Új hozzászólás Aktív témák
-
fastervótam
tag
válasz lajafix #1800 üzenetére
Nem azzal van ebben a topikban a gond, amikor valaki szidja a békávét a szerinte szar szolgáltatásaiért, hanem azzal hogy ez neki feljogosítást ad arra, hogy lógjon. Mert így nem megyünk semmire.
Értem én, de ebben a témában soha nem lesz egyetértés, mégcsak közeledni sem fognak az álláspontok a két tábor között.
-
sasa311
veterán
válasz fastervótam #1801 üzenetére
Én csak úgy általánosságban azt nem bírom viselni, hogy az harsogja a Köztársaság téren a leghangosabban, hogy rohadt tolvaj monnyonle, aki utána már onnan hazafele is gyakorolja ugyan ezt a mesterséget, csak kicsiben
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
lajafix
addikt
válasz fastervótam #1801 üzenetére
tőlem ilyen állásponthoz(értsd: kétméteres kancigány) közeledést ne is várjon senki! Ez nem kompromisszumos téma.
Rock'n Roll
-
Sipi16
senior tag
válasz lajafix #1800 üzenetére
Ahogy elnézem már nem is az emberek anyagi helyzete határozza meg a BKV-jegy/bérletvásárlást. Ma beszélgettem pár ismerősömmel és büszkéne mondták, hogy évek óta lógnak de a k*cs*g megbüntette most őket. Mondom évekre visszamenőleg milyen olcsón utaztatok. Erre mind a ketten felfigyeltek. Nem szegények, sőt a családjuk így kívülről tehetősebbnek látszik mint amiben én élek. Én mégis bérlettel utazom a BKV járatain. Milyen fura...
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
őstag
1,5 órás sorbanállás egy tetü bérletért amilyet már majd' 6 éve veszek.. nem gond hogy máshol kellett volna lennem, de az ellenőrök ott álltak szorgalmasan a bejáratnál, nehogy később vehessem meg mikor nem kell órákat sorban állni...
Mind1P.s.: term. nem az ellenőrökre vagyok ideges, hisz ez a dolguk , hanem a vezetőségre, mert ezt igen csak elkúrták... nem csak az én hanem sok más ember idejét is. Mondjuk az olyan ellenőröket nagyon imádom akik elküldenek melegebb éghajlatra hogy menjek má' közelebb mert nem sasszemű a drága; utánam kap s vállonragad, hogy "jegyed?", visszakézből durrr
¯\_(ツ)_/¯
-
bullseye
addikt
válasz Szabesz #1807 üzenetére
őszintén szólva itt sokaltam be én is. Ált. 25-28-án veszem meg a következő havi bérletet, mert olyankor sehol semmi sor. most nem volt sehol bérlet, még 30-n sem. Én viszont nem vagyok hajlandó beállni egy sorba harmincadiknak, amikor 5 perc 1 ember...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
fastervótam
tag
-
Vandit.
addikt
Tudjátok mit?Meg is érdemlitek,hogy ennyit fizettek az utazásért.Ha 2 év múlva 11 k lesz az ára,ugyanilyen/szarabb körülményekkel,gondolom ti akkor is boldogan fizetitek az árát.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
Vandit.
addikt
válasz bullseye #1811 üzenetére
"...az ellenőrnek joga lesz a személyi irataidba betekinteni, sőt akár őrizetbe is vehet, akkor Te is."
Ez nem fog bekövetkezni.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
stangli
senior tag
Én úgy gondolom, hogy ezen a témán eltudunk csámcsogni, akár hetekig, hónapokig... érvek, ellenérvek, minden megtalálható, hogy miért van áll ott a BKV ahol áll... be kéne látnunk, hogy a hiba maga a hal nyakánál bűzlik, azaz a vezetőségnél. Ment Aba Botond, jött egy újabb... változni nem változtak a dolgok, kiéve a kommunikáció, az Igen! Profibb is lett.
