-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #92803 üzenetére
Még véletlen sem akarok arcoskodni, nem szokásom!
Csak tény hogy jó sokszor estem már terepen, jó ez köszönhető a stílusomnak is meg a motoroknak is amikkel motoroztam, ezek követelik a tempót.
Főleg ismeretlen terepeken fordult ez elő, és nálam az első fékes használattól sokkal könnyebben vágodtam el mint hátsónál.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Még én is a MZ tápos 150 és a Paraszt Jawa 250-el tanultam kint a határban.
Két személlyel ki a hóba, utcai gumikkal, meg nyáron 10-15 cm homokba, istenem hogy milyen állati jó élmény volt anno 1993-1994 környékén.
Úgy ahogy írod, bukó meg kesztyű és valamilyen bakancs, ez volt a felszerelésünk.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Anno két blokkot is cseréltem a Jawaba, talán 2000 Ft-ért vettem hozzá, a motort is 5000 Ft-ért.
Kapott hengerfej tuningot, havernak egy MZ Trophy 250 volt, az jóval pörgősebb volt, nyomatékba meg a Jawa volt a nyerőbb.
Állandó versenyzések, rossz féktávnál 1.5 méteres csalánba behajtás, egy kerekezés gyakorlása, még lehet ma is kergetném a kormányba kapaszkodva ha nem esik ki belőle az aksi.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz canniball #92829 üzenetére
De akkor csináljunk már kanyartesztet is, fékezés elsővel, hátsóval, fékezés nélkül, majd motorfékkel, és közúton és terepen is különböző útviszonyok között.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Hátsófék, motorfék rendeltetésszerű
használata + kanyarbevételi technika.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Aztán a tárgyaláson már enyhítő büntetés ellen védekezett a vétkes, mert hogy túl sok évet szabtak ki neki.
Az első cikkben még akár 10 évet is kaphat azt írták.
Szörnyű hogy ez ellen még fellebbezhet valaki.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ahogy régebben ígértem csináltam egy kis videót az Eken H9 és a Firefly 8S 90° kamera között, Driveról megtudja nézni akit érdekel.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz XFishboneHUN #92964 üzenetére
Ez valaki kegyetlen!
Megnézném rajta a mamit ahogy vigyorog a szája egy kövér gáznál.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ez a prototípus is jól sikerült, a tesztelőből is feltörnek az érzelmek.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Ő elmondja a lényeget, hogy alapról nagy a nyomaték. Ők 50 kW-ra csinálták meg 15:10-kor beszél arról hogy 2:90 sec alatt futja nekik a 0-100km/h-t.Úgy hogy brutálnak kell lennie, az áttétel változtatással lehet növelni a tempót is mert így 160-170 környékén megy.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #92976 üzenetére
Szeretném is felvenni vele a kapcsolatot, futásteljesítménnyel, hatótáv, tömeggel, költségvetéssel, esetlegesen papíroztatással kapcsolatban.
Írtam neki hogy küldjön egy elérhetőséget, várom hátha kapok.imibogyo: Én úgy számoltam, egy átlag 4T 1 hengeres blokk súlya 40-50 kg között mozog, akkor a hűtők és benne a víz kb 3 kg, a tank 1-2 ha műanyag és a benne lévő benya 7-8 kg, légszűrőház/karbi 1kg.
Ha csak 20-30 kg az elektromos blokk+aksik akkor tényleg súlycsökkentést lehet elérni a benzineshez képest.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
SC625/SMC660 38kg körül mozognak, kíváncsi lennék hogy valós tesztben mit tudna ezekhez képest, van e akkora bika benne mint egy 660ban vagy esetleg Husaberg FS650-ben vagy 2T-nél 500cm3.
Repülőrajtból húz e akkorát, bár elnézve ib650 videóját ahol az 50KW elekró lenyomta neki a Kawa H2-t állórajtból, nem csodálkoznék ha lenyomná őket bármelyik formáját is nézzük a gyorsulásnak.
Pedig a felsorolt típusok tényleg a legjobbak között vannak az SM kategóriákban.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92981 üzenetére
Tételezzük fel egy ilyen agyonstrapált motorhoz hozzájutsz papírostul 500 ezer magyar forintért, szerinted hozzávetőlegesen, okmányokkal mennyiből lehetne azt kihozni amit ő megalkotott?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #92990 üzenetére
A Zero Sr + Power Tank esetében amiben valljuk be szépen van löket nem is rossz az átlagtempós kombinációval 217km megtétele, a töltési idő lehetne kevesebb, mert az alap töltővel 11 óra a feltöltése.Mondjuk a maximális kiegészítő töltőkkel 3.1 óra annyira már nem vészes de, akkor lenne az igazi ha 1 órán belül fellehetne tölteni.
Hozzávetőlegesen akkor jól gondoltam hogy 1.5 millióba benne lehet egy ilyen kivitelezésű SXV vázba épített 50KW-os teljesítményű motor.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #93005 üzenetére
Azzal indokolja hogy indulásnál nem kell kuplungolni, könnyebb vele gyorsan indulni a másik pedig ugye a sebességváltás, így a gyorsulásoknál is előnyre tesz szert.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93023 üzenetére
Ezzel teljességgel egyetértek, olyan adrenalint, örömet amit az endurózás ad nekem azt a közúti motorozás nem tudja visszaadni.1 kilométeren belül változik a terepviszony 10 alkalommal, mindig van változatosság, újabb kihívás.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Tuti hogy kamu, cross motort nem fognak kiadni 89 kilóval és 92 lóerővel, hova, ki fogja használni és mire?
Mert hogy ez így terepen semmire nem lenne jó az is tuti, több mint 1LE/kg, nincs az az ember aki ezt megüli.
SM szettel tolna akkorát mint a mai 1000/1200 sportgép, és mivel az áttétele rövid itt az első kerék csak állaskor lenne a földön.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-
Gaboman
nagyúr
Nagyon bolondot szeretnél, vegyél el régebbi EXC 360 vagy 380-at vagy ha nagyon elvetemült vagy Kawa KX 500, ott kislányossá fog válni a hangod.
Egy EXC 380-al 3.ban is indulhatsz nyugodtan olyan kajak van benne.
A KX 500 feelingjéről meg párszor már belinkeltem a videót, azon nem kell mit magyarázni, tömör adrenalin, minden sebességben gyertyába áll.
Elsőre halálfélelem, másodjára is![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Akkor ott van a KTM SX380, van futóműve is meg blokkja is.
Azért egy 300 cm, vagy 250 cm3 gépet nem igazán említek egy lapon egy 500 köbössel.Micsurin Tuningolva tudhatja ezt a tempót, egy full rendszerrel, karbival mehet így, egy áttételt is megnéznék rajta mert lehet ez óra mást mutat mint a valóság.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Vagy akkor számodra ott a Maico 700.
Ezeket az adatokat érdemes végigböngészni.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Az az igazság hogy ez a Maico hidd el semmire nem jó, SM-re sem meg semmire sem, ilyen erővel terepre kimenni és komolyat csapatni nem lehet.
SM-ként pályán csak kínlódnál vele, uralni azt az erőt kanyarban de még egyenesben is rettenetes lenne.
Ahogy írod ezzel mondjuk drag versenyeken lenne jó esélyed gyorsulgatni ha, az elejére felteszel egy mázsás cocót hogy ne gyertyába álljon állandóan.
Az én 250 EXC is olyan volt mint egy vadállat terepen, kimotorozni, áhh.... nem az én tudásommal.
És a kimotorozást természetesen nem egyenes szakaszon gondolom, ott a hülye is tudja húzni.
Terepen és SM-re ha pályázol egy 2T 250-300 vagy 450-525 bőven elég.
Utcai használatra meg ott vannak a 660-690 típusok.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #93108 üzenetére
Azt nem értem a te motorodra minek akarod végteleníteni a láncot, sokkal egyszerűbb lenne patentszemet tenni rá ami levehető.
Az életben nem fog lejönni, jóval nagyobb teljesítményű gépeken sem volt sohasem gondom vele, egyszerű felrakni, levenni ha bármikor arra kerül a sor.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #93209 üzenetére
Azért nagyon nem mindegy hogy a tárcsádat koptatja jobban a betét vagy a betétet a tárcsa.
Egy SV-re majd 200 ezer a féktárcsák míg a betétek 20 ezer.
A saját gépem előző tulaja túl kemény betéteket tetetett fel és megetette velük a tárcsákat.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #93268 üzenetére
Grat hozzá!
Nem az én világom, számomra már nagyon nagy méretekkel rendelkezik, és a formavilága sem jött be sosem, akkor már Busa 1300R vagy ZZR1400 formára, de kinek a pap és kinek a papné.
Sok balesetmenteset vele.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Kolondrum #93287 üzenetére
Ajánlom ezt a tesztet és a hozzászólásokat.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Kolondrum #93287 üzenetére
Eddig ez a gép tetszik a legjobban SXV 550 vázba épített elektromos motor.
Tőle érdemes lehet kérdezni, van tapasztalata azzal hogy az ő gépe mennyit bír hatótávra, mennyi a feltöltési ideje.
Ezzel a 56Le/240Nm nyomatékkal mire képes, mennyibe került neki a megvalósítása.
Nekem a hangja is tetszik, mint egy F1 autóé, ahogy visít, ha megvalósítható lesz hogy keményebb terepen is 7-8 órát bírjon majd egy feltöltésig és közúton ténylegesen 400-500 kilométert meglehessen tenni vele nyelezve is akkor szívesen vennék.Mert a jelenlegi elektromos cross motorok 30-40 percet bírnak csak és az áruk 4.5-5 millió között mozognak.
A gyárak által forgalmazott elektromos motorok nagyon drágák, ugyan úgy mint az autók is.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Bukócső és pályagumi, angyalkákon tangabugyi.
Fék, bal 3, szemben árok,
Boldog Újévet Kívánok!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93326 üzenetére
Mondjuk azért egy FZ1-re nem mondanám hogy nem érződik baromi erősnek, mert az.
Tudom az nem ez a kategória amit runner gépe képvisel.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93333 üzenetére
Neked erre van szükséged!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
RXV 550 gyári áttétellel amivel 150 körül volt a vége 3.-ban vette az elejét pedig nem is próbáltam vele kerekezni, semmi gáz+rántás.
Amikor előre kisebb lánckereket próbáltuk 4.ben is volt rá példa, úgy hogy nem is akartam csak egyszerűen nagy gáznál felvette.Lejtőnek lefelé is volt hogy 3.ban feljött gyertyába, be is sz@rtam hirtelen.
Egy Berg még nyomatékosabb, súlyra hasonló, ez nem gond neki.
Egy SMC 660 3.ban veszi fel magát megfelelő áttétellel, mert a gyárival 185km/h+-ot tud.
Amivel Mosonban mentem azon rövid áttétel volt, pályára való, na az 150-160 között ment végre de, 4.ben még elkönnyült az eleje.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Mondjuk itt 5:07 től nézd meg.
Esetleg ezt az elejétől, sok alkalommal bele nem nyúl semmi be csak húzza.
SMC a legelején 3.ban, semmi kuplung vagy rántás.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93347 üzenetére
Hogyne, a power szerepe hogy egyenletesebb a motor az egész tartományban, alul is van nyomaték, azokban amelyek power nélküliek alul semmi erő azt egyszer csak hirtelen jön meg minden.
Havernak volt két régi KTM, egy GS250 és egy MX250, ezek power nélküliek voltak.
Összemértük mi a különbség egy 4T 250 és egy 2T 250 között úgy hogy legmagasabb fokozatban lassú tempóról indultunk, a 4T szépen lépegetett el, ahogy nőtt a sebesség egyszer hirtelen kilőtt a 2T és elviharzott mellettem.
Ezek a motorok tényleg olyanok voltak hogy egy viszonylag szűk tartományban voltak igazán életképesek, tényleg oda kellett figyelni mert alul semmi, aztán hirtelen minden.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93351 üzenetére
Pontosan így van, aki mind a kettőt egymás után kipróbálja rájön mennyivel kezelhetőbb egy poweres motor, pl: hegymenetnek alsó fordulaton való haladás.
Míg a poweressel finoman, lazán, nyomatékból tudsz haladni addig a power nélkülivel nagyon kínlódos lenne mert nincs erő, fulladozik vagy fordulaton kell tartani de ott meg hirtelen állattá válhat.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
A te SV650N gépeddel valami nagy nem stimmel ha a kategóriatársaihoz képest elfogy 100 felett.
Ugyanis a te kategóriatársad a CBF600N, GSF600N, ami sehol, max a CBF600N végsebesség körül tud ellépni az SV-től.
Sokat azt képzelik hogy az SV az a Hornet és a Fazer 600 vetélytársa, pedig nem, azért az a plusz 30 paci kiütközik valahol, ha nem is 100-140 között de, majd felette.
Az SV a plusz cm3 és V2 karakterének köszönhetően nyomatékosabb alul és középen, de felül kiütközik a plusz power a 600cm3 100 lovas gépeknél.
Viszont a 78 pacis CBF, Bandit, nem tud vele lépést tartani, ott nincs erőfölény sem nyomaték.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz runner 125 #93392 üzenetére
Arra a felhasználásra mit te szeretnél egy XR650R is tökéletesen alkalmas, főleg ha hosszabb távra mentek vele, egy XR650R 145kg körül van megtankolva.
Amit én ajánlanék még azok a KTM SC/SXC modellek, ezek a típusok nem üzemórásak, átmenetek a könnyű üzemórás és nehéz endurók között.
A KTM SC620/625 egy végletekig lekönnyített versenyenduró, szárazon 120kg körül mozog, egy EXC450 114kg, tehát a különbség nem nagy, ellenben nem üzemórás, ha odafigyelnek rá bontásig akár 60 ezret is elmehet.
Nincs aksi, csak berúgós, szóval tényleg a legkönnyebb súly és legjobb teljesítményre törekedtek.
1.6 liter olaj megy bele összesen, ezt 1000-2000 kilométer között érdemes cserélni, felhasználásfüggő, amit te írsz mire kellene a 2000 is simán beleférhet.
Jó futóműve, fékei vannak, blokkja erős, nyomatékos, pörgős, alkatrészellátása jó, Almamotor vagy KTM Ócsánál hamar belehet hozzá szerezni mindent.
A másik a teljesítménye, terepre 50-55 lovas gépnél nem igazán kell több ha ez viszonylag kevés súllyal társul.
A 620 is pont ilyen, azt amit tud soha nem használod ki, mondjuk ezzel is már másodikba fogsz indulni nem is egyesbe ha megfelelő terepáttétel van rajta, a gyári iszonyat hosszú, 170+ a vége ami terepezéshez hülyeség.Egy üzemórás motornál a felújítási költség ha szinte minden cserés 400-450 ezer forint szereléssel együtt.
A DRZ 400E is ami már az 50 lovas verzió üzemórás, A 400, 450, 520, 525, kategóriában mindegyik az.
Van azért kivétel ott van az XR400R, de én ezt annyira nem ajánlanám.
KTM-nek ott van a SXC 625 ami már önindítós is, ezek is nagyon jó motorok.A frissen szervizelt egy nagy divat lett nálunk, majd ha elmész egyet megnézni akkor mutasson róla képet, vagy számlát vagy az alkatrészeket.
Mert nálunk szinte mindenki így hirdeti ami kamu, jól cseng közben semmi, erre ne adj.
Belelátni a motorba úgy sem tudsz, hacsak nem elviszed szétszedetni, én mindig azt nézem hogy mennyire patika állapotú, meghallgatom a motorhangot, füstöl e ha gázt húzok, váltót végigkapcsolom mente közben, kuplung hogy emel ki, hogy megy a motor, van e erő alatta stb.......[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93400 üzenetére
Szerencsére nekem az EXC-n nem tört, szakadt semmi, füstölni kezdett mert a főtengelycsapács szimering megadta magát.
De ha már egyszer megbontottuk akkor kicseréltünk mindent amit csak lehetett.runner 125 Ez egy régebbi 620, a blokk szinte változatlan, megfelelő kezekben ez a motor ilyen felhasználásra is alkalmas, VB-t is nyertek 98-ban ezzel a blokkal.
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
Én mindenhol alkudok, amit megyek most megnézni abból is fogok, azt felőlem mondhatja, én meg erre azt szoktam mondani hogy:
"én meg itt vagyok, ennyiért viszem a gépet, ha megfelel írhatjuk a szerződést"
90%-ban meg is szokott történni a mostanit is 700 helyett 600-ba akarom elhozni, ha jó neki jó ha nem nem.
Neki sem mindegy hogy ott van egy komoly vevő a többi meg lehet csak nézelődik, próbálgat.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen