-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz rob210 #20141 üzenetére
Köszi! Az összehasonlítás után tényleg könnyen le lehet majd vonni a következtetéseket. A legszélső (jobb oldali, fordulatszámmérő mögötti) csatlakozón nekem 6 kábel megy, a becsatlakozás felől bal oldalról kezdve zöld-citromsárga-lila-rózsaszín-fakó rózsaszín-narancssárga. Le is fotóztam:
Ja igen, voltam a villamossági szerelőnél, most tele van, majd csütörtökön délelőtt mehetek hozzá. Elmondtam neki a problémámat, ott hirtelen nem nagyon volt ötlete, hogy mit is lehetne vele csinálni, és megmondom őszintén, nekem sincs fogalmam róla, hogy honnan lehetne jelet adni neki... Pedig valahonnan a gyári kábel is megy
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nekem milyen típusú a gyújtótrafóm? Ha jól sejtem onnan fog majd jönni a jel, csak egy kábel kell, amit a jó helyre kell bekötni, ami robnak bevan, nekem meg nincs...
-
rob210
Topikgazda
Ne is keresd a hibát tovább, nincs vezérlő szálad.
Fehér csíkosnak kéne lenni ott ahol neked hiány van középen.
összesen 7 szál megy a csatiba ha neked csak hat van és középen nincs fehér csíkos akkor az a baj.A jelet pedig nem a Bosch (mert az van a gépedben) gyújtótrafóról kell levenni, ez nem II-es golf
Hanem a fordulatszám jeladóról.
Meg ne kérdezd hol van.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20153 üzenetére
A fordulat jelet a váltóra csavarozott lepke adja, amit cseréltél is ha jól emlékszem. Az nem csak felső holtponti jeladó, hanem fordulat jelet is ad.
Szerintem a fordulat jelet az ECU dolgozza fel, onnan fog kelleni húzni pár maddzagot az órába. Lehet, hogy tévedek, ezért érdemes megnézni a drótok színét a jeladón és az órában. Kép van az óráról, a jeladóhoz meg hozzáférsz könnyen.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #20156 üzenetére
Ahogy írod uram.
Tegnap este felszívtam magam és kicsit megnézegettem a korbácsot.
Nekem be vannak számozva a korbácsaim, annó kikeresgettük melyik honnan hova megy.
Egyszóval a 8as megy a fordulatszám mérőre aminek mind a 7 szála az ecuba megy.
A jelet meg a felső holtponti jeladó generálja csak úgy mint a befecskendezési pontot is.
Tulajdonképpen egy impulzus amit az ecu alakít át ahogy írtad is.Szóval giigznek egy kábel hiányzik a boldogságához, de ezt még én is elektromos szakival huzatnám be.
Renault power
-
aktív tag
válasz rob210 #20157 üzenetére
Gyors segitseg kellene nekem is, mert ma delutanra valaszolnom kell, hogy:
A. Renault szervizben gyari uj ajtot kapok, es Ok fizetik az avulast is. Vagyis nekem semmibe nem kerul, lesz gyari ajtom, gyari diszlesz, festessel.
B. A biztosito 120eFt-ot fizet, abbol csinaltassam meg mashol az ajtot meg a festest. Es akkor meg kijon esetleg a rozsda megcsinalasa is.
Ti mit valasztanatok helymbe? Mennyi lehet az ajto szerelese, festese (Renault-nal az egesz jobb oldalat le akarjak festeni)
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
válasz SocketA #20158 üzenetére
Attól függ ha gyári ajtó megy fel a helyére a szervizbe és normálisan fényezik (szkeptikus vagyok ergo kétlem) akkor a rönócsinálja meg. De ha van tuti fényező/lakatos aki tényleg úgy csinálja meg hogy megszólal akkor én azt választanám ugyan is egy elem lefújása ha tényleg profi munka 30k az ajtó se hinném hogy több
giigz: a jeladótól tán ?
