- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Nem igaz, hogy indiaiak működtetik az Amazon pénztármentes technológiáját
- Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- Az űrben gyártanák a gyógyszereket
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Hálózati / IP kamera
- A kínai telekomcégek megválnak az Intel és AMD chipektől
- Windows 11
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Linux kezdőknek
- eBay
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
Új hozzászólás Aktív témák
-
stangli
senior tag
válasz V.Stryker #1150 üzenetére
ezért vannak a jó menedzser félék aki aszongyák, hogy itt van nesze 600-700Huf egy óra amivel utazol 1órát használsz 3-4járatott és megsporolsz egy két jegy árat... és egy nagy tömegnél nem csekély bevételt lehet elérni... mivel a 600-700Huf a nulla forint bevételel szemben már valami... vagyis több a semminél... szerintem...
-
-
stangli
senior tag
válasz V.Stryker #1152 üzenetére
ííííííígy van... amint a blicc-jelentésből is kiolvastad a bp-iek 10%-a bliccel (amúgy 6% de kerekítsünk, hisz a médiában azt hangoztatják, hogy sok a bliccelő)...
mi volna ha ennek a 10%-nak a bő 4-5-6% ellenőr láttán dob egy sms-t, ez bevétel, hisz ha kap egy csekket akkor sem fizeti be, mert nincs miből, hisz a kispénzűek, amint a felmérés is mutatja, amúgy sem fizetik be... jó jó behajtó stb... a behajtó mit foglal le? a bérelt lakást? vagy a lakásban lévő cuccokat, amit max a pecsába lehet apró pénzért értékesíteni? pfff
hisz a bliccelők sem szórakozásból bliccelnek, hanem azért mert nem engedhetik meg maguknak azt hogy bérletet/jegyet vegyenek, de ellenben ellenőr láttán vennének jegyet... na már most ha működne egy ilyen rendszer akkor kényelmi szempontból nagy valószínűséggel az autóból kiszálló emberkék is szívesen vennének sms révén jegyet, minthogy sorba álljanak a pénztárnál... mert ők a kényelmi szempontot nézik és nem biztos, hogy megéri nekik végig álni egy öt perces sort... vagy én látom rosszul? vagy csak sok könyvet/újságot olvastam és nagy a képzelőerőm? talán... -
amargo
addikt
válasz stangli #1149 üzenetére
Azért egy sms-s jegyrendelés fejlesztése nem kis feladat már, ha az informatikai hátterét vizsgáljuk.. több rendszerrel kell kommunkiálni, vagy aztgondolod, hogy a jóöreg humáninteface majd bepötyögi?
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Vandit.
addikt
Lassan jön a 3% emelés
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
tildy
nagyúr
válasz V.Stryker #1156 üzenetére
Japánban így van. A telefont mutatják a kapunak.
Egyébként egyszerű a módszer: kap egy vonalkódot (mondjuk kétdimenziósat) azt pazony.
Sms jegyrendelés a mai világban, mikor lottót, autópályamatricákat, satöbbit lehet venni, szóval ez szerintem nem nagy wasistdas."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
V.Stryker
nagyúr
Ez a vonalkód tényleg tuti ötlet. Nagyont teszik.
De itt egyenlőre nem lesz ilyen, mert majd pont a telefont fogják nézegetni, persze....Hát ahhoz olvasni is tudni kéne....viccelsz, érettségivel? (merthogy állítólag az a felvételi követelmény.)
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Vandit.
addikt
válasz qestion #1160 üzenetére
Nem tom,de januárban megint lesz. Szánalom ez az egész BKV vazz.
És akkor azt mondják,hogy a bliccelők miatt drágább az utazás?muhaha[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Vandit. #1163 üzenetére
Én nem szánom őket. Monopol helyzetben vannak egy olyan területen, ahová más nem tud beférkőzni. Tehát monopol helyzete nincs veszélyeztetve. Azt csinál amit akar, ahogy akar. Kell ennél jobb?
Légyszi ne gyertek a Fővárosi Önkormányzattal,mint felügyeleti szervvel, mert körberöhögős a téma.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
tildy
nagyúr
válasz V.Stryker #1162 üzenetére
Kapus rendszernél eleve nem nyílik a metróállomások bejáratánál a kapu ha nem érvényes a belépés Szóval ott ellenőrre is kevesebb szükség van.
[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1166 üzenetére
Mert nem akarnak emberi módon szolgáltatni és kirugdosni a felesleges vezetőket.Egyszerűbb szívózni az utasokkal,mintha valóban hasznos dologgal foglalkoznának.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
dr faustus
senior tag
válasz Vandit. #1167 üzenetére
A BKV-nak több nyavajája is van, a vezetés sem az a tipikus versenypiacon edződött menedzsergárda, legalábbis a döntéseik alapján nem tűnik annak, viszont a BKV-nak van egy másik rákfenéje is, és ez a tartós alulfinanszírozottság.
A BKV évek, évtizedek óta kevesebb pénzt kap, mint amennyi kellene a működéséhez, így állandóan eladósodik, majd mikor már fenyegetően nagy a hitelállománya a cégnek, jön a politika, ami konszolidálja a hitelt. Ilyenkor persze előjönnek a bevált reformlózungok, meg hogy átszervezés, racionalizálás, miegyéb, de mivel a cég finanszírozása és kiadási szerkezete marad, ezért újra eladósodik.
A politikai vezetésnek kellene végre felismernie, hogy a cégnek, a közösségi közlekedésnek több pénz kell, mert így, ebben a formában, hogy a hiteleket a cég veszi fel, az államnak viszont időről időre át kell vállalnia az adósságot, így többe kerül az egész játék.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
-
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1168 üzenetére
Ez helytálló,de akkor ne a ki@szott bliccelőkre fogják már a hiányt és ne folyamodjanak gerinctelen módszerekhez pl.
6-án 0:02 perckor az éjszakai buszon rambót játszani és az összes utast megbüntetni még azt is akinek 5.-éig jó volt a bérlete,de éjfél után már lejárt és bünti,mert ez hányadék.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
dr faustus
senior tag
válasz Vandit. #1170 üzenetére
Most azért "rambóznak", mert máshonnan nem tudnak plussz bevételhez jutni. Azért tegyük hozzá, hogy külföldön is sok helyen szigorúan ellenőrzik a jegyvételt, pl. be- és/vagy kiléptetőkapuk a metróban, minden villamoson ellenőr stb ...
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
-
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1172 üzenetére
De én konkrétan erre gondoltam:
"Kedves Szerkesztő, Drága Szerencsétlen Utastársak!Nem tudom, hogy az alábbi esettel találkoztatok-e már, mindenesetre érdekes és nagyon jellemző képet ad az egész BKV és tágabb értelemben egész Magyarország működéséről. Éjszakai 907-es járat, adott hónap 5-e 23.55 perc.
Felszáll 3 ellenőr a buszra, karszalag nélkül, bár lehet érzékelni, hogy kik is lehetnek ők. Nyugodtan leülnek, beszélgetnek. Közben eltelik pár perc: már hatodika, 0 óra 2 van!!! Az ellenőrök felállnak, karszalag fel, és megbüntetik a fél buszt.....azon szerencsételen embereket, akiknek 2 perce járt le a bérlete. Valószínűleg a többség másnap reggel munkába menet megvette volna azt a rohadt bérletet. Nem baj, húzzunk le és szívassunk mindenkit! Őszintén gratulálok!A legnagyobb fájdalom az, hogy ez a mentalitás oly jellemző hazánkra, hogy akár nemzeti védjeggyé is tehetnénk!
Üdv és további jó munkát!
Bojan "
Ez a gusztustalan.
Nyilván jó lenne,ha lenne kapu szó se róla,de egy kis tisztelet,kúltúráltság is elférne mellé.
És felejtsük el végre azt a baromságot,hogy a bliccelők miatt van a hiány és a drágább jegy/bérlet.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1175 üzenetére
Tudom,nem is neked szólt,hanem csak úgy általában.
A pü-i hátérrel kapcsolatban meg abszolút igazad van.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
stangli
senior tag
válasz Kalandor #1177 üzenetére
"A hívottak 6 százaléka azt is „bevallotta”, hogy gyakran szokott jegy vagy bérlet nélkül utazni a BKV járművein, és mindössze 49 százalékuk mondta azt, hogy ő még soha."
Tehát ez a mondat arról szól, hogy a tömegközlekedést használók 49%-a nem bliccelt soha, az 51%-a bliccelt már életében és a 6% folyamatosan bliccel. Tehát nem az 51% bliccel folyamatosan, hanem az utasok 6%-a. Így a te szikla szilárd felvetésed már meg is bukott.
-
stangli
senior tag
válasz Kalandor #1179 üzenetére
Nem tudom BKV járatain csúcsidőben szoktál-e kalandozni? Hát Én igen. Sőt elárulom, olyankór is, amikor felszállnak az ellenőrök. Nem furcsa, hogy egy zsúfolt buszon max 1-2, jól van na, egy 7-es buszon max. 2-3 embert büntetnek meg? Hm bocsika… ha azt vesszük, hogy egy 100fős buszon, mint amilyen a piros 7-es busz(hisz télen nyáron zsúfoltságig tele van), megbüntetnek 3embert az még csak 0,03%-os a bliccelési arány. Ha 51% bliccelne ebben az esetben a fél buszt úgy ahogy van, végig kellene, hogy büntessék. De jelen pillanatban nem így áll a helyzet… akkor milyen 51%-ról beszélünk?
-
dr faustus
senior tag
Nekem is az az érzésem, hogy túlzottak a BKV elvárásai a bevételi többlettel kapcsolatban, amit a szigorúbb szűréstől várnak. Elég sok ellenőr van már most, ennél sokkal szigorúbb ellenőrzést nemigen tudok elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
-
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1185 üzenetére
Pláne,ha belevesszük milyen felesleges dolgokra dobják ki a pénzt.Pl. kisföldalattira biztonsági őrök.Mi a sz@rnak?Nem hozza be az árát,mert ettől ugyan nem lesz több a pótdíjazás csak plusz ktg-be verik magukat és pontosan ezek miatt emelkedik a bérlet/jegy ára,mert ki kell fizetni az őröket.Ésszerű gazdálkodás ami hiányzik a BKV-nak.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kalandor #1182 üzenetére
Sarkítassz. Ugyanis ha úgy veszed, akkor a BKV-nak nem kerüt sem többe, sem kevesebbe ha 20 emberből 3 bliccel...a busz ugyanannyit fogyaszt, ugyanannyira vannak a megállók is. A te példádban pedig a bolt a nagykerben pedig fizetett az áruért.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Vandit.
addikt
válasz Kalandor #1186 üzenetére
persze egyet gyorsan elkapnak, de mire azzal végeznek (papírmunka), addigra jön a megálló, lehúz, aki nem tiszta. mivel ezt az ellenőrök is tudják, ők is lehúznak 95%-ban.
na pontosan ezért nem kéne ennyi elb@szott ellenőr és melléjük biztonságiak,mert felesleges,mert mire kitölti a papírkáit,addigra leszáll mindenki.Ezeken kéne gondolkodniuk,de úgy látszik így jobb nekik.A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
-
dr faustus
senior tag
válasz Vandit. #1187 üzenetére
A bliccelést teljesen megszüntetni nem lehet. Ahogy egyre lejjebb akarják nyomni a bliccelés arányát, ahhoz egyre több ellenőr szükséges, és van egy pont, ahol már többe kerül az a több ellenőr, mint amennyit a plussz fizetők hoznak (picit hasonlít határhaszon elméletre ).
Nem felesleges az ellenőr, csak egy bizonyos szint felett egyszerűen nem éri meg.A metróknál a megoldás a beléptetőkapus megoldás volna, ehhez viszont sok pénzt kell beruházni, jól meg kell tervezni a rendszert, hogy ne kerüljön túl sokba, a megnövekedett jegyvásárlási-hajlandóságtól, és a kevesebb ellenőrnek adott fizetésből meg is térüljön a beruházás belátható időn belül.
Sajnos azonban a BKV a folyó finanszírozását is hitelből oldja meg, így esély sincs arra, hogy külön támogatás nélkül ezt önállóan véghezvigye. Annyit nem képesek megoldani, hogy számlaadásnál, amikor valaki számlát kér a bérletvásárlásról, ne kézzel kelljen a jegypénztárosnak a számlát kitölteni, pedig ez nem olyan ördöngős dolog, és nem is kerülhet olyan hihetetlenül sokba.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
-
Vandit.
addikt
válasz Kalandor #1191 üzenetére
Jajj,Te szegény bérletes. Nem elég,hogy helyed sincs a bliccelőktől még többe is kerül neked az utazás miattuk.muhaha
[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
jerry311
nagyúr
válasz dr faustus #1185 üzenetére
Pedig lehetne...
Én pl. csak akkor veszem elő a bérletem ha muszáj.
Legutóbb is kérték, továbbléptem. Utánamszólt az ellenőr, de utánam már nem jött, pedig tőle 3 méterre álltam meg a peronnál és még 3 percig ott vártam a metrót. Ez idő alatt a 3 ellenőr továbbra is a mozgólépcsőnél maradt és próbálta ellenőrizni a percenként(!!!) 5-6 embert.
Ennyit a szigorú ellenőrzésről... -
Vandit.
addikt
válasz dr faustus #1193 üzenetére
Várj.Én nem az ellenőrre mondtam,hogy felesleges,hanem a biztonsági őrre,aki kísérgeti,mert felesleges költség.És a létszámcsoportosítással is problémák vannak meg az egész struktúrával.
És a gerinctelen mutassuk be a bérletünket 2500.- Ft-ért sem valami szép dolog.Ezzel csak a negatív közhangulatot növelik,így nem csoda az utazók hozzáállása sem.[ Szerkesztve ]
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
jerry311
nagyúr
válasz dr faustus #1198 üzenetére
Én nem is a létszámra gondoltam.
Percenként 5-6 emberrel 3 ellenőrnek boldogulnia kellene.
Arra akartam rávilágítani, hogy meg sem próbált komolyabban ellenőrizni. 2x szólt, aztán békén hagyott. Semmi szigor vagy erélyesebb fellépés.
Új hozzászólás Aktív témák
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- PlayStation 5
- Gitáros topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Filmvilág
- Formula-1
- Máris megrendelték a Fallout TV sorozat második szezonját
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- Az űrben gyártanák a gyógyszereket
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...