- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Aliexpress tapasztalatok
- MinDig TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Synology NAS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Crypto Trade
-
IT café
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Újabb házi feladat érkezett! Van már egy BR23-as gépem, itt a második. Ez még annál is öregebb, ebben még régi háború előtti csillagkerekes irányváltó van. Igazi nyamm nyamm! A BR89 pedig már a sokadik a típusból.
A BR23 motorja be volt szorulva, nem mozdult még kézi noszogatásra sem. Szét kellett szedni a motort teljesen. A WD40-től sem mozdult a forgórész, bele volt gyógyulva a tengely a csapágyba. Csavarhúzóval kellett szép óvatosan kipajszerolni a forgórészt. Takarítás és olajozás után viszont úgy indul a gép mint a svájci óra. Hiába a 60-70 év, a név kötelez.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
hanzohattori
csendes tag
válasz YanezTTrain #5501 üzenetére
Ezek a régiek jól mennek, nehezek mint a föld, egy kis törődés esetleg nagykarbi és már is robog. Régi HAG irányáltó is szinte örök. Régen a Märklin zsírt rakott a fogaskerekekre tengelyekre, ha sokáig álltak belekövedtek. Sokszor vettem már örökösötől "rossz, meg sem mozdúl" modellt.
-
OceanStorm
tag
10+ éve amikor még a faterral modelleztem még nagy fun volt maxon járatni a szerelvényeket, igaz ilyen részletesen és szépen kidolgozott gördülő állományunk nem volt mint amiket én az utóbbi egy évben beszereztem, akkoriban egy siklás vagy egyéb baleset még nem okozott akkora problémát. Igaz a fater nem volt felhőtlenül boldog ha történt valami, voltak azért neki 20-30 éves Piko cuccai amiket féltett, de most valahogy én is úgy érzem hogy ha majd végre meglesz a terepasztalom és újra járathatom a vonatokat már kicsit máshogy fogok a témához állni mint anno. Amikor az ember már nem játékokat gyűjt és sok pénze van benne már egy siklott kocsi is alapos fejfájást okozhat, persze ez az én véleményem.
-
YanezTTrain
tag
válasz OceanStorm #5505 üzenetére
Ha nem sajnálod az időt a pályaépítésre és a pénzt a beépített anyagra, akkor nem nagyon lesz gondod a siklásokkal. Én ugye öreg M-es síneket használok, de ami van vágányanyag mind az asztalokon, mind dobozban, rendbe van rakva. Nálam siklás eddig még nem igazán fordult eló, legalább is komoly nem. Max egy-egy kerék kiugrás nagyon nagyon ritkán, de kocsiborulásra nem emlékszem, hogy lett volna. A gondos munka ezen a téren nagyon meghálálja magát.
Nem mellesleg nagyon jól néz ki az a kocsi!A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
STC Speed
őstag
Sziasztok!
Tudtok megbízható szakit,aki megjavítana egy régebbi kb 1967 es szett,mozdonyát?
kis érdekesség: Családtagom szülinapjára szereltetném meg,kiskorában kapta,azóta felnőtt,teljesült az álom és már 35 évet lenyomott mozdonyvezetőként
[ Szerkesztve ]
-
STC Speed
őstag
Köszi srácok! Majd megírom a tipust, ha elővettem.
-
YanezTTrain
tag
Ma újabb múzeális darab vált működő képessé. A bal oldali BR23-as már több mint másfél éve nálam van. Roncsként érkezett, hónapokig épült újjá. A jobb oldali R23-as néhány hete érkezett működés képtelen állapotban. Ma ez a mozdony is életre kelt. Mind a két gép kifogástalanul működik, annak ellenére, hogy a két gép együtt több mint 120 éves!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
ArthurShelby
addikt
válasz YanezTTrain #5511 üzenetére
Gratula!
A háttérben az egy hp6910p?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
rita7107
aktív tag
válasz YanezTTrain #5511 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz ArthurShelby #5512 üzenetére
8510-es 2.5-ös intel, 4GB ram, Ati Radeon mobility 2600, 120GB SSD és DVD RW.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Pityu89
senior tag
válasz YanezTTrain #5511 üzenetére
Nagyon komoly gépek. Remélem majd videón is bemutatod őket.
-
YanezTTrain
tag
válasz Pityu89 #5515 üzenetére
Egy rövid pár másodperces videó működés közben a két Öreg. Ha elkészül az asztal átépítése, egy komolyabb filmmel is jelentkezni fogok a Märklinarium új arculatáról és természetesen akkor lesz komoly vonatforgalom is az asztalon.
És egy kép a három szerkocsis gép együttállásáról. BR23, BR03, BR23A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Quasi_modo
nagyúr
-
OceanStorm
tag
válasz YanezTTrain #5506 üzenetére
A siklás problémája leginkább az utóbbi időben járta át párszor az agyam, de ha már a pályaépítésnél tartunk ezzel kapcsolatban van volt egy másik téma is amit felvetettem korábban, az ágyazat realisztikussága. Kavicsszórással és ragasztással nem szeretnék foglalkozni, elnézem ahogy más bemutatja a youtubeon hogy kell csinálni, de nekem az már túl "bonyolult" mélysége a témának és valami egyszerűbb ám kevésbé műanyag hatású dologra van szükségem. Van többféle ágyazatos sín, illetve képbe jöt a flexibilis sínágyazat amivel kapcsolatban negatív véleményt kaptam, úgyhogy ha más meggyőző alternatívát nem találok az előbbi marad végleges megoldásnak.
Első körben pedig gondoltam ha már úgyis elmerültem az amerikai vasútmodell márkák világában szerzek pár Kato ágyazatos sínt, a neten talált képek alapján meggyőzőnek tűnt a látvány, illetve ami még mellette szól hogy minőség szempontjából az egyik top amerikai-japán gyártóról van szó.
A sínek ma megjöttek és össze is hasonlítottam a ROCO geoLine-al.
A Kato látvány szempontjából jobban, vagy egész jól mutat, ha csak ezen múlna a dolog elég nagy esélyes lehetne, ám a sínek csúszkás illesztése sokkal lazább mint a geoLine esetében, így félő hogy nagyobb eséllyel fordulhatnak elő érintkezési problémák. Ezt mindenképp tesztelni kell ha úgy alakul hogy Kato sínekből építem meg a pályát, a geoLine viszont ettől függetlenül kiesik a képből, amikor bevásároltam belőle igazából nem is terepasztalban gondolkodtam hanem szőnyegvasútban, az ágyazat látványa nem foglalkoztatott.
[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz OceanStorm #5519 üzenetére
A roco geoline sín megszűnik, visszatért a régebbi gumi ágyazatos (amilyen nekem van)
Mondjuk a logikájukat nem értem.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
laskr99
addikt
Nekem is van itthon egy 10 éves HO de mind a két mozdony behalt. Szerelést nem tudom hol lehetne végeztetni.
-
laskr99
addikt
válasz Quasi_modo #5522 üzenetére
Majd lehet elviszem. Az egyik néha random leáll és csak ha a kerekeit kezdtem tekergetni utána indul meg a másiknak meg elment az ereje. Teljes sebességen se megy gyorsan,csak vánszorog.
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5511 üzenetére
Ügyes, becsülendő tett a régmult értékeit megmenteni, megőrizni a jövő számára!
Alkatrészeket honnan szerzel hozzájuk?
