál.
A baj az, hogy rosszkor nézitek.Ha be van szerelve az injektor és az ECU vezérli, akkor nem fog hozzáérni az ütközőhöz.
Hiszen az alapjárati motor szabályoz és nem is érhet hozzá az ütközőhöz.
Na valahogy megoldom, hogy a beszerelt működő állapotról is csinálok majd videót.
Addig kitartás.Tehát alap helyzetben ha el lenne zárva a fojtószelep, akkor nem indulna be az autó.
Hogy meg is értsétek mit mondok, ültessétek be az asszonyt a sógort a szomszédot és indíttassátok be vele a kocsit, úgy hogy közben nézitek mi történik az alapjárati motorral, és a fojtószelep rudazattal mikor hova pozicionál.Akkor rögtön megértitek.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Na ennyi nem szennyezem tovább a topikot a dologgal, ha ez nem sgít akkor szerelő.
Renault power
-
AMD Power
titán
Luxus és stílus olcsón: Vel Satis
Használt autó: Renault Vel Satis 3,5 V6Én nagyon szívesen kipróbálnék egy ilyet.
-
giigz
veterán
És még mindig nem jön be
-
giigz
veterán
Olé, csak csütörtökön tudom vinni a kocsit a szerelőhöz...
-
giigz
veterán
Egyébként most legutoljára 7,7-re jött ki az átlagfogyim
Mióta megvan a kocsi, 8,19 az átlag...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Ha már nem tudtam elmenni a szerelőhöz ma, pedig megjött az olaj, meg a szűrők, elmentem a gumishoz, egy haverom faterja a tulaj, itt van tőlem 2 sarokra, minden tökéletes tisztaságban, minden gumi gyönyörűen elrendezve, az egész hely olyan tiszta, igényes, hogy az csak na!
Fulda gumijuk pont nem volt, mondtam, hogy nézze meg az én nyári gumijaimat, nyilván a 17-18 éves gumit kukáztuk, de a másik 4 éves Sava Perfecta gumi még használható állapotban van, 4 mm körüli profillal. 165/70 R13-as a mérete, és mondta, hogy van pont 2 darab ilyen méretű használt Kormoran Impulser gumijuk, 5 mm profillal. Megnéztem, olyan volt, mintha új lenne
Felrakattam, szóval mostmár nyári gumi van a kocsin, 165/70 R13 méretben, ez így 1,4 cm-rel alacsonyabb, de különösebben nem probléma, még belefér.
Amit észrevettem, hogy a 12 éves repedezett téli után jobban tapad, halkabb, és sokkal kényelmesebb. Régebben sokkal keményebben ütött vissza egy úthibán, most pedig sokkal finomabb, komfortosabb. Ja, és ezzel még a fogyasztás is kevesebb lesz
Szerk1: A jobbra húzás is megszűnt, most már hozzá sem kell érnem a kormányhoz, egyenesen tart
Szerk2: Még mindig nem jön be az oldal...
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Múltkor írtam, hogy a benzincsövem repdezett, nos ma megnéztem és a visszavezetőről van szó. Ez talán annyira nem gond, viszont jó lenne cserélni.
Viszont ha nem muszáj nem cserélném egészen a tankig, ugyanis ahogyan jön le az injektorból van egy 50-70cm-es szakasz amit cserélni kellene. Nem lehet ezt valahogy úgy megoldani, hogy a két csövet összekötöm valamilyen módon?