Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    Jön a nyári szabadság. Végre nekifoghatok a tervnek, ami egy ideje már kivitelezésre vár. A csupa dilikör terepasztalt kissé átépíteni, hogy valamivel játszhatóbb pálya jöjjön létre végre. A felső terepszint teljes egészében megszűnik, a vasútvonalat felszámolom, a város leköltözik az alapszintre illetve az újonnan épülő részre, a vasúti alagút fölé. Létesül egy második vágánykapcsolás, hogy a szerelvények üzemszerűen tudjanak átjárni egyik pályakörről a másikra, illetve néhány tároló és csonka vágány. Az összekötő vágánnyal létre jön egy dupla hurok a pályában. Ennyi plusz lehetőséggel már valamennyire feledhető a dilikör jellege a dolognak talán. Minden esetre elég sokféle tolatásra és más vonatmozgásokra lesz majd lehetőség a jelenlegi körbe körbe vonatozás lehetőségével szemben.

    Két pályakör marad összesen, az alapszinti legbelső dilikör is eltűnik. Így lekerülnek a pályáról az 5120-as ívek, amik igazából csak a rövid kis mozdonyok kocsik futását teszik lehetővé a 300 mm-es ívsugáron. Három transzformátor fogja kiszolgálni a pályát, kettő a két pályakört, egy pedig a felsővezetéket, ami természetesen a teljes vágányzat fölött ki fog épülni. A felsővezeték trafóját megtoldom egy egyenirányítós pólusváltós kapcsolással illetve egy átkapcsolóval a válakozó és egyenáramú üzemek lehetősége között. Így a Märklin villamosmozdonyok mellett lehetőség lesz egyenáramú villanygépek üzemére a felsővezetékről
    táplálva.

    Némi 3D megjelenítés a körülbelüli kinézetről. A külső pályakör és az azon kívül levő dolgok nem nagyon fognak változni. Azon belül viszont komoly átalakítás fog történni.

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Új hozzászólás Aktív témák