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #20158 üzenetére
hát én gyorsan felhívnék bontókat, hogy van-e olyan ajtó, ami neked kell. neked végülis elég lenne csupaszon, csak a díszléccel, aztán a kárpitot át tudod rakni, ha a bontotté nagyon kopott. nem tudom, mennyi lehet, de gondolom 20-30 körül?? akkor festened se kell meg semmit. és marad pénzed a rozsdára is meg másra is.
szerk. csak az ajtó nyomódott be, ugye? akkor mi a f@szért akarja a renault az egész odalt festeni?
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
aktív tag
Csak maga az ures ajto bontoba 15eFt, komplett ajto 35eFt-ert van itt Debrecenben. Annyit nem tudunk, hogy az ablakemelo serult-e, mert most csak felig megy le az ablak. Viszont 10eFt-ert lattam hozza ablakemelot, szoval annyira ettol sem felek.
A kerdes az, hogy inkabb a gyari szerviz csinalja meg gyari alkatreszekbol, es igy is oruljek, hogy nem kell fizetnem.
Vagy probaljam meg ugyeskedni, es akkor hatha meg ingyen kijon a rozsda megcsinalasa is egy kalappal.De akkor ha jol ertem, de azt mondod, hogy a gyari szervizben nem lesz tul profi a fenyezes?!?!
(#20161) FerNandor: Ilyen szinu ajtot, nem hiszem, hogy talalok. Eleg ritka szin, es raadasul meg 3 ajtos is.
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
by Mágus2 : A fordulat jelet a váltóra csavarozott lepke adja, amit cseréltél is ha jól emlékszem. Az nem csak felső holtponti jeladó, hanem fordulat jelet is ad.
by rob:Egyszóval a 8as megy a fordulatszám mérőre aminek mind a 7 szála az ecuba megy.
A jelet meg a felső holtponti jeladó generálja csak úgy mint a befecskendezési pontot is.
Tulajdonképpen egy impulzus amit az ecu alakít át ahogy írtad is.Na elég egyértelmű meg kell nézni hogy a FHJtól meg egy "drót" ecuba ha igen (szerintem tuti) akkor csak az ecuból kell kihúzni azt a szálat
(#20163) SocketA: Garanciát adnak a rönóék? ha igen és csak a rozsda végett akarsz matekolni akkor inkább vidd oda de ha csak garanciát vállalnak rá és hibátlan lesz az ajtó..
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #20163 üzenetére
én biztos nem engedném lefujatni az egész oldalt, ha csak az ajtót kell javítani. ki tudja, hogyan csinálják meg.. ha már megcsinálják és ha ráadásul szarul is, akkor csak az ajtót csinálják meg és akkor legalább onnan fog csak lepörögni a lakk meg a festék, nem az egész oldalról és akkor csak 1 elemet kell kijavítattni egy normális fényezövel.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Mágus2
Közösségépítő
ECU-Engine Control Unit, -motorvezérlő. egy kis aluminnium borítású doboz a motortérben amire 2 nagy köteg kábel van csatlakoztatva.
Onnan fog kelleni húzni egy szálat az óracsoportba. Elég spéci a csatlakozója az ECU-nak, ismerni kell a lábkiosztását. Akárki nem fgja bekötni.
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
válasz SocketA #20169 üzenetére
azt soha senki nem fogja neked úgy megcsinálni, hogy ne üssön el a többi elemtöl, akkor le kell fényezni az egész autót, vagy polírozni.
a szakszervizek szerintem a legtrehányabbak közé tartoznak, de ez csak vélemény, na meg ugye tisztelet a kivételnek.
a te autód, te hozod meg a döntést."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
aktív tag
-
tresh
addikt
válasz SocketA #20173 üzenetére
Igen, de ismétlem magam csak gyári ajtót szabad venni bontottan is és szak ember fényezte aki leszedi a régi festéket ha kell lemezig és újra alapozza festi lakkozza. Lehet drága lesz mondjuk a 30k anyag+munkadíja de minőség és ha jó a fényező a színnel és a réteg vastagsággal se lesz gond és nem fog leperegni rohadni az ajtó
-
giigz
veterán
válasz rob210 #20176 üzenetére
Komolyan, annyira vicces az egész, hogy nekem semmi nem jön össze... Tök alap dolog, órát megveszed, régi ki, új be, működik. Nekem meg mindig közbejön valami, ki a franc gondolt arra, hogy amit neked bekötöttek gyárilag, azt nekem nem...
Erről a kábelkorbács dologról: 1-es Renault Megane-hoz keressek korbácsot, pont olyat, mint ami a szürke végű, és 7 kábel megy bele. Ezt honnan fogom megtudni? Mindegy, hogy milyen kocsiból van, csak az a lényeg, hogy benzines legyen? Vagy pl. csak az 1.4 vagy 1.6 8v jöhet szóba?
És akkor a francia bontókat (van vagy 3-4-5 itt a környéken) hívjam fel, hogy van-e náluk ilyen autó, és a hozzá tartozó kábelköteg?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezek a kábelek olyan spécik, hogy néha a pontos motor kód alapján is van 3 fajta évjárattól függően.
Évjárat, motorkód, ECU száma, óracsoport fajtája alapján már egész pontosan be lehet lőni. Felejtsd el a más típusokat, más motorokat, a tiédre koncentrálj, mert sok féle van. Lehet hogy passzol a 16V ről is , csak más a bekötése, remélem így világos.
-
giigz
veterán
válasz Mágus2 #20180 üzenetére
Hát komolyan mondom tiszta ideg vagyok... Tehát akkor csak 1.4 8v-hez keressek ilyen kábelköteget, és akkor reménykedhetek abban, hogy az fordulatszámmérős lesz...
Ja igen, és mit mondjak? 1.4 8v Megane-hoz kábelköteget keresek? Ez alapján már tudni fogják mire gondolok, vagy van még valami, amit mondanom kellene?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
én ezt nem értem miért ilyen olcsók Nem hiszem el hogy ennyivel rosszabb lenne egy cliotól.. komolyan már lassan megbarátkozok evvel a formával ennyiért turbódénes nagyon jó vétel
-
FRENK1988
veterán
-
rob210
Topikgazda
-
giigz
veterán
tresh vagy rob, valamelyikőtök nem jár, vagy nincs közel neki a Királyhágó utcai bontó? Ha igen, megkérdeznétek nekem, vagy megnéznétek, hogy ilyen kábel, ami nekem kell, van-e?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20189 üzenetére
Nem vagyok renault szakértő, csak az alap tudásomra hagyatkozom, meg az Armageddon legnagyobb jelenetére.
'Mindegy, hogy amerikansky alkatrész, vagy orosz alkatrész, mind made in Taiiwan. ' -A mostani elektronikára ez duplán igaz. Mindegy, hogy renault, vw, skoda, aston martin, ha a bosch elektronika bennük made in spain, india, botswana, shitland...
A Garett turbóval is vigyázni kell, az eredeti cég amerikai, de van made in italy, france, romania, polland..
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #20194 üzenetére
Meglehet, nem zárkózom el tőle, bár a szélkakas még marad egy darabig, most, hogy mindent kijavítottam rajta, élvezni akarom a munkám gyümölcsét.
Az elektronika mindegyik autóban ugyanúgy működik, vannak egyedi megoldások, de inkább ritkaságnak számjtanak.
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
A megane klubos fórumon peszélj Pinga2040-nel, ő szokott bontók felé járni.
Na meg az okjoskönyvben sokmindent meg tud nézni.
Kérdezd meg tőle ez a fordulatszámmérős dolgot, szerintem tud mondani neked valamit.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
AMD Power
titán
Új arccal és XMOD szériával támad a Renault Scénic
De szép lett.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html