Új hozzászólás Aktív témák

  • duni84

    aktív tag

    válasz Tamás9x #119420 üzenetére

    nem a gumi adatlapja adja meg, hanem motor típusonként a gépkönyv és tipikusan 1 főre (90kg terhelésig) és megpakolva/2 főre (90kg - forgalmi szeriti max terhelésig) írják a motor kezelési útmutatójába és tipikusan a villára is, hogy az adott terhelési sávban mi a maximum nyomás, amire felfújhatja a felhasználó, ha nem akar magával nagyon kicseszni. minimum nyomást nem adnak meg, mert az úgyis más lesz nagypapi tempóba, más lesz lendületes üzemmódban, megint más lesz pályán. ugyanazzal a gumival, ugyanazon a motoron, ugyanazzal a motorossal.

    saját példából kiindulva: amikor megvettem, akkor leolvastam a villáról a cetlit (a saját súlyom ismertem, így felfújtam 2.5-2.9-re), majd valamennyire megtanultam motorozni, lementem 2.4-2.7-re és jobb lett az élet. majd voltam pályázni, ahol még lejjebb eresztettük, azóta a súlyból is vesztettem + más mintázatot használok + lendületesebb is lett a téma és a 2.1 - 2.4 pont jó (ha nem a munkahely-otthon között ingázok konszolidált felnőtt üzemmódban, akkor ebből simán lesz 2.5-3.1, mire megállok pihenni (kíváncsiságból, meg gyakori defektek miatt tpms szenzorokat használok). a gumira azt írják rá, hogy mi lesz az a nyomás, amit ha elérsz, akkor inkább állj meg, mielőtt belehalsz :) a villára meg azt a legmagasabb nyomás értéket, amit a motor gyártó ajánl a nézelődős tempóhoz. ezek alá nyugodtan lemehetsz, mert nem betonba vésett értékek, hanem csupán maximum ajánlottak. (tipikusan ezekről a nyomásokról még a legdurvább nyüstölés mellett sem tudod elérni azt, aminél a gumi adja fel)

    #metszéspontok

Új hozzászólás Aktív témák