- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kockáztatnak a bankok, ha AI-t használnak
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- eBay
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Milyen routert?
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz rob210 #12650 üzenetére
Csatlakozok rob-hoz ahhoz az autóhoz max 185 r14 Ha nem is erőlködik a motor de egy 195 gumival min 1 literrel többet fog enni a gép főleg ha dinamikusan vezeted. Nem mellesleg a gondolom 195/50 es gumi van rajta amit én 100Le fölött javaslok alatta kisebb..ez kb az a szindróma mikor az 1.0-ás swiften 16 os kerék van és csodálkozik hogy eszik 8 litert vagy többet Nem mellesleg a r14 re barátibb a gumi ár is
SZATA: akkor sok volt a város és a rövidtáv, én mindenképp cserélném r14 re, menet stab.ból se vesztesz annyit
[ Szerkesztve ]
-
FerNandor
őstag
Ha már így gumiméret és fogyasztás a téma. 195/65R15-röl 205/55R16-ra váltásnál van szerintetek valami érezhetö fogyasztásnövekedés? (szerintem mondjuk nincs, mert nem akkora a különbség, de hátha tapasztalta már valaki)
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
tresh
addikt
válasz FerNandor #12655 üzenetére
Nincs nagy különbség inkább árban lesz eltérés, valószínű stabilitás nőhet viszont a komfort picit romlik a peresebb gumi hatására. Télit 195/65 el nyomnám nyárit 205 el Bár szerintem felesleges váltás ha megvannak a garnitúrák
FRENK1988: 175/65 R14 a gyárija ha jól emlékszem.
-
rob210
Topikgazda
Megmondom őszintén én örülök neki, hogy 13"-van a kocsin.
Aláírom, hogy szebb a nagyobb felni főleg aluból, de minek?Akkor szoktam jókat mosolyogni. amikor nekem 45.000.- körül megvan a teljes gumiszettem szereléssel együtt, amit nem hisznek el az arcok
Aztán utána számolnak és rájönnek mire jó a 15-16-17 " os felni
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #12657 üzenetére
Téli nekem is 13, majd a nyári lesz 14 vagy ha jó áron jutok értelmes gyári aluhoz akkor 15. igazából a guminál a fő probléma az hogy ami alapból 13-asal jött ki a gyárból annak pl a 15 ös váltója a 195/50R15 na most ez aranyárba van ezért 195/50 est vesznek ami szintén jó de kb még 50%-al így is drágább Ezért van az hogy én a 185/60 R14 mellé voksolok alapból kb 5-6% ár difi van a 13-assal szembe és a megane-alá nyáron ez még bőven elfér plusz a fogyi se emelkedik úgy...
Amúgy addig nincs baj még olyan méretben keresel gumit amit sokan használnak mert azok lényegesebb olcsóbbak akkor van baj ha méretet ugrasz felfelé..pl faternek 215/45/r17 kell na itt a legócskább gumi is 35nél kezdődik db-ja,
-
FerNandor
őstag
válasz FerNandor #12655 üzenetére
ja téliben 195/65R15 van alufelnin, a nyári meg 205/55R16-os az is alufelnin, én azt még nem próbáltam, cask kíváncsi voltam mi a tapaztalat. tavasszal már az megy fel, akkor úgyis meglátom.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
Amíg ilyen jól áll az Ország azaz Orbánia, addig lesz itt 13"-os gumi bőven.
A Vicc csak az, hogy nemrég olvastam egy cikket, kicsit többre tartom, mint Orbánc hazudozását, abban leírták feketén fehéren, hogy még legalább 10évig elhúzódik a válság.
Arra vezették vissza amit én is szajkózok egy ideje.
Hogy amikor kifutnak az első komolyan meg szívatott lakáshitelesek hitelei, és az a "tőke" felszabadul a piacon akkor lesz fellendülés.Na de ez már politika, meg gazdaságtan.
Renault power
-
tresh
addikt
válasz rob210 #12661 üzenetére
Na igen bár az a baj hogy a népnek is változnia kéne hozzáállásban és kicsit olvasgatni komolyabb szakmai oldalakon a gazdaság terén.. nem pedig magyarisztán szenny lapjainak és hulladék híradóinak hinni no meg a kis királynak......
Nem is olyan rég olvastam egy cikket hogy a legtöbb behozott kinti autó a 3-as bmw... mivel kifelé mutatni kell hogy mekkora nagy emberek vannak itt az országba de otthon egy kiló kenyérre sincs pénze és hitel hitel hátán él napról napra..
Barátomnál amikor a kúton dumálunk nem egyszer látom azt hogy begurul a 4.2 quattro a8-as és tankol bele 2 ezerért, plusz cigit vesz..
Ezért mondom hogy nagyrészt itt az emberekkel és az érték rendekkel is gond van..
-
-
rob210
Topikgazda
-
SZATA
senior tag
+ rob210:
Biztos igazatok van, tisztában voltam, h ezzel a szettel többet fogyaszt mint a gyárival, de nem kezdenék másikat keresni, mert biztos negatív szaldóval jönnék ki, különösen ha belefutok egy szar használtba. Most úgyis megy fel a téli.Valóban 195/50/15 van rajta.
Valamit elütöttél ugyan azt irtad 2x (12659). Mi helyett vesznek ilyet, vagy mit vesznek ehelyett? -
-
_NCT
őstag
Na, ha minden igaz, holnaptól egy gyönyörű 1.5 dci M2 tulaj leszek Ma elmentem megnézni megint egy párat, végére hagytam a tegnap említett MCC-s rendszámú autót. A kocsi patyolat tiszta, sehol egy horpadás, karcolás, az elemek a helyükön ABC oszlopnál rendben van, csavarok gyáriak. Holnap állapotfelmérés, ha az is kedvező dolgokat mutat, akkor vásár. Gumik téliek, fékbetétekbe még van 30k km.
Magánszemély (rendkívül normális ember), ő azt mondta, nem tettszett neki a rendszám, azért cseréltette le. Ráadásul következő autója is M2 lesz, csak coupé-t akar venni. Rendkívül normális tulaj, az autó sztem best buy. Próbakör alatt is szépen muzsikált a dízel. Szerelem első látásra....
FRENK1988: az nem derült ki, de akár ki is deríthetem. Rosszul emlékeztem, nem győri, hanem Gyömrői Renault márkakereskedésben használta az egyik vezető beosztásban lévő emberke.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #12672 üzenetére
Mármint miben?
Ja, nem esett le. Elég korán keltem, már Renault mérgeezést kaptam. Istenem, hogy a kereskedők mennyi sz*rt árulnak.... Volt ma egy amit megnéztem, a kereskedő nem árulta el mióta állt benn, annyit mondott, hogy többet mint fél évet. Az ablaktörlő lapátok beragadtak, nem moccantak semerre, elkezdte rángatni, úgy se.... A motor kb úgy indult mint nagyapám rotakapája.... És 1 Misi-ért ki merik tenni...
[ Szerkesztve ]
-
-
AMD Power
titán
[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Ezt már korábban is írtam neked, de mostanra további megerősítést kaptam a véleményemet illetően:
Ha rám hallgatsz, nem veszel az M2-re 16-osnál nagyobb felniket.Én idén cseréltem vissza a 17-esről. Az előző tulaj használta így és meg is lett az eredménye. (pedig városban alig ment vele)
Nyáron kormányösszekötőt kellett cseréni a kocsiban, és az is kiderült miért kopog a kocsi eleje lassan egy éve: A stabilizátorok siralmas állapotban voltak. (A baloldaliból egyszerűen kiesett a gömbfej leszereléskor) Arról nem is beszélve, hogy két éve, mikor vettem első gátló cserével kellett kezdeni.Ez persze elvileg minden autónál előjöhet, de kicsit sok gond van a futóművel, ahhoz képest, hogy mással nemigen van probléma, és egyébként korábban is jól szervizelt, patyolat autóról van szó.
Szóval szép-szép a 17-18-as felni, de csak akkor, ha van pénzed 2-3 évente az egész futóművet rendbe rakatni.[ Szerkesztve ]
-
válasz gabx76 #12681 üzenetére
Nem feltétlenül a felni mérete számít, hanem pl az ET szám az ami sokkal gyilkosabb.
pl.: a gyáriak tudtommal ET49-esek, a mostani 16-osom ami rajta van, mintha ET38-as lenne, de általában ilyesmi ET-vel vannak nem gyári felnik, na ez sokkal jobban nyírja, mint egy nagyobb ET számú és méretben is nagyobb felni.
A futómű, az igazából szerintem soha nem lesz jó, ezeken ilyen....tavaly voltak nálam is a talpasok + lengőkar hátsó szilentek cserélve, idén külső kormányösszekötő + stabilizátor pálca (kutyacsont), tehát igazából teljesen mindegy. Sőt 1.5 éve a kerékagycsapágyak + toronycsapágyak is cserélve lettek.
Illetve mos nyárvégén az összekötő csere után egy futóműves átnézte, beállította, tökéletes volt.
De egyébként hiába van már szinte minden kicserélve + átnézve + beállítva, pl. fekvőrendőrnél ugyan úgy koppan valami....
(élete első részében a gyári alujával volt használva, ott is volt szilentezés és belő összekötők cseréje, pontosan 100k km-el ezelőtt...)Ja és gyári 17-es kerekekkel is árulták őket, tehát
A gátlóim valószínűleg már nekem is csere érettek lassan (312k km van bennük), tehát azokat sem tudom már elrontani (no meg a 4cm-es ültetés miatt kapják is az ívet...), igazából ezek nem érdekelnek, tönkre mennek ezek szépen 15 vagy 16-os felnivel is, hogy most pár hónap +/- (mert annyi), az már nem számít.
Ha tavasszal találok jó 17-est jó árban és az enyémet eltudom adni, akkor azonnal cserélem, ha nagyobbat találok,akkor arra.
De még sok minden történik addig, tehát kitudja még mi lesz.Az a 2-3 évente rendbe rakatni az egész futóművet, picit erős (illetve attól függ, hogy tartalmaz a rendberakás).
mod.: egyébként köszönöm az óvó tanácsokat, azért elgondolkodom rajta
mod2.: már csak azért is, mert itt nálunk borsodban nem utak vannak, hanem inkább "lépcsők" (de hát akkor is tetszik a nagyobb kerék... )[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gabx76
senior tag
Az ET-szám dologhoz nem tudok hozzászólni, részemről mindig a gyári értékhez ragaszkodom, abban nem lehet hiba.
Én szeretem az M2 futóművét, bár úgy érzem nem városi használatra lett hangolva. Errefelé sok a kanyargós útszakasz, viszonylag jó minőségű aszfalttal, azokat szereti nagyon.
A hangja: hát igen, lehet, hogy már a fülem is ráállt, de valami még mindig zavar benne (igaz a stabilizátor csere óta erősen ritkult a kopogó zaj) Párom pl. nem is hallja - furamód, ha én ülök a jobb egyben szintén csendesnek tűnik.A 2-3 évenkénti rendberakáson nagyjából azt értettem, amiket leírtál. (A toronycsapágyakra pl. nekem is rá kellene néznem, de majd csak tavasszal) Hogy túlzás-e?! Lehet - függ persze attól is, mennyit jár vele az ember.
Azt írtad, hogy neked 312k van a gátlókban. Amikor nekem cserélni kellett, még nem volt a kocsiban 130k sem, de köpték magukból az olajat, mikor felemeltük a gépet.Azt is tudom, hogy gyári 17-esekkel is árulták, hiszen pont ilyenek voltak a kocsin, mikor vettem. Kanyarstabilitásban verhetetlen volt a széles gumikkal, de az egyenestartás - hijjj - az konkrétan nem létezett. (erről persze nem az átmérő tehetett, sokkal inkább a 215-ös Good-year gumik)
Sokat agyaltam rajta tavasszal, hogy álljak-e át 16-osra, új felnikkel vagy csak vegyek új tappancsokat a 17-esre. Vezetni jobb így, hogy a futóműre milyen hatással lesz, majd 2 év múlva megmondom.
-
válasz gabx76 #12683 üzenetére
Na a zörgésekkel, kopogásokkal énis így vagyok, hogy bár hallok sokmindent, párom már csak szimplán hülyének néz, meg azt mondja, hogy bebeszélem magamnak a hangokat....tehát lehet erre nekem is túl érzékeny a fülem.
A gátlóim még gyáriak, én nem vettem észre, hogy fosná az olajat, a futóműves sem mondta, meg nemrég amikor a rugók miatt darabokra szedtük a futóművet, akkor sem láttam, hogy baja lenne és igen 312-n áll a műszer.
Egyébként olyan 250k km-ig, szinte csak pályán volt használva (ezt biztosan tudom).Nekem ugye most 205/55R16, az egyenes futással ezzel a mérettel nálam nincsen baj.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
_NCT
őstag
Diesel Megane-nál 4-esben az normális, ha 1800-2000 fordulaton pl 45-50-nél néha berángat az autó? Nem nagyon, szóval nem ilyen lefulladáshoz hasonló élmény, csak olyan mintha picit erőlködne, visszaváltok, akkor elmúlik. Azt mondta tegnap az emberke, hogy diesel-nél ez ilyen az áttételezések vagy mi miatt.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Egy diesel megane nem lehet 2000es fordulaton 50nél 4 esben.
Az én 1.4-es benzinesem van 4esben 1800-1900körül 50-nél.Nem azt akartad leírni, hogy ha 3-asból 4-esbe váltasz?
Mert ha 4-esben 50-el mész az nem 2000-es fordulat.
Ha 3-asban mész 50-et 2000es fordulaton és feljebb váltasz az tuti be fog rángatni, mert kevés lesz a fordulatszám.Szóval ezt pontosabban írd le légyszíves, vagy én nem értem legalábbis.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Akkor sok furcsaságot fogsz még tapasztalni, mert egy diesel karakterisztikája teljesen más.
Sokkal alacsonyabb fordulaton ketyeg mint egy benzines.
Szvsz 4-esben nem nagyon huncutkodnék, vele 50-nél.De majd jönnek a diesel lakók és birtoklók, megszakértik neked a dolgot.
Kb- amit csináltál olyan mint amikor én 5.-ikbe váltok 50-nél.
Nekem is leesik 1200környékére a fordulat ahol erölködik a motor, nem szeresse.
Városban nem is nagyon tudok 5.-iket kapcsolni.Renault power
-
_NCT
őstag
Egy másik fórumon azt írják, hogy EGR szelep tisztítás kéne valószínű. De többi fokozatban nem füstöl, rángat, semmi, a teljesítménye jó, szóval szerintem felesleges. Legalábbis tegnap ahogy 50 fölé kapcsoltam 4.-ben, akkor semmi baja nem volt már.
-
FerNandor
őstag
szerintem nem egr. kevés a fordulat és kicsi a gáz. ne közlekedj 4-ben 50-nel meg ötven alatt, inkább menj 55-tel. kb nekem is így kell mennem : 4 55kmh 1600-as fordulat kb. 50 alatt inkább visszarakom 3-ba, ha olyan a helyzet. mondjuk nekem más a váltóm.
a 82lovas dci clioval tapasztaltamezt en is."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda
Na végre volt 10 percem mint látjátok, leszaladtam a kocsihoz, felső holtponti jeladó ki tisztogatás megvolt, most indult szépen és nem is fulladt le, de kiváncsi leszek amikor hajnalban indulok mi lesz.
Mondjuk kosz az volt rajta elég rendesen.Renault power
-
FerNandor
őstag
sok sikert a vételhez. azért az EGR tisztítást megcsinálhatod, ha már a tied lesz. nem nagy szám. irták a másik fórumon is. féktisztítóval lefújod, áztatod, ha kell majd letörlöd stb. ha hosszú távokon használták nem lesz tele korommal, ragadós folyékony-szerü koromlerakódással. az a jó, ha kevés finom korom por van rajta elvileg.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rob210
Topikgazda