Ha végig nézzük a tévécsatornák archívumaiból, hogy mit is ígértek?! és összehasonlítjuk, hogy mi mit is kaptunk valójában?!, arra tudunk következtetni, hogy az ígéret, a jó kommunikáció megvan. Maga változás nem érzékelhető a mindennapi közlekedésben. Elnézést tévedtem, érzékelhető a Pénztár ablaknál, hogy most nem 8e. alatti ára van a bérletnek, hanem 8e feletti azaz 8.250 Ft. Ha azt számítom a két évvel ezelőtti ára 6900 Ft volt, ami azt eredményezi, hogy 1350 Ft a különbség. Tudjátok, hogy sörben mérve mennyit jelent ez? 7 üveg sör, majdnem a heti adag nedűm. Sajnos minden évben elvesznek ebből a sörből. Hát benzinből? 4,5lityi. Egy Lupo 100km-et menne vele Hajjaj egy évre számolva 16200 HUF, ez az összeg sem semmi egy Philips Senseo ára Hajrá BKV!
Ne azt nézzük, hogy szegény bkv úgy, meg amúgy ne! azt kellene számításba venni, hogy hogyan lehetne kiszűrni a bliccelőket? olyan technológiát beszerezni. Pénz, nagy pénz, de ellenben egy pár év alatt behozza az árát. A másik, amikor behozták a szigorításokat, a megkétszerezte az ellenőröket, mindenki tudott bérletet venni, egy hónap múlva, amikor kiderült, hogy annyi bevételük van egy hónap alatt mint megelőző év X hónapjaiban egyből visszahívták a kutyusokat. Miféle hozzáállás? Ha valaki megteheti, hogy bliccel, tegye. Övé a kockázat. Aki nem meri, vegyen bérletett. De ellenben nem változtat maga a rendszer működésén. Az a tény, hogy elképesztően xarul irányítják.
Drága a bérlet? Igen.
Kiváló a szolgáltatás? Nem.
éstb...
Én úgy ítélem meg, a magam részéről, hogy mosakodás az a tény, hogy sok a bliccelő. Az elmúlt napok/hetek sajtó jelentéseiből is tisztán az derül ki, hogy az emberek nagyon nagy többsége megvásárolja a bérletet. Annak ellenére, hogy az Ö idejét rabolja a BKV az átlag egy órás sorban állással... Mi ez? Szoktatás? Népnevelés? Szokja az ember, mert nemsokára a buszra is ennyit fog várni?
Ők vannak értünk az utasokért és NEM Ők értünk! Ezt jó volna, hogyha mindenki tudomásul venni, hisz több közlekedési eszköz is van, amit itt a 21ik században igénybe lehet venni. és a bkv zrt EGYIKE ezen eszközöknek. Azok akik képesek lesétálni 1-2órát azért mert nincs pénzük bérletre, minden tiszteletem, de ez valahogy hihetetlen számomra... na de mindegy, nem ez a lényeg... az hogy most ki, hogyan rontja a BKV bevételi statisztikáját, mindenki döntse el maga. De az biztos, hogyha minden Budapesti lakós megvenné a bérletet, és tisztességes hasznot termelne, az sem volna elég neki, SŐT! Akkor is itt tartanánk ahol most, hisz a hal a fejétől bűzlik, amilyen a nagy hal, olyan kis hal. Vessünk csak egy pillantást maga az ellenőrökre? Maga az ellenőr szimbolizálja a BKV-t, nézzünk csak a buszokra/villamosokra/trolikra/metrókra. Ha rá gondolunk, pozitív jut eszünkbe róla? Ugye, hogy ugye? -
lajafix
addikt
válasz fastervótam #1809 üzenetére
nem is neked szólt, van amiben lehet konszenzus, de a tolvaj hozzáállásban számomra nincsen.
Rock'n Roll
-
stangli
senior tag
Elgondolkodtató kis cikk
Ajánlom minden ph társ részéreTántorog a BKV - Évrôl évre húszmilliárdos hiány a társaságnál
Ismét óriási hiánnyal zárta a BKV a tavalyi évet – derül ki a társaság frissen megjelentetett éves mérlegébôl. Az elképesztô mértékû, 22,4 milliárd forintos veszteség (és a 60 milliárd körüli adósságállomány) immár duplája annak, ami miatt 2002-ben az állam szanálta a társaság adósságait. Figyelemre méltó, hogy a cég bevétele a sorozatos jegyáremelések ellenére szinte stagnált az elmúlt négy évben. Az utazók ugyanis egyre inkább leszoknak arról, hogy igénybe vegyék a tömegközlekedést. A veszteség fô okat mégis az, hogy a fôváros nem hajlandó áldozni saját közlekedési társasága mûködtetésére.
2002 végén nagy lehetôséget kapott a BKV. A hatalomra került szocialista kormány úgy döntött, átvállalja a társaság adósságait. Az elôzô években ugyanis a cég 38 milliárd forintos tartozást halmozott fel különbözô hitelintézetek- nek, és semmi esélye nem volt a visszafizetésre. Az állami támogatást azzal indokolták, hogy 1998–2002 között az Orbán-kormány fôvárost fojtogató politikája kritikusan érintette a közlekedési társaság gazdálkodását is. A szokásos állami támogatást – az úgynevezett tömegközlekedési normatívát – megvonták, fejlesztésekre nem biztosítottak pénzt, és a Pénzügyminisztérium csak infláció alatti jegyáremelésekhez járult hozzá. Az adósság átvállalásával egy idôben Medgyessy Péter és Demszky Gábor megegyezett: a jövôben ismét számíthat a BKV évi tízmilliárd forint körüli állami juttatásra is.
Elszalasztott lehetôség
Az elmúlt évek gazdálkodási eredményei azonban azt mutatják: a BKV nem tudott élni a lehetôséggel. A fideszes idôszakban kimutatott évi 8-10 milliárdos veszteséghez képest ma már – a rendszeres állami támogatás ellenére – két-háromszoros számok riogatják a könyvvizsgálókat. Utólag úgy tûnik: a BKV gazdálkodásának jót tett, hogy „fojtogatta a kormány” – a vezetôk tudták, hogy senki nem húzza ki ôket a bajból. Miután azonban a fôvárossal baráti viszonyt ápoló kormány került hatalomra, lazult a gazdálkodás szigora. A BKV már rögtön az adósság átvállalását követô évben megduplázta éves veszteségét. A 25 milliárdos hiányt azonban rögtön a következô évben sikerült felülmúlni: 2004-ben 26,4 milliárd forintos mínusszal zárt a társaság. 2005 egy picit jobb év volt: ezúttal „csak” 22,4 milliárd forint lett a veszteség. A BKV adósságállománya immár jócskán felülmúlja azt az összeget, amit 2002-ben Demszky Gábor a csôd kapujaként emlegetett az állami támogatás kiharcolásakor. Csakhogy a 60 milliárdot is meghaladó összeg mintha ezúttal senkit nem zavarna.
Meglehet, a BKV vezetése arra számít: ami már egyszer sikerült, miért ne sikerülne másodszor is. Vagyis hogy az állam elôbb-utóbb ismét a társaság segítségére siet. Miközben ugyanis a BKV kiadásai ütemesen nônek, a vezetés képtelennek tûnik a bevételek számottevô növelésére. A 2002-es 67,4 milliárd forintos bevétel 2005-re mindössze 83,3 milliárdra nôtt – ami mindössze 23 százalékos gyarapodás három év alatt. Ugyanakkor a kiadások minden évben infláció fölött gyarapodtak: 79,9 milliárdról 105,8 milliárdra nôttek – itt az emelkedés 32 százalékos, igaz, ebbôl jókora tételt hasít ki az üzemanyagárak emelkedése.
A bevételek stagnálása azért meghökkentô, mert az utóbbi években a BKV jócskán emelte a viteldíjakat. Hogy a közönségnek ne legyen annyira feltûnô, általában évente kétszer – év elején és nyár közepén – srófolták fölfelé a tarifát. A jegy ára például az induló 110 forintról a következô évek elejére 120, 140 majd 160 forintra (idén pedig 185 forintra) ugrott – vagyis három év alatt 45 százalékkal drágult! A növekvô jegyárak mellett stagnáló bevétel azt mutatja: nem volt értelme az erôteljes drágításnak. Az áremelés meghaladta az utazóközönség tûrôképességét, aki tehette, más lehetôség után nézett. A jelenlegi 185 forintos jegyárból például egy autós 9 kilométerre elegendô benzint vásárolhat – vagyis ezen a távon belül olcsóbb gépkocsival utazni, mint busszal, villamossal. Márpedig – a metrót kivéve – alig van a BKV-nak olyan járata, amin 9 kilométernél többet utazna egy átlagos fôvárosi. Nem beszélve arról, hogy autóval megspórolhatjuk a várakozást, a közösségi utazás kellemetlenségeit, és ha ketten ülünk a kocsiba, máris megduplázódik a versenyképes 9 kilométer. A nyolcvanas években még a fôvárosi utazók 80 százaléka választotta a tömegközlekedést, mára arányuk 60 százalékra csökkent.
A BKV állítja: egyre szaporodik a bliccelôk száma is. Néha már-már ezt határozzák meg a meredeken növô veszteség fô okaként. Valójában azonban óvatos becslések szerint 3 milliárd, a legmerészebb BKV-számítások szerint 6-7 milliárd forint kiesést okoznak az ingyen utazók. Utóbbi egyébként azt jelentené, hogy az utasok egytizede nem vesz jegyet. Ezzel kapcsolatban egyébként szintén megmutatkozik a BKV-vezetés tehetetlensége: bár a bliccelést évrôl évre komoly problémaként emlegetik, a társaság 2002 óta halasztja az elektronikus jegyrendszer bevezetését.Bliccelô fôváros
A statisztikák szerint 1994 óta 1,53 milliárdról 1,3 milliárdra esett a BKV utasainak száma. Az utóbbi években azonban jelentôsen lassult az elvándorlás – túlzás tehát ezt megnevezni a parttalanul növekvô veszteség fô okaként. Szálka Miklós (Fidesz), a BKV felügyelôbi-zottságának egyetlen ellenzéki tagja arra hívja fel a figyelmet: a fôváros két éve egyetlen fillért sem juttat saját közlekedési társasága fenntartására. Korábban sem sokat – csupán 3 illetve 5 milliárd forintot. Ez annak tükrében is viszszás, hogy a normatív támogatás keretében az állam évi 12 milliárd forintot juttat a BKV-nak. Vagyis miután Budapest vezetése csôddel riogatva kiharcolta az állam szerepvállalását, saját maga beszüntette a finanszírozást.
– A fôváros megrendel egy szolgáltatást, de fizetni nem hajlandó ezért – foglalja össze a fideszes politikus.
Az Állami Számvevôszék egyébként már többször az önkormányzat szemére vetette, hogy a törvény szerint nem lehet veszteségesre tervezni saját tulajdonú céget sem – ennek ellenére a fôváros évrôl évre ismétli ezt a gyakorlatot. A közelmúltban pedig már a Standard & Poor nemzetközi hitelminôsítô is Budapest adósi pozíciójára nehezedô komoly kockázatként említette a BKV tartós egyensúlytalanságát. Szálka úgy érzi, a fôvárosi vezetés arra számít: az állam úgysem engedi csôdbe menni a BKV-t, vagyis elôbb-utóbb ismét szanálni fogja az adóssághegyet. Össztársadalmilag azonban meglehetôsen drága ez a politika: hiszen így az adósság kamatait is fizetnie kell a költségvetésnek, ami 5-6 milliárd forint fölösleges kiadást jelent évente. Ez egyébként azt jelenti, hogy a BKV tavaly felvett 19 milliárdos új hitelének több mint harmada kamattörlesztésre megy. E sajátos áthárítós játéknak egyébként már hagyományai vannak a fôvárosban: amikor a kilencvenes években Budapest még jókora pénzeket kamatoztatott bankokban, a BKV-t már akkor is hagyták hitelekbôl szenvedni – és a taktika mûködött, mert az állam végül tényleg kifizette a felhalmozott adósságot.
Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetôje szerint a BKV szervezeti felépítése is messze van az optimálistól. Bár a kilencvenes évek közepén átszervezték a céget, errôl az Állami Számvevôszék is megállapította, hogy fordítva sült el. A felszámolt részlegek munkáját ugyanis innentôl külsô cégektôl vásárolja vissza a BKV, ez azonban túlságosan sokba kerül. A hírközlési hálózatot például a Siemens vette át, az ezért fizetett vételárat azonban két év alatt viszszaszámlázta a tömegközlekedési társaságnak a különbözô munkálatok ellenértékeként. A frakcióvezetô szerint nem az a baj, hogy a BKV nem képes a jegyárból fedezni kiadásait – ez a világon mindenhol így van. A túl magas jegyárak miatt azonban Budapesten még a nyugati világban szokásos 50 százalékos hányadot sem fedezi az árbevétel, az árak ugyanis elriasztják az utazókat. Azzal Zsinka is egyetért, hogy a kamatterhektôl meg kellene tisztítani a BKV gazdálkodását – szerinte erre az lenne a legjobb megoldás, ha az állam megjelenne a tulajdonosok között.Mindenkinek rossz
Lepusztulás, cinizmus, az ambíciók elhalása. Szinte elképzelhetetlen, milyen hangulat lehet egy olyan vállalatnál, amely több mint egy évtizede a csôd árnyékában mûködik. Normális piacgazdaságban ez elképzelhetetlen, a BKV azonban furcsa burokban itt maradt a szocialista múltból – annak minden személyiségromboló hatásával együtt. Furcsa ellentmondás: a mesterségesen fenntartott fuldokló helyzet hosszú távon senkinek sem jó, rövid távon mégsem érdeke senkinek változtatni ezen. Rossz a dolgozóknak, mert anyagilag nem számíthatnak munkasikereik elismerésére – viszont biztos munkahelyet jelent, ezért nem állnak tovább. Rossz a vezetésnek, mert a lepusztult infrastruktúrával kapcsolatos napi tûzoltómunka kiöli az ambíciókat, a kreativitást – viszont jókora másodállásos bevételekre ad lehetôséget a laza munkaidô-beosztás, vagy a külsô vállalkozásokhoz kiszervezett cégekkel ápolt belterjes kapcsolatok. Rossz a fôvárosnak, hiszen a budapestiek lassan teljes mértékben kiábrándulnak a közlekedési társaságból – viszont végül az állammal fizettetik ki a számlát. S emiatt rossz az államnak is – egyelôre azonban a BKV adóssága nem csúfítja tovább a költségvetés számait. Vagyis a rendszerben – a látványos szétesés ellenére – hosszú távra kódolva van a mozdulatlanság. Amit erôsít, hogy a BKV vezetése ezer szállal kötôdik a várost 16 éve irányító szabad demokrata elithez.
Ahhoz, hogy változzon a BKV, tehát mindenekelôtt a Városházán kellene változásoknak történni. Zsinka László szerint például alapjaiban át kellene dolgozni a hatvanas évek óta változatlan közlekedési koncepciót. Ma már ugyanis egész más a világ, mások az igények, mint negyven évvel ezelôtt. Komfortosabb szerelvényekre, a napközbeni utazókra is tekintettel levô sûrûbb járatokra, este pedig hosszabb üzemidôkre lenne szükség – ahogy Prágában, Stockholmban is egyig jár a metró. S a modernizálással egy idôben gondoskodni kellene a belvárosi autóforgalom szûkítésérôl – hogy az autósoknak ne csak kényszer, de vonzó alternatíva is legyen a tömegközlekedés. Mindez pénzbe kerül, azonban ha az elmúlt években elpártolt autósoknak csak egy része visszatér, máris magasabb színvonalon állítható helyre a BKV egyensúlya.
A jelenlegi helyzet továbbgörgetése viszont a lepusztulás elképzelhetetlen mélységét, a BKV teljes demoralizálódását okozza. Egyelôre még az sem látható, mikor zárul le a jelenlegi „eladósodási ciklus”. A költségvetés jelenlegi állapota mellett ugyanis az állam egyhamar aligha fog a zsebébe nyúlni a BKV megsegítéséért. Szálka Miklós attól tart: az önkormányzati választások után ezért a cég radikális járatcsökkentés mellett dönt – ahogy ezt 1994-ben is megtette. Ez pedig hosszú távon megint a legroszszabb megoldás lenne. -
Vandit.
addikt
válasz lajafix #1817 üzenetére
Akkor gáz van,hiszen tolvaj cégnek fizetsz.
#1822:Most megint rosszat mondtam?
A BKV nem lop ezek szerint.Nézőpont kérdése.[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #1818 üzenetére
A művészetben az arány az egyes részek méretének viszonya az egészhez és minden rész méretének viszonya valamennyi rész méretéhez. Az arány minden alkalommal jelentkezik, valahányszor valaminek, ami önmagában teljes egész, különböző formájú részei vannak
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
lajafix
addikt
válasz stangli #1819 üzenetére
és még jó is a cikk, pedig a demokrata inkább az érzelem, mint az ész vezérelte lap.
2005tel bezárólagos a cikk, 2006ban már "csak " fele ekkora volt a veszteség, 11 milliárd forint.
A gond ua még mindig: az adóbevételekből nincs elég a szolgáltatás biztosítására.Rock'n Roll
-
Vandit.
addikt
válasz fastervótam #1822 üzenetére
Amíg fizetek adót nem vagyok tolvaj,mivel ebből kapják az állami támogatásukat.Persze ez is nézőpont kérdése,mert mindenkinek nem lehet megfelelni.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz sasa311 #1827 üzenetére
Amíg azt látom,hogy az állam és még sokan mások lopnak, és azt hallom a médiából,hogy ennyit meg annyit sikkasztanak emberek,mert megtehetik,addig én minek legyen mintapolgár?Ha tudok bliccelni és nem kapnak el az az ő bajuk.Ha elkapnak az meg az enyém.
Lajafix:Tudod mi az arányos?Annyit használom a BKV-t,amennyi adóforintom nekik megy.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
bullseye
addikt
válasz Vandit. #1828 üzenetére
szerintem ugorjál le egy igazi mezőgadasági kisvárosba is, és közöld velük, hogy annyit eszel fel a terményeikből, amennyi adód a mezőgazdaság támogatására elmegy
ui.: a vonatért se fizess, azt is az állam támogatja, azaz Te!
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
-
Vandit.
addikt
válasz bullseye #1831 üzenetére
Vonatért nem is fizetek.Terményekből nem kell mindennap fogyasztanom,így ez hülye példa.Sőt,ha akarom egyáltalán nem fogyasztom,tehát mindegy nekem mennyibe kerül.
#1833:Te figyelsz engem? Nagyon tudod idén mennyit utaztam.
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
Vandit.
addikt
válasz Jester01 #1835 üzenetére
Azt megvenném,de mivel nem ennyi,így nem teszem.Ha minden második hónapban venném csak,akkor már megint "lopós" lennék,úgyhogy ez nem opció.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #1837 üzenetére
A vonaljegy viszont az egy utazásra vonatkozik.
Kár,hogy nem a BKV-ról beszélgetünk,hanem rólam.A köz ellensége.
Néhol már személyeskedünk is,de sebaj.Nem vagyok árulkodós.[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
Vandit.
addikt
válasz Jester01 #1840 üzenetére
A saját normám az,hogy ha 5000 akkor megveszem minden hónapban.
Ilyen alapon,ahogy Te mondod levetítem 200 évre és azt mondom,hogy az első 100 évben nem veszek.Akkor,hogy is van ez?A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #1843 üzenetére
Jó és attól miért kell személyeskedni?A balfaszság meg szintén nézőpont kérdése.Lehet az a balfasz,aki ennyiért bérletet vesz?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz Motion_Blur #1842 üzenetére
Nagyon szép,hogy azokat szopatják,akik előre megveszik bérletet(és nem a lógósokat )
Pláne aki éves bérletet vesz az milyen jól jár.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
lajafix
addikt
válasz Motion_Blur #1842 üzenetére
ilyen amikor nem tudja a jobbkéz, hogy mit csinál a balkéz.
Rock'n Roll
-
tiv83us
veterán
Legfokeppen Vandit. es kevesbe legfokeppen lajafix!
Ejnye-bejnye lesz, ha tovabbi szemelyeskedest es ciganyozast fogok latni, ugyhogy plz...
thx.Always Outnumbered, Never Outgunned
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Renault, Dacia topik
- Spórolós topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- Alulról bővítette professzionális VGA-it az NVIDIA
- No Rest for the Wicked
- EAFC 24
- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!