Azért mindent biztosan nem tudsz legyártani magad.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #5524 üzenetére
Innen is, onnan is. Bolhapiacokról, ismerősöktől, barátoktól. Ha találok olyan mozdonyt ami már csak alkatrész bányaként használható mindig megveszem, ha meg tudok egyezni az eladóval. A Marklinnél is van némi átjárhatóság az alkatrészek között. Minden mozdonyba ugyan azt a motort építették be például. Így az állórésztekercs, forgórész, kefetartó az irányváltó teljesen kompatibilis a mozdonyok között. Ugyan avval a 4-16\24 voltos váltóárammal üzemel az összes mozdony, legyen az egy három tengelyes kis játék mozdony vagy egy BR53-as. Nincsen olyan mint régen az NDK-s cuccokban a 4,5 - 9 - 12 voltos motorok. A csúszószedő is teljesen egyen darab, minden mozdonyon ugyan az a méret. Tengelyekkel kerekekkel nem igen szokott gond lenni. Még a gőzmozdonyok hajtórudazatai vezérművei is viszonylag egységesek ugyan az a darab szerepel több mozdonytípuson.
Keresgélni kell, de aki keres az talál. És nekem tényleg hatalmas élmény amikor egy egy kukaszökevény életre kel és működni kezd.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5525 üzenetére
Megértem,
én többek között az öreg, 37 éves autómmal vagyok hasonlóan, mindig visszahozom, akármilyen rozsdaboglya, ramaty állapotban van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
Megjött a behívó...
Most már egészen biztos, hogy idén is ott leszünk a TEMOFESZT-en.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
A hét elején láttam egy elég régi, gyeseves festésű szilit, előtte sosem láttam még,
talán csak teknőben gyeseveset.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #5529 üzenetére
Pedig előfordul Gyeseves szili. A Déliben szinte állandó vendég egy-kettő belőlük.Van ami egész új festésűnek tűnik, de van olyan ami teljesen kohószökevény kinézetű. Bár a Gyesev szerintem jobban karban tartja a mozdonyait mint a MÁV. Legalább is optikai oldalról nézve.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Készül az alagút feletti kis nyaralótelep. Egyelőre még csak a házak vannak a helyükön és halad a füvesítés. Ezután jön a sok kis apróság, fák, hinta, padok, emberfigurák, stb, stb. Lassan de újra terepasztal formája lesz a jelenlegi roncstelepnek.
Az épületek nem H0 méretűek, inkább valahol a TT és N között vannak. Régen szokás volt az asztal távolabbi részén egyel kisebb méretarányú épületek használata. Így optikai csalódás lépett fel a szemlélőnél, sokkal nagyobbnak tűnt az asztal mint amekkora a valóságban volt. Ez is a 60-as évek egyik trükkje, így tökéletesen illik a Märklinarium arculatába.A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5530 üzenetére
Bocs, kifelejtettem a lényeget, hogy Eperjeske átrakón láttam, a keleti végen, ez az újdonság, nem az, hogy van Gyeseves szili.
Éppen ma reggel is itt volt, régi lehet, mert szépen ki van "pucolva" ugyan, de látszik hogy már vakolat van a külsején, millió tapaszolás, hullámosság.
Mint anno as régi Debreceni Ipari csuklós villamosok orra, ami úgy nézett ki mint egy domborzati térkép a sok, lapokban levált festék, meg karambol utáni hepehupák újrafestéséből !Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz Batman2 #5532 üzenetére
Ha már szóba kefültek a Bengálik, állítólag az egyik példány nagyon komoly felújítás alatt áll. Ha elkészült, a BKV múzeumi gyűjteményébe kerül. De nem teszik be passzív tárgynak, hanem Nosztalgiajáratban fog közlekedni. Na akkor lesz majd nem kis villamosozás egyszer kétszer!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
Pityu89
senior tag
válasz YanezTTrain #5533 üzenetére
Az ami 2012ben került vissza Debrecenből és akkor ment pár kört nosztalgiában? De rég volt, mennék vele újra.
-
rita7107
aktív tag
Sziasztok.
Tudtok olyan oldalt a neten, ahol vannak épület jelleg rajzok.
Pld.- híd
- templom
- állomás
- stb.
Olyant keresek ahol ha nem is lépésenként, de vannak méretek is. A fiam (12 év ) elkezdett érdeklődni a makettezés iránt, és most nyaggat hogy ki szeretné próbálni a kézügyességét is. De ha letöltök egy képet amit ő keresett meg, nagyon nem megy az átméretezése...
Tudom balf.cán vagyok valahol, de ez van...
pld.: yanezTTrain képehttps://prohardver.hu/tema/nagy_modellvasut_topik/hsz_5531-5531.html
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz YanezTTrain #5533 üzenetére
Szevasz
Ha már itt járunk,
akkor az valszeg a 492-es debreceni számozású bengáli lesz, mert azt vitték fel Pestre valami 2010-ben !
Anno tán onnan került Debrecenbe, mint "levetett ing", aztán most oda került vissza, ahol majd vissza kapja az eredeti, Pesti lajstromszámát.Itt Debrecenben is meg van tartva vagy 2db működő képes bengáli, aug. 20-án pl. az egyik nosztalgia járatban közlekedett óránként az 1-es vonalán és közben többféle jazz zenekar játszott rajta élő zenét, nagyon hangulatos volt !!
Egy kört én is utaztam rajta, végig tele volt a villamos !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz rita7107 #5536 üzenetére
Szia
valahonnan évekkel ezelőtt papír modellház mintát is töltöttem le, még ki is nyomtattam szinesben, de azóta sem rajtam össze, persze már nem elékszem az oldal címére, de keresgélni kel, mert biztos hogy van, sőt még villamos papír makettet is találtam letölthető, kinyomtatható verzióban !
Sok sikert a keresgéléshez !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
YanezTTrain
tag
válasz rita7107 #5536 üzenetére
A fenti linken igaz ugyan, hogy angol épületek, de rogyásig minden féle a legegyszerúbb kis nyaraló kalyibától a nagy pályaudvarig minden van. 250 - 500 grammos papírra nyomtatva teljesen jó. Nekem ezekből épült a város az asztalomon.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Most már kezd látványosan megújulni az asztal. Az új vágányrendszer ugyan kevesebb szerelvény használatát teszi lehetővé, de sokkal látványosabb lesz az üzem, a tároló csonkák és a deltavágány által. Ha pedig a teljes pálya fölé elkészül a felsővezeték az még egy érdekesség lesz, mivel a felsővezetékről táplált gépek szabadon mozoghatnak a teljes vágányrendszeren és egy egyszerű áramszedő lecsukással bárhol leállíthatók. Na és természetesen felsővezetékről egyenáramú villamos mozdonyok is üzemelhetnek majd a pályán. A Piko E44 és E69 gápek biztosan bekerülnek a flottába. No meg egy két érdekesebb Kleinbahn és Lima mozdony megjelenése sem kizárt...
[ Szerkesztve ]
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
rita7107
aktív tag
válasz YanezTTrain #5539 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
Október 6 - 8 Temofeszt!
A fűtőház fordítókorong felőli oldalán a 4-es és 5-ös vágányok magasságában keressétek a Märklines csapatot!
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
Újabb hír Temofeszt ügyben!
Az egyik ideiglenes asztalrészen összedobunk egy Analóg kétsines H0 pályakört- Aki akar hozhat mozdonyt, kocsit megjáratni a kiállításon. Adva lesz egy Fz1-es trafó amivel hajkurászhatjátok a DC gépeket.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
-
YanezTTrain
tag
A helyére került véglegesen az alagút fölötti kis nyaralótelep is. A kivájt rész nem ősember barlang lesz, hanem csak egyszerú szerelő csatorna a világításhoz. Ha a vezetékelés elkészül, betömedékelődik az a barlangszerú nyílás. Apró kis lépésekkel, de haladunk az átépítéssel. A nagyon nagy durva dolgok elkészültek a terepen, már az apró kis szöszmötölős munkák vannak soron. Na és persze a vezérlőpult, de oda még győlik a hozzávaló. Ha már Märklin, akkor legyen az is Märklin teljes egészében.
A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Autós topik
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Politika